כמה קל לעבוד עליכם?

שני הדברים, שבני האדם הכי מגיבים אליהם בעולם, זה 1. כשהם מפחדים לאבד משהו, 2. כשהם מפחדים לצאת פראיירים. אני מאוד מקווה, שהכותרת של הפוסט הדליקה אצלכם פחד מסויים של לא לצאת פראיירים. כתבתי את זה בכוונה, בשביל לקבל קצת תשומת לב, על מנת שתוכלו לראות את הוידאו פוסט הראשון שלי :) כפי שאתם רואים, למדתי קצת לערוך וידאו, וזה אומר שבקרוב מאוד, אתם תוכלו לצפות בשנית במצגת שלי מהאפיליקון.

קבלו:

האמת מאחורי השיטה…

אני חושב שהצלחתי, לפחות במקרה של רובכם להאמין לי, שזו שיטה שאכן ניתן לממש אותה. ברמות מסויימות, זה בהחלט אפשרי. אך בגלל שהמילים, מהסוג הזה, פופולאריות לא רק ללקוחות, אלא גם למשווקים, קשה מאוד להצליח עם Brand Names (זה אפשרי, אבל קשה…). ה-Conversion Rate על המילים האלה גבוהה בד"כ, אבל ה-ROI נמוך. אני באופן אישי לא עושה את זה כמעט, אלא אם כן אני מצליח לתפוס מותג, שלא מפרסמים עליו הרבה, וגם לזה יש סוף בד"כ.

הסיבה שהקטלטתי את הוידאו היא פשוטה, למרות שהשיטה הזו היא לא לגמרי מעשה בדייה, כי שוב… ברמות מסויימות, ובמקומות מסויימים היא כן אפשרית, זה עדיין היה די סוג של תורת הבולשיט. אני מבטיח לכם, ישנם המון איבוקים, שכל הגאוניות שלהם היא במה שאמרתי בוידאו ב-5 דקות, כאשר הם מורחים את זה על 40 עמודים. אנשים ששומעים את זה בהתחלה נדהמים, אבל זה לא מעשי… זה רק נשמע טוב!

אנחנו בתאוצה

אחרי שסוף-סוף היה כנס משווקי שותפים ראשון בישראל, וגם "קצת" תודות לי, כל התעשייה של השיווק תוכניות שותפים בארץ מקבלת תאוצה. אתם פשוט לא יכולים לתאר לעצמכם, עד כמה קצב הגידול של התעשייה בארץ הוא מהיר. לעובדה שהתעשייה שלנו גדלה יש הרבה צדדים חיוביים, אבל יש גם כמה צדדים שליליים, שאני הולך לדבר עליהם בדיוק עכשיו!

הרבה "יזמים" או כמו שאני קורה להם Scam Artists, ינסו לנצל את המצב, ולנצל את האנשים אשר רוצים להכנס אל התעשייה בכל מחיר. יצוצו הרבה קורסים חדשים אשר מנסים לחכות את ההצלחה של מכללת קליקים, אבל למעשה מה שהם יתנו יהיה הפוך לגמרי – סיכום של כמה איבוקים שאפשר לקנות בקליקבנק. תחשבו כמה זה קל באמת? קונים 3-4 איבוקים בקליקבנק, מסכמים אותם ובונים מזה מערך שיעור, ועם קצת כישורי משחק ניתן ליצור את "קורס שיווק השותפים המושלם", כל מה שחשוב זה שהוא יראה טוב, הבנאדם אשר מעביר אותו לא חייב בכלל שיהיה לו ניסיון, אלא מספיק שיהיה לו כישורי משחק טובים.

בשורה התחתונה, אני צופה שיצוצו גורויים חדשים בגזרה הישראלית, אשר אף אחד לא שמע עליהם. ובינינו, הם יכולים לטעון שהם מרוויחים כמה שהם רוצים, אבל זה עדיין לא הופך את זה לאמת.

במצב אידיאלי, עצם כתיבת הפוסט הזה, נותנת לי לגיטימציה להיות פריסל מצויין לקורס שיווק השותפים אשר אני פותח בעוד כחודש. אבל יש בעייה אחת, אני לא פותח אחד כזה! למעשה, אני חושב שלמרות שיש לי בלוג פופולארי, עדיין אין לי את הזכות לגבות מאנשים כסף על מנת ללמד אותם. אני בהחלט מאמין שעל ידע יקר-ערך צריך לשלם, אבל אני עדיין לא חושב שלי יש את הידע הזה.

זה בכלל לא פונקציה של כמה אני מרוויח (ואני מרוויח הרבה), כי יש הבדל בין היכולת להרוויח, ליכולת ללמד מישהו להרוויח. לטעמי, הדבר הבסיסי שצריך להתקיים על מנת שלמישהו יהיה את היכולת להרוויח זה ניסיון, ולי באופן אישי יש רק שנה אחת של ניסיון, מה שמוריד אותי מהפרק. אגב, גם שנתיים ניסיון לטעמי זה לא מספיק זמן.

אני כותב את זה, כי מאז הכנס אנשים רוצים לשלם לי על מנת שאני אלמד אותם, אבל אני לא רואה את עצמי ראוי ללמד בשלב הזה. חוץ מזה, אני לא פוסל על הסף ללמד שיווק באינטרנט, אבל בשביל זה צריך להתקיים כמה דברים: 1. ניסיון רב יותר, כמו שאמרתי קודם. 2. שכל מה שאני עוסק בו עכשיו כבר ימאס לי. כמו שאמרתי, אני עושה את מה שאני עושה לא רק בגלל הכסף, אני פשוט נהנה מזה. בשביל שאני אתחיל ללמד זה צריך להמאס עליי, ולא נראה לי שזה יקרה בכמה שנים הקרובות :)

הסיפור של האופניים… ולמה זה קשור?

זוכרים את סיפור האופניים בסרטון? הנה הסיבה שסיפרתי אותו. לנו כבני האדם יש בעייה! מצד אחד, בהמון מקרים יש לנו דימוי עצמי נמוך מאוד! אבל מצד שני, בהרבה מאוד דברים, יש לנו דימוי עצמי גבוהה מאוד! ופה זה בדיוק מתקשר… כשהיה כתוב שהמסלול אופניים נארך כ-שעתיים וחצי, הדימוי העצמי שלי היה אומר שזה שעתיים וחצי לממוצעים, ואני מעל הממוצע, כשבעצם אני מתחת.

הדימוי העצמי הגבוהה הזה, מתבטא טוב מאוד, במה שהגדרתי אותו פעם (ממש-ממש מזמן) כ-מקצוענים. מה שקורה זה, שאנשים אשר מתכנתים, בונים אתרים, ונמצאים בעולם האינטרנט לאורך זמן, יראו את עצמם כמקצוענים בתחום של השיווק באינטרנט. אבל זה לא כך! אני חייתי בגישה הזו הרבה זמן, והגישה הזו הביאה לי הרבה נזק, הניסיון שלנו כמשווקים באינטרנט מתחיל ביום שהרמנו את הקמפיין הראשון, ולא ביום שכתבנו את התגובה הראשונה בבלוג המיליונר בפיג'מה.

והרבה מעבר לכך!!! המטרה הגדולה ביותר של הסיפור הזה הייתה להציג את הנקודה של "לי זה לא יקרה", משהו שאתם בטח אומרים לעצמכם, בדיוק ברגעים הללו כאשר סיימתם לקרוא את הקטע של ה-Scam Artists. אנשים! תזהרו! האנשים הללו, אשר הולכים לפתוח קורסים של שיווק תוכניות שותפים בתקופה הקרובה (ואני לא מדבר על כאלה שההצלחה שלהם מוכחת, וקמו עוד לפני בועת השיווק שותפים), יכולים לעבוד גם עליכם! שהדימוי העצמי הגבוהה לא יעבוד עליכם, כולם פגיעים, כולל אותי….

ולמה כל הפוסט ההזוי הזה בכלל?

אני לא ארבה במילים, פשוט תקראו התכתבות מעניינת, ומשעשעת שהייתה לי אתמול עם משהו, ותבינו הכל:

"איש עסקים":
שלום לך. אני ועוד שותף מתכוונים לפתוח קורס של שיווק באינטרנט. אנחנו מחפשים אדם רציני שיוכל להכין לנו מצגת של הקורס [בתשלום כמובן] אם אתה חושב שזה מתאים לך אני אשמח לשמוע. או אפילו אם יש לך מישהו להמליץ עליו.
תודה, מחכה לתשובה.

פיג'מה שומר החוק:
על סמך מה אתם מתכוונים לפתוח קורס שיווק באינטרנט,
על סמך איזה ניסיון?

"איש עסקים":
אני אישית עוסק בזה כבר קרוב לשנה, ואני חושב שיש עוד הרבה אנשים שיכולים להפיק מזה תועלת אבל פשוט לא מכירים את הנושא. אנחנו מחפשים מומחה בתחום,[ כי אני רחוק מלהיות כזה.] שיעזור לנו בשלבים הראשונים להרים את הקורס על הרגלים. שזה בעצם אומר להכין לנו את השיעורים. אני אשמח לתת לך פרטים נוספים אבל קודם אני רוצה לדעת אם זה בכלל מדבר אלייך.

פיג'מה שומר החוק:
אז תן לי להבין את זה נכון,
מה שקורה זה, שאתה עוסק פחות משנה בתחום, אף אחד
לא שמע עליך ולא מכיר אותך, ואתה רוצה ללמד מתחילים,
שאין להם מושג בשיווק באינטרנט,
איך לשווק באינטרנט, על סמך מערך שיעור שלא נובע מהניסיון "הרב" שלך,
אלא מניסיונו של מישהו אחר, שצבר ניסיון רב בתחום,
ולא חשב על הרעיון "הגאוני" של לפתוח קורס בעצמו?

אתה לא חייב לענות על זה עכשיו, זו שאלה רטורית…

"איש עסקים":
אנחנו אנשי עסקים שעוסקים בהשקעות. כמובן שהמורה שאנחנו נבחר יקבל תשלום הולם. ולא אני לא רוצה ללמד כי לי אין מספיק ניסיון אלה אני מחפש את האדם שיש לו מספיק ניסיו וידען להעביר שיעורים. ואם אתה לא מעוניין תגיב בלא תודה.

פיג'מה שומר החוק:
אנשים שעוסקים בשיווק באינטרנט, הם לא אנשים טפשים.
למעשה, הם אנשי עסקים אשר משקיעים בנכסים וירטואליים,
ועל כן, הם מבינים טוב מאוד בעסקים. לכן, מדוע שמשווק אינטרנט
לא ייפתח מכללה כזו בעצמו, וישלם משכורות? למה משווק טוב
באינטרנט, צריך לקבל משכורת ממישהו, ולא לשלם משכורת למישהו?
אני די בטוח שתמצאו בסופו של דבר מישהו, אבל אם המישהו הזה
יסכים לעבוד בשבילכם, אתם תקבלו "תמורה בהתאם", וכך גם
הלקוחות הפוטנציאליים שלכם…

ואגב, כבר יש אנשים כאלה, שיש להם קרוב ל8 שנים ניסיון בתחום,
והם לא עובדים כשכירים, אלא כיזמים אשר מריצים עסק משגשג
עם ערך אשר ניתן ללקוחות. לאנשים האלה קוראים רן ארוסי
ומכללת קליקים שלו.

יום טוב,
"ובהצלחה בהונאה".

"איש עסקים":
עכשיו הכל ברור לי.
שיהיה לך יום טוב ובהצלחה בכל מה שתעשה

פיג'מה שומר החוק:
הצלחה כבר יש,
אחרת לא היית פונה אליי…

שיהיה שבוע טוב, וחג אורים שמח!!!

70 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   20 בדצמבר 2008 בשעה 17:14
    (#)

    אהבתי את המגן דוד בשרשרת שלך

    :)

  2. The New Rich   20 בדצמבר 2008 בשעה 17:25
    (#)

    יגאל, סחטיין על בלוג הוידאו הראשון… אני חייב להגיד שזה כמובן מאוד מוסיף. מאוד התחברתי למה שאמרת לגבי המתכנת שחושב שתהייה לו הצלחה מרובה כי הוא מתכנת…

    אני מכיר את זה באופן אישי כי אני… מתכנת. אני עדיין בתחילת דרכי ואני חווה על בשרי כמה זה לא קשור יכולות התכנות שלי להצלחה שלי. כן, זה בטוח יכול לעזור אבל זה לא מה שיביא לי הצלחה בטוחה. אני נתקל בהרבה קשיים אחרים.

    ואם כבר מדברים על כישורים חשובים, אני חושב שיכולת שיווק טובה היא הרבה יותר חשובה מיכולת תכנות…

  3. אורי מנור   20 בדצמבר 2008 בשעה 18:50
    (#)

    פוסט מעולה:)

     

    לא מזמן אפילו הגיב כאן איזה

    Wannabe משיווק רשתי, שטען שהוא

    "עושה המון המון כסף", ובלי למצמץ -

    כרך את השיווק הרשתי (הבזוי והמאוס ) עם שיווק באינטרנט.

     

    יגאל, כל הכבוד על ההגינות והאינטגריטי.

    אתה משמש דוגמא בהגינות ובאחריות שלך. ואגב - זה בדיוק מה שמבדיל בין אנשי עסקים

    אמיתיים  שחושבים לטווח ארוך – לבין נוכלים סמרטוטיים שמנסים לעשות כסף קל ולהיעלם…

     

     

    נשתמע..;)

     

    אורי מנור

  4. לאה בר   20 בדצמבר 2008 בשעה 19:48
    (#)

    יגאל הי,

     

    כל מילה בסלע !! 

     

    אני מאוד נהנית לקרוא את הבלוג שלך.

    לצערי מה שהצבעת עליו בפוסט הזה נכון כל כך ואמיתי. תמיד יש אופורטיוניסטים שאוהבים לקחת טרמפ על הגב של מישהו אחר שעבד במשך שנים כדי להקים את מה שהוא הקים (רן ארוסי ומכללת קליקים במקרה שלנו).

     

    כאן בישראל עם המוח היהודי שלנו זה בטוח יקרה, ואני שמחה שלמדתי אצל רן והצוות שלו, ולכן אוכל להיזהר יותר. באפיליקון בשפיים ראיתי שבעצם את רוב החומר שהעבירו שם האפיליאט השונים, לימדו אותי במכללת קליקים של רן ארוסי. ומה שנותר לי לעשות זה ליישם.

     

    לא נראה לי שתזכור אותי,אך נהניתי לדבר איתך באפיליקון (יחד עם הבחורה שהראתה לך את נייר המכתבים ללא המעטפה)

    ואגב זאת הפעם הראשונה שאני מגיבה בפוסטים שלך, אז מזל טוב. וכמובן חג אורים שמח ומלא אור של שפע ופרנסה מעץ החיים, לנו ולכל עם ישראל, אמן ואמן.

     

     

  5. דני   20 בדצמבר 2008 בשעה 20:01
    (#)

    יגאל שלום!

     

    זוהי התגובה הראשונה שלי בבלוג שלך, למרות שאני קורא אותו כבר מאוגוסט ונהנה.

     

    הסיבה שאני כותב אותו כי קצת צרם לי משהו שכתבת.

     

    אני ואתה בערך באותו גיל (אפילו התגייסנו באותו חודש לדעתי) ואני אישית עוסק בשיווק שותפים כבר 4.5 שנים. כשהתחלתי השוק היה הרבה יותר בתולי מעכשיו כמובן, ולקח לי בערך שנה (בכל זאת קשה עם הצבא באמצע) להגיע למצב של רווחיות יפה, ואחרי 18 חודש בערך התייצבתי ומאז טפו טפו ממשיך בכבוד.

    נהניתי לקרוא את הבלוג שלך מהתחלה כי דמיינתי כאילו זה אני רק בלי הצבא על הראש :D כפי שאתה יכול לדמיין הוא לקח הרבה זמן שיכל ללכת לעסק הזה במקום.

     

    כמוך, למדתי רק מחומרים שמצאתי באינטרנט והתחלתי כמובן עם Google Cash שעד היום כנראה הוא הספר הטוב ביותר שאני יכול להמליץ עליו – גם Perry Marshall בעצמו איש מדהים ודיברתי איתו מספר פעמים והשתתפתי בסדנא שלו בוגאס – מומלץ, ולו רק בגלל לפגוש את הבן אדם ולהגיע למצב שהוא עונה לך למיילים. באמת.

     

     במהלך הצבא, אחרי שנתיים ומשהו שכבר הייתי בתחום עם תקציבים חודשיים מכובדים (עד היום אגב אני עושה רק PPC ולא התמחיתי בתחומים אחרים, למרות שהם עדיין מאוד מעניינים אותי!) שמעתי שנפתח קורס משווקי שותפים שמכללת קאש פלואו בהרצליה ומועבר על ידי רן ארוסי. הקורס עלה נראה לי 1200 או2200 לא זוכר, בכל מקרה גרושים שהיה שווה לי ללכת לראות מה מדובר כי עד אותו רגע לא פגשתי בכלל ישראלים שמתעסקים בתחום.

     

    בקורס נדהמתי עד כמה 'לוקשים' רן האכיל את התלמידים. עכשיו שלא תבין אותי לא נכון, אני לא רוצה לייצר פה אנטי רק מהמשפט הקודם כל כך מהר :) , יכול להיות שהיום רן הוא אדם שונה לגמרי והתמחה הרבה יותר והקורסים עלו רמה. א-ב-ל, במהלך כל הקורס, חוץ מזה שהטריף אותי  שחומר הקורס שהוא השתמש נלקח ישירות בחלקים רבים ישירות מהחומר של פרי מרשל ללא שום קרדיט!!!!!! עד היום יש לי את החוברות נראה לי אם אתה רוצה אני אסרוק את החלק שאני מדבר ואשלח לך. זאת קודם כל בהמשך לנקודה שאמרת של שימוש בחומר של מישהו אחר ובניית קורס מהיר – ככה זה הרגיש, אבל בצורה חריפה כל כך שקשה לי לתאר כאן.

     

    לנקודה השניה,  שאמרת לגבי אנשים לא שכירים ויזמים כמו רן ארוסי וכו', אתה סה"כ צודק. בכלליות אגב אני מאמין גדול ב those who can do those who can't teach במיוחד בתחום שלנו כי המוצלחים מרוויחים משמעותית יותר כסף מלעבוד בזה ולא בלימוד, אלא אם כן כמובן אתה נהיה ברמה של פרי מרשל ובונה לעצמך מערך פסיכי.. אבל קצת סטיתי פה אז בוא נעצור :) הנקודה, שגם בהרצאה שלך באפיליקון וגם מאז בכלליות אני רואה שאתה רוחש מן יראת כבוד לרן, ואני חושש שקצת לא עשית את המחקר שלך, או הולכת שולל, או – ואני מודה באפשרות לחלוטין – שרן השתנה לגמרי.

     

    נכון ללפני כמה שנים, רן היה רחוק מלהיות משווק שותפים מוצלח, וזה שמעתי מחבר טוב טוב שלו, ואת הכסף שלו הוא אכן עשה מלימוד. רן הוא באמת פיגורה מרצה טובה מאוד עם נוכחות ויכולת התמודדות עם קהל ותהליך לימודי בהחלט גדולה, אבל אני חושש שאתה קצת שמת אותו על מחצלת שאולי גבוהה מדי.

     

    התחושה שאני קיבלתי מהקורס שלו בזמנו היא א' – הרבה מהחומר פשוט לא היה שלו ללא שום קרדיט וזה לא לעניין בשום תחום, ב' – היתה כל הזמן אווירה של ניפוח וטיפוח תקוות לא במקום, כמו משפטים מפגרים שרואים באינטרנט כל הזמן – קניתי ב 5 סנט 100 קליקים, ועשיתי 10 מכירות ב 20 דולר כל אחת. כפי שאתה יודע, זה ממש לא המודל שצריך כל הזמן להסביר לאנשים שנכנסים לתחום, אלא שהוא דורש עבודה קשה ומחקר כמו כל דבר אחר ואין כסף בחינם!!

     

    כמו שאמרתי אני נהנה לקרוא את הבלוג שלך מאוד ומאחל לך בהצלחה, פשוט הפעם באמת משהו הציק לי שהייתי חייב להגיב כי בתור אחד שראה אותו מההתחלה, קשה לי לקשר בין הסופרלטיבים שהוא מקבל ממך למציאות שאני חלקתי איתו.

     

    ועכשיו למשהו אחר - 

    לא מזמן מכרתי חשבון שלי (גם אני הגעתי למסקנה שראיתי אצלך בבלוג לא מזמן רק לפני שנה וחצי – שזה המון זמן ביחס למה שלקח לך להבין את זה :) ) כדי שאוכל לממן עסק חדש שאני מרים (לא בתחום! החלטתי לגוון) ובזאת אשמח לחלוק טיפ, זה רעיון מעולה לפצל כל שוק ובכלל כל קמפיין לחשבון חדש ולטפח אותו (כמו שאמרת בעבר) כי אז הוא ממש נהיה נכס כלכלי עצמאי כי ניתן למכור אותו עם כל ההיסטוריה שלו והקונה מחליף את אמצעי את התשלום.

     

    בגלל שיש לך עסק, קל לך גם לקבל post pay עם חשבונית אז בכלל משובח. דברים כאלה הופכים את החשבון לממש נכס וירטואלי חבל על הזמן. אני מכרתי את שלי בתשואה של פי 10 חודשית, בדיעבד היה טעות כי הייתה לו היסטוריה של 18 חודש יציבה אז הוא היה שווה יותר כנראה – אתה נראה לי תופס דברים כאלה יותר טוב ממני אז קח את זה לעתיד אולי יצא לך לעשות משהו דומה!

     

     

    בהצלחה!

     

     

    נ.ב.

    באמת שלא התכוונתי להשמיץ פה, ואני מצטער אם זה יצא ככה. כמו שאמרתי, אני מודה לחלוטין בעובדה שיכול להיות שהוא השתנה, אבל בתור משווק שותפים פעיל מאוד אתה יודע הכי טוב שבלי מחקר מקדים מקיף, הקמפיין דינו כמת, ונראה לי השיעור הזה לא נלקח לעולם האמיתי וקצת השתמשו בך לצרכים שיווקיים.

     

    לא השתמשתי בשם האמיתי שלי כי אני מכיר אנשים שקוראים את הבלוג הזה ומכירים אותי גם, אבל יש לך את האימייל שלי – השם די ברור :)

    • אנונימי   21 בדצמבר 2008 בשעה 7:20
      (#)

      מכרת חשבון?

      אשמח אם תפרט למה הכוונה ואיך מוצאים למי למכור

       

      תודה

      • המיליונר בפיגמה   22 בדצמבר 2008 בשעה 13:19
        (#)

        שלום לשניכם,

        "למכור חשבון" אומר למכור את האתר של האפיליאייט כולל מילות המפתח, פשוט מעבירים בעלות על החשבון, אשר מהווה חלק בלתי נפרד מהתנועה לאתר.

        *דני – תודה רבה על התגובה, לכל אחד יש את הניסיון שלו עם דברים מסויימים. רן ארוסי הוא חבר, לא לקחתי קורס אצלו, אבל פליקס "משה" לקח, ויצא מבסוט.

        כך שלכל אחד יש את החווייה שלו.

  6. אבי בוץ   20 בדצמבר 2008 בשעה 20:12
    (#)

    אתה צודק בנושא מילות המפתח שהם Brand כי בלא מעט מקרים אתה צריך המרה של 1 ל- 7 או 10 כדי להרוויח כסף. וזה אומר שיש סיכוי גבוה מאוד שתפסיד כסף כי אדם לא קונה כל מה שממליצים עליו, ויש לפעמים כמה מוצרים מומלצים באותו נושא… לגבי בית הספר להדרכה המטרה היא להרוויח כסף, אז אפילו אם לאדם יש נסיון כלשהו בתחום מסויים והוא יודע לאסוף סביבו קבוצה של אנשי מקצוע מעולים ומנוסים ממנו הוא יבנה עסק לתפארת וירוויח לא מעט כסף, אפילו יותר ממי שיש לו 10 שנות נסיון -לא עסקיות- בתחום כלשהו. ברור שאם אתה מצליח כעצמאי לא תמהר לחזור להיות שכיר ותעדיף למכור שעות ידע במחיר גבוה מאוד, אבל רוב האנשים מחפשים ביטחון, נוחות ושכר סביר ב- 1 בחודש ושמישהו אחר ישבור את הראש עם כל השאר.

  7. חבר   20 בדצמבר 2008 בשעה 20:27
    (#)

    יגאל היקר,

    הסיבה היחידה שאיני מזדהה היא רק בגלל שלא רציתי שתקבל את זה קשה מידי.

    אני מעריך את הפתיחות והכנות שלך ויש לך פוסטים מצוינים (בדרך כלל).

     

    אני לא מרגיש בנוח עם התגובה שלך….מסכים עם המסר קשה לי עם הדרך.

    יכלת לצאת קצת יותר גדול.

     

     

  8. המבולבל   20 בדצמבר 2008 בשעה 20:34
    (#)

    חחחח הרגת אותי עם הסיום שלך "הצלחה כבר יש…".

     

    וסחטיין על הפוסט ווידאו זה ממש מוסיף… והפינת עבודה שלך (אין מילים חוץ מ"גם לי בא אחת כזו", אבל בקרוב גם אצלינו).

     

    ד"א קיבלתי היום את ה FLIP CAM שלי של HD ואני הולך להשתולל איתה בשבת.. מקווה ששווה משהו! (-:

    • המיליונר בפיגמה   22 בדצמבר 2008 בשעה 13:23
      (#)

      סחתיין על הפליפ-קאם,

      הוידאו הזה צולם עם הגרסה הראשונה של הפליפ-קאם.
      חשבתי לקנות את הHD מינו, אבל בסופו של דבר החלטתי לקנות Kodak Zi6, הסיבה היחידה אגב, היא שאני שונא בטריות מובנות…

  9. אנונימי   20 בדצמבר 2008 בשעה 23:06
    (#)

    פעם ראשונה שאני מרגיש מוזר עם הפוסט שלך….

    דבר ראשון, הפרסום לחברך רן ארוסי צועק מתוך הטקסט ואתה לאורך זמן ניסית לשמור על הגינות בקטע הזה.

     דבר שני, זה שלרן יש 8 שנים ניסיון, לא אומר שהוא מצליח ולא אומר שהוא מסוגל להעביר את המידע לאחרים. תמייד שאני פוגש מישהו שאומרים עליו שהוא מצליח, את השאלה הבאה : "למה אתה בעצם מלמד?" אני לרוב מקבל תשובה ציונית "כדי לתרום לשוק שיתרומם" או "להעלות את אחוז ההצלחה בישראל" או גם תשובות כמו "זה עושה לי טוב על הלב". בן אדם שמצליח במקום מסוים, ממשיך להשקיע באותו מקום וגם מתפתח. המקום שרן ארוסי מצליח זה מכללת קליקים (מותר לו וכל הכבוד לו) אבל אל תמכור את ההצלחה שלו בכול התחומים האחרים. בנתיים ראיתי הרבה אתרים מהעבר שהם שלו, רדומים ללא שום פעילות והצלחה. 

     אגב, אין לי שום דבר אישי נגד רן, אני מפרגן לכולם, אבל הפרסום וההילל לרן מוצג באור שגורם לדברים להיראות בזווית קצת אחרת.

     

    לסיכום, יופי של וידיאו וקצת גילוי נאות לא יפגע

     

     

  10. ברבוניה   20 בדצמבר 2008 בשעה 23:31
    (#)

     

    מה הלקק הזה לרן ארוסי?

    התחלת לעשות כתבות פרסומיות?

     לפחות תהיה הוגן ותרשום למעלה – כתבה פרסומית.

     ככה עושה גם ג' יפית.

     

    הנושא מעניין,

    אבל הצעקה זה לא (ועוד כינית את זה הונאה בלי לראות מה הם ילמדו ואיך)

     וזה כן (שהוא גם חבר שלך)…ורק שם כדאי לכם ללמוד….

    צועק לשמיים שכל הכתבה הולכת פייפן.

     

    בקיצור חלאס עם פרסומות סמויות. 

    בטח הצ'ק של רן ארוסי בדרך אליך…. 

     

     

     

     

     

    • המבולבל   21 בדצמבר 2008 בשעה 23:46
      (#)

      אני לא מבין מה הכאס פתאום..

      מזה זה משנה אם רן ארוסי משלם לו גם 10000 דולר בשביל הפוסט הזה?

       

      תצא מהסרט… הוא לא חייב לך כלום… זו היא במת הדיבור שלו ורק שלו (של המיליונר)… אם לא מתאים לך התוכן אז יש עוד במות פירסום רבות כמו שלו (במיוחד אם אתה יודע קצת אנגלית)..

       

       "if you don't got something nice to say don't say nothing"

       

      הוא לא קדוש… והוא בקושי מפרסם בבלוג הזה (אם היה מעלה אדסנס היה עושה מלא כסף)… וכל בלוג מפרסם… ןזה יותר פוסט הזהרה ולא פירסום… כי אנשים כן יכולים להיפגע (לא דווקא מ"האיש עסקים").

       

      ולהגנת רן ארוסי אני חייב לציין שעשיתי אצלו את הקורס הוא מעביר אותו באופן פשוט מעולה, קורס תוכניות שותפים.

       

      לעומת זאת הקורס איבי, שהוא גם שלו, הרבה פחות טוב ואני חושב שחבל על הכסף….

       

       

  11. Alex   21 בדצמבר 2008 בשעה 0:07
    (#)

    למה לקרוא לזה הונאה? אתה יודע משהו שלא פרסמת בפוסט? לפי מה שקראתי, ולמרות מה שכתבת, זה לא נראה כהונאה.

     

    איש עסקים, או כמה יזמים שמתארגנים, ואפילו שאין להם שום ניסיון וידע בשיווק באינטרנט, יכולים להרים קורס נפלא, לדעתי. כי, הרי כל מה שדרוש מהם זוהי יכולת עסקית והון התחלתי, וגם ההון  לפעמים לא נחוץ.

     

    נכון, זה יתרום לשיווק של הקורס אם אחד המקימים הוא דמות ידועה בתחום. זה יעזור אם אחד המרצים הוא דמות ידועה בתחום. אבל האם זוהי חובה? לא נראה לי…

     

    שנה ראשונה בלימודים שלי, הופתעתי לגלות שאת חשבונאות 101, כולל משפטי מפתח וחוכמות חיים של המרצה, מועתקים ישירות מאחד הספרים של הסילבוס… הונאה? (כן, למעשה, כשחושבים על זה… סתם צוחק… צוחק)

     

  12. איתן   21 בדצמבר 2008 בשעה 3:10
    (#)

    היי גבר,

     

    תמיד כיף לקרוא אותך ולראות אותך. אני לא מגיב בד"כ למרות שאני קורא נאמן מאוד

     

    שאלה שקצת קשורה לפוסט (בקשר לסביבת העבודה שלך בעקיפין)-

     

    איזה מחשב מיני נייד כדי לקנות? זאת אומרת האם אתה באופן אישי מרוצה מהאסוס?

     

    אני יודע שזו שאלה באוויר, אבל אני מחזיק מדעתך הכנה

     

    קיצר אם יצא לך לענות אני אשמח, כי אני בשלבי גדילה ועיצוב סביבת עבודה משלי 

     

    אם יש לך עוד טיפים לגבי סביבת העבודה אני אשמח 

     

    תודה

    • המיליונר בפיגמה   22 בדצמבר 2008 בשעה 13:31
      (#)

      אהלן,

      בגדול, אני מרוצה מהאסוס 901 שלי, אבל יש לו בעייה אחת. הדיסק כשיח שלו איטי בטירוף!!! כל כך איטי, ש-WINDOWS זוחל עליו, לינוקס עובד מהר. מה שכן, אני הולך להתקין דיסק כשיח חדש, תחפש Runcore, זה התקנה של שנייה. העניין הוא, שלכל החלופות יש את אותם בעיות הדיסק כשיח, חוץ מMSI WIND אם אני לא טועה, שזה דיסק כשיח מסוג אחר. אבל אני לא יודע מה המהירות שלו.

      ושלא ירו בי עכשיו על זה שאני מנסה למכור ASUS ו-Runcore!

  13. עופר   21 בדצמבר 2008 בשעה 13:22
    (#)

    אני חוזר על שאלה שששאלתי בפוסט שלך די ישן ( הכל יחסית כמובן )

     

    האם מישהו יודע האם דומיין נכנס לרשימה שחורה מאחר וחשבון שפירסם תחת הדומיין הזה גוגל אדס  נחסם ?

     

    או שניתן לפתוח חשבון גוגל אדס חדש ולפרסם שוב באותו הדומיין?

     

     

    מצטער אם העמסתי עליך לקורא שני מיילים

  14. שלומי   21 בדצמבר 2008 בשעה 15:26
    (#)

    חבר'ה מה הקטע עם העצבים שלכם על רן ועל יגאל שעוזר לרן עם קצת פירסום?

    דבר ראשון, יגאל לא חייב לכם כלום :) הוא עוזר לכם ולא אתם לו, עs עכשיו רוב הלינקים שהוא נתן לכם היו חסרי AFFILIATION לחלוטין. הבלוג שלו! מותר לו להגיד כל מה שהוא רוצה ולמי שזה לא מתאים לא חייב לקרוא.

     

    אני חושב שרן הוא איש עסקים מכובד, מורה טוב, ובאפיליקון הוא היה אחד מאלה שהיה לי הכי כייף לשמוע. עם יגאל רוצה לעשות איתו סוג של JV או אפילו "לקבל ממנו משכורת" תמורת פירסום, אני חושב שזה לגיטימי ואפילו כדאי…

     

    אז תרדו nהעץ שאתם יושבים עליו ותנו לבחור לעבוד

     

    שלומי

    • אנונימי   21 בדצמבר 2008 בשעה 15:47
      (#)

      אין בעיה שיפרסם אותו בכיף 

      אבל שיציג את זה כפרסום ולא  דעתו הכנה והאובייקטיבית

      • שלומי   21 בדצמבר 2008 בשעה 16:59
        (#)

        שוב אני חוזר ואומר, זה הבלוג שלו

        ואני חושב שהוא יכול לעשות פה מה שבא לו, אם יש למישהו בעיה עם זה שיבנה לו בלוג משל עצמו.

        אם אני לא טועה החוק של הספאם חל רק על שליחת אימיילים לא מורשית.

         

        זה בערך כמו שאני יבוא אלייך לבית ויגיד לך מה לעשות שם. אל תרתיח את הקומקום כשאני בא לבקר, אל תדליק טלוויזיה כשאני בא וכו…

  15. בוריס   21 בדצמבר 2008 בשעה 17:06
    (#)

    למה האנטי נגד פתיחת מכללות חדשות לשיווק שותפים? כל תחום בעולם שיש בו מונופול יחיד הוא תחום שלא ממצה את עצמו. פתיחת מכללות נוספות רק יעניק זריקת מרץ לתעשיית ה affiliates הישראלית שמתפתחת בקצב אדיר. חוץ מזה מה קשור אם הבן אדם שמנהל את הפרויקט בא מהתחום או לא בא ממנו? לב לבייב בנה קניונים אבל הוא לא ניהל אף פעם קניון. ליעקב שחר יש קבוצת כדורגל אבל הוא לא היה כדורגלן או מאמן כדורגל. אם הם פנו אלייך סימן שהם מחפשים אנשים רציניים בעלי מוניטין. ובכנות, אני לא מבין איך בן אדם שהקדיש זמן ועזר ודיבר לכל מי שפנה אליו בכנס אפיליקון האחרון יכול להיות נגד פתיחת מכללות חדשות. חוץ מזה מדינת ישראל לא מסתיימת באיזור המרכז (כבן אדם שבא מחדרה אתה צריך לדעת). מה רע במכללה שתיפתח בבאר שבע או באילת או בקריית שמונה? כמה אנשים שלא יוכלו להגיע אל מכללת קליקים יוכלו ללמוד שם את התחום. ודבר נוסף חשוב מאוד: דיברת על רן ארוסי כאילו הוא פיתח והמציא את כל מה שהוא מלמד. הקביעה הזאת תמימה ומראה שכנראה לא התעמקת באמת מספיק בתחום. את הדברים שרן מעביר בקורסי הוידאו שלו היום שמעתי וקראתי כבר לפני חמש או שש שנים אצל גורואים אמריקאיים שונים. פיקאסו אמר פעם "אמנים גדולים מעתיקים, אמנים דגולים גונבים" כל אחד מאיתנו גדל על ברכיהם של אנשים אחרים ולקח אותם כמודל וזה עדיין סבבה שאדם למד תאוריות מסוימות ומעביר אותן הלאה לתלמידים. וכמה שירבו כאלה, התעשייה רק תרוויח.

  16. טל   22 בדצמבר 2008 בשעה 1:12
    (#)

    זה אך טבעי שחברים יתמכו אחד בשני, יגאל אינו חייב להיות אובייקטיבי או מדעי, הוא לא נבחר הציבור וזכותו להיות לויאלי למי שהוא רוצה ומכל סיבה שנראית לו.

    עופר, אתר שהסתבך עם אדסנס בעבר ישפיע גם על אתרים עתידיים שלך, במקרה אחד שמעתי שעברו כמה חודשים ולבסוף ה publisher נחסם מאדסנס בשל אתר בעייתי שהפעיל בעבר.

     

  17. אנונימי   22 בדצמבר 2008 בשעה 9:48
    (#)

    עד היום לקחתי ברצינות כל מילה שכתבת, מעתה והילך עם כל הכבוד אני אמשיך לקרוא אותך (כי אתה מעניין) אבל אחפש אינטרסים נסתרים מאחורי כל לינק או פוסט…..

    • שלומי   22 בדצמבר 2008 בשעה 10:14
      (#)

      וואי וואי, מה כל כך קשה לך לקבל?

       

      אם היית קצת יוצא מהראש של הישראלי שמרגיש שכל הזמן מנסים לדפוק אותו וההית מסתובב קצת בפורומים בחו"ל אולי היית שם לב שכמעט כל ליסט או אתר שאתה נרשם אליו אתה מקבל חומר פרסומי וזה לגיטימי, כאילו מה? אתה חושב שיגאל צריך להיות הערוץ הראשון בשבילך ? ממלכתי ?

      הבחור פה בשביל להרוויח, על הדרך הוא רוצה גם לתרום לאנושות, כל העולם עובד ככה!

       

      תנסה להירשם לכל רשימת תפוצה של כל גורו על פני האדמה ותראה את האימיילים שהוא שולח,
      זה התחום, אתה משחק אותה כאילו אתה עושה טובה ליגאל שאתה בכלל קורא את התוכן שלו, יגאל אני הייתי עושה ban ל IP שלו רק בשביל הדיבור :)  

      • מישהו אחר   22 בדצמבר 2008 בשעה 11:32
        (#)

        "הבחור פה בשביל להרוויח, על הדרך הוא רוצה גם לתרום לאנושות, כל העולם עובד ככה! "

         

        על פי עדותו שלו עצמו זה הפוך,,

         

        הוא פה כדי לתרום לאנושות ועל הדרך להרוויח (אבל עד לאחרונה לא מהבלוג עצמו)

        ובוא נפנה את תגובתך שלך נגדך – מה זאת ההערצה העיוורת הזאת, שאם מישהו חס וחלילה מתנגד למשהו שהגורו אמר צריך לעשות לו באן?

         

        וליגאל, אחרי שקראתי את כל הפוסטים שלך ונקראת לי כבחור צעיר אבל עם גישה מאד בוגרת לחיים, זאת הפעם הראשונה שהרגשתי קצת אכזבה מהתגובה שלך לאיש העסקים.

         

        האם אתה לא יכול להכיר בכך שלא כל משווקי תוכניות השותפים המנוסים מסוגלים לפתוח מכללה?

        או שזה לגיטימי שיזמים רוכבים על מגמת התפתחות השוק הזה ורוצים לפתוח מכללות.

        המורים צריכים נסיון – לא היזמים ומקימי המכללה/הקורס.

        קראת את אבא עשיר אבא עני, האם אתה לא מכיר את החלוקה שלו לרביעים? אתה לא מוצא הבדל בין בעלי עסקים לבין עצמאיים?

        לדוגמא, אתה חושב ששרי אריסון/נוח דנקנר/יצחק תשובה הם בעלי נסיון מופלג בניהול כל שלל מגוון העסקים שבבעלותם?

         ולהגדיר את זה כהונאה? אם רק היית מפרסם את שם איש העסקים זאת היתה הוצאת דיבה והיית מפסיד עוד לפני שהתחלת.

         

        אני כמובן מבין שזה בלוג פרטי ואתה יכול לפרסם את מי שאתה רוצה ומה שאתה רוצה, זאת זכותך וזה בסדר.

        אבל נסה לגלות אורך רוח וסובלנות באופן כללי. שים לב גם שזה הפוסט הראשון שמעורר כמות כזו של תגובות ברוח שלילי. זה גם יכול להגיד משהו על מה שהקוראים שלך רוצים לקרוא/מצפים ממך.

         

        כבוד

         

         

  18. פבל ישראלסקי   22 בדצמבר 2008 בשעה 9:51
    (#)

    פוסט וידאו מגניב לאללה!

     

    אגב, אני גם רוצה תיק של גוגל…

    איפה קנית? :)

  19. "איש עסקים"   22 בדצמבר 2008 בשעה 17:03
    (#)

    אני אותו איש העסקים שיגאל משמיץ אותי וגם אפילו קרא לי מנוול.

    הקורס שאני ושותפי רוצים להקים אם נקים יהיה קורס באיכות גבוהה ובטח שאין לנו שום כוונה לרמות אף אחד. זה שאני לא ממומחה בתחום השיווק באינטרנט לא עושה אותי רמאי. בגלל זה אנו מחפשים גורם שלישי שלו יש ניסיון עשיר בתחום ויהיה אחראי על התחום המקצועי. זה בשום פנים ואופן לא הופך אותנו לרמאים כמו "שהמיליונר" קורא לי. רציתי להציע לו הצעת עבודה ובמקום זה הוא בחר להשמיץ אותי בבלוג שלו. אם הייתי יודע שהוא סוגד בצורה עיוורת לרן ארוסי לא הייתי פונה אליו מלכתכילה. אני יכול להבטיח שהחומר שילמד בקורס יהיה הכי איכותי שאפשר. ואני יגיד את זה שוב אנחנו לא מנסים לרמות אף אחד,ההפך הוא הנכון קורס שכזה באזור הדרום יכול לתרום המון לתושבי האזור שסובלים מאבטלה גבוהה וממשכורות נמוכות.

    חבל לי יגאל שלא הבנת אותי בצורה הנכונה. 

    • המיליונר בפיגמה   24 בדצמבר 2008 בשעה 12:58
      (#)

      א. אני לא סוגד לרן ארוסי, השם שלו מוזכר רק פעם אחת בפוסט
      ב. אם הייתי רוצה להשמיץ אותך, הייתי רושם את השם שלך, ולא רשמתי.

  20. hatky   23 בדצמבר 2008 בשעה 10:07
    (#)

    תורת הבונלשיט 2 – סמוי. נחמד!

     

    א. תחשבו על כל מערכת החינוך, האם המורה שלכם לכימיה הייתה אלכימאית במעבדה "מספיק זמן" וכו'?

     

    ב. פיג'מיסט אם אתה רוצה או לא אתה כבר מעביר קורס פה בבלוג רק בפורמט אחר ובתשלום פחות.

     

    ג. אם היה נמאס לך, אני מאמין שהייתה מתגבר על הפחד שלך לגבות תשלום עבור החומר.

     

    ד. ממליץ לך להתסכל על מה .internet-based-business-mastery עשו, בסוף לקחו את החומר של השנתיים הראשונות שהיה חינם ומוכרים אותו בנוסף לקורס, אתר מנויים וכו'.

    אתה תגיע לזה באיזה שהוא שלב, שימאס לך ותעבור הלאה….

     

    פיג'מיסט אני מאמין בך, ונקודות מבט משתנות (לפחות שלי) אני יודע ששלך גם על הנושא באיזה שהוא שלב, אבל זה לא פריסל על זה, ואני לא מוכר לך את זה עדיין.

     

    גילוי נאות: הייתי ב cashflowisrael, "עבדתי" שם, ולמדתי שם, אומנם נדל"ן….

    אני כן מאמין שיש יתרון (ואפילו גדול) במורה שיש לו נסיון בנושא,

    אבל להגיד שהוא היחיד שזכאי/יכול/ראשי/… ללמוד מגוחך, וימחוק את כל מערך הלימוד הקיים ויצור מחסור מטורף…. אין בית ספר יותר, תסתדרו ותגייסו גורו שעוסק בזה שילמד….

  21. פבל ישראלסקי   23 בדצמבר 2008 בשעה 12:30
    (#)

    שמע יגאל, אני לא חושב שכללי אקדמיה מכל סוג שהיא הם שחור על גבי לבן. זה תלוי מאד בשילוב של כל הגורמים.

     

    אסביר לך בדוגמא:

     

    אני מחליט לפתוח קורס מקצועי בנושא בישול.  לא רק שאין לי ידע בסיסי בזה- אני גרוע בבישול. כל חביתה שאני מטגן נשרפת, כל סלט שאני מכין יוצא מלוח מדי וכו'… ועדיין, כפי שכתבתי – אני מחליט לפתוח קורס בישול.ולא סתם. אחד מקצועי!

    אז למה בכל זאת אני מחליט לפתוח את הקורס?

    מכמה סיבות: יש לי הרבה קשרים, אני איש פרסום שיודע לשווק קורסים (+נסיון), יש לי כיתה פנויה באזור מרכז פעמיים בשבוע ואני משלם שכירות אז חבל שתתבזבז, יש לי קשרים בוואלה והם חייבים לי טובה (יש מצב להוציא מהם באנר ליומיים) והסיבה העיקרית – אני מליונר כך שאין לי בעיה לממן את כל העניין. 

     

    כמובן שלא ייתכן שאני יהיה זה שמעביר את החומר כי אני פשוט לא בקיא בו. אבל האם מעצם חוסר היותי משכיל בתחום ימנע ממני לפתוח קורס בנושא? ממש לא. בדיוק מהסיבה הזאת אני אפנה לישראל אהרוני – יש לו גם שם בתחום וגם נסיון וידע. אציע לו להיות אחראי על החלק המקצועי (תכנים, מערך שיעור וכו'), בעוד שאני אנהל את כל העניין הרגסטרטיבי והשיווקי של העניין. אף אחד לא רוכב פה על השני – לו אין את המשאבים הדרושים להרים קורס כזה (קשרים בתעשיית האינטרנט, מבנה מסודר להעביר בו את הקורס, ואולי אפילו מימון). כמובן שהדוגמא של ישראל אולי לא מתאימה כי במקרה שלו הוא כן יכול להרים את זה לבד. אבל הבנת את הכוונה.

     

    האם הוא יצא מופסד (האם הוא פראייר)? מישהו פה רכב על מישהו אחר?

     

    אני חושב שבדיוק כפי שאני רוכב על הידע והתדמית של ישראל, כך הוא רוכב על הכסף הזמין והקשרים שלי.

     

    בכל שיתוף פעולה ישנו אדם שמביא עימו X אותו אין לגורם השני ומקבל Y מהגורם השני – השילוב יוצר שיתוף פעולה פורה.

    מה דעתך?

     

  22. אנונימי   26 בדצמבר 2008 בשעה 2:12
    (#)

    נראה לי שאתה קצת שחצן

    מה רע ביזם שמוצא תחום שמעניין אנשים ורוצה למצוא מומחה בתחום אשר ילמד קורס בנושא ??

    • המיליונר בפיגמה   26 בדצמבר 2008 בשעה 9:22
      (#)

      אני חושב שאתה קצת טועה,
      אני הרבה שחצן :)

      או יותר נכון לא מפחד להביע את הדיעה
      שלי גם אם אני יודע שהיא מנוגדת לדעת אחרים.

  23. אנונימי   4 בינואר 2009 בשעה 3:55
    (#)

    אני לא רוצה להשמע קטנונית… אבל זה "לרכוב"

    don't thank me

  24. ברי   6 בדצמבר 2010 בשעה 21:24
    (#)

    חברים אני רוצה להתחיל להיכנס לתחום הה של שופים והקמת עסק רווחי
    מכל התגובות פה אני מבולבל
    אולי מישהו יכול לתת לי המלצה איך הכי נכון להתחיל עם העסק הזה. אין לי בעיה לשלם שכר לימוד על מה שאני אקבל

    אפשר היום בכלל להתחיל עם אפס ידע? כמה זמן יקח לי ללמוד את הידע הנחוץ על מנת להיות רווחי?
    האם בקורס שאני אקח ילמדו אותי לא לעשות טעויות של מתחילים שיחסכו לי זמן וכסף?
    איך לדעת מי מציע קורס איכותי ומי "נוכל"?
    אשמח לקבל תשובות

  25. אחינו   30 במרץ 2011 בשעה 23:08
    (#)

    גבוה בזכר זה עם ה' אחת: "גבוה", "גבוהה" זה לבחורה. חוץ מזה אתה תותח ותמשיך להצליח.

    בנוגע ל"לרכוב" תהיה שקט אפשר לכתוב גם לרכב ונראה לי שזה יותר נכון לרכב כמו לשכב זה סתם טעות של מי שתיקן אותך.

  26. נוי עמרני   17 באפריל 2011 בשעה 23:54
    (#)

    הי נוי נעים מאוד
    וואלה נחמד שיש אנשים כמוך כנים ואמיתיים
    יש לי בקשה
    תעזור לי רק להבין תתחום אני מנסה להשיג מידע מכול מני מקומות רק
    שהמידע אותו אני משיגה אינו פרקטי
    ולא באמת עוזר לי ולא יודעת במקרה הגעתי לאתר הזה סתם ראיתי סרטונים ביוטיוב
    אם תחליט להגיב לי במייל הפרטי על הודעה הזו אודה לך :)
    חג שמח

  27. דנה   2 במאי 2016 בשעה 9:18
    (#)

    הייתי מוכנה ללמוד אצלך….

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!