איך כותבים מפת מטמון… אהמ… תוכנית עסקית?

מפת מטמוןאחד הדברים הכי מסבכים ומתסבכים אולי שיש, זה לכתוב תוכנית עסקית. באוניברסיטאות ובמכללות מלמדים את התלמידים להכין כאלה. מלמדים אותם, שתוכנית עסקית זה בסיס של עסק. האומנם? מי באמת צריך תוכנית עסקית?

אם הגעת עד לכאן, בטח שמעת לא פעם ולא פעמיים את המונח תכנית עסקית. לא ממני אמנם, כי אני כמעט  ולא משתמש במונח הזה, עם זאת זה מונח אשר חדור אצל כולנו בתודעה.

אני אקצר ואומר, שבתכלס אין צורך בתכנית עסקית. זה משהו מיותר ודרוש רק אם רוצים לבצע גיוס הון, או הליך עסקי אחר.

אבל…

כן צריך תכנון כלשהו. אני רק לא קורא לזה תוכנית עסקית. אני לא ממלא תבניות מוגדרות מראש. הסיבה לכך, היא בשביל לא לייצר אסוסיאציות מפחידות. בוא נקרא לזה "מפת פרוייקט" או "תוכנית פרוייקט". המטרה של מפת הפרוייקט היא לתת לנו כיוון דרך. להיות המצפן שלנו.

המטאפורה שלי לכל העניין, זה שלצייר/לכתוב את המפה הזו, זה כמו להציץ במפה שניה לפני שיוצאים מחיפה לכיוון אילת, מבלי שיודעים איפה זה אילת. במידה ותצאו מחיפה לכיוון אילת ותסתמכו רק על שלטים, רוב הסיכויים שתלכו הרבה פעמים לאיבוד. לעומת זאת, במידה ולפני הנסיעה תעיינו במפה ותראו בגדול את הכבישים שאתם צריכים, אז כנראה שתגיעו בזמן.

המפת פרוייקט שלנו תהווה בשבילנו כיוון כללי. בודאות ונשנה דברים תוך כדי תנועה, אך אם נלך לאיבוד, תמיד נדע לאן לחזור. רוב הסיכויים שלא נעבור את כל השבילים כפי שהם במפה, אך זה יהיה במקורב.

אחת מהנחות היסוד של ה-NLP זה "המפה היא אינה השטח", וזה אומר שלקרוא ספר, או לתכנן תיאוריות זה תמיד הכי קל. אך כשמגיעים לשטח, לביצוע, תמיד מתגלים שינויים. בגלל זה חשוב לצייר מפה על מנת שתהווה לנו כיוון כללי, עם זאת לדעת, שיהיו שינויים בשטח.

שיטת התכנון ההפוך

השיטה בה אני משתמש לתכנן את המפות שלי, היא שיטת התכנון ההפוך. זה עובד בצורה פשוטה מאוד. מסתכלים על התוצאה הסופית אליה רוצים להגיע ושואלים את עצמינו, מה קרה קודם? בדרך משתמשים בהרבה הנחות וניחושים מחושבים (Guesstimations). פשוט מנסים לחזות את העתיד…

אז בואו נראה, מה יש לנו כאן…

כפי שהכרזנו בקול תרועה, המטרה שלנו בעסק השקוף, היא לייצר $500 ביום. עכשיו, זה הרגע בו שאלנו את עצמינו מה בא קודם? מאיפה הגיעו ה-$15,000 ($500*30 למי שתוהה) החודשיים הללו?

מה שעשינו במצב כזה, זה להסתמך על סטטיסטיקות שלנו ושל התעשייה. אלה מספרים כלליים שמראים לנו בערך לאן אנחנו צריכים להגיע…

במקרה הזה, הנחנו שכל הרווחים שלנו יבואו בסופו של דבר מרשימת לקוחות. הסיבה להנחה הזו, היא מאחר ו-90% מהרווחים של כל העסקים (באינטרנט ובעולם האמיתי) מגיעים משימור לקוחות. אלה המספרים חברים.

עכשיו, זה לא משנה כיצד ננהל את הרשימת לקוחות – באמצעות דיוור אלקטרוני, SMS, עמוד הפייסבוק שלנו או Call Center. מה שמשנה זה שהחלטנו, ש-90% מהמכירות שלנו יגיעו על חשבון לקוחות חוזרים. לעת עתה, בגלל שהדרך ידועה, בואו נניח שהשימור לקוחות שלנו יתבצע באמצעות אימייל.

ההנחה השנייה שלנו הייתה, שה-10% הנותרים יממנו את ההוצאות, כך שמה שיוצא זה ש-90%=$15,000. שוב, זה לא משנה אם אנחנו צודקים או טועים, מה שחשוב זה שיש לנו כיוון.

אז כך… אחד המדדים הכי ידועים בתעשייה, זה שכל מייל שווה לנו בערך $1 לחודש. בהתאם לאופן הדיוור אפשר להפוך את זה ל-$2 לחודש למשך שלושה חודשים ולאחר מכן המייל "נשרף"/מתקרר. יש סוג דיוור מסויים ששווה $0.5 למשך שנים… (כמו אמאזון לדוגמא) אנחנו נלך על הממוצע, אנחנו נלך על $1 לחודש לחצי שנה. ז"א שהעלות המוערכת של כל אימייל עבורנו היא $6 לכל החיים.

הלאה…

לפי החישוב הזה, אנחנו צריכים לאסוף בתקופה של חצי שנה 15,000 אימיילים. או 2,500 אימיילים בחודש…

אבל…

מאחר והיו לנו הרבה בלת"מים השנה (אשר גוזלים מאיתנו זמן), כמו החברה היוונית שרכשתי או פשוט חוסר ההתחשבות בכמות הזמן שההכנות לחתונה של פליקס יקחו ממנו… התחפשנו רבעון שלם, והתחלנו לעבוד רק בכמה שבועות האחרונים ברצינות על העסק השקוף… אנחנו עדיין מתכוונים לעמוד במטרות שלנו, עם זאת, צריך לעבוד יותר חזק ויותר אגרסיבי…

לכן, הערכנו את זה לפי שלושה חודשים. כלומר, אנחנו צריכים לאסוף 5,000 בחודש שהם בערך 166 מיילים ביום.

עמוד חליבה (Squeeze Page) ממוצע, ממקור תנועה ממוצע, ממיר ביחס של 20%. אנחנו פחות נשתמש בעמודי חליבה. אנחנו נשתמש בדרכים קצת אחרות (למרות שגם בעמודי חליבה). מצד אחד הדרכים שלנו ממירות פחות, מה שכן האימיילים יותר איכותיים. במקרה הזה, אני מעדיף איכות על פני כמות, יש כאלה שיחלקו עליי. אחת הדרכים שלנו להכניס לרשימת תפוצה, זה להכניס אנשים אשר שואלים שאלה באתר שלנו. בכל מקרה, הערכתינו היא שהיחס המרה שלנו מגולש למייל יהיה 10%.

הלאה…

166 מיילים ביום כאשר הם נכנסים ב-10% פנימה, אומר שבסה"כ אנחנו צריכים 1,600 גולשים יומיים (עיגלתי כלפי מטה קצת – סלחו לי על כך).

הגענו לחלקים היותר מעניינים. בואו נשאל את עצמינו איך אנחנו רוצים לקבל את ה-1,600 גולשים האלה? מאיפה הם יגיעו? רוב הסיכויים שנטעה… עם זאת, אנחנו נתן לעצמינו כיוון. ברגע שיהיה לנו עוד פרטים, נחזור לתכנית ונתקן…

הנה התפזרות התנועה שלנו בהתבסס על ניסיון + ניחושים מחושבים:

  • 30% (480 איש ביום) תנועה ישירה של אנשים שמקלידים את האתר.
  • 20% (320 איש ביום) תנועה ממנועי חיפוש (גוגל, יאהו ובינג)
    • מתוכם 25% (80 איש) יגיעו באמצעות חיפוש המותג (שם האתר)
    • מתוכם 75% (240 איש) יגיעו באמצעות מילות חיפוש אחרות… (אנחנו נתן פה כמה דגשים בהמשך)
  • 30% (480 איש ביום) יגיעו ממדיה חברתית. הערה: כל "הגורואים" של המדיה החברתית שהולכים לצאת מגדרם… אין לכם מושג איך אני הולך להביא את זה… כך שאל תהפכו את זה לפוסט על מדיה חברתית.
  • 10% (160 איש ביום) יגיעו מפרסום פוסטים אורחים בבלוגים אחרים בנישה. מיצירת שיתופי פעולה עם מובילי דעת קהל בנישה כמו לדוגמא המלצה על האתר בטוויטר.
  • 10% (160 איש ביום) שיווק שיחתי

כמו שאמרתי… רוב הסיכויים שאנחנו טועים כאן, רק הזמן יגיד עד כמה ה-Guesstimations שלנו היו טובים או לא. בכל מקרה, זה לא משנה אם אנחנו צודקים או לא, העיקר שיש לנו כיוון פעולה.

שימו לב שגם לא כללתי כאן בכלל תנועה ממומנת (PPC או באנרים) למרות שכן יש כוונה להשתמש בתנועה כזו. פשוט עוד לא החלטנו באיזה שלב… בכל מקרה, אני לא רואה תנועה שצריך לקנות כתנועה טובה.

עכשיו, כשיש לנו מפה מסויימת של יעדים ומטרות, הגיע הזמן לשרטט את השבילים.

זה לא נעים לראות גן סגור

על מנת להתחיל לנוע, אנחנו קודם כל צריכים להסתכל על המצב ההתחלתי של פרוייקט כזה. בואו נניח שאנחנו כבר בשלב אחרי שרכשנו דומיין ואחרי שהתקנו את המערכת שאלות תשובות שלנו שהיא Question2Answer (אגב, אחת הסיבות לבחירת מערכת זו היא כי המפתח ישראלי :) בכל מקרה זה קוד פתוח).

זה הזמן לשאול את עצמינו, מה אנחנו עושים עכשיו? מה הלאה?

האם אנחנו קונים תונה של טראפיק ב-PPC? האם אנחנו פותחים עמוד בפייסבוק ומציקים לכל החברים שלנו שיעשו לייק (רמז: אף פעם אל תעשו את זה)? האם אנחנו מתחילים לרוץ ברבאק על ביטויי SEO שקלים לדירוג?

אז זהו, שאף אחד מהם… קודם כל צריך לחשוב, למה שאנשים יבואו וישאלו אותנו שאלה? ברור שלכולם יש שאלות, השאלה, למה דווקא אנחנו? למה שיבואו אלינו?

התשובה נשמעת אלמנטרית, אבל… אנשים שואלים שאלות כשהם יודעים בודאות שהם יקבלו תשובה. לכן, על מנת להראות לאנשים שהם בודאות יקבלו תשובה מקצועית ומספקת לשאלה שמטרידה אותם, נאלץ לעשות משהו מעניין… נאלץ למלא את האתר בשאלות ותשובות "מזוייפות" כי זה פשוט לא נעים לראות גן סגור.

מה שעשינו, זה חקרנו מהן 200 השאלות הפופולאריות בתחום של הדיאטה, וקנינו תוכן… הדרישות שלנו היו פשוטות. הגשנו לפרילנסרים 200 שאלות והם חקרו, הרחיבו את השאלות וענו עליהם 3-4 תשובות. לאכן מכן, פרילנסר נוסף ניגש לעבודה, וזה להזין את התשובות והשאלות במרווחי זמן ראנדומליים. המטרה היא, 5 שאלות ביום… ולאט-לאט לעלות ל-10.

אני יודע שאתם סקרנים יותר לגבי התהליך הזה שעשינו, אני אפרט עליו בפוסט הבא. אני מניח שאני אעשה שם פוסט וידאו בו אני אראה איך אני חוקר את המילות מפתח. אני אראה מס' שיטות מחקר… לאחר מכן אני אראה, איך אני הופך את המילות מפתח לשאלות… יהיה מעניין. כל זאת בפוסט הבא, בינתיים יש לנו לסיים את הפוסט המרתק הזה :)

ועכשיו, זה הזמן להביא תנועה…

מה אסטרטגיית התנועה שלנו?

כפי שראיתם ברשימת המטרות וההשערות למעלה, יש לנו כמה סוגי תנועה. אך השאלה הנשאלת היא איך מתחילים ומה עושים.

בפוסטים הקודמים, ציינתי שהסוג שיווק הכי חזק, זה שיווק מפה לאוזן. זה היה נכון חלקית… שיווק מפה לאוזן, אפשר להכניס תחת הקטגוריה Endorsed Marketing. אין לי מושג איך לקרוא לזה בעברית, אם למישהו יש המלצות, אני מוכן לשמוע…

אני אקרא לזה בפוסט הזה "שיווק המלצות". או שיותר טוב לקרוא לזה EM. למעשה, EM זה השיטת שיווק הכי חזקה שיש (נדמה לי זה היה Gary Halbert ז"ל שאמר את זה, וגם המציא את המונח). מה שזה אומר בגדול, זה שאם מישהו שהוא לא זר מוחלט ממליץ על משהו – אז זה מייצר את אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר. ככל שהאותוריטה של הבנאדם הממליץ עולה, כך גם יחס ההמרה עולה.

על העניין הזה, מבוסס כל השיווק של הדיוור ישיר, בוא אנשים ממליצים על מוצרים באימייל. למרות שהפכו את זה כבר לזנות…

בכל מקרה, זה לא העניין כאן. העניין כאן הוא ששיווק מפה לאוזן נכנס תחת הקטגוריה של EM. יתרה מכך… שיווק מפה לאוזן זה הכלאה של שיווק ויראלי ל-EM. עוד שיטת שיווק שנכנסת תחת המטרייה הזו, זה שיווק באמצעות שיתופי פעולה….

וזה בדיוק מה שזה נשמע. יוצרים שיתוף פעולה עם מוביל דעת קהל בנישה. מבקשים ממנו לזרוק מילה לקהל שלו על אתר השאלות/תשובות שלנו. גם על התחום של השיתופי פעולה אני ארחיב בפוסט חגיגי. בגדול יש 2 דברים חשובים להבין כאן: 1. זה חוק הקונברז'ן. תפנו למאה גורואים מישהו יסכים. 2. צריך לחשוב, מה אנחנו נותנים לו לפני שאנחנו מבקשים ממנו טובה. איך אנחנו תורמים לו? (אגב, בהקשר הזה, גם לשלם למישהו סכום סמלי תמורת סיקור זה רעיון טוב)

אז כן… השיטת טראפיק הראשונה שאנחנו הולכים להשתמש בה, זה יצירת שת"פים. לפי התכנית למעלה, אנחנו אמורים להביא סה"כ 160 איש ביום בשיטה הזו, והשיטה הזו יכולה להביא הרבה יותר, מה שכן, זו שיטה של ספייקים. זה יכול להביא ביום אחד 2000 איש, ויום למחרת כלום. לכן, הממוצע שבחרנו הוא 160…

שיטת הטראפיק השניה, זה מדיה חברתית. 99% מהאנשים אשר טוענים שהם מבינים במדיה החברתית, לא מבינים כלום. המטרה שלנו להביא 30% מהתנועה שלנו ממדיה חברתית. זה אומר 480 איש ביום ממדיה חברתית. ונחשו מה? אנחנו אפילו לא הולכים לפתוח עמוד פייסבוק… לפתוח עמוד פייסבוק זה לא שיווק במדיה חברתית. שיווק במדיה חברתית זו דווקא אסטרטגיית תוכן… כמו שאתם מכירים אותי, יהיה פוסט מיוחד גם לזה…

שימוש נוסף, אשר יהיה לנו במדיה חברתית, יהיה על מנת ליצור ולשמר קשרים…

יצירת בסיס האם

אוקיי, אתם בטח חושבים שמספיק שיהיה לנו את אתר השאלות/תשובות… זה כבר מספיק טוב כבסיס אם. אז זהו… שלא… אתר QA אמנם יכול לספק עמוד נחיתה טוב עבור החיפוש בגוגל למחרוזת "how to lose weight fast", כמובן במידה ויגיעו לעמוד בו שואלים את השאלה הזו.

אך בואו נדמיין מה קורה, אם מגיעים לעמוד הראשי של האתר הזה לדוגמא, מבלי כל הכנה מוקדמת בנוגע למה שיש בו? מפחיד!!!

בקיצור, אתר QA נותן ערך רב, אך הוא עמוד נחיתה גרוע…

מה שאנחנו הולכים לעשות זה, לפתוח בלוג בתוך האתר QA ולכתוב בו משהו כמו פעמיים בשבוע-שבועיים פוסט ברמת ליגת האלופות. פוסט של משהו כמו 2000 מילים :) פוסטים שאי אפשר להתעלם מהם. כמובן גם על זה יהיה פירוט…

חלק מהתכנית, בכתב ידו של פליקס.

חלק מהתכנית, בכתב ידו של פליקס.

עם זאת בטח יש אנשים שכבר תולשים לעצמם שיערות מרוב שהם סקרנים לדעת איך פרילנסרים יכתבו תוכן איכותי בנישה. רוצים לדעת איך? אני לוקח פרילנסרים, שיש להם יכול כתיבה והתבטאות מעולים וכמובן גם מחקר. בכל מקרה, מה שאפשר לעשות זה למצוא תוכניות כאלה של ה-BBC, לסכם ולארגן בצורה יפה. בדרך הזו, מקבלים תוכן ברמה גבוהה מאוד [קרדיט על השיטה מגיע לפליקס "משה"].

עכשיו, בואו נניח שאני צריך פוסטים כאלה כל שבועיים. בשנה יש 52 שבועות, זה אומר שאני צריך 26 פוסטים בשנה. אפשר למצוא בלי בעייה אמריקאי שיכתוב מאמר כזה ב-$20 למאמר. יוצא $520 לשנה, לתוכן מעולללללה… ויש גם את השיטה של הפיליפינים, שאני אדבר עליה בהמשך :)

והנה למה הבלוג באמת טוב לנו… מעבר לעובדה שהפוסטים שלו יעופו כמו מטורפים ברשתות החברתיות, אנחנו נוכל לתת את הבלוג כבמה לאנשי מקצוע אמיתיים. מקודם אמרתי, שנשלח פוסט א-י-כ-ו-ת-י פעם בשבועיים. יודעים מה עושים בין-לבין? פעם בשבוע עושים ראיון עם מומחה אחר, זו אחת הדרכים שלנו לתת לו ערך לפני שאנחנו מבקשים ערך… :) אנחנו נותנים לו במה באופן הזה…

סתם הבהרה קטנה, ההערכות זמנים כאן לא מדוייקות… שבוע-שבועיים, זה לא משנה. אם נצליח לעמוד בזה, השאיפה היא פרסום פוסט כל 3-4 יום.

עכשיו מה שנשאר זה להבין, איך עושים מכל זה כסף…

אסטרטגיית מוניטיזציה

תחלס, זה החלק הכי Juicy שכולם חיכו לו. אני אחלק את החלק הזה ל-2 חלקים. בחלק הראשון אני אגיד, שעוד אין לנו משהו מוגדר שאנחנו רוצים לעשות. יש הרבה מודלים בהם אנחנו יכולים להשתמש מרשימת המודלים העסקיים. ב-MindMap שעשינו, יש כמה סוגים:

  • מודל פרסום – תשובות ממומנות
  • פיתוח מוצרים דיגיטאליים
  • פיתוח אפליקציות אייפון
  • כתיבת ספר אמיתי וקידומו באמאזון
  • בניית אפליקציה אשר שימושה כרוך בדמי מנוי חודשיים (SAAS)
  • אינדקס מקצועי למאמני כושר ותזונאים

אבל בתחלס, זה הרבה מידי וצריך גם לדעת לא להתפזר… תוכנית עסקית או מפת פרוייקט אמורה למקד ולא לפזר. אז אני אגיד לכם מה בטוח הולך להיות מכל אלה:

אנחנו הולכים לייצר מוצר דיגיטאלי 1 או 2. המוצר הדיגיטאלי הולך להיות תחת המותג שלנו. אנחנו הולכים למכור אותו בסכום ממש זול, של משהו כמו $5-$10. אנחנו לא הולכים למכור את המוצר הזה בשביל הכסף אלא בשביל לסנן את רשימת הלקוחות בין האנשים שרוצים דברים חינמיים, לאנשים שמוכנים לשלם כסף… גם על זה יהיה פוסט שלם…

כשסיננתי את האנשים אני הולך למכור להם מוצרים בצורה יפה ולא ספאמית…

מה הלאה?

אחרי עוד פוסט שלי באורך הגלות, הגיע הזמן לסיים. אם יש מסר אחד (או בעצם 2) שחשוב לי להעביר מהפוסט הזה, זה:

  1. השארו ממוקדים, השתדלו לא לתכנן דברים שיכולים לפצל את הכיוונים שלכם כפי שקרה לנו עם האסטרטגיות מוניטיזציה. תמיד תלכו בכיוון אחד. זו בעצם המטרה של מפת הפרוייקט, להגיע מחיפה-לאילת.
  2. עוד לפני שיצאתם מחיפה… דמיינו שבדיוק הגעתם לאילת ושאולים את עצמכם… איפה הייתי שניה אחת קודם? בכביש הערבה… ואיפה הייתי לפני זה?

זהו חברים,

תמה החפירה…

-סאלוט

נ.ב. מאחר ואני לא רוצה שהבלוג הזה יהפוך לפלאייר שיווקי לסמינר אשר אני עורך באמצע חודש יולי, התחלתי לעבוד על אתר לסמינר, מקווה להעלות אותו במהלך השבוע הבא… יהיה להיט…

נ.ב.2. בקרוב תראו חתיכת פוסט שלי בנושא עמודי נחיתה – יצא 2,000 מילים. אני ממטיר לאחרונה במילים.

נ.ב.3. מזכיר לך לעזור לי למצוא מונח יפה בעברית ל-Endorsed Marketing…

61 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אסף   5 במאי 2011 בשעה 11:27
    (#)

    Endorsed Marketing – אמממ … שיווק חסותי ? :)

  2. קרנף   5 במאי 2011 בשעה 11:45
    (#)

    איגל אתה ה"ליאונרדו דה ווינצ'י" של עולם השיווק באינטרנט בארץ.
    ואני חושב ש80 מליון באקזיט (כפי שצינתה בפוסט הקודם) זו תיקרה נמוכה מידיי בשבילך.
    הלוואי שהיתי יכול להיות הצל שלך בתחום…..אבל כמו שאדם מאוד מצליח אמר לי פעם
    אם אתה רוצה את המורה הכי טוב,אתה צריך תחילה להיות התלמיד הכי טוב.
    שיהיה לך יום נפלא ותודה על הפוסט המעולה הזה .
    יסוכם ויישם

  3. kizi   5 במאי 2011 בשעה 11:59
    (#)

    מעניין מאוד. תודה

    ה-Question2Answer עושה לי הרבה כאבי ראש.. הסתבכתי איתו בימים האחרונים חבל על הזמן.. וזה שהמפתח ישראלי לא ידעתי.. אז צריך להגיד לו בעברית שיעשה את זה יותר פשוט חח
    אז אני מבין שאתה הולך לעדכן שם בעצם שאלות-תשובות רלוונטיות למילות מפתח זנב? אז כן אני סקרן לגבי התהליך הזה. מחכה לפוסט עליו.

    • elad   5 במאי 2011 בשעה 14:48
      (#)

      אני גם מנסה להתקין אותו ולא מצליח!!!!!!!!!!!!!!
      יש את שלושת השורות האלה שצריך לשנות:
      QA_MYSQL_USERNAME';
      QA_MYSQL_PASSWORD';
      QA_MYSQL_DATABASE
      מה אני כותב בשורה האחרונה??? אני חושב שזה הדבר היחידי שאני מפספס, אם מישהו יכול בבקשה לעזור לי ,זה משגע אותי :)
      מצאתי את הסרט הזה ביוטיוב ואני עושה בדיוק כמוהו,אבל ללא הצלחה…
      http://www.youtube.com/watch?v=XV5RR46NCmU
      תודה.

      • רון   5 במאי 2011 בשעה 15:20
        (#)

        אתה כותב את השם של הDATABASE שלך. אם אתה לא יודע אותו אתה יכול למצוא אותו בלוח בקרה של שרת האחסון שלך. אם אתה משתמש בוורדפרס הוא גם יופיע בקובץ wp-config.php

        • elad   5 במאי 2011 בשעה 17:15
          (#)

          תודה רבה על התגובה!
          הבעיה היא שהשם של ה- database הוא בדיוק כמו היוזר שלי, ניסיתי כל מיני וריאציות, אני לא יודע מה אני לא עושה נכון…גם בדקתי בקובץ שאמרת והוא מופיע בדיוק אותו הדבר.
          באסה…!

          • kizi   5 במאי 2011 בשעה 19:25
            (#)

            בשרת האחסון שלך אתה יכול לפתוח mysqal חדש לזה..

            הסקריפט עובד אצלי, רק הבעיה היא השילוב שלו עם העיצוב של האתר, שאת זה אני לא מצליח לעשות. קראתי כל דבר אפשרי, כל פעם אני מקבל שגיאה אחרת… יש פה מישהו עם ידע בPHP שמוכן לתת יד? :)

            • elad   6 במאי 2011 בשעה 4:08
              (#)

              טוב חברה,שמישהו ירים את הכפפה,ויצור אתר,יעלה פוסט אורח,סרט ליוטיוב,ידבר עם היוצר, משהו!!!! חח
              העיקר תעזרו לנו להפעיל את המערכת הזאת, היא יכולה לחולל פלאים באתרים שלי/נו!
              תודה :)

        • משה עובדיה   14 בספטמבר 2012 בשעה 11:14
          (#)

          אני חושב שכתיבת תוכנית עסקית היא בגדר חובה בתחילת דרכו של כל אתר המתיימר להיות מסחרי או שנפתח למטרת רווח (שזה 90% מהאתרים).
          לא חייב לקחת יועץ עסקי בשביל כך, אלא פשוט לבנות בוןורד תכנית קטנה עם תאריכים ויעדים.

    • רון   5 במאי 2011 בשעה 21:42
      (#)

      מצאתי את הפלגין הזה לוורדפרס למודל של שאלות ותשובות: Q&A Lite. הבעיה שלא עובד לי כשאני לוחץ על ask a question. מישהו ניסה והצליח להפעיל את זה כמו שצריך?

  4. כץ   5 במאי 2011 בשעה 12:07
    (#)

    Endorsed Marketing – שיווק דרך אמינות? שיווק אמין?

  5. רון   5 במאי 2011 בשעה 13:05
    (#)

    פוסט מעולה כתמיד…
    הרבה תובנות ורעיונות.

    איך קוראים לפלגין לוורדפרס שאתה משתמש בו לשאלות ותשובות של האתר הזה (המיליונר בפיג'מה)?

    • רון   5 במאי 2011 בשעה 15:28
      (#)

      בעצם עכשיו אנ י רואה שזה לא פלגין אלא זה ה-Question2Answer. איך הצלחת לעצב אותו בצורה שהוא כל כך דומה לאתר שלך? בברירת מחדל הוא ממש מכוער.

  6. שלמה   5 במאי 2011 בשעה 13:27
    (#)

    יגאל שלום
    אודה לך אם תוכל להסביר להדיוט כמוני ההבדל בין עמוד נחיתה לעמוד חליבה
    תודה שלמה

    • דניניויורק   5 במאי 2011 בשעה 13:33
      (#)

      אין כזה הבדל גדול נראה לי שעמוד נחיתה זה עמוד שיש בו את האפשרות להכניס איימל או לקנות משהו או להוריד משהו
      לעומת עמוד חליבה שיש לך אפשרות שם רק להכניס איימל. זה הסבר גס, אל תבנה על זה

    • ערן רוזמן   5 במאי 2011 בשעה 15:18
      (#)

      עמוד ניתה זה כל עמוד שאליו אמורה להגיע תנועה לאתר. בכל צורת פרסום, חינמית או בתשלום, יש בסופו של דבר לינק שהקורא אמור ללחוץ עליו. העמוד אליו הוא מגיע הוא עמוד נחיתה.
      ישנם כמה סוגים של עמודי נחיתה. עמוד חליבה הוא אחד מהם. בעמוד חליבה הגולש משאיר פרטים תמורת תמורה חינמית כלשהי. הפרטים כוללים לרוב מייל ושם פרטי. לפעמים מוותרים על השם ולפעמים דורשים עוד פרטים. ככל ככל שתבקש יותר פרטים הקונברז'ו ירד אבל איכות הלידים אמורה לעלות.

  7. דניניויורק   5 במאי 2011 בשעה 13:31
    (#)

    אתה כ"כ מז… את השכל
    אתה כותב כבר כמה שנים ואני עוקב אחרי זה
    לפי השם של האתר שלך היית צריך להיות מיליונר היום וכפי איך שזה נראה אתה לא כזה.
    אם היה לך מספיק כסף היית עוזב את האתר הזה ועושה כסף גדול יותר מדברים אחרים
    כל ההמלצות שלך כאן שוות ל…
    ולא נראה לי שאתה עושה באמת כסף חוץ מלקשר עוד ועוד אנשים לתוכניות שיווק כל שהם באינטרנט, מה יוצא לך מזה? אלוקיה יודע

    • elad   5 במאי 2011 בשעה 14:49
      (#)

      חח סבבה גבר

    • שני סלמה RedSEO   5 במאי 2011 בשעה 19:04
      (#)

      ממש פניני חוכמה..חבל על הזמן
      יש לך עוד?
      בוא ספר לנו איך אתה תורם לעולם.

    • Nico Black   6 במאי 2011 בשעה 10:22
      (#)

      עלוב נפש. התשובה שלך בגוף השאלה, אם לא הצלחת לפענח מה "יוצא לו מזה" אז אתה צודק – כלום. כלום, חוץ מלעזור לקוראים אחרים שבניגוד אליך כן שווים את המאמץ. אתה כבר לא תעשה כסף בתחום הזה.

    • אייל ליבנה   6 במאי 2011 בשעה 17:07
      (#)

      תשמע בן אדם…אתה צריך ללכת להיבדק. רציני…זה לטובתך.

    • אלוקיה   7 במאי 2011 בשעה 11:28
      (#)

      אכן יודע. אבל לא אספר לך, דניניויורק קטן אמונה שכמוך.

      זה הכל קונספירציה של הרשעים, מואהאהאה. יש אנשים שצריך לאשפז איפה שהוא.

      שומר לך מקום לידי באשפוז,
      שלך,
      אלוקיה

  8. אופיר   5 במאי 2011 בשעה 13:34
    (#)

    כרגיל אנחנו נשארים נפעמים

    אולי קצת פחות מהפוסט הקודם
    אבל זה מתחיל לפזר את הערפל .

    אהבתי את שיטת התכנון ההפוך אני מאמין בה מאוד
    תוכנית עסקית יכולה להראות די מאיימת .
    למי שלא מנוסה היא יכולה פתאום להראות כתוכנית בלתי אפשרית .

    ממתין בקוצר רוח לפוסט על הניהול פרילנסרים שלך זה חלק שאני לפעמים נופל בו ,
    כנראה שצריך הרבה נסיון .

    תודה רבה
    אופיר

  9. ברי   5 במאי 2011 בשעה 13:39
    (#)

    אהלן יגאל. פוסט מעניין כמו תמיד.

    אני לא הבנתי משהו: כל ה"מודל העיסקי" שלך יפה. הראת פה את מקורות התנועה לאתר. . אבל מה בתכלס? הבאת תנועה איך עכשיו אתה ממיר את זה ל500 דולר ליום? ממה את הולך להכניס כסף? אמרת שהמוצר הדיגיטלי שתמכור עבור 5-10 דולר לא יהיה למטרת רוווח אלא לסינון אנשים שמוכנים לשלם לאלו שמחפשים חינם. אבל אחרי שסיננת אותם אילו מוצרים אתה הולך למכור להם? האם כל האתר שאתה מקים הוא בשביל לסנן מתוכו אנשים שמוכנים לשלם?

    עוד דבר שלא הבנתי זה איך הפוסטים "ליגת אלופות" של 2000 מילה הולכים לעזור לך? כתבת שזה על מנת לשמש עמוד נחיתה לאתר ועל מנת לתת במה לאנשי מקצוע מהתחום לבוא ולפרסם שם תוכן איכותי אבל לא ברור איך הוא תורם לך להכנסות?

    אם אני מבין נכון אתה בכלל לא הול לכלול באתר שלך לינקים למוצרי שותפים או reviews והשוואות מוצרים?

    אנ יודע שיש הרבה שאלות אבל אשמח אם תוכל לענות לפחות על חלק..

    תודה ובהצלחה!!!

    אגב, מחכה להרצאה שלך Affiliate Tau…

  10. כפיר   5 במאי 2011 בשעה 13:47
    (#)

    אחלה פוסט!!!
    Endorsed Marketing- שב"ח "שיווק בין חברי".

  11. חזי   5 במאי 2011 בשעה 16:15
    (#)

    אני אוהב איך שאתה משקיע בכל הפוסטים שלך, להוריד בפנייך את הכובע.

    ה-question2answer אפליקציה מגניבה, חשבתי להשתמש בה בעצמי מתי שהוא, אולי בהמשך..

    מחכה לפוסט הבא

  12. עוד חושב   5 במאי 2011 בשעה 20:11
    (#)

    אהן יגאל פוסט מעולה!
    מספר שאלות קטנות,או קטן בעצם, וואט אבר
    1) סקוויז פייג' זה דבר מוקצה בעיני גוגל ,אם איני טועה,במיוחד אלא הקופצניים .לא עשיתי אף פעם אחד ,כפי שניתן לראות באתר שלי ,אבל כשגוגל החליטו חסגור לי את חשבון האדוורדס בצורה תמוהה ביותר על קמפיין שעשיתי בדיירקט לינקינג למוצר קליקבנק באמת חביב וטוב בעיני,למרות שלא היה שם סקוויזפייג' ,כשניסיתי להבין מדוע ,הם שלחו לי רשימת סיבות של מה הם בפרוש לא אוהבים ,אחת מהן היתה סקוויזפייג'ים פופ אפים כמובן וכדומה.אינך פוחד שזה יפגע חזק בקידום האורגני שלך?
    שאלה שניה מדוע אינך כולל במוניטיזציה הכנסה פסיבית פשוטה כמו שטחי פרסום? עם כמות יומית של
    1600 איש ממוקדים סביב דיאטה והורדת משקל ,תוכל להשיג מחירים בהחלט יפים ,ואין פה מאמץ
    זאת באמת הכנסה פסיבית,יחסית קלה.
    אם לא יצא לי לכתוב שוב לפני חג העצמאות חג שמח ! :-)

  13. גבריאל   5 במאי 2011 בשעה 20:17
    (#)

    Endorsed Marketing – צדיקים – מלאכתם נעשית בידי אחרים
    :)

    תודה על הפוסט

  14. כפיר   5 במאי 2011 בשעה 20:55
    (#)

    מה אתם אומרים כדאי להשתמש באתר הזה ?
    http://wp-answers.com

  15. עמוס   5 במאי 2011 בשעה 21:55
    (#)

    היי יגאל,
    כמות ההצעות העסקיות שקבלת cבפוסט הקודם היא מדהימה!!
    אני מקוה שאתה מצליח להפנים את האהבה והאהדה שרוחשים לך. וזה לא בגלל הידע והנסיון שלך – אלא אך ורק בגלל האישיות שלך. אתה אוהב אנשים! והאנשים מרגישים, ומחזירים לך אהבה.
    ועכשיו לעניין: גם לי יש הצעת equity בשבילך, למרות שאני בא מהעולם "האמיתי" ולא הוירטואלי.
    אשמח לשתות אתך קפה בהזדמנות.

  16. קטן   6 במאי 2011 בשעה 2:06
    (#)

    אהלן יגאל

    אני דיי חדש בבלוג ובאתר שלך, כמה ימים בודדים…. אך אני חייב להגיד שאתה פשוט משהו מיוחד !!!
    שאפו על הכלללל והתכנון שלי זה לעבור דף דף באתר שלך, לצחוק ממנו וגם להרחיב ובאמת לנסות את התחום הזה !

    עד כה אני 3 שנים באיביי, אך הגיע הזמן להתרחב לעוד נישה :)

    סופש מעולה !!!!

  17. אוהב דבש   6 במאי 2011 בשעה 4:11
    (#)

    כפרה עליך יגאל…..תמשיך כך
    אני עוקב אחריך מהיום הראשון, אומרים שצדיקים מלאכתם נעשת בידיי אחרים וזה תפקידו של הבלוג הזה מיומו הראשון.
    הוא משמש כמו לוכד זבובים שתפקידו להרחיק את הזבובים מהדבש….תמשיך כך אוהבים אותך.
    אתה משאיר לנו את השטח נקי.

    אחלה בלוג

    • lampa   6 במאי 2011 בשעה 17:34
      (#)

      תפשט בבקשה את המסרים שלך

    • Dishwasher   7 במאי 2011 בשעה 11:24
      (#)

      המזל הוא שדבורים יודעות להבדיל בין דבש אמיתי לסתם זיוף זול. היום בשוק, כל יתוש צובע את הזנב בצהוב, מספר שהוא מלכת הכוורת ושהצואה שלו היא דבש.

      ברגע שכל הזבובים ישתחררו מצואת היתושים, הדבר היחידי שיקרה הוא שהם יפסיקו להאמין גם לזבל של כל "פלצני המדיה החברתית" ו"שקרני ההשקות" וגם לאיכות שאנשים כמו יגאל נותנים כבר שנים.

      אז יקירי, ברגע שתסיים ללקק את הדבש שלך מהתחת של היתוש שלפניך, אל תשכח לעשות גם משלך, רק בכדי לקבור את המוניטין המזוייף גם ככה שלך. הרי רוב ה"מומחים" מזייפים גם ככה את ההכנסות שלהם מכל ה"השקות" ותוצאות ה"מדיה החברתית" בה הם כל כך מומחים, לא באמת מביאות אותם להצלחה אמיתית, כך שלמכור שקרים… זאת בהחלט תעשייה. תעשיית השקת השקרים.

  18. Nico Black   6 במאי 2011 בשעה 10:23
    (#)

    משובח. עוברים מאפיליאציה לביזנס. תענוג.

  19. יוגב ליפכין   6 במאי 2011 בשעה 11:31
    (#)

    תודה על הפוסט.
    אני חושב שממש מיפית את הספקטרום של אסטרטגיית השיווק.
    יהיה מעניין מאד לראות את שלב יצירת המוצר.

    קיבלתי כמה רעיונות טובים

    בהצלחה

  20. Naomi   6 במאי 2011 בשעה 12:28
    (#)

    Thank you for relieving my guilt about not having a formal business plan. The last one became obsolete after about 5 minutes, so what's the point?
    On other hand, thanks for your clear description of your "business map" – I also need that kind of clarity!

  21. אביב לוי   6 במאי 2011 בשעה 13:54
    (#)

    יש תחושה שאתה קצת מושפע מכל מיני דברים ששמעת מכל מיני גורואים למיניהם….הדיבור שלך מזכיר לי גורו ישראלי שאני לא אנקוב בשמו אבל באמת זה כאילו אחד לאחד. זה נראה כאילו אתה בא לעשות פה דברים שמעולם לא עשית בעסקים שלך באמת אלא רק שמעת מאנשים אחרים ……מה דעתך?

  22. עוד חושב   7 במאי 2011 בשעה 19:00
    (#)

    אהלן יגאל :-)
    איך אתה מסתדר עם היוזרים המזוייפים? הרי זה כותב אחד או שניים עם אותו אייפי .הם משנים איי פי כל הזמן?
    אני מניח אגב שאת זה עושים פיליפינים? כמה אתה מצליח לעבוד איתם בצורה עקבית? יש לי שניים שלושה כותבים,אבל קשה לומר שהם עקביים.פעמים רבות הם נעלמים למספר ימים ויותר ,וקרה כבר שנעלמו לחלוטין .זה לבד יכול להפיל עסק,מכיוון שעד שתמצא חדש ותלמד אותו,במיוחד בקטע של שלאלות ותשובות זה יכול לפגוע.

    • kizi   7 במאי 2011 בשעה 20:43
      (#)

      חחח גם לי זה קורה

      אני פשוט מבקש מהם שכל פעם שהם מסיימים מאמר לשלוח לי אותו

      ככה אם הם לא מסיימים את כל המאמרים בדד ליין וגם לא עונים(ואני עוד לארג' איתם בקטע הזה)
      אז אני מבטל את החוזה… ולא משלם להם…

      ולפחות נשארתי עם מאמרים שאני יכול להשתמש בהם

  23. עוד חושב   7 במאי 2011 בשעה 19:01
    (#)

    יש לך מושג אגב כמה יעלה הסמינר שלך? הערכה כללית.טוב אני לא באמת מצפה לתשובה,אבל הייתי חייב לשאול :-)

  24. רוברט צימרמן   7 במאי 2011 בשעה 23:17
    (#)

    שיווק מהימן….

  25. רענן צעיר   8 במאי 2011 בשעה 20:02
    (#)

    שאלה קטנה ברשותכם..
    מאיפה הפרילנסרים?
    אני מחפש מקום לפרילנסרים איכותיים וזולים לכתיבת תוכן(הודים?).

    יש המלצות?

    • עומר   16 במאי 2011 בשעה 15:13
      (#)

      Odesk – הרבה אפשרויות זולות.
      Elance – יקר יותר אבל יש מציאות.
      לא באמת חסר…

      קח בחשבון שאיפה אתה מוצא אותם זה לא כל כך משנה, יותר משנה איך אתה מסנן ומתקשר איתם אח"כ.

      • ברי   16 במאי 2011 בשעה 15:21
        (#)

        אני הצלחתי למצוא בODESK כותבת אמריקאית שכותבת לי תוכן לאתר עבור 50 סנט ל100 מילים.

        מהניסיון שלכם זה הרבה או מעט?
        יוצא לי מאמר של 400 מילים ב2$…

  26. עוד חושב   9 במאי 2011 בשעה 19:22
    (#)

    אהלן יגאל :-)
    הפעם זה באמת זמן טוב לומר חג שמח לכל החברים בבלוג
    עצמאות שמח חברים!!!
    שאלותיים לי אליך
    את האתרים שאתה עושה ,אתה עושב בוורדפרס או html?
    נדמה לי שוורפרס לפי מה שזכור לי ,אבל אשמח אם אתה תאמר.
    2) את דפי הנחיתה שלך במיוחד לקמפיינים של פי פי סי אתה עושה בוורדפרס או html?

  27. לומד להרוויח כסף באינטנט   10 במאי 2011 בשעה 16:02
    (#)

    כל הכבוד
    זהו פוסט מאוד מעשי בשבילי (בנושא אחר).

    שמח מאוד עליו
    תודה רבה
    :)

  28. רמי ד.   14 במאי 2011 בשעה 16:46
    (#)

    "העסק השקוף"- שקוף שעובדים עלייכם.

    • ZEBRA   15 במאי 2011 בשעה 7:05
      (#)

      חחחחח כן אה…. סבלנות סבלנות אבל זה מתקרב לחצי שנה המתנה היה מעניין!!!

      • רמי ד.   15 במאי 2011 בשעה 13:09
        (#)

        חחח סבלנות הא….. אם אני לא טועה הוא אמר בהתחלה שהוא ידווח על בסיס יומי או משהו כזה . יפה מאוד..

  29. יואב   15 במאי 2011 בשעה 17:44
    (#)

    פשוט חוצפה!
    חצי שנה עברה מאז שהוא הודיע על העסק השקוף!
    10 ימים מאז שהוא כתב את הפוסט האחרון והוא אמר שהוא יכתוב על בסיס יומי או לפחות פעם ב-3 ימים!

    תסגור את הבלוג כבר עכשיו זה עדיף לכולם

    • מיכל   16 במאי 2011 בשעה 8:46
      (#)

      הירגע נא טרול יקר.

    • גדי   16 במאי 2011 בשעה 12:37
      (#)

      תגיד לי מישהו חייב לך משהו?? אידיוט!
      בוא תספר לנו על עסק שקוף שאתה עושה בשביל אחרים בחינם, נראה אם תעדכן כל יום ואם בכלל תסכים לשתף משהו מהידע שלך.
      אם לא יאה לך להיות בבלוג, יש לי פתרון מעולה בשבילך – פשוט אל תבקר פה יותר

  30. ZEBRA   15 במאי 2011 בשעה 18:12
    (#)

    גבר תעדן את המילים שלך מכל נקודה שתסתכל עליה הבחור שלנו לא חייב לך כלום !!!! והוא רק נתן ונתן ולימד מה שאף אחד אחר לא היה מלמד ואתה יודע את זה!!! אז עם כל הכבוד אפשר רק להוריד את הכובע ולומר תודה בצורה מכובדת על הכל………… ולא להיסחף!!

  31. מפ   20 במאי 2011 בשעה 8:23
    (#)

    יגאל פינס – מדוע שגיאות כתיב? אתר לא כורס אלא קורס וכל מיני שגיאות גם בפוסטים שלך אצל פבל.. אם אין מי שיעשה הגהה – אני מתנדב.

  32. תוכנית עסקית   23 במרץ 2013 בשעה 11:13
    (#)

    פוסט מעניין!,
    אני מתחבט רבות בנושאים הקשורים לתוכנית העסקית של הסטאטרפ שלי, מישהו שמע על ?
    אני מצאתי את מקור מידע בGONOGO
    תוכנית עסקית

  33. Mr. Dékány Endre   21 ביוני 2017 בשעה 15:19
    (#)

    הצעת הלוואה.

    אחר צהריים טובים,
    אני רשום משאיל כסף פרטי. אנחנו נותנים הלוואות כדי לעזור לאנשים ולחברות לשדרג את מעמדם הפיננסי ברחבי העולם, שיעורי ריבית נמוכים מאוד נמוך כמו 3% בתוך שנה אחת – 30 שנים של תקופת החזר בכל מקום בעולם. אנחנו נותנים אשראי בטווח שבין $ 5,000 ל $ 500,000,000 ההלוואות מאובטחות היטב עם אבטחה מקסימלית החשוב ביותר. על האדם המעוניין ליצור איתנו קשר בדוא"ל: (dakany.endre@gmail.com)

  34. Mr. Dékány Endre   21 ביוני 2017 בשעה 15:23
    (#)

    אתה צריך הלוואה דחוף? אנו מספקים הלוואות עסקיות, הלוואות לצרכנים, הלוואות לסטודנטים, הלוואות רכב, וכו 'אם אתה מעוניין, פנה אלינו באמצעות דוא"ל: (dakany.endre@gmail.com)

    הצעת הלוואה דחופה.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!