הרבה ביצים בסל אחד

כשאנחנו הולכים למכולת או לסופר וקונים ביצים, אנחנו בד"כ קונים 2 אריזות ביצים. 2 תריסרים. לאחר התשלום עבור הביצים בקופה, אנחנו שמים את המצרכים שלנו בשקיות. מעטים המקרים אשר בהם אנו נשים את שתי חבילות הביצים באותה שקית. לפעמים אנחנו עושים את זה במודע, אבל ברוב הפעמים הפקודה הזו מגיעה מהתת מודע של המוח.

קיימים לנו במוח כל מיני תאים של השרדות, וכאשר אנחנו ממקמים את שתי חבילות הביצים שלנו בשתי שקיות שונות, אלו בדיו התאים אשר מופעלים. אותו אפקט של סל הביצים קורה לנו במקרים נוספים בחיים, כאשר בלא מודע (או במודע), אנחנו נוהגים לקחת איתנו לבית הספר, 2 עפרונות. כאשר אנחנו טסים לחו"ל או סתם נוסעים לנופש, אנחנו נוהגים לקחת הרבה יותר בגדים ממה שנצטרך, וישנם עוד הרבה דוגמאות.

כל הפעולות הנ"ל אשר נגרמות לא במודע, קורות בגלל תאי ההישרדות במוח שלנו. כאשר אנחנו ממקמים את שתי חבילות הביצים באותה השקית אנחנו מעלים את רמת הסיכון ששתי החבילות יפלו יחדיו וישברו. כאשר אנחנו לוקחים איתנו 2 עפרונות לבית הספר אנחנו נזהרים מאיבוד עיפרון אחד, וכאשר אנחנו מביאים הרבה בגדים (ובעיקר הלבשה תחתונה) לנופש אנחנו ממזערים את הסיכון לליכלוך, בלאי, או כל סיבה אחרת אשר בגינה נאלץ בבגדים נוספים. כמו שכבר אמרתי, השרדות!

אחת הסיבות שאנשים אומרים לכם להזהר מפתיחת עסק, או שאחוז ההשרדות של העסקים החדשים נמוך הוא אותה סיבה. מרבית העסקים, ובעיקר העסקים אשר נקראים "XXX ובניו" שמים את כל הביצים בסל אחד. כל אותם עסקים נשענים על מקור הכנסה אחד, על לקוח אחד, על כשרון בודד, ועל שוק אחד. כמו שכבר ציינתי, כל הפעולות הנ"ל, מבחינתי משולות למיקום כל הביצים לסל אחד, ובסופו של דבר, אם תתנו לכל הביצים צ'אנס להישבר, הם ישברו.

אז למה כשמדובר במכולת, כל האנשים הללו שמים את הביצים שלהם בשתי שקיות, ואילו כשמדובר בעסקים כל הביצים נמצאות בסל אחד. הרי מקודם ציינתי שאפקט הביצים זהו אפקט פסיכולוגי של השרדות, אז מה? חוש ההשרדות בעסקים לא קיים? כשמדובר בעסקים העניינים הרבה יותר מורכבים, מאחר ורוב האנשים, לאחר שנכשלים בעסק אחד, לא יקימו את השני. וזאת לעמוד ביצים. במידה וישברו לכם פעם אחת כל הביצים, זה לא ימנע מכם לקנות עוד ביצים, רק שהפעם מנגנון ההשרדות יודע שצריך לשרוד. שם המשחק כאן זה מודעות, והנה, אני מיידע אותכם, שימו את הביצים שלכם בכמה סלים.

כשזה נוגע ל-כסף באינטרנט, או עסקים באינטרנט, הדרך הכי טובה להדגים את העניין אלה אותם ילדים/נערים ואפילו מבוגרים אשר בונים אתר באינטרנט, ומשקיעים את כל זמנם באתר, אך לא משקיעים בסלים. אותם אתרים מתבססים על רווח מתוכנית פרסום אחת, אשר ברוב המקרים תהיה גוגל אדסנס. מהר מאוד הם נתקלים ב-"כאפה של גוגל", ולאחר חודשיים מזהירים, הרווח יורד לקאנטים. כמוכן, הרבה ממפרסמי הגוגל אדסנס מסולקים מהתוכנית, ופתאום האתר שלהם יורד מרווח של $100 ביום ל-$0.

אותם בעלי האתרים, מגיעים לרווח של $100 ביום, ובמקום להשקיע את מיטב זמנם ביצירת מקורות הכנסה נוספים, משקיעים את מירב זמנם בהתרברבות ובלחיצה על כפתור הרענון במסך של האדסנס. אני יודע שיהיו אנשים רבים אשר יזדהו עם הפסקה הזו. איך אני כל כך בטוח? כי ממש בזמן כתיבתה, אני מזדהה איתה מאוד. לא, אל תדאגו, זה לא קרה לי במהלך המסע הנוכחי, אלא בעבר היותר רחוק, ואני אני הסקתי את המסקנות נכון, ועכשיו אני אלמד לתקן אותם, ואנסה לעזור לכם גם.

אז איך למקם את הביצים בכמה סלים? הסוד כאן, הוא לחלק את מקורות ההכנסה שלכם לגורמים (ממש כמו בחשבון של כתה ו'). אני לא יודע מה מקורות ההכנסה שלכם כרגע, אבל אני יודע מה מקורות ההכנסה שלי, ולכן אני אנסה להדגים לכם על עצמי, בתקווה שתקבלו השראה כלפי עצמכם.

לפני שאני מתחיל, אני אגיד לכם שכלל האצבע אשר מנחה אותי, זה שבכל נקודה אשר בה אני אגע אני אנסה לחפש דרך למצוע "הרבה סלים". אז נתחיל? אז כל הכסף אשר אני מרוויח עכשיו, אני מרוויח מקליקבנק! כרגע, יש לי מעט מאוד מוצרים אשר אני מצליח למכור בקליקבנק. השאיפה שלי, עד אמצע החודש הבא בערך זה להגדיל את כמות המוצרים אשר מניבים לי הכנסה מקליקבנק. אני אנסה להגיע ל-5 מוצרים, אשר אותם אני מצליח לשווק בהצלחה.

תחשבו על זה כך, יכול להווצר מצב שעל אחד מהמוצרים אשר אני או אתה משווקים, יכולה באורך פלא לצאת כתבה אשר מספידה את המוצר. העובדה הזו תוריד את המכירות, או תחסל את המוצר, דבר אשר יגרור הקטנה משמעותית בהכנסות שלי. לכן, אני חייב להתבסס על כמה שיותר מוצרים.

אני לא מסתפק בכך, מאחר ויש לי כרגע חשבון אחד בקליקבנק, וכל ההכנסות מגיעות לשם. יכול להיגרם מצב שהחשבון שלי יבוטל מסיבה כלשהי. זה יכול להיות בגלל פריצה, או בגלל שבתמים ביצעתי איזשהי עבירה אשר עוברת על החוקים של קליקבנק. למזלי, במקרה של קליקבנק, מותר שלכל משתמש יהיו יותר מחשבון אחד. אז הדבר הבא שאני אעשה זה פשוט לייצר חשבונות נוספים. אני פשוט אפתח חשבון לכל מוצר אותו אני משווק, וכך אני אוכל גם להקל על עצמי במעקב אחר פעולות השיווק לפי מוצר.

למרות שקליקבנק חברה די מבוססת ואמינה, וקיימת כבר המון שנים, ורק גדלה מיום ליום, כל דבר יכול לקרות. הם יכולים לפשוט את הרגל, או סתם להחליט ביום בהיר אחד שהם לא עובדים עם ישראלים יותר. השלב הבא שלי, זה למצוא חברות אחרות אשר מהוות בסיס לשיווק תוכניות שותפים. ישנם המון חברות כאלה, צריך רק למצוא את החברה הנכונה. כבר בחודש הבא אני מתכנן להשאיר את הקמפיינים שלי בקליקבנק כמו שהם ולעבור לחברות אחרות, רק בשביל שיהיו לי כמה סלי ביצים.

כמוכן, במבט יותר לכיוון העתיד, יכול להיות שמסוכן מידי להסתכל על שיווק תוכניות שותפים כעל המודל העסקי בו אני עוסק. כבר חשבתי על להקים אתרי מנויים בתשלום, כבר חשבתי על מסחר באיביי, ועל עוד דברים רבים.

בפוסט הזה הצגתי לכם מעט מהמחשבות שלי לגבי העסק שלי והאופן בו אני חושב. כמוכן, ישנם עוד הרבה מחשבות, והמפתח כאן הוא הניתוח של פעילות העסק. תנתחו מהיכן מגיעים לקוחות, תחשבו על כיוונים חדשים להביא תנועה (אולי קידום אתרים אורגני?). תחשבו מאיפה מגיע הכסף, ואיך להפצל את זה לגורמים, פשוט תחשבו יצירתי. במידה והצלחתם ליצר הכנסה ממקור אחד, אין סיבה שתייצרו הכנסה ממקורות אחרים. אתם נבונים וחכמים, ועושים כסף, אין סיבה שלא תצליחו.
בהצלחה!

18 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. abstract   26 בפברואר 2008 בשעה 22:54
    (#)

    פוסט נחמד, קליל, והכי חשוב – מעביר את המסר !
    צודק 100% במה שאמרת.
    רק מה, לא רק ליישם…

    נ.ב.
    אני מריח את הפוסט הבא "איך להרוויח כסף עם קליקבנק" .. :)

    • המיליונר בפיגמה   26 בפברואר 2008 בשעה 23:03
      (#)

      תודה על התגובה, שמח שאהבת.
      כבר היה לי פוסט כזה, אבל ללא ספק אני אעשה עוד אחד משופר, כי למדתי הרבה הרבה הרבה מאז הפוסט :)

  2. אבי   26 בפברואר 2008 בשעה 23:25
    (#)

    יפה, הכל נכון ומוכח. רק דבר אחד לא ברור שיווק תוכניות שותפים לא יעלם. הביקוש לשותפים רק יעלה, ככל שהאינטרנט יתפתח ויצטרפו אליו עוד אנשים. ולכן כן אפשר להסתכל על זה כעסק, במיוחד כשאתה מתכוון להגיע להכנסה של כ- 80,000 ש"ח ברוטו בחודש. אתה פשוט יכול להרשם לתוכניות שונות באתרים שונים וכך לפזר את הסיכונים שלך. אגב אתר מנויים בתשלום… לא כל כך מצליח ברשת שיש בה כל טוב ובחינם.

    • המיליונר בפיגמה   26 בפברואר 2008 בשעה 23:50
      (#)

      אהלן אבי,
      תודה על התגובה. אני מסכים איתך ששיווק תוכניות שותפים רק עולה וצובר יותר ויותר תאוצה, אבל רק אלוהים יודע מה יכול לקרות. גם שיווק פרמידה בשנות ה-70 תפס כך תאוצה, אבל בסופו של דבר הוצא מהחוק. למרות שהתחליף כיום זה שיווק שותפים, זה עדיין לא שיווק פרמידה.

      לגבי אתר מנויים, אני לא מסכים איתך. אני מניח כי אתה חי בארץ, ולכן אתה חי את המציאות הישראלית. ברחבי העולם אנשים מוכנים לשלם על תוכן איכותי! כך לדוגמא את סטומפרנט, מנוי לאתר שלהם עולה $800 בחודש(!!) ויש להם אלפי מנויים. בעולם זה מקובל מאוד. זה בדיוק אותו הדבר כמו שבארץ כמעט ולא תראה בנאדם אשר קונה תוכנות חוקיות לשימושים פרטיים (גם אני לא כי אני בעד קוד פתוח :) ), אבל בארה"ב המצב שונה. צריך לדבר עם אנשים מארה"ב בשביל להבין כמה הם קונים תוכנות.

      • אבי   27 בפברואר 2008 בשעה 2:29
        (#)

        בשיווק פירמידה רק המייסדים שבראש הפירמידה הרוויחו כסף, כל השאר הפסידו. וזה נכון גם לכל המגנטים ומוצרי הבריאות שמסתובבים היום בשוק. החוק יצא כדי להגן על האזרחים מהפסד כספי. בשיווק שותפים בסיסי אתה שם לינק/באנר באתר שלך לאתר המוכר את המוצר מעביר לו תנועה ונהנה מעמלות במידה ויש מכירות. לא רואה עם זה בעיה כל שהיא, זה מודל WIN-WIN והוא קיים עוד לפני משחקי הפירמידה. פשוט כמו סוכני מכירות המרוויחים אחוזים מהמכירה. מה שכן יכול להיות זו רשימה שחורה של שותפים רמאים שאותם לא יקבלו לאף תוכנית שותפים ורשימה מקבילה של חברות שלא משלמות שאליהם אף אחד לא ירשם. תוכן איכותי הוא בדרך כלל תוכן שבאמת עוזר לך להרוויח כסף או חומר מקצועי במאגרי מידע סגורים לקהל הרחב והמידע שם לא קיים באף מקום אחר, שם כן משלמים. בארה"ב אכן קונים תוכנות.

  3. בן   27 בפברואר 2008 בשעה 14:52
    (#)

    פוסט נחמד.העברתה את המסר שרציתה לפי דעתי.

    עוד לא ממש הבנתי מזה קליקבאנק עוד מעט אני יבדוק.

    אני מאוד מזדהה עם הקטע של הרעניים בגוגל

    הבעיה שיש לי שאין מספיק מקורות רווח.

    • המיליונר בפיגמה   27 בפברואר 2008 בשעה 18:18
      (#)

      אהלן בן,
      תודה על התגובה. קליקבנק זוהי רשת תוכניות שותפים, אשר מאגדת בתוכה אלפי שותפים. כל מוצר אשר את מביא למכירתו אתה מקבל עמלה.

  4. קוקי מגנובי   20 באפריל 2008 בשעה 0:18
    (#)

    לא מסכים איתך

    כשיהיה לך סכום שקרוב למיליון שקל

    מכאן שסיימת את דאגותיך הכספיות

    לא לכל אחד מתאים להיות אדם עשיר

    לפעמים אדם עשיר יכול להיות מאוד בודד

    וככל שנהיים יותר עשירים

    גם חבריך "מתמעטים"

    שכן עשיר לא יילך עם פשוט העם

    "לא כל הנוצץ זהב"

     

    • המיליונר בפיגמה   20 באפריל 2008 בשעה 8:41
      (#)

      אני לא מסכים איתך לצערי,

      כולם אומרים הכסף לא משנה אותי, אבלי אני לא ישקר לך. הכסף כן משנה אותי, ואני פשוט מרשה לעצמי לבזבז יותר כסף, אבל מה שאתה אומר בהקשר של העשירים, זה בדיוק מה שהייתה המטרה שלי להראות בפוסט הזה. זוהי שטיפת מוח שאתה עובר!

      לימדו אותך להיות רובוט במערכת, ולכן מכרו לך כל מיני שטויות נגד עשירים. את החברים שלי אני לעולם לא אשכח, כי בין היתר בזכותם אני הגעתי לאן שהגעתי. חברים שלי בחרו בדרך של תואר באוניברסיטה, ואני בחרתי בדרך הזו.

      אני לא רואה את המצב הכלכלי שלי ושל חברים שלי כסיבה של להמשיך להיות או לא להיות איתם בקשר.

      נכון שאני כל יום מוצא חברים חדשים, אבל אני לעולם לא שוכח את החברים הישנים, ובכלל לעולם לא אשכח. ולא רק שלא אשכח, אנחנו מדברים מידי יום בטלפון, ומתראים פעם בשבוע. ואני מבטיח לך שאם הם לא היו בצבא, אז היינו מתראים גם כל יום.

      אין ספר שנקרא ספר חוקים לעשירים, ואתה כותב לעצמך את הספר, אם תרצה להתבודד, זו הבחירה שלך. אני בוחר להיות עם החברים שלי!

      בהצלחה.

  5. הנהלת חשבונות   17 ביוני 2008 בשעה 13:27
    (#)

    פיזור וחלוקת סיכונים, החל משלב מסוים של הכרה בעניין, נעשים כבר באופן אוטומטי לגמרי.
    בעיקר אחרי שחוטפים כמה מכות כואבות.

     

    אבל יהיו כאלה שאף פעם לא ילמדו ;-)

  6. יניב   24 במאי 2009 בשעה 20:35
    (#)

    שלום,

    תוכל להמליץ על עוד אתרים כמו קליקבנק?

    תודה

  7. אבלדס   30 בספטמבר 2009 בשעה 18:05
    (#)

    שלום המליונר

    שאלה חשובה! אתה אומר:
    "אני לא מסתפק בכך, מאחר ויש לי כרגע חשבון אחד בקליקבנק, וכל ההכנסות מגיעות לשם. יכול להיגרם מצב שהחשבון שלי יבוטל מסיבה כלשהי. זה יכול להיות בגלל פריצה, או בגלל שבתמים ביצעתי איזשהי עבירה אשר עוברת על החוקים של קליקבנק. למזלי, במקרה של קליקבנק, מותר שלכל משתמש יהיו יותר מחשבון אחד. אז הדבר הבא שאני אעשה זה פשוט לייצר חשבונות נוספים. אני פשוט אפתח חשבון לכל מוצר אותו אני משווק, וכך אני אוכל גם להקל על עצמי במעקב אחר פעולות השיווק לפי מוצר"

    נכון להיום, אתה עדיין פועל לפי שיטה זו?

  8. שי   6 בינואר 2010 בשעה 1:45
    (#)

    בס"ד

    אהלן יגאל

    קודם כל פוסט מצויין אני מסכים איתך שהדרך הכי טובה היא לפזר בכמה
    סלים . אבל אני רואה את זה בצורה אחרת , כשאני שואל את עצמי מה אני
    רוצה להיות אז קודם כל שכולם יידעו אני רוצה להיות עשיר אבל ממש עשיר
    מהאלה הגדולים ואני חושב שזכותו של כל אחד ואפי' חובתו היא להוית עשיר,
    על חובתו אפשר להתווכח אבל זכותו זה וודאי, עזבו אתכם מסטיגמות ודעות
    שמקובעות לנו במוח שעשירים הם פויה והם אהבים רק תתחת שלהם והרבה
    כסף זה איכסה זה לא בהכרח נכון, לא כל העשירים הם מתנשאים וכל זה ,
    אני מכיר זבל של אנשים שאין להם שקל על התחת, אז אנו רואים שזו לא הסיבה, כל עשיר או כל
    בנאדם בוחר את סגנון ההתנהגוות האישי שלו עכשיו בואו נודה נניח ואני רוצה להיות בנאדם טוב מותק של בנאדם לעזור ולהיטיב לאחרים מתי יש לי יותר אפשרויות כשאני מרוויח 5000 שקל בחודש
    או כשארוויח 100,000 בחודש …

    סטיתי מהנושא של החלוקה לסלים אבל נחזור לעניננו אני עכשיו בתחילתה של דרך ארוכה,
    להתעשר,
    אני לא רואה את עצמי כאיפלאטיס במובן שרק בזה אני רוצה לעסוק והחלוקה שלי
    לסלים היא בהכפלת חשבונות בחירת כמה מוצרים וכאלה

    החלוקה שלי היא שאני רוצה שיהיה לי כמה שיותר מקורות הכנסה, שיווק שותפים , אם זה נדלן,
    אם זה מניות, מטח, חןזים עתידיים , יזמות עיסקית וכו', יש המון אפשרויות ואני חושב שכדאי לי ללמוד להרוויח מכל הדברים, ולנצל את מכלול האפשרויות לטובתי, עכשיו אתם יכולים להגיד
    מרוב דברים אתה תאבד כיוון, זה לא המטרה שלי אלא ללמוד נושא נושא ולעסוק בכל התחומים יחד כרגע אני מאד מתעניין בשיווק שותפים א' כי הנושא מאד מעניין אותי
    ב' אני מתחבר לרעיון של הכנסה ללא הגבלה, תגמול הולם על ההשקעה אני חושב שאני איש מכירות טב ושאוכל להצליח בזה וחלק מהסיבות זה כן הכסףףי אני רוצה להרוויח בזה כסף כדי לצבור הון ראשוני שיעזור לי בהמשך.

    אני אשמח לשמוע מכם מה אתם חושבים על התיאוריה שלי האם זה נראה לכם
    או שזה סתם שיגעון ילדות שלי שתפו אותי חברה ושוב תודה יגאל, אתה תורם לי אישית
    המון אם זה בפתיחת אפשרויות אם זה בידע שאני מאמין שחוסך לכולם טעיות של מתחילם תודה תודה .

  9. פרודיה   11 בדצמבר 2010 בשעה 13:32
    (#)

    כמה שהפוסט הזה נכון
    כל הכבוד יגאל

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!