דברים מוזרים מאוד בקליקבנק

אני לא יודע מי מכם משווקים מוצרים בקליקבנק, ואם בכלל שמתם לב, אך לאחרונה בפורומים רבים ברחבי הרשת קיימים דיונים ברומו של עולם על "כמה שקליקבנק ח**ות", "קליקבנק גנבים" וכו…

אז מה הבעיה?

בזמן האחרון, משווקי קליקבנק רבים החלו להרגיש תנודות גדולות במכירות. רוב התנודות אשר היו במכירות, היו כלפי מטה. אפילו ניתן למצוא בפורומים רבים ברחבי הרשת משווקים רבים אשר היו מרוויחים $200 ביום ולפתע כמות המכירות ירדה ל-0%.

כמוכן, דווח על ידי המשווקים, שהעוגייה של ההופ לא תמיד נשמרת. מז"א? כאשר משתמש מועבר לעמוד מכירה של מוצר מקליקבנק, נשמר אצל המשתמש מידע אודות משווק תוכניות השותפים המפנה, לאופן בו המידע נשמר קוראים עוגייה. לפי הדיווח העוגייה לא נשמרת. בנוסף לכך, דווח כי, לא רק שהעוגייה לא נשמרת, אלא משום מה נשמרת עוגייה של משווק שותפים אחר.

תקלה נוספת אשר דווחה ונתקלתי בה הייתה אי נתינת עמלה. משתמש מסויים, רכש מעצמו מוצר כלשהו במטרה להזדכות עליו מאוחר יותר. לפני שתהליך המכירה הושלם, אותו המשתמש בדק שנשמרה לו העוגייה של עצמו, והתוצאה הייתה חיובית. לאחר שכל הבדיקות בוצעו, רכש המשתמש מעצמו את המוצר. להפתעתו גילה המשתמש כי לא קיבל כלל עמלה על הרכישה, מוזר לא?

אז מה קורה פה?

כמו שציינתי בכותרת, הבעיות הנ"ל נורא מוזרות, וחלק מהסיבות לקח הינם בגדר השארה בלבד. כמוכן, ישנן 2 סיבות ידועות לירידה הדראסטית בכמות המכירות. הסיבה הראשונה, אשר ידועה לכל היא רוגלות (Spywares). כן, ידוע לכולם שרוגלות מזיקות, הן כבר נתפסות בגדר וירוסים, אך לא ידוע לכולם מה רוגלות עושות. הנה דוגמא טובה לעסקים מלוכלכים, ואפילו מאפיה באינטרנט. למשתמשים רבים בעולם ישנם רוגלות אשר מושתלות להם במחשב, ומחליפות את העוגייה המדוברת בעוגייה משלהם. כך, המשתמש אשר משקיע כסף ומאמץ רב בשיווק מוצר, יכול למצוא את עצמו ללא עמלה, מאחר ורוגלה החליפה את העוגייה.

סיבה נוספת לכך הינה במערכת של קליקבנק עצמה. לאחרונה היו שמועות אשר דיברו על כך שלקליקבנק יש בעיות רציניות בתכנות המערכת שלהם, ובמיוחד באזור הסליקה. אנשים רבים טוענים כי לעיתים הסליקות לא פועלות, ולכן המוצר לא נמכר בכלל. הבעיה הזו, היא שמועה בלבד. איש לא יודע אם זה נכון או לא, אבל אנשים טוענים כי בדקו את העניין והוא קיים.

ממיילים אשר נשלחו אל קליקבנב, הם לא מאשרים את העניין. זה צפוי מאחר ובמידה קליקבנק יאשרו את 2 ההנחות הנ"ל, הם יגרמו לעצמם הפסדי רווחים רבים, שכן, בנוסף לכל המשתמשים אשר כבר פרשו מקליקבנק, יתווסף לכך גל נוסף של אנשים.

מה המיליונר בפיג'מה אומר?

אני חייב להגיד שוב שכל העובדות הנ"ל אינן ודאיות, והכל מבוסס על הנחות. לגבי הרוגלות אני יודע בודאות שזה נכון, אבל לגבי הנתון שני איני יודע. עצם המחשבה כי אנשים מסויימים נהנים מהעבודה הקשה והכסף הרב אשר אני משקיע, מטריפה אותי. זה קשה, אבל אין מה לעשות. הדרך היחידה להתמודד עם התופעה היא לקדם תוכניות שותפים אחרות.

לאחר לבטים רבים, והרבה מחשבות, הגעתי למסכנה הבאה: בכל עסק, ובכל מקום אשר נעסוק בו יהיו נוכלים. תמיד יהיו אנשים אשר יעשו כסף גנוב על גבינו. אם זה המאפיה אשר דורשת שכר גולגולת מבעל מקום בילוי, או סתם אנשים אשר גונבים מהמכולת. אפשר להיאבק בתופה אך אי אפשר להביס אותה.

אני הודות שזה מפחיד כל כך הרבה תלונות, אבל יחד עם זאת אני חייב לציין כי לא הרגשתי דבר. המכירות שלי רק ממשיכות לעלות, ולמעט יום בודד, לא הרגשתי ירידה דראסטית בעמלות שלי. הכל מתקתק כשורה. לכן אני נשאר עם קליקבנק, ואפילו אשווק עוד ועוד מוצרים שלהם.

יחד עם זאת, במידה ואתם מתחילים, חשוב שתקחו את המידע בפוסט הזה בחשבון, מאחר והאפשרות קיימת, וכאן צריך לבצע חישוב. כמו שכבר אמרתי, אני לא מרגיש את כל העניין המדווח בפוסט, אבל במידה ואתם רוצים לשווק מוצרים באמצעות קליקבנק כדאי לקחת את העובדות הנ"ל בחשבון כפול.

5 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   10 במאי 2008 בשעה 20:24
    (#)

    יש דרך לבדוק עם יש רוגלות במחשב? ולהעיף אותן?

    • המיליונר בפיגמה   11 במאי 2008 בשעה 10:57
      (#)

      כן, יש דרך כזו.
      יש תכנה חינמית אשר נקראת AdAware, אבל זה לא עוזר, כי הרוגלות נמצאות אצל הגולשים שלך, ולא אצלך…

      בהצלחה.

  2. הנהלת חשבונות   17 ביוני 2008 בשעה 13:34
    (#)

    וואו, לא ידעתי שרוגלות יודעות לעשות דברים כאלה.

    חכמות הן… ;-)

  3. יניב   24 במאי 2009 בשעה 20:49
    (#)

    איך קוראים לרוגלות באנגלית?

    תודה

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!