רלוונטיות התוכן נחשפת…

אחחחח, מקדמי אתרים… מכירים את ההרגשה, שהצלחתם להשיג לינק מ-PR6, אתם נכנסים לפורום כלשהו של קידום אתרים, חולקים את שמחתכם, ואז.. אז מגיע איזה גורו, ואומר לכם "תשמע, הלינק הזה לא יעזור לך הרבה, הוא בכלל לא רלוונטי…". אני לא מכיר את ההרגשה הזו, אבל ראיתי את זה קורה לא מעט פעמים, ללא מעט אנשים.

כמובן, שכמו ילדים טובים, התבאסתם לשאול יותר מידי שאלות, שמא תשמעו כמו כריסטין מהדוגמניות ("מה זה אותנטי?"), אבל לא באמת הבנתם על מה ולמה? זתארת, מה זה אומר בכלל רלוונטי? האם גוגל הוא כמו בנאדם, ויכול לקרוא טקסט ולתייג לו תגיות? ומה זה בכלל קשור לשיווק PPC?

הקדמה ל-LSI – Latent Semantic Indexing

מיפתוח דקדוקי חבוי, או שמא עדיף להתשמש ב-LSI, נשמע הרבה יותר טוב. זהו באזוורד שכבר נחרש על ידי מקדמי האתרים, אבל בגדול, מבלי להיכנס לאנאליזות מתמטיות זה אומר, להבין על מה הטקסט, מבלי להבין אותו. לדוגמא: הבלוג שלי, עוסק בתחום "שיווק תוכניות שותפים", אז באופן תיאורטי, מנועי החיפוש, צריכים להבין גם שהבלוג עוסק בתחומים: "שיווק באינטרנט", "Pay Per Click", "קידום אתרים במנועי חיפוש", וכו…

יתרה מכך, למרות שאני לא משתמש הרבה במושג Affiliate Marketing, אלא במושג העברי, גוגל עדיין אמורים להבין, שאני עוסק ב-Affiliate Marketing, ולא, גוגל, Yahoo!, ומיקרוסופט לא ישבו שנים מול המחשב, על מנת להזין את התרגום של כל מילה, מושג, וניב בעולם.

נוסף על כך, אני חושב שהשתמשתי במושג "אי ביי", רק בפוסט אחד בבלוג, ועדיין, באופן תיאורטי, גוגל אמור לזהות קשר, בין הבלוג שלי, אשר עוסק בשיווק באינטרנט, למושג "אי ביי".

הכיצד?

אז אמרנו שמנועי החיפוש לא יושבים וממפים את הקשרים, בין כל מילה ומילה, משפט ומשפט. מה שקורה בפועל, שישנה תכנת מחשב, אשר רצה ברקע, אשר בוחנת הסתברות של הופעות מילים בזו אחר זו, הסדר שלהם, והמרחק ביניהם. על פי כך נבנות סטטיסטיקות, אשר על פיהם ניתן להבין את הקשרים בין המילים.

ככל שהקשר הדוק יותר, כך גם רלוונטיות העמוד. לדוגמא, אם אני רוצה להיות מדורג עבור המילה "קידום אתרים", כל פוסט אשר עוסק ביאהו, גוגל, או מיקרוסופט לייב, אשר יקשר אליי, ולאו דווקא שעוסק בקידום אתר במנועי חיפוש, אלא סתם מספר על פיצ'ר חדש, יהיה רלוונטי.

רלוונטיות וגוגל אדוורדס (והם יודעים שאני מתכוון ל-AdWords :) )

אני רואה קשר ישיר בין מנגנון ה-LSI, לפרסום בגוגל אדוורדס. תנו לי להסביר לכם את עצמי. בואו ניקח את הדוגמא השחוקה של האימון כלבים. נניח ובעמוד הנחיתה שלי, כל מה שאני מדבר עליו זה על Dog Training, ממש מפוצץ את עמוד הנחיתה במושג הזה, אתם יכולים להבין שכשאני אתמודד על QS על המילת חיפוש הזו, יהיה לי Quality Score מאוד גבוהה.

אבל… מה יקרה, כאשר אני אתמודד על המילה Labrador Training, או Bulldog Training? אני הרי לא יכול לציין את כל סוגי הכלבים בעולם בעמוד נחיתה אחד. זה גם לא יהיה נאה להספים את המשתמש. מה דעתכם יהיה ה-Quality Score שלי? התשובה הנכונה היא Great גם כן!!!

בזכות מנגנון ה-LSI, גוגל יודע שיש קשר הדוק בין המילה Dog ל-Labrador, ולכן המילת חיפוש מאוד, מאוד רלוונטית לעמוד נחיתה. מאוד!

אל.אס.איי שמל.אס.איי, איך הפוסט עוזר לי?

או! בדיוק על זה רציתי לדבר איתכם. אני הולך להראות לכם שיטה למצוא את הקשרים הללו בין המילים. ואת המילים עצמם.

זה הולך לעזור לכם מאוד גם במחקר המילים, גם באופציות שלכם לשימוש ב-Anchor Text אשר יקשר לאתר שלכם, וגם על מנת לראות מאיפה אתם יכולים לבקש קישור…

אז בואו ניכנס לגוגל, ונחפש את המילה Affiliate:
המיליונר בפיג'מה - Almost LSI

נכון שאתם לא יודעים מה אני רוצה מכם? נכון שלחפש Affiliate ידעתם גם בלעדי? אז אני מבקש סליחה. כי שכחתי משהו… בואו נחפש ~Affiliate, כלומר בואו נוסיף טילדה לפני המילה שמחפשים (טילדה=~=הזה משמאל ל-1).
המיליונר בפיג'מה - LSI

עכשיו אני מדבר!!! שימו לב, שחיפשנו אפיליאייט, ואילו תוצאות קיבלנו.
עכשיו, כשאתפם יודעים לחפש באופן LSI-י, אני מאמין שאתם תקבלו את הרעיונות שלכם.

אני רוצה להביא לכם רק טיפ קטן נוסף בקשר למציאת קשר סמאנטיים בין מילים. יש אתר מאוד מגניב שאני אוהב להשתמש בו כאשר אני חוקר מילים רוחביות. לאתר קוראים Keyword Browse, והוא ממפה את הקשרים הסמאנטיים של כל המילים ברשת. אתם מוזמנים לשחק איתו, הוא בחינם לגמרי.

http://www.kwbrowse.com

והנה פלט שקיבלתי משם:
המיליונר בפיג'מה - Keyword Browse

איך זה היה בתור Link Bait? :)

24 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   23 במאי 2008 בשעה 23:09
    (#)

    אתה תותח!!

    פסוט מעולה .. תודה רבה..

    ואחלה סוף שבוע.. 

  2. אנונימי   24 במאי 2008 בשעה 8:35
    (#)

    פוסט מעולה, תודה.

    תגיד בבקשה, איך אתה מוסיף בגוגל את שורת הסטטיסטיקה לכל תוצאה עם PR, Y! Links וכו'?

  3. אורי   24 במאי 2008 בשעה 12:37
    (#)

    יכול להיות שזו נקודה טובה לשאול את השאלה הבאה -

    בהתחלה היה לי עמוד נחיתה אחד. אחר כך שיכפלתי אותו כמה פעמים בשינויים נקודתיים כדי להתאים כל עותק לתת נישה (נגיד labrodor training אם זו מילה מחוזרת). עכשיו יש לי כמה עמודי נחיתה שבשום אופן לא מתחברים לאתר ככה שלקדם אני מקדם רק את העמוד הראשי שלא כולל לינקים לעמודי המשנה האלה.מכל עמוד משנה אני גם לא רוצה לתת קישור לעמוד הראשי. זה נראה לך לעניין? 

    • המיליונר בפיגמה   25 במאי 2008 בשעה 2:26
      (#)

      לא הבנתי כלום ממש ששאלת,
      מצטער, אוד לך אם תוכל להסביר את השאלה יותר טוב.

      לגבי אם זה משנה אם יהיה עמוד ל-Labrador Training, או פשוט אפשר להשאר עם העמוד נחיתה של ה-Dog Training, עדיף ליצור עמוד נחיתה לכל גזע שקיים.

      אל דאגה,
      עושים את זה באופן אוטומתי, עם סקריפט PHP…

      • אורי   25 במאי 2008 בשעה 17:43
        (#)

        PHP זה אחלה רעיון אבל אם יש לי עוד מונחים כמו Puppy Training ו  Puppies Training וגם Young Labrador Training  אני אצטרך לנהל עם הסקריפט ענינים דקדוקיים של יחיד-רבים או סתם עניני סגנון.(My puppy was אבל My puppies were).סיפור.

        יש לזה עוד שתי בעיות – PHP לא ישנה לך את הURL לשם ממוקד יותר שעוזר, אם לא לQS אז אולי לSEO. חוץ מזה אם מישהו מקשר לעמוד שלך מבלוג על לברדורים בלי המשתנים בURL הוא יגיע לעמוד בלי איזכור אחד של הכלבים שהוא (כנראה) מאוד אוהב.וזה יכול לקרות.

        מה שעשיתי זה  copypaste לעמוד ושמתי אותו באתר כlabrador/ וכו'.ככה יש לי יופי של URL. אבל לא הייתי רוצה קשורים פנימיים בין עמוד השורש והעמודים האלה. אם אני אקשר בלינק הhome שבתחתית העמוד הלברדורי לhome האמיתי שלי שנראה אותו דבר זה יראה רע למי שיכנס אליו ונדמה לי שזה גם מזיק מאוד לRank (עמודים כפולים). אם אני אקשר לlabrador/  זה יראה מוזר.

        דילמה. 

  4. אנונימי   24 במאי 2008 בשעה 14:00
    (#)
    ואלה זה שאמר אתה תותח ממש הוציא לי תמילים מהפה חח

    אגב, אפה באופיס החדש יש אדוורדס?

  5. RichTextEditor   24 במאי 2008 בשעה 15:25
    (#)

    יפה מאד. פוסט חשוב.

    ה-LSI, שהוא בעצם מונח השאוב מעולם הבלשנות החישובית ומחקר השפה הטבעית, משמש גם מידענים בהרכבת אסטרטגיות חיפוש וגם יצרני תוכן שציוני רלבנטיות שונים עומדים לנגד עיניהם.

     

    מעבר לנפנוף בבאזוורד, על משווקים ואנשי SEO לדעת לבנות תוכן שמתעל את ההתקדמות במחקר השפה הטבעית לכדי טקסט נגיש ונכון. אני יכול להעיד שההבדלים באיכות התוכן יכולים לחולל נפלאות בציון האיכות של האדוורדס ובקידום במנועי החיפוש. העוצמה של תוכן שנבנה בצורה נכונה מפתיעה אפילו אותי, ואני גם ככה חסיד של תוכן נגיש. 

    (שים לב שכתבתי "נבנה" ולא "נכתב" – מדובר בעבודה טכנית לחלוטין. זו לא כתיבה יצירתית, זו עבודה לוגית).  

     

    אגב, אני לא משתגע על KWBROWSE ולשם ביצוע מחקר מילים לטנטי אני משתמש במנועי חיפוש מבוססי cluster כמו Quintra ו-carrot ועוד כמה מנועי בטא שמציגים לי תוצאות מדהימות באיכותן.  

    • מקס   24 במאי 2008 בשעה 23:53
      (#)

      תוכל לתת את כתובות אתרי המנועים הנ"ל?

      • המיליונר בפיגמה   25 במאי 2008 בשעה 2:43
        (#)

        שלום לשניכם,
        אתה יכול למצוא את האתרים ב:
        quintara.com
        carrot2.org

        RichTextEditor, אני מודה לך מאוד על התגובה הזו. עד כה, זוהי התגובה שלי באופן אישי תרמה הכי הרבה. ישר לאחר התגובה שלך גיגלתי אחר המנועי חיפוש, ומאוד התלהבתי… אני שמח מאוד שגיליתי אותם, כי הם מאוד שימושיים.

        בנוסף לכך, אני רואה שאתה ידען לא קטן בנושא, אודה לך מאוד אם תכתוב פוסט אורח בבלוג הזה, או פוסט בבלוג שלך ואני אקשר אליו :)

        תודה.

  6. יונתן   24 במאי 2008 בשעה 16:01
    (#)

    פוסט מצוין

     

    חידשת לי כמה דברים , לא הבנתי כל כך את האפשרות של ה~ בחיפוש בגוגל , גוגל הוציא הודעה רשמית כלשהי בקשר לזה ?

    • המיליונר בפיגמה   25 במאי 2008 בשעה 2:44
      (#)

      לא יודע אם יש הודעה רשמית,
      קראתי על זה איפשהו.

      כשאתה מחפש עם טילדה בהתחלה, זה מביא לך חיפוש לטאנטי, אשר יכול להניב גם נושאים שמאוד קשורים לתחום. לדוגמא, כשחיפשתי אפיליאייט עם טילדה, גוגל ישר קישרו את זה ל-Pay Per Click, לגיטימי לא?

  7. מקס   24 במאי 2008 בשעה 23:41
    (#)

    פשוט התעלית!

     

    תודה רבה על ההשראה 

  8. משיח   25 במאי 2008 בשעה 14:29
    (#)

    מבדיקה קצרה אני מבין שזה לא עובד בעברית, אני צודק?

  9. פזנוט   6 בינואר 2010 בשעה 18:37
    (#)

    אהבתי ביותר!

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!