לאחר שלמדנו מעט על גוגל Adwords, נמשיך את מסעינו לעבר קידום אתרים בשיטת תלום לפי קליקים. כעת, על מנת להתקדם, עלינו ללמוד מספר הגדרות בסיסיות.
ראשית, נתחיל במושגים הקשורים ב-Google Adwords.
- Search Network – כפי שהוצג אתמול, לגוגל יש שני מקומות בהן מוצגות המודעות. זוהי ההגדרה לרשת החיפוש של גוגל. כאשר מחפשים משהו באתר גוגל אנו בעצם מחפשים ברשת החיפוש של גוגל.
- Content Network – רשת התוכן של גוגל. בהמשך למה שהוצג אתמול, גוגל מציגה פרסומות ממומנות בהרבה אתרים ברחבי הרשת, כל הפרסומות הללו נכנסות בתוך ההגדרה רשת התוכן.
- Campaign – קמפיין – קמפיין זוהי המילה המתארת את מסע הפירסום. בד"כ כל קמפיין יסמל את המוצר אותו אני מעוניין לקדם.
- Ad Group – קבוצת פרסום. כל קמפיין מכיל מספר קבוצות פרסום, כאשר כל קבוצת פרסום מכילה הודעה שונה. יש אפשרות שקבוצת פרסום בודדת תיוצג על יד מספר מודעות פירסום.
- Keyword – מילת מפתח. המילה או המושג אשר עבורה תוצג המודעה. כל קבוצת פרסום מכילה מספר מילות מפתח, עבורם יוצגו מודעות הפרסום של אותה קבוצה.
- MAX CPC – מייצג את המחיר הגבוהה ביותר אותו אנו מוכנים לשלם עבור מילת מפתח כלשהי. כלומר, בלחיצה על מודעה שהופיעה כתוצאה מחיפוש מילה מסויימת, אנו לא נשלם יותר מה-MAX CPC אשר הגדרנו.
- Avg CPC – העלות הממוצעת אותה אנו משלמים עבור קליק על מודעה ממילת חיפוש כלשהי. Avg CPC תמיד יהיה נמוך מה-Max CPC.
- Impr/Impressions – כמות החשיפות של פרסומת.
- CTR/Click Through Rate – יחס הלחיצות לצפיות. כלומר כמות הלחיצות חלקי הצפיות בפרסומת כפול 100.
- Avg Position – מיקום ממוצע. לרוב, הפרסומות ממוקמות מלמעלה למטה. מספר זה מיצג את המיקום מלמעלה למטה.
- Quality Score – סיפור ארוך, תאלצו לחכות!!!
שתי שאלות:
1. אני מניח נכון ש Avg CPC הוא ערך שמתקבל בדיעבד שלא כמו MAX CPC אותו מגדירים מראש?
2. Avg Position - האם הוא נקבע מראש או שאין לנו שליטה על המיקום?
1. צודק ב-100%
2. מצד אחד כן, מצד שני לא. אני לא התעסקתי עם זה, אז אני לא יכול להביע דיעה. אני פועל בשיטה הישנה והטובה… אם אני רואה שאני מופיע נמוך, אני משפר את ה-QS, אם אני מופיע גבוהה, אני מוריד את הביד….
בהצלחה.
מה זה QS?
מה זה ביד?
תמשיך לקרוא עוד תגיע לזה…
אדון מליונר,
עוד שאלה מתחכמת לי אליך.
עד כדי כך מתחכמת, שהיא צריכה הקדמה ארוכה. אבל התשובה בוודאי תעניין את כולם, זאת כמובן, אם יש לך אחת. (:
במסע שלי בחו"ל לראשונה בחיי נפתחתי לעולם המכירות (מכרתי תמונות שמן בספרד, וספינרים בעגלות בקניון בארה"ב). הגילויים הרבים הפכו את עולמי. פתאום התחלתי לשים לב איך שכולם מסביבי, מסוכן הנדל"ן שמוכר וילות ויאכטות ועד לאיש הדלפק בשווארמייה השכונתית, כולם, אנשי מכירות. וגם האנשים שרוצים שתבוא תעבוד אצלם, המוצר שלהם הכי טוב, והקניון שלהם הכי טוב, והחברה שלהם הכי טובה, אבל הם מוצאים דרך חלקלקה למכור לך את זה, כביכול ע"י "דוגריות" או סחבקיות או מליון דרכים אחרות. ואם זה אני שמתראיין לעבודה, ואם זה כשאני מתחיל עם בחורה. בה-כל. פתאום מרגישים את האינטרסים של האנשים מאחורי הדברים שלהם, מאחורי האינטרקציות שלהם עם אנשים. ותמיד, תמיד יש אינטרסים. פתאום כשמישהו שהוא לא ממש חבר שלך מוסיף אותך בפייסבוק, אני מיד מניח שכנראה יש לו איזה 600 חברים (ומיד מאמת את ההנחה), לעומת ה-200 שיש לך, ואתה מיד מבין שהוא סוג של פוליטיקאי שמוכר\מייחצן\משווק משהו, וכל האינטרס שלו זה לאסוף עוד אנשים זמינים ברשימה שלו כדי שהוא יוכל למכור להם דברים.
ומשם, פתאום נפתחות העיניים לעולם הפרסום, ואז אתה מתחיל לחפש את כל הפרסומות הסמויות מסביב, ומתחיל לחקור את הדרכים שבהן אנשים מנסים לייצר ולהפיץ תכנים.
ואז למשל התחלתי לשים לב לכל מיני פרסומות שהציפו לי את הפייסבוק. (שים לב, אני מתקרב לשאלה, עוד פסקה והיא תגיע). באותה תקופה לצורך העניין כל הפרסומות שהופיעו לי עסקו ב : 1. המדריך איך לגרום לכל בחורה להתאהב בך. 2. בוא תכניס את הכסף שלך בבית השקעות שלנו (לפעמים זה הופיע בצורת "בוא תראה איך הופכים 100$ ל 9000$ בחמש דקות" ולפעמים בצורת "בוא תרוויח מהירידות בבורסה" ולפעמים "בוא תרוויח מעליות מחיר חבית נפט" . 3. המדריך איך לכבוש כל בחורה (זה הקורס שאיזה גבר מעביר, ואילו הראשון זה איזה קורס שאיזה אישה מעבירה. 4. בוא אלינו לחו"ל ותמכור חרא לאמרקאים (גם כן, בשלל נוסחים מרהיבים).
פשוט לחצתי על כל פרסומת שראיתי, רציתי לראות מי עומד מאחורי הפרסומת. מי מפרסם אותה. מי מוכר את השירות. מי בנה את אתר התדמית. כמה מאותו סוג יש.
בשורה התחתונה שמתי לב שכל פעם אני נחשף לנוסח אחר, אבל בהרבה מקרים קבוצה של נוסחים שונים מביאים אותי לאותו מקום. ואז אתה גם מבין שיש פה מנגנון פרסומי שלם שבעצם כנראה בוחן ומנסה נוסחים שונים ותמונות שונות וכנראה עושה סטטיסטיקות של מה הביא הכי הרבה תנועה לאתר, ומה הביא תנועה איכותית שהסתיימה במכירה\הזנת פרטים באתר, וכו'.
לאחרונה גיליתי, שהסקרנות שלי, כנראה עלתה להרבה אנשים הרבה כסף.
נשאלת השאלה, האם יש בידי גוגל, או בידי פייסבוק, כלים שמאפשרים לזהות נודניקים כמוני שכל הזמן לוחצים, ומגיעים לאתר, ובסוף לא מזינים פרטים ולא קונים כלום, ועושים את זה שוב ושוב ושוב, ולסנן אותם החוצה על מנת שלא יבזבזו את כל תקציב הפרסום של אותם עסקנים אומללים?
גוגל יודעים לזהות לחצני פרסומות סידרתיים ויודעים לסנן אותם מהמערכת, כך שלמפרסם זה לא עולה כסף. חוץ מזה כמות ה"נודניקים" היא ממש מזערית ולא רלוונטית לעומת כמות הלקוחות האמיתיים….
Senior Kumeta
אתה חייב לכתוב בלוג בעצמך !
וליגאל,
אתה בחור גדול מהחיים עם הפשטות והאמת!
ישר כח ! אני איתך ממשיך
תודה רבה-רבה
כיף לשמוע
מה אתה חושב? שלא יהיה???
בטח שיהיה!!
אבל קודם צריך לעשות הרבה שיעורי בית, ללמוד מהמומחים ולהכין תשתיות.
והלילה זה בטח לא יקרה כי הלילה יש מסיבת טבע משוגעת במעלות, ומחר הולך להיות יום יפה להמשיך לטיול לבניאס.
אז החיים יחכו!!
שבת שלום!!!!
שלום
לא הבנתי איך נקבע מחיר ההקלקה שאנחנו משלמים לגוגל . זה לא משהו שנקבע מראש ?
אם יש ממוצע אז זה אומר שהמחיר משתנה לפעמים . אז מה בדיוק הדינמיקה של המחיר ?
המשכתי לקרוא ונראה לי שהבנתי .
המחיר המקסימאלי נקבע מראש . המחיר שצריך לשלם לקליק נקבע לפי ה QS שלך . אם תשפר אותו באמצעות אתר נחיתה טוב יותר או הקשחה של מילות החיפוש אז המחיר ירד .
הבנתי נכון או שאני לא בכיוון ?
CTR/Click Through Rate איך יתכן שהוא יהיה פחות ממאה אחוז? הרי מי שמקליק גם צופה…
או שיש זמן צפיה מינימלי כדי שהמונה יספור את המקליק?
1000 צופים, 150 אנשים מקליקים זה 1.5%. 150/1000