מדיה באיינג ופרסום בבאנרים, האם החרא הזה עובד בכלל?

בבועת הדוט קום של שנת 2000, הבאנר היה המלך. אם היה לך אתר, והיית שם בו באנר, היה לך סטארטאפ. מפרסמים, היו משלמים לך הרבה כסף וזאת ללא כל קשר לכמות הטראפיק שיש לך באתר. מאז שהתפוצצה לה הבועה הזו (ובינתיים קמה לה בועת הסטטוסים בפייסבוק), נפוצו להן הרבה שמועות ותובנות על פרסום באמצעות באנרים… האם החרא הזה עובד בכלל?

מידי פעם, כשיוצא לי לדבר עם אנשי טכנולוגיה. אלו אותם האנשים שמבינים בעיקר בבאזוורדים ומשננים ציטוטים מ-TechCrunch כאילו כל יום ממציאים את גוגל או פייסבוק מחדש. הם אומרים לי "עזוב אותך אחי, באנרים כבר מת מזמן", "אף אחד לא לוחץ עליהם", "אני בחיים לא לחצתי על באנר". אני מהצד השני, עמוק בתוך תוכי, צוחק כל הדרך אל הבנק…

אני לא אמתח אותך. בשנת 2009, כשהייתי מפרסם חזק בגוגל, את רוב הכסף שלי הרווחתי בעזרת פרסום באנרים ברשת התוכן של גוגל.

למעשה, פרסום באמצעות באנרים, זה שיטת הפרסום הכי פופולארית באינטרנט. משהו כמו 90% מהפרסום (אני לא בדקתי באמת סטטיסטיקות, זה הערכה שלי). גוגל, זה מקור קטן מאוד לרכישת באנרים. מאוד-מאוד. לשיטת הפרסום הזו, קוראים Media Buying.

בימינו, יש לי מס' מגוון של מקורות תנועה, כשפרסום באמצעות קניית מדיה הוא אחד מהם. אני לא אשקר לכם, למרות הנפיצות של באנרים ברשת זה עדיין מקור תנועה קטן אצלי. אני מבזבז כמה אלפי דולרים בודדים בחודש…

מהסיבה הזו, אני לא הולך לספר לך על קניית מדיה… יש לי שלושה חברים, שקניית מדיה זה מקור התנועה העיקרי שלהם. התקציב היומי שלהם על קניית מדיה, יותר גבוה מהתקציב החודשי שלי – בהרבה! בהתחלה, רציתי שאחד מהם יבוא לדבר על Media Buying בכנס VisionCamp

מה שקרה בסופו של דבר, שהם לא הסכימו להפרד האחד מהשני, והם הולכים להרצות שלושתם על אותה במה על קניית מדיה.

אני באופן אישי בטוח הולך ללמוד מזה…

בינתיים, בואו נשחק משחק…

אני יודע שכבר קשה להתאפק עד לכנס, אז אני רוצה לשחק את משחק ה-Media Buying. אני אקח על עצמי את תפקיד הלהקת חימום ואנסה להעביר את השיעור הראשון ב-Media Buying בצורה יצירתית.

אני אציג לך את 3 הקונספטים לבאנרים של ה-VisionCamp שיצא לי לפרסם (זה בהנחה שעוד לא נתקלת בהם). אני מזמין אותך לנחש בתגובות, איזה קונספט הכי מוצלח, ואיזה קונספט הכי פחות מוצלח.

הנה הבאנרים:

למה הבאנרים מכוערים?

זוכרים את הטכנולוגים מקודם? משהו ששכחתי לציין לגביהם, זה כשהם כבר מתפשרים על העובדה שבאנרים "מידי פעם עובדים", הם דוגלים בשיטת הבאנרים המקושקשים. הבאנרים עם העשרות אלפי צבעים…

ואני?

טוב נו, אתם יכולים לראות… אני מאמין בבאנרים מכוערים מאוד. מהסוג הזה… יש כאלה שאולי יחשבו שעשיתי את הבאנרים האלה כאלה ממחסור בזמן או משהו כזה. אבל לא, בצורה כזו או אחרת, נראים כל הבאנרים שלי, גם האלה שאני משלם עליהם יחסית הרבה.

אגב, בפסקה הקודמת כתבתי "אני מאמין בבנארים מכוערים מאוד". זה לא עניין של מאמין, זה עניין של בדקתי… פליקס "משה" בדק… ועוד רבים וטובים בדקו. אם יש משרד קריאיכסטיב שחושב אחרת, אני מזמין אותו לדו-קרב CTR פומבי (אם הם בכלל יודעים מזה)… אני מזמין אותך לנסות לנחש מדוע באנרים מהסוג הזה עובדים?

זהו, זה הזמן שלי לפרד להיום ולהגיד שהיום בשעה 19:00 בדיוק נסגרת ההרשמה ל-VisionCamp. נשארו עוד פחות ממאה כרטיסים. אם מישהו מעוניין עוד להגיע, עכשיו זה הזמן לפעול.

אני מזמין אותך עכשיו לכתוב את הבחירה שלך. איזה באנר לדעתך הוא בעל ה-CTR הכי גבוהה? למה? ולמה באנרים מכוערים עובדים יותר טוב?

נ.ב. היום אני מפרסם כנראה את רשימת המרצים של הכנס :)

41 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. שגיא   29 ביוני 2011 בשעה 11:01
    (#)

    תגיד, יהיה אפשר להיכנס עם מצלמת וידאו ולהקליט את כל התכנים בכדי שאוכל להשתמש בהם בהמשך?

    זה מאוד חושב לי, שהרי אין סיכוי שאני יזכור את כל עושר המידע הזה בלי איזה אמצעי הקלטה

    • המיליונר בפיג'מה   29 ביוני 2011 בשעה 11:04
      (#)

      צור קשר דרך הטופס באתר הכנס, אני אענה לך בפרטי.

      • דוד   1 ביולי 2011 בשעה 9:01
        (#)

        יגאל, כדי שתהיה תשובה ברורה, האם יש או אין צילום/הקלטה מטעם הכנס….

    • יוגב ליפכין   29 ביוני 2011 בשעה 12:12
      (#)

      יגאל, אני מניח שהרעיון הזה כבר מתגלגל אצלכם אבל אם לא אז צילום האירוע זה באמת דבר שלדעתי כדאי מאד לשקול כי זה מאד רלוונטי. הכוונה היא לעשות סט-אפ של צילום מקצועי של האירוע, (כמו למשל בסמינרים שהיו של רוס או של אופיר).
      בין אם זה יוצע למכירה בתשלום נוסף ובין אם כבונוס למי שהשתתף בסמינר, זה בהחלט יכול לעשות שירות מעולה לקהל כדי לשחזר את החומר של ההרצאות, כי נראה שהולך להיות שם ה-ר-ב-ה מידע…

      • שגיא   29 ביוני 2011 בשעה 12:18
        (#)

        אפשר לעשות אתר זמני שבו יעלו כל התכנים שצולמו בצורה מקצועית להורדה , כולל דפי ליקים וכל מה שיציינו הדוברים במהלך הכנס, אפשר גם לשווק את זה החוצה לשוק כמארז dvd.

        בקיצור אפשר למנף את זה למלא דברים טובים, אז השאלה האם להביא את המצלמה או לסמוך עליכם?

        אגב שלחתי ולא קיבלתי תשובה

  2. רון   29 ביוני 2011 בשעה 11:06
    (#)

    תודה יגאל,

    אגב, באיזה רשת אתה משתמש לקניית מדיה (חוץ מגוגל)? קשה למצוא רשת אמינה שתביא תנועה איכותית ואמיתית.

  3. מיכאל פינגרוט   29 ביוני 2011 בשעה 11:35
    (#)

    היי יגאל,

    לדעתי הבאנר שעובד טוב ביותר הוא השלישי (עם ההדגשה באדום).
    (האמת שהראשון גם מאוד מפתה לדעתי – בגלל שהשתמשת רק ברמרקטינג, ביחד עם העובדה שכל מי שקורא בבלוג הזה – או 90% מהם – מחזיקים ממך בזכות ולא בחסד. בנוסף לזה גם הכותרת טיזרית ועושה את העבודה).

    מיכאל

    • ערן רוזמן   29 ביוני 2011 בשעה 11:45
      (#)

      אני מתפתה להאמין שהראשון עושה את העבודה בדיוק מהסיבות שאמרת. בין השני לשלישי אני חושב שהשלישי לוקח, שוב מאותה סיבה שאמרת.

      • טיקטק   29 ביוני 2011 בשעה 21:42
        (#)

        הבאנרים עם האדום כל אחד מהם יותר טוב מהשאר
        והכי מכוער הוא הגדול הוא הכי טוב למטרה זו

    • Avi   17 בספטמבר 2011 בשעה 12:38
  4. נועם גיל   29 ביוני 2011 בשעה 11:44
    (#)

    נשמע מעניין מאוד…. עם זאת, ביום ראשון אני מתחיל עבודה חדשה בחברת מרימדיה, שעוסקת בדיוק בזה – קניית מדיה ופרסום בבאנרים תוך שימוש, כמובן, במודל תשלום לפי תוצאות.
    אני די בספק אם תוך שבועיים מתחילת העבודה שלי שם הם יסכימו שאקח חופש יומיים, אלא אם ישלחו אותי לשם כנציג החברה :)

    לגבי הבאנרים ה"פשוטים"… אנשים רגילים לראות באנרים מעוצבים בשלמות, נאים, נעים ומרהיבים. הם רואים אותם ומיד מזהים אותם כבאנר. ובאנר = פרסומת. ופרסומת = מנסים "למכור" לך משהו. אנשים לומדים להתעלם מזה. באנד מבוסס טקסט, לעומת זאת, מושך אנשים לקרוא את התוכן. הם פחות מתעלמים ממנו במיידי והתוכן עצמו הוא מה שבולט (לעומת האנימציה)

  5. שגיא סולומון   29 ביוני 2011 בשעה 11:48
    (#)

    הבאנר השלישי לדעתי עובד הכי טוב. ובכללי המכוערים עובדים הכי טוב כי הם בקונטרסט לכל התוכן באתר וגם לבאנרים "הרגילים".

  6. דרור   29 ביוני 2011 בשעה 11:48
    (#)

    אני יילך עם הבאנר השלישי מלמעלה כהימור שלי

  7. יוס   29 ביוני 2011 בשעה 11:49
    (#)

    הי יגאל,
    הניחוש שלי יהיה הבאנר הגדול עם הכיתוב באדום, הוא הכי בולט לעין.
    האם אתה מכיר מחקר מסויים על גדלים של באנרים? אילו עובדים טוב יותר ובאילו ה CTR נמוך?

    תודה על המאמר ומעניין מאד מה תיהיה התשובה לשאלתך

  8. ברי   29 ביוני 2011 בשעה 11:57
    (#)

    זו הדרך שלי:
    נכנס לאתר BUYSELLADS ובוחר אתר לפרסום.
    הולך לקליק בנק ובוחר את המוצר עם הגראביטי הכי גבוה.
    הולך לODESK ומבקש מפליפיני שיעצב לי באנר לפי המידות שאני צריך.
    מפרסם את הבאנר באתר מBUYSELLADS
    בודק את הביצועים בקליק בנק.

    בלי אתר, בלי בלוג, בלי בלי אדורדס ובלי חרטות. פשוט ועובד.

    • מתנות ברשת   29 ביוני 2011 בשעה 15:29
      (#)

      זה מעניין.

      כשאתה בוחר את האתר שדאתה מפרסם בו, אתה מתאים את ההצעה לאתר או סתם בוחר מוצר שיש לו גרביטי גבוה?

      • ברי   29 ביוני 2011 בשעה 16:43
        (#)

        אתה היית מפרסם שעונים מעוררים באתר של חירשים?

        ברור שיש לבצע התאמה בין המוצר שאתה מקדם לאתר המארח את הפרסומות (באנרים) שלך.

        הכוונה שלי הייתה שלכל אתר אני בוחר את המוצר המתאים מתוך קליקבנק כאשר הפרמטר לפיו אני מחליט הוא הגרביטי הכי גבוה ויציב לאורך זמן.

        • מתנות ברשת   29 ביוני 2011 בשעה 17:36
          (#)

          האמת היא שאם השעונים המעוררים היו מפעילים צ'קלקה ואורות מהבהבים אז כן.

          • ברי   29 ביוני 2011 בשעה 17:46
            (#)

            האמת שנתתי את הדוגמה הזו בהפוך על הפוך.

            אני פעלתי תקופה (ועדיין פועל) בנישה של שעונים מעוררים לחרשים. כן יש דבר כזה. (הם פועלים על רטט)
            אני יכול לומר בגאווה שיש בעולם אלפי חרשים שמצליחים להתעורר בזכות השעון המעורר שאני מכרתי להם :)

    • עדי   22 באוגוסט 2013 בשעה 19:49
      (#)

      היי ברי,
      נתקלתי בתגובה שלך כאן והיא מאוד סיקרנה אותי. אני חדש חדש דנדש בתחום (אני איש שיווק אופליין) וזו נראית דרך מאוד סולידית לגשש. מכיוון והפוסט די ישן והתחום הזה על פי הבנתי מאוד דינמי אשמח לשמוע קצת יותר פרטים, בעיקר אם אתה עדיין רץ עם זה ואם תוכל לתת לי המלצה במה כדאי להתחיל.
      תודה
      עדי

  9. יאיר   29 ביוני 2011 בשעה 12:49
    (#)

    הראשון, עם התמונה של הזברה

  10. יאזו   29 ביוני 2011 בשעה 13:32
    (#)

    1)יש הבדל משמעותי בין באנרים לצורך פרסום של ארגון מלכ"ר כמו עמותה שצריכה תרומות לבין באנרים של אפיליאייט?
    כי אני עובד במלכ"ר והמטרה שלהם היא פרסום של הארגון.

    א2)תה אומר שחלק ממקור התנועה שלך, וחלק גדול ממקור התנועה של חברים שלך זה באנרים, הכוונה היא שאנשים לוחצים על הבאנר ומייד קונים? או שהבאנר מביא אותם לעמוד נחיתה ושם הם משאירים את המייל וזה גם עוזר?
    תודה

    • מתנות ברשת   29 ביוני 2011 בשעה 15:26
      (#)

      1. בעיקרון אין שום הבדל בין באנרים לצורך פרסום של ארגון מלכ"ר או של אפילייט, מה שחשוב בסופו של דבר הוא שכמה שיותר אנשים ילחצו על הבאנר שלך ויעברו אל הדף שאתה רוצה שהם יבצעו בו פעולה כלשהי, אם זה לקנות משהו או לתרום וכו… מה שחשוב זה כמה אנשים לוחצים על הבאנר.

      2. השאלה היא מה אתה רוצה שאנשים יעשו בדף שאתה שולח אותם אליו. אם אתה רוצה שייקנו אז הדף צריך להיות בנוי בצורה מסויימת ואם אתה רוצה שיירשמו אז הוא יהיה בנוי אחרת בכדי למקסם את הרישומים.

  11. גילה   29 ביוני 2011 בשעה 13:34
    (#)

    הראשון והרביעי

  12. שולמית   29 ביוני 2011 בשעה 15:21
    (#)

    אני חושבת שבאנרים מכוערים עובדים יותר כי קודם כל הם בולטים בשטח, ובעיקר הגולשים לא מרגישים שהם מקליקים על פרסומת אלא זו פשוט הצעה משתלמת עם קישור (להרגשתם).
    (אני ממש חדשה פה ואני לא מבינה הרבה בנושא אז קחו בחשבון שמה שכתבתי יכול להיות שטויות במיץ)

  13. אייל מ   29 ביוני 2011 בשעה 15:26
    (#)

    לפי דעתי הבאנר הראשון לוקח את כולם בהליכה, מי שלא מכיר את המליונר בפיג'מה מסתקרן במי מדובר ומי שמכיר רוצה לדעת מה ה"טריקים" של הפיג'מיסט ולא משנה כמה פעמים יגאל יכתוב שהטריק הוא עבודה קשה ולא להתיאש

    בקיצור הראשון הוא המנצח. זה עם השורה האדומה במקום השני.

  14. לנה לבטרובה   29 ביוני 2011 בשעה 16:06
    (#)

    הבאנר המנצח הוא זה שהוא תקע לכם בשכל את האירוע דרך הפוסט.
    הפוך, גוטה, הפוך

  15. McDuck   29 ביוני 2011 בשעה 20:17
    (#)

    אם לא מדובר על-רהמרקטינג אז
    336×280-Red.jpg בעל CTR הכי גבוה -)))

  16. aff   30 ביוני 2011 בשעה 12:30
    (#)

    תגיד , איך חזרת לגוגל?
    הרי אמרת שהם סגרו לך את החשבון(כמו לרבים וטובים)
    פתחת חשבון חדש עם כתובת חדשה ואשראי חדש?
    פשוט מעניין אותי איך התגברת על הLIFETIME SUSPENSION שלהם..

    • המיליונר בפיג'מה   30 ביוני 2011 בשעה 12:36
      (#)

      איפה אמרתי שהם סגרו לי את החשבון?

      אמרתי שאני לא מפרסם שם מבחירה אישית…

    • es   1 ביולי 2011 בשעה 21:12
      (#)

      מה זה הLIFETIME SUSPENSION
      אם פותחים חשבון חדש עם אשראי וכתובת חדשה זה יתפוס?

      • יאזו   1 ביולי 2011 בשעה 21:32
        (#)

        עם שם חדש, לא משנה הכתובת או כרטיסי האשראי השונים' הם משעים מישהו כי הם לא רוצים שהוא יפרסם אצלם לא משנה איפה הוא גר

        • es   2 ביולי 2011 בשעה 15:49
          (#)

          אבל איך הם יכולים לדעת?
          אם אני משתמש במחשב אחר בכתובת אחרת ובפרטים אחרים מעין להם לדעת שמדובר באותו אחד…

          • יאזו   2 ביולי 2011 בשעה 19:05
            (#)

            אה אתה מתכוון אם למשל קוראים לך "יוסי כהן" שזה שם נפוץ, איך הם יודעים שזה אותו אחד?
            שמע, אני עובד במלכ"ר עם משאבים מוגבלים ואם אנחנו רוצים אז יכולים לעשות מאמץ ולהשקיע כסף כדי למצוא תומך מסוים של הארגון שפתאום ניתק קשר, אבל לא נעשה את זה כי הדבר לא כדאי. אז תחשוב על חברה כמו גוגל כמה משאבים יש לה לאתר אנשים.. אבל אתה צודק, אני לא בדקתי ואין לי מושג עד כמה הם באמת מתאמצים בשביל זה

  17. omerbsh   1 ביולי 2011 בשעה 11:38
    (#)

    לפי דעתי הבאנר השני
    זה ממש נראה כמו קישור והמשתמש הבילתי מודע יחשוב שזה קישור html רגיל לחלוטין.
    המטרה זה לא לבלוט , את זה קראתי במאמר של "איך לשים מודעות אדוורדס באתר" . אסור להבליט את המודעות וככל שזה ניראה טבעי יותר לעין של המשתמש כך אקבל אחוזי הקלקות גבוהים יותר.

  18. manya.pe   1 ביולי 2011 בשעה 18:53
    (#)

    אני מסכים שהשתלבות של הבאנר באתר חשובה מאוד לCTR, אבל זה לא אומר שהוא לא יכול לשדר תדמית מקצועית.
    אני עוקב אחרי המאמרים שלך ואני יודע שאתה מקצועי, וגם כל מי שקורא את הבלוג שלך יודע, אולי גם בגלל זה לא חשוב איך הבאנרים יראו כי הם הקהל יעד שלך, אבל במידה ופונים לשוק חדש חשובה גם התחושה של המקצועיות, בטחון וכ'ו שהבאנר ישדר (ולא בהכרח לפגוע בCTR).
    מנסיון, אפשר לעשות באנר מרשים, לא מקושקש שמשתלב באופן טבעי מאוד עם האתר עם אחוזי הקלקה גבוהיים מאוד.
    אני מוכן יגאל לעצב לך באנר אחד או שניים רק כדי לעשות את הניסיון שרשמת לגבי CTR ו CRO, יכול להיות שתופתע…

  19. NTB   2 ביולי 2011 בשעה 0:55
    (#)

    בתזמון די מדהים לפוסט הושק MixRank …. לא ניסיתי עדיין, אבל נראה מבטיח.

    עוד פרטים כאן:
    http://techcrunch.com/2011/06/30/want-to-see-which-ads-perform-best-yc-backed-mixrank-is-a-spy-tool-for-adsense/

  20. שלומי   6 ביולי 2011 בשעה 14:47
    (#)

    יגאל, באיזו תוכנה אתה משתמש כדי לארגן כך את המילים על המסך?

    • שלומי   6 ביולי 2011 בשעה 15:53
      (#)

      מצאתי תגובה שלך במקום אחר תודה
      " ה-mindmap זה ב-MindMeister, משלם $50 בשנה או משהו כזה. יש לך את FreeMind שזה גם אחלה ובחינם. "

  21. גונן   25 ביולי 2011 בשעה 16:37
    (#)

    אז מה התוצאות? :)

  22. baccaratsite   19 באוגוסט 2022 בשעה 10:15
    (#)

    Looking at this article, I miss the time when I didn't wear a mask. baccaratsite Hopefully this corona will end soon. My blog is a blog that mainly posts pictures of daily life before Corona and landscapes at that time. If you want to remember that time again, please visit us.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!