"Good Artists Copy, Great Artists Steal" – חלק ג'

Good Artists Copy, Great Artists Stealבזמן קריאת הכותרת, בטח תפסתי אותך בהפתעה. בטח שאלת את עצמך איפה חלק א' ואיפה חלק ב' של הפוסט הזה?!?! אז זהו, שהמשפט בכותרת זה אחת המנטרות החשובות שאני משנן לעצמי הכי הרבה (אני אספר בהמשך למה…). מאחר וזו מנטרה כל כך חשובה אצלי, החלטתי שזו תהיה הכותרת של חלק ג' עבור סדרת הפוסטים "3 החוקים שיהפכו כל עסק באינטרנט להרבה יותר מעסק טוב". את חלק א' ואת חלק ב' ניתן למצוא בלחיצה על הקישור.

עד הנקודה הזו, הגענו במסע שלנו למס' תובנות. העסק שלנו צריך להיות:

  1. עסק שהוא גם נכס
    על מנת שהעסק שלנו יהיה נכס יש לנו צורך ב: 

    1. הגולשים שלנו ימליצו עליו
    2. הגולשים ישמחו לחזור אליו
    3. יופק בו תוכן על בסיס קבוע
    4. כל תקופה מסויימת, יתווסף אליו שירות חדש
  2. עסק אשר מאפשר לעבוד על העסק לא בעסק
  3. עסק שמוכן לשיווק מפה לאוזן

החדשנות לא משתלמת

כשהיית קטן, אבא שלי אמר לי שיש לי 2 דרכים להיות ממש עשיר. או להיות גנב או להמציא משהו חדש ומהפכני. אלה היו 2 האופציות היחידות שהכרתי בילדותי. ואז כשקצת גדלתי, הבנתי משהו… הבנתי שלא צריך להמציא שום דבר.

עם הזמן גדלתי והגעתי למסקנה מסויימת. אני לא יכול לקחת קרדיט עליה, הרבה אנשים הגיעו אליה הרבה לפניי. אז אני אצטט את אחד הגדולים:

"Pioneering don't pay", אנדרו קרני

למסקנה דומה לזו הגיע בנאדם לא פחות גדול. קחו את סטיב ג'ובס לדוגמא. בנאדם שמקשיבים לכל פלוץ שיוצא ממנו. ואני חלילה לא מזלזל, אני חושב שהבנאדם גאון!

דווקא סטיב ג'ובס ידוע בחדשות והיצירתיות שלו והוא זה שאמר את זה, אתם קולטים?!?!?! יכול להיות שבאמת יש משהו בזה…

נכון, יש מקרים כמו פייסבוק, גוגל, גרופון, פורסקוור וכו… האנשים שהמציאו את הדברים הללו הם לא מסכנים, בכלל לא. הם היו מאוד חדשניים. הם היו מאוד יצירתיים. וחלקם לא העתיקו מאף אחד. השאלה היא, האם אנחנו בכלל רוצים להיות בסדר גודל הזה? אני באופן אישי לא רוצה.

כשהייתי בונה קמפיינים פשוטים, ומפגרים. הרבה פעמים הייתי נתקע. הייתי יושב מול מסך המחשב במשך 5 ימים ובוהה בו. לא הייתי מבין מה קורה. היצר הפנימי שלי, היה מושך אותי לעשות משהו חדשני. לא הייתי מוכן נפשית לעשות משהו שהוא העתקה, לקיחת השראה או איך שאתם לא קוראים לזה.

ואני לא מדבר על Copy-Paste, למרות שלדעתי גם זה בסדר במידה ואתם לא מפחדים מתביעות. בהזדמנות הזו אני חייב להתוודות, לפני איזה חודשיים שלחו לי DMCA (גגלו אם בא לכם). הכל בסדר אין מה לדאוג :)

בכל מקרה, מה שאני בא להגיד זה שיצירתיות חשובה! חשובה מאוד! עם זאת לא צריך להמציא את הגלגל כל פעם מחדש. לא צריך לשבור את הראש אם אפשר לקחת מודל עסקי אחד או כמה מודלים עסקיים אשר עובדים ולחבר אותם. לא צריך להיות גאוני הדור.

אפשר פשוט להעתיק.

אז מה אנחנו הולכים להעתיק?

קודם כל, לכל אחד בנישה שלו, יש את האתר אותוריטה משלו. פשוט תנסו להבין איך הם עושים כסף ותעתיקו את זה. זה פשוט. פשוט תעתיקו את זה…

יכול מאוד להיות שבהתחלה יהיה לך קצת קשה להבין איך המתחרים עושים כסף. זה אופציה. אז במקרה הזה, פשוט ניתן להעתיק ממה שאנחנו עושים כאן, בעסק השקוף. אנחנו לא עושים משהו מהפכני. אנחנו עושים משהו יחסית פשוט…

זוכרים את ההרצאה שהעברתי באונ' תל-אביב? במידה ועוד לא ראית אותה, אני ממליץ לעצור עכשיו ולצפות בה. היא חשובה להמשך… כמו שאמרתי בפוסט ההרצאה עצמו, זו ההרצאה הכי חשובה שתוכלו לראות בנושא שיווק באינטרנט. כל השער זה שטויות.

בכל מקרה, זוכרים את מודל הקנייה? את המסלול אותו כל גולש צריך לעבור? אז היה לי קמפיין שעשיתי לו אופטימיזציה להמיר את הגולשים אשר נמצאים בשלב הסקרנות. זה אותו השלב בו הגולשים מחפשים מידע ולא מחפשים לקנות. זה לא מתאים למתחילים, כי באמת צריך יכולות שיווק (ולא יכולות הרמת קמפיין) בשביל להמיר את הגולשים הללו. וזה מה שאנחנו עושים פה בעסק השקוף. לומדים שיווק ולא להרים קמפיין או לשלוח סטטוס בפייסבוק.

למעשה, אחד מהמקורות תנועה המצויינים שהיו לי זה באנרים שהייתי קונה בתוך פורומים! זה היה ממיר בצורה מטורפת. כל הזמן הייתי מחפש עוד ועוד פורומים בנישה בשביל לפרסם בהם. זה היה פשוט מכרה זהב. היה ממיר ביחסי המרה יחסית גובוהים.

זה היום, בו גיליתי את העובדה שפורומים יכולים להיות רווחיים.

מיקרו-פייסבוק

זה היה לי להפתעה גדולה מאוד. היה לי בעבר פורום בעברית עם 5,000 משתמשים רשומים. 1,000+ משתמשים יחודיים ביום. זה היה בזמן שהייתי בצבא, הרבה לפני כל העסוק בשיווק באינטרנט. לא הייתי מצליח להרוויח עליו כסף, אולי כמה מאות שקלים בודדים. אמנם זה היה בעברית, אך עדיין. היום כשיש לי את הידע שיש לי, אני יודע בדיוק איך יכולתי להפוך את הידע הזה לפרנסה…

למעשה, עכשיו באמצע כתיבת הפוסט, הצלחתי לסקרן את עצמי. פתחתי את הסטטיסטיקות הישנות שלי, וגיליתי את התמונה הבאה. היה לי 604 מכירות מ-18,352 קליקים מפורום אחד בלבד! זה יחס המרה מדהים של 3.2%. וסתם בשביל לפתוח לכם עוד קצת את העיניים, היה לי בפורום הזה בלבד Cost/conversion (מחיר להמרה) של $5.99 וה-CPS שלי היה $30. מה דעתכם על ה-ROI?

אבל המספרים הללו, הם סתם פותחים עיניים.

השאלה האמיתית אותה אנחנו צריכים לשאול את עצמינו, היא מה זה בכלל פורום? הטענה שלי היא שפורום זה רשת חברתית. רשת חברתית נישתית ליתר דיוק. כן, כן… זה האב הקדמון של פייסבוק וטוויטר. כך בדיוק אנשים היו מעבירים מידע לפני פייסבוק…

אנשים היו מעבירים מידע, ועדיין מעבירים מידע… מי שחושב שפייסבוק חיסל את הפורומים, טועה ובגדול. הפייסבוק רק חיזק את הפורומים ומהווה מקור תנועה חזק מאוד אליהם.

מה היתרונות בפורום?

לפורום כעסק יש הרבה יתרונות אך לא חסר לו גם חסרונות. אחד היתרונות הכי בולטים הוא שנכתב תוכן בכמויות. התוכן הוא איכותי והדיונים הם מועילים (לרוב). אחד הדברים שאמרנו שמאפיינים נכס אינטרנטי זה תוכן.

בואו נמציא איזשהו יחס המרה מפוסט בפורום, לכסף. בואו נניח שאם רוכשים תוכן אצל ספקי תוכן ממש זולים, זה עולה לנו בממוצע $2. עכשיו, בואו ניקח את ה-$2 האלה ונשליך אותם על פורום. בכל פעם שנוצר אשכול תוכן באתר, אפשר להתייחס אליו כאילו הושקעו עוד $2 באתר. זו לפחות ההסתכלות שלי.

אם כך, בפורום המשתמשים מייצרים לנו ומגדלים לנו את הנכס.

בכל פעם שמשתמש כותב תוכן בפורום, המשתמש נהיה יותר ויותר מושקע רגשית בפורום. תחשבו על כלבים לדוגמא. מי יותר קשור למי? הכלב לבנאדם או הבנאדם לכלב? פסיכולוגים טוענים שהבנאדם לכלב, מאחר והבנאדם משקיע בכלב יותר. מהסיבה הזו פורומים, הן פשוט מכונות לייצור הון רגשי!

עכשיו, אני רוצה לעשות איתכם תרגיל מסויים… אתם בתור הקוראים של הבלוג, עד כמה אתם מוכנים לקנות ממני מוצרים? אני יודע שאני לא מוכר כלום, אבל בואו נשחק משחק. נניח והייתי מוכר משהו… אני מזמין אותך לשאול את עצמך עכשיו, האם הייתי קונה ממנו? במיוחד כשיש עוד אופציות בשוק.

והתשובה היא, שרוב הסיכויים שאם הייתי עורך תחרות עם "גורוים" לגבי כמות מכירות, הייתי זוכה. זה לא בגלל שהמידע שאני נותן הוא יותר טוב, יותר אמיתי ויותר פרקטי (והוא יותר אמיתי, יותר טוב ויותר פרקטי). זה פשוט בגלל שההון הרגשי שלי יותר גבוהה משל השאר. בכל פעם שאתם קוראים פוסט אצלי או משאירים תגובה אצלי. אתם נהיים מושקעים יותר ויותר רגשית ומגדילים את ההון הרגשי שלי. הון רגשי בסופו של דבר ניתן לתרגם לכסף.

חזרה לנושא…

בכל פעם שבנאדם נכנס לפורום ובמיוחד כשהוא משתתף בו, ההשקעה הרגשית שלו כלפי הפורום הולכת וגדלה. כך יש יותר סיכוי שהוא יקנה משהו מהפורום.

העניין של ההשקעה הרגשית, לא פוסח רק בעניין קניית המוצרים. לפעמים דווקא תהיה בעיה עם זה (ואנחנו נדבר על זה בחלק של החסרונות). ההון הרגשי של כל פורום, זה גם הסיבה למה "שיווק מפה לאוזן" מובנה בתוך הפורום. אנשים שמושקעים רגשית רוצים להשוויץ בהשקעות שלהם (להראות לכולם איזו הודעה הם כתבו בפורום). אותו הדבר גם יגרום לאנשים לחזור. כך גם השיווק שלנו מגיע למצב של כמעט Auto Pilot.

והיתרון הכי חשוב של פורום (וזה עוד מבלי להתייחס ליתרונות במנועי החיפוש כי זה רק בונוס), הוא כזה שניתן לגנוב אותו. זה מודל מוכח לנוכחות אינטרנטית. אז למה לנסות להמציא את הפייסבוק הבא? Good Artists Copy, Great Artists Steal

אבל… אנחנו לא מקימים פורום… אנחנו סתם דנים באפשרות…

כי לפורום יש גם לא מעט חסרונות.

החסרונות של פורום

למרות כמות היתרונות של הפורום, יש לו גם לא מעט חסרונות. החסרון העיקרי של פורום הוא שחסם הכניסה הוא די גבוהה. בכל פורום שמגיע לקצת בגרות נוצר חסם כניסה מסויים שצריך לעבור. לכל פורום מתפתח ז'רגון משלו. בכל פורום נוצרים מיקרו-סלבריטיז מקומיים. בכל פורום נוצרות היררכיות ואם בעל הפורום הוא לא דמות דומיננטית בפורום, הוא מתחיל לאבד שליטה על הפורום (זה קרה לי בעבר, נכון הפורום של ה-5000 משתמשים רשומים? ).

ואם כבר דיברנו על בעל הפורום, עוד חיסרון מרכזי בניהול פורום זה שזה יותר מידי עבודה. זה ממש הרבה עבודה לתחזק אותו בגלל כל הקליקות הפנימיות אשר נוצרות שם. צריך להשקיע הרבה זמן ואנרגיה. תיאורטית, אפשר לשכור אנשים שיהיו שכירי חרב בתוך הפורום, עם זאת אני לא חושב שזו השקעת כסף טובה. אולי בעתיד, אך לא כרגע.

חסרון רציני נוסף (ואולי הכי חשוב) הוא, שקהל היעד בפורום לא מוגדר. יכול להיווצר מצב שהפורום דיאטה שלי, יגדל באופן אורגני לכזה שמארח רק תזונאים אשר כל היום דנים בשיטות מהפכניות לעשות דיאטה. הם לא מתכוונים לקנות, הם רק אוהבים לדבר… אני רוצה קהל יעד מוגדר! אנשים שצריכים להרזות ודי נואשים בכך ואנשים מקצוענים שעוזרים להם בחינם.

לפורום ישנם עוד חסרונות, אבל שני החסרונות הנ"ל הם כל כך גדולים שזה יוצר מצב של אי כדאיות לפתוח אחד כזה.

אז מה עושים?

אז ראינו מה אנחנו מחפשים. ראינו מה אנחנו לא רוצים שיהיה… מה אפשר לעשות?!?!

והתשובה היא, אתר שאלות תשובות נישתי כמו Yahoo Answers. כן, כן… בדיוק כמו האיזור שאלות ותשובות בנושא שיווק באינטרנט שיש באתר.

באתרי שאלות ותשובות, רוב "הדיונים" הם ישירים, בלי ללכת הרבה מסביב כמו בפורומים. למעשה, אין כמעט דיונים.

אנשים מתחילים (או נואשים) בתחום הדיאטה ודאי ירצו לשאול שאלות של מתחילים. מצד שני, כל מיני מומחים או משתמשים מתקדמים יעזרו להם. כי המומחים יצברו באופן הזה פופולאריות ואני בטוח שיוכלו להביא לקוחות כך. לפחות זה יהיה ה-Pitch השיווקי שלנו… :)

אני מזמין אותך לחשוב על זה מכיוון נוסף. נכון כל ה-"גורואים" אומרים לבנות רשימה? אני לא אומר שזה לא נכון, אני פשוט לא מסכים עם העקרון של "רשימה כעסק" (למרות שזה עובד… ואפילו עובד טוב…). לעומת זאת, אם רשימה זה רק חלק מהעסק אז זו נוסחא מצויינת.

עכשיו, תחשבו על זה… מה נשמע יותר הגיוני לבקש ממשתמש… "תשאיר אימייל ותקבל איבוק/רפורט/דו"ח מיוחד על 10 הטעויות הנפוצות שאנשים שמנים עושים" או "בוא תשאל מומחה שאלה והוא יחזיר לך תשובה באופן אישי"?

בדרך הזו, נייצר גם רשימת תפוצה… נייצר תוכן אוטומתי, והכי חשוב… האתר שאלות תשובות יהיה מגנט לאנשים מאחר והוא לא מוכר כלום מעל פני השטח. ההון הרגשי אשר יצטבר יעזור בהבאת אנשים באופן אוטומטי.

אז מה הלאה?

אז כמו שהבנתם, העסק השקוף זה בסה"כ אתר שאלות תשובות בנושא דיאטה. מסביבו נקים מערך שלם של עזרים, בלוג ומידע… ואולי גם איבוקים, מי יודע?!?! ;)

תחשבו, שמבחינת העסק, הקונברז'ן שלנו יהיה במקום למכור משהו, לגרום למישהו לשאול אותנו שאלה. אנחנו עד כדי כך פראיירים… בהמשך למה שנאמר קודם, אפשר להגיד שכל שאלה שווה לנו $2, כי זה מה שמשלמים לכותב תוכן לייצר תוכן. רק שלהבדיל מכותב תוכן הודי, לרוב התוכן כאן יהיה איכותי.

ובכלל לא דיברתי על היתרונות ה-SEO-ים של זה…. בכלל לא דיברתי על זה, שזה פתרון White Hat-י מצויין למילות זנב ארוך בתחום של הדיאטה. כמובן שאני גם לא אציין את זה עכשיו, כשנגיע לגשר, אני אכתוב פוסט שלם על איך הולכים לעשות SEO לדבר הזה.

מה שחשוב עכשיו, זה כל מקורות התנועה החדשים שהרווחנו רק בזכות העובדה שאנחנו "כביכול" לא מוכרים כלום. ואני לא מדבר על גוגל אדוורדס (שנשלב אותו בעסק השקוף בצורה יצירתית מאוד). אני מדבר על כל מיני בלוגים, שירגישו בנוח להמליץ על האתר שלנו כי אנחנו לא בהכרח מוכרים משהו.

עזבו לרגע את הכסף שאתם יכולים להרוויח מזה… זה לא מעניין בכלל, לחלק הזה יוקדשו פוסטים שלמים. תחשבו כמה ערך זה יוסיף למשתמש (ולכם כבדרך אגב, כבר אמרנו $2 לפוסט) ברגע שהוא ישאל שאלה ויענו לו תשובה. זה הרבה מעבר ללמכור סתם EBOOK.

באותה המידה, ניתן היה לכתוב בלוג ברמה גבוהה בנושא הדיאטה, רק שזו פעולה שלוקחת הרבה זמן.

השורה התחתונה היא, שיש סוגי אתרים באינטרנט, שכביכול מייצרים ערך רב למשתמש (פורומים, בלוגים, אתרי שאלות ותשובות) אבל לא מייצרים כסף. הדבר מתרחש בגלל שלאנשים פשוט אין מודעות על כוחה של קהילה… בעסק הזה אנחנו הולכים לייצר המון רווחים סמויים!

כי רווחים סמויים, זו הדרך :)

בכל מקרה, כרגע, אני רוצה להראות לכם, איך יצירת אתר שאלות תשובות עונה לנו על החוקים שהצבנו לעצמינו:

  1. עסק שהוא גם נכס
    על מנת שהעסק שלנו יהיה נכס יש לנו צורך ב: 

    1. הגולשים שלנו ימליצו עליו
      • במידה ובנאדם יקבל מענה לשאלות שלו, הוא גם ישמח להמליץ עליו (כמובן שאנחנו משווקים ולא מאמינים בניסים, לכן נעודד אותו לעשות כך)
    2. הגולשים ישמחו לחזור אליו
      • הגולשים יחזרו אליו אם יקבלו תשובות לשאלות שלהם, בנוסף יהיו להם עזרים אשר יסייעו להם לעשות זאת (ר"ע הוספת כלים)
    3. יופק בו תוכן על בסיס קבוע
      • אפשר לקרוא לזה אינסוף תוכן. הגולשים הולכים ליצר את רוב התוכן, כמובן שגם אנחנו נתרום לכך.
    4. כל תקופה מסויימת, יתווסף אליו שירות חדש
      • בתחום הדיאטה לא חסר דברים. נוסיף בלוג שנעדכן פעם בשבוע, מחשבוני קלוריות למיניהם ועוד שירותים קלים ופשוטים לייצור.
  2. עסק אשר מאפשר לעבוד על העסק לא בעסק
    • ניתן לעשות אווטסורסינג לכל העסק. החל מלענות על השאלות (80% מהשאלות בודאות נשאלו כבר ב-Yahoo Answers, צריך רק למצוא פרילנסרים שיודעים לחפש יותר טוב מהמשתמשים)
  3. עסק שמוכן לשיווק מפה לאוזן
    • אי אפשר להכנס לעומק של העניין בסעיף אחד, אבל תחשבו שאנחנו נותנים ערך רב לא בתשלום ולכן יש יותר סיכוי שימליצו עלינו. אנחנו ניתן מוטיבציות נוספות להמליץ עלינו :)

איך עושים את זה?

זהו למעשה… עכשיו אתם יודעים במה אנחנו הולכים להתרכז. תחשבו על כל העניין באופן הבא. אם אתם נותנים פתרון אמיתי לבעיה של אנשים. זה לא משנה אם זה אתר שאלות תשובות או כל דבר אחר, הם גם ישמחו לקנות מכם אחר כך. זה לא משנה אם פתרו כבר את הבעיה 100 פעם… זה ממש לא משנה…

זה לא משנה אם יש עוד הרבה אתרי שאלות/תשובות בתחום הדיאטה. האינטרנט הוא אינסופי. לכל אחד יש מקום. גם אם "מעתיקים" אחד מהשני (עם מרכאות או בלי מרכאות).

עכשיו נותרה לנו שארית השנה להראות את התכנית העסקית שבנינו ואיך אנחנו מממשים אותה. איך אנחנו מביאים את האנשים ואיפה אנחנו שוכרים את האנשים. והכי חשוב, איך עושים כסף מכל זה :)

שיהיה לכולם שארית חג שמח!

72 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אדי זבלונוב   25 באפריל 2011 בשעה 12:27
    (#)

    רעיון טוב יגאל.
    מחכה לפוסטים הבאים :)

  2. kizi   25 באפריל 2011 בשעה 12:51
    (#)

    נתת לי רעיון מצוין להוסיף לאתרים שלי, גם ככה לפעמים אני מקבל כל מיני שאלות לאימל שלי(שלפעמיים אין לי מושג מה לענות). אז למה לא לתת להם לשאול ישירות באתר??
    זה גם תוכן נוסף, זה גם הון רגשי כמו שאמרת, וזה גם טוב לSEO

    ניתן לאיזה פרילנאסר להריץ כמה שאלות-תשובות, לתת לזה פוש קטן.

    יגאל, תודה!
    איך לא חשבתי על זה קודם?

    ד"א, אני מודה שפעם הייתי חלק מאותו פורום שאתה מדבר עליו… היה נחמד

  3. John   25 באפריל 2011 בשעה 13:01
    (#)

    כל הכבוד יגאל, גילית לכולם את השיטה שלי ((0:
    אבל נסתכל על הצד החיובי – לצאת מאזור הנוחות לא רע מדי פעם!
    אני מצרף גם אתרי מיקרו נישה לכל מילה\שאלה שאני רואה שיש תנועה גדולה דרכם.ושם אפשר לבצע עוד המרות תחת "כובע אחר"..
    בהצלחה..

  4. קרנף   25 באפריל 2011 בשעה 13:10
    (#)

    כול מילה חקוקה בסלע
    חג שמח
    ותודה על החומר

  5. מדריכי "איך לעשות כסף" בחינם   25 באפריל 2011 בשעה 13:43
    (#)

    כמה חיכיתי לפוסט הזה…יוצאים לדרך(:

  6. אסף   25 באפריל 2011 בשעה 16:06
    (#)

    נראה לי שהמשפט מפתח בפוסט הזה מתחילתו ועד סופו הוא
    "איך לא חשבתי על זה קודם" (שזה בעצם אנטיתזה ל- Grate artists steal)

    האמת שכבר חשבתי על זה קודם ובכל מיני כיוונים
    ניסיתי פורומים , תשובות "מומחים , ניסיתי אפילו לגנוב את צ'ט רולט (וגם מצאתי לו בנז.. של דומיין)
    – אבל אף פעם לא הצלחתי ליישם עד הסוף
    מקווה שנוכל דרכך למצוא את הדרך ליישום בפועל …

    תודה יגאל ,
    יצירות מופת אחת אחרי השנייה אתה מביא
    WE LOVE YOU :) (היי – רצית תוכן רגשי או לא ?? ) :)

    • המיליונר בפיג'מה   25 באפריל 2011 בשעה 18:41
      (#)

      חחחח,
      תודה על התגובה :)

      מזה ליישם עד הסזוף מבחינתך? לסיים את האתר או להתחיל ולהביא את האנשים…

      • אסף   25 באפריל 2011 בשעה 19:30
        (#)

        שניהם אני משער , כשהדגש הוא על להביא תנועה , ודגש מודגש עוד יותר הוא איך (טכנית) !

        השקעתי בתואר עם התמחות בשיווק , אני יכול לבנות אחלה ניתוחי SWOT, למהול תמהילי שיווק ולרקוח אסטרטגיות 4P's ,
        אבל אם אני נתקע טכנית על למה לא עולה לי הפורום לאתר , או איך אני בוחר ועוקב כמו שצריך אחרי פרילנסר מאילנס, או איך לא לתת פול גז בניוטרל על הבאת תנועה … אז הידע השיווקי נשאר חסר תועלת

        איך הלך הניסוי שתיכננת דרך אגב שכלל שבוע אאוטסורסינג מוחלט ופעילות מחשבתית נטו מצידך ללא הפעלת גפיים ? :)

        (אני חושב שכתבת על זה לפני שלושה חודשים בערך כשרעיון העסק השקוף התחיל לקרום עור וגידים … :)

  7. עוד חושב   25 באפריל 2011 בשעה 16:40
    (#)

    יגאל פוס תענוג :-)
    אהבתי מאוד את הפוסט והוא בהחלט פוקח עיניים.
    יש לי הרבה חששות כמובן ואני מקווה שאצליח ליישם בצורה טובה.
    בכל אופן אני אעשה כל מאמץ.
    לגבי הערה שכתבת בפוסט וסיקרנה אותי.כתבת שפרסמת בפורומים ,לדעתי רעיון מצוין למרות שלעולם לא עשיתי זאת.זה בעצם אני מניח מה שנקרא מדיה באינג.האם לדעתך נניח וזאת רק דוגמה אני רוצה לפרסם מוצר של קליקבנק על נושא מתכונים ים תיכונים.האם יהיה נכון לפרסם אותו בפורום על מזון ים תיכוני,או בפורום על מזון אמריקאי או כל מזון אחר ,רק לא פורום על מזון ים תיכוני.כלומר האם העובדה שהפורום מלא בתוכן איכותי על מזון ים תיכוני (בהנחה שהתוכן איכותי) תפגע בסיכויי המכירה,כי הם מקבלים את המידע שהם צריכים כבר בפורום,או שבאופן מפתיע היא דווקא לא תיפגע בסיכויי המכירה.
    חג שמח אח שלו לך ולכל הקוראים :-)

    • המיליונר בפיג'מה   25 באפריל 2011 בשעה 18:42
      (#)

      תפרסם קודם כל בפורום מתכונים ים תיכוניים.

      תמצא יתרון למתכונים שלך על פני המידע בפורום ותשלב את זה בפרסומת.

      כן זה מדיה באינג.

      ותמיד נפרסם במקום הכי רלוונטי מבחינת קהילה.

      שיהיה בהצלחה וחג שמח.

  8. אריק   25 באפריל 2011 בשעה 19:18
    (#)

    גאון יצירתי איך שתרצה אתה תותח אמיתי שנותן לי מוטיבציה !
    מחכה בקוצר רוח

  9. עמיר   25 באפריל 2011 בשעה 19:36
    (#)

    השאלה היא איך תגיע ל500 דולר ביום מאתר כזה? בלי פירסומות, ובלי נוכחות שלך (אתה הרי לא תענה על השאלות שישאלו באתר) , מאיפה יגיע הכסף? לא הכי הבנתי אשמח לקבל הסבר קצרצר :)

  10. חפה   25 באפריל 2011 בשעה 19:50
    (#)

    דייי כבר נמאס……

    אם מתייבשים אז לשתות מים ואם רוצים להרזות אז לא לאכול פחמימות.

    די כבר אם מנטרות ודברים ברור מאליו אני כבר משתגע אלה אתה אומר המון דברים נכונים אבל הם דברים שנועדו לתת רק מוטיבציה.

    אלה כל ידע של בפי פי סי וקידום אורגני תראה לנו פרויקט אחד שלך מכל המאות שאתה אומר שיש שנוכל לראות אותו איך אתה עושה באמת כסף.

    לא צריך פרויקט שקוף שאף פעם לא יצא לפועל תראה פרויקט ישן שלך תעלה את התוכנית עבודה איך עצבתי את האתר את אחוזי המרות באיזה רשת אפילאט בחרת ואיך נרשמת אליה ועוד המון דברים שאנשים יוכלו לקחת את זה אליהם.

    דברים שלא יגרמו מוטיבציה כי יש מספיק כאלה שכותבים על כמה כייף זה שאני משווק אינטרנט תן דברים שימושים

  11. UPLINER   25 באפריל 2011 בשעה 21:20
    (#)

    הרעיון כבסיס הוא מעולה.
    יש לך המלצות לפלטפורמה נוחה של שאלות ותשובות (באנגלית)?

  12. jesse   26 באפריל 2011 בשעה 2:49
    (#)

    no offense but i've heard nothing but blabber about this "esek shakuf" so far….there is too much fluff in your posts . you are trying way too much to explain every tiny detail as if it was the most complicated thing on earth and by that I think you are buying time- stalling.
    You are being too philosophical and while one can find it interesting, I find it very disturbing and I'm really not trying to upset you or something but I liked more the "old you"- when you were like an arrow, straight to the point, no beating around the bush.

    i know i have no right to complain, but i felt it had to be said.

    just my humble opinion.

    • shelly   26 באפריל 2011 בשעה 3:32
      (#)

      hi jaesse ….

      save your "humble" opinion to yourself
      Igal doesn't owe you anything (even if he is "buying time" he is still!! doesn't owe you enything!!)

      so please dont be so rude and just say thank you

      and that's my "humble" opinion!!!

      have a nice day

      • ברי   26 באפריל 2011 בשעה 12:10
        (#)

        חבר'ה זה הגיוני שלעיתים תיהיה לאנשים גם ביקורת.
        האמת שאני שמח לקרוא גם תגובות של אנשים לא מרוצים זה נותן עומק לדברים. לי כמתחיל, חשוב מאד לשמוע את "דעתם הצנועה" של כולם, זה מעמיד את הנושא בפרופוציות הנכונות. כמובן כל עוד הכל נעשה באופן תרבותי ונעים.

        בהצלחה

    • המיליונר בפיג'מה   27 באפריל 2011 בשעה 19:03
      (#)

      מכבד את התגובה שלך, לקחתי לתשומת ליבי.

  13. jesse   26 באפריל 2011 בשעה 7:22
    (#)

    sorry for telling the truth…really
    and igal, if you find anything rude in my comment, please delete the comment…

  14. אסף   26 באפריל 2011 בשעה 8:44
    (#)

    Jesse, Shelly .. and also Heffe.

    No need to get all worked out about it , yes everyone is enchase to begin with this project
    Who wouldn't ?! , But let the architect of this enterprise do so in his own time
    "you rush a miracle-man you get a rotten miracle"

    I'm shore Igal is just about to start, I hope no one here is starving for bread as we speak
    (or maybe everyone is …. Damm'n matzot!!) give it time and enjoy very well written posts about marketing

  15. ברי   26 באפריל 2011 בשעה 12:06
    (#)

    אהלן יגאל
    העלת פה רעיון מאד מעניין. אני בהחלט הולך לשלב אותו בעסק שלי, שבנוי על נישה דומה מאד לנישה שאתה בחרת, אני ממתין להתקדמות שלך ולטיפים שתמשיך לתת.
    אני רק מוטרד מהעובדה (והתייחסת אליה לקראת הסוף) שעל רוב השאלות כבר ענו באתרי שאלות ותשובות גדולים (Yanswers Ehow וכו) יהיה לך קשה מאד לעבור את האתרים האלה בדירוג ולכן קשה לי לראות איך מישהו יעדיף תשובה בנושא דיאטה מאתר נישה כמו שלך מאשר תשובה מאותוריטה כמו יאהו. אני מסכים שלא בונים רק על תנועה ממנועי חיפוש ,שם האתרים האלה מדורגים גבוה והתוצאות חיפוש הראשונות שעולות כוללות אותם. אבל בכל זאת ,חלק לא מבוטל מהתנועה מגיע דווקא משם, צריך לדעתי לתת את הדעת לנושא הזה ולהתייחס אליו ברצינות. הרי אנחנו לא הולכים עכשיו להקים אתר שיתחרה בYanswers זה ברור..

    בכל מקרה בהצלחה!!

    • kizi   26 באפריל 2011 בשעה 16:32
      (#)

      מה נשמע ברי? אני חייב להגיד שמאוד מענין לראות את ההתקדמות שלך.

      המטרה של הQ&A היא לא בהכרח להתברג גבוה תוצאות החיפוש(למרות שזה יכול לקרות).. אין ספק הוא יצטרך לשים באתר שלו גם מאמרים נוספים והוא גם אמר את זה(בשביל באמת לדרג אותם גבוה בכל מיני מילות מפתח).
      ובטח שהמטרה היא לא להתחרות באתרי Q&A כללים. ואל תזלזל באתרי נישה, בתור לקוח לא תעדיף עצה מ"מומחה"?.(נגיד ואתה לא יודע מי עומד מאוחרי האתר הזה).

      דבר נוסף, תיהיה בטוח שנשאלו כבר כל השאלות האפשריות באינטרנט.. לא כולם יודעים למצוא אותם.(וזה יתרון גדול בשבילך, פשוט תעתיק)(ובד"כ אנשים אוהבים לקבל תשובה פרטית אליהם- למרות שהכל כבר נכתב- ככה זה).

      ואם תראה עמוד "אוטוריטה" של Yahoo answers(ונגיד הנישה רווחית והכל), אז תלך על זה, לעקוף עמוד כזה זה הדבר הכי קל שיש..

      • ברי   27 באפריל 2011 בשעה 8:24
        (#)

        אהלן קיצי (קיזי?)
        האמת שבחופשת הפסח קצת עצרתי את ההתקדמות שלי אבל זה אל אומר שלא חשבתי הרבה כיוונים בהם אקדם את האתר שלי, כמו שאמרתי אני מנסה להשתלב בנישה של מוצרים/שירותים להשכמה מוקדמת וקלה בבוקר. האמת שאני נמצא כרגע בשלב של חיפוש אחרי מישהו שיוכל להוסיף תכנים לאתר שלי כי לי זה ממש קשה לכתוב ולהביע את עצמי באנגלית באופן שישמע מקצועי. ישלי הרבה רעיונות וכיוונים איך לספק תוכן מקורי ומעניין אני צריך למצוא את הבן אדם המתאים.
        הרעיון שיגאל העלה בפוסט הזה הוא משהו שעלה במוחי בגדול, אני יותר חשבתי על הקמת פורום בנושא מאחר ולא ראיתי שקיים משהו כזה. אני כרגע שוקל אם זה באמת כדאי. (פורום מול Q&A) ניתן לזה עוד כמה ימים ונחליט…

        לגבי השאלה של אתרי נישה מול אתרי שו"ת כללים אני מסכים שיש חלק לא מבוטל של גולשים שיעדיפו תשובה אישית ממומחה או מאתר נישה מקצועי, אבל איך אנחנו הופכים ל"מומחים" או מוצאים "מומחים" שיעבדו אצלנו, ולא רק זה אלא צריך שאנשים גם יתנו בהם אמון ויבואו לשאול דווקא אותם, (אני מניח שנראה את התשובה תו"כ העסק השקוף…)

        אגב, מי שקרא את הספר "4 שעות עבודה בשבוע" בטח זוכר את הפרק שבו טים פריס המחבר, מסביר איך להפוך למומחה בתחום מסויים תוך חודש…

        • המיליונר בפיג'מה   27 באפריל 2011 בשעה 19:08
          (#)

          היי לשניכם,

          אין שום בעיה עם מנועי החיפוש. אתר השאלות שלנו יקבל יותר תמיכה מאשר יאהו.

          ובכל מקרה, המטרה היא לא להתמקד באתרי החיפוש אלא בעסק עצמו. מנועי החיפוש לא המציאו את האינטרנט.

          אם יש לך מוצר טוב (אתר), יהיה יותר קל לשווק אותו מאשר משהו חרא. זה לא אומר שמשהו חרא אי אפשר לשווק ואפילו בהצלחה יתרה.

          שיהיה סופ"ש נעים.

  16. אסף הנעמן-הלל   26 באפריל 2011 בשעה 17:27
    (#)

    שלום יגאל !
    תודה על פוסט נהדר …
    אהבתי במיוחד את מה שכתבת לגבי רשימות תפוצה, הייתי מוסיף ואומר שמעבר לרשימת תפוצה מומלץ לשלב ארועים פרונטאליים במידה והעסק שלך מתאים לכך, בכדי ליצור לחיבור חזק יותר עם קהל הלקוחות ובכדי לייצר מכירות גדולות יותר.

  17. זיו   26 באפריל 2011 בשעה 18:49
    (#)

    יהיה מרתק לראות את זה עובד ולנסות "לגנוב" ממכם את המודל (אם תרשו לנו)
    אם הבנתי נכון אתם פונים בעסק השקוף דווקא לסקרנים. (ואתה הרי המלצת בפוסט ובהרצאה לא ללכת אליהם אלא לחוקרים והקונים)
    מעניין איך אתם הולכים להפוך את אותם סקרנים לכסף
    האם הם אמורים למשוך את הצרכנים ולהמליץ להם?
    כרגיל מרתק וכיף לקרוא

    • המיליונר בפיג'מה   27 באפריל 2011 בשעה 19:12
      (#)

      אהלן,

      בודאי שאתה יכול לגנוב את המודל. כל הרעיון של העסק השקוף נועד על מנת שתגנבו את המודל.

      נכון, אנחנו פונים לסקרנים והמלצתי לא לפנות אליהם. קצת קשה להסביר את זה עכשיו, אבל הכל יסתדר. נפנה גם לקונים ולחוקרים. העסק של השו"ת זה סה"כ דרך להלבין את העסק של המכירה. מין Good Cop, Bad Cop.

      אגב, זה לא שאי אפשר להמיר סקרנים, זה פשוט הרבה יותר קשה. אבל ברגע שאתה גורם לסקרן לשאול שאלה בבלוג, הוא מתקרב יותר ויותר לכיוון החוקר.

      בהצלחה.

  18. Naomi   26 באפריל 2011 בשעה 20:10
    (#)

    Mr. Millionaire – you blow my mind once again.

    ה' יברך אותך

    What you are saying makes a ton of sense and I want to integrate it into the business I am currently developing.We also want to generate a lot of quality content of our own

    I'm not sure what you mean when you say that your members are going to be ready to buy from you – I never noticed that owners of Q&A sites, like Yahoo Answers, are selling anything, except advertising space.

    Can you clarify?

    • המיליונר בפיג'מה   27 באפריל 2011 בשעה 19:14
      (#)

      נעומי שלום,

      נכון, Yahoo Answers לא מוכרים כלום, אבל אנחנו נמכור.

      העסק של השאלות תשובות וכל מיני כלים חינמיים אמור לתת לנו בלאנס כשנחליט למכור דברים. משהו כמו Good Cop Bad Cop.

      בהצלחה.

  19. עופר   26 באפריל 2011 בשעה 20:19
    (#)

    מדהיםםםםםםםםםםם
    ושוב תודה יגאל הדרך בא אתה מציג את הדברים וחוקר אותם פשוט מדהים
    מקוה להתחיל ליישם ולהצליח לעשות כסף בעתיד

  20. אופיר   26 באפריל 2011 בשעה 20:48
    (#)

    שוב פעם אתה בא בהפוכה

    כל הכבוד !!!

    אנחנו באמת צריכים להתחיל לחשוב מחוץ לקופסא
    האמת היא שלדעתי לכל אחד מאיתנו יש רעיון גאוני אבל הפחד משתק אותנו הרבה פעמים מלהעיז
    אני חושב שמה שחשוב זה להעיז ולחשוב בצורה קצת שונה .
    מקסימום ….. נצליח .

    ונסיים בשאלה קצרה :

    האם אתה חושב שכדאי להעמיד את הפורום כפורום עצמאי ולהפנות בכל מיני דרכים את התנועה ממנו לאתר הכסף או לשלב אותו כשרות באתר נישתי קיים על מנת לחזק את הקשר עם הלקוחות ולבנות קהל לקוחות מגובש יותר ?

    ועוד דבר אחד קטן ,
    אני אשמח לקבל מידע נוסף על העמדת עבודה בעמידה שלך
    אני סוחב את אותה הרגל שאתה סוחב ונראה לי שזה יכול להיות גם פתרון מעולה עבורי .

    תודה על הכל
    אופיר

    • המיליונר בפיג'מה   27 באפריל 2011 בשעה 19:20
      (#)

      אהלן אופיר,

      הכל שאלה של מה העסק שנותן הכי הרבה ערך מבחינתך? לדוגמא, אם יש לך בלוג שנותן המון ערך, אז שים את הבלוג בפרונט. מבין? כמו שציינתי למעלה, השאלות תשובות זה סוג של מכבסה לעסקים "יותר מלוכלכים" של מכירות. מבין?

      אני אכתוב עליה פוסט נפרד. בקרון החברה זה ergotron. מז"א סוחב רגל?

      בהצלחה.

      • אופיר   28 באפריל 2011 בשעה 8:33
        (#)

        היי יגאל

        סוחב רגל , הכוונה למתמודד כבר שנים עם בעיית הקשב והריכוז שלי
        ומזדהה עם ההתמודדות שלך בנושא ,כמוך אני מחפש דרכים להשתפר כל הזמן
        כיום אני משתמש בעיקר בתוספי מזון טבעיים ותזונה .
        המוצר שלהם נראה מגניב לאללה , אני מחכה לפוסט הזה בקוצר רוח .

        לצערי לא הבנתי את נושא המכבסה :-(
        אבל אני כן חושב שהבנתי את הכיוון .

        המשך יומקסים
        אופיר

        • המיליונר בפיג'מה   23 במאי 2011 בשעה 17:03
          (#)

          על אילו תוספי מזון אתה יכול להמליץ?

          אשווגנדה?

          • אופיר   24 במאי 2011 בשעה 17:17
            (#)

            השאלה היא מה הרקע ?
            ומה רוצים להשיג עם התוסף?
            זה עולם גדול מאוד ויש לנו אלפי תוספים

            אתה מוזמן להרים טלפון 074-7012712
            ו/או אני או יוליה
            (שהיא נטורופטית) נשמח לעזור

            אשווגנדה = ויתניה משכרת
            מגיעה במגוון תצורות

  21. Naomi   26 באפריל 2011 בשעה 21:21
    (#)

    Wow – check out this Q&A plugin for WordPress that was just released today

    Looks like a great solution for somone looking to start a site like yours.

    http://premium.wpmudev.org/project/qa-wordpress-questions-and-answers-plugin

  22. יכעיכע   27 באפריל 2011 בשעה 10:04
    (#)

    עדכון מADCENTER
    בקרוב הם מכניסים QUALITY SCORE
    למערכת שלהם.
    למי שזה נשמע מוכר… עוד חוזר הניגון

  23. שמעון   28 באפריל 2011 בשעה 2:07
    (#)

    יגאל, אם יגיעו אפיליאייטס אחרים ויתעלקו לאתר כדי לקדם מוצרים שלהם בQA – אז מה ניתן לעשות?
    זה הרי מה שקורה גם בשאר הQA, לא?

    • אבי   28 באפריל 2011 בשעה 9:11
      (#)

      פשוט תוסיף קטע קוד, או מסנן קיים שכל תגובה עם url ממתינה לאישור ידני. אם הם יראו שלא מאשרים אותם פעם פעמיים שלוש – הם יבינו שהם מבזבזים את זמנם. או… שאם התשובה באמת טובה, תשנה את ה affiliate link של המגיב ל- affiliate link שלך… אבל זה קצת …

  24. affiliator   28 באפריל 2011 בשעה 18:03
    (#)

    היי יגאל,
    איך עושים מדיה באינג בפורומים?
    אני אמור לבקש מבעל הפורום לפרסם את הבאנר שלי?
    בדר"כ הם מבקשים סכום קבוע מראש עבור פרסום (גבוה למדי) וזה נראה לי ממש לא רווחי. אני טועה?
    האם אתה משתמש באתר מתווך מסויים לצורך רכישת המדיה?

    תודה
    יריב

    • המיליונר בפיג'מה   23 במאי 2011 בשעה 17:06
      (#)

      אהלן,

      זה מתבצע במיילים ופייפאל ומסתמך על חוק הקונברז'ן.

      לפעמים צריך לקחת את הסיכון של להפסיד כסף בשביל להרוויח.

      לא משתמש באתר מתווך ספציפי… לפעמים עושה דרך רשת כזו או אחרת, אבל בדרך כלל בפנייה ישירה.

      בצלחה :)

  25. אמן סודי   14 במאי 2011 בשעה 15:16
    (#)

    שתהייה בריא :)
    עשיתי לא מזמן איזה פרוייקט במסגרת של קמפיין למוצר דיאטות ובמסגרתו עשיתי חפירות ארכיאולוגיות בכל רחבי הרשת בנושא וזה פשוט מכה עם כמות האפיליאייטס שמסתובבים שם ומנסים להעביר את הטראפיק מימין לשמאל (למרות שנראה לי שחוץ מסקס זה גם אחד התחומים שמגלגל לא מעט כסף – לרוב על אוויר – אבל כולנו יודעים שניתן למכור אוויר ביותר משקל…).
    תודה על הלינק של לסטיב – ממליץ גם כל ההרצאה שלו בהוורד אם עוד לא ראית – http://www.youtube.com/watch?v=D1R-jKKp3NA

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!