למי העסק השקוף מיועד? למה לצפות בהמשך? – פוסט תיאום ציפיות

תיאום ציפיותלפני חודשיים וחצי, הכרזתי בקול תרועה על העסק השקוף. מאז היו עיקובים קצת במה שתכננתי, עם זאת אני ופליקס התקדמנו קצת במטרה שלנו להקים עסק רציני והכל בשקיפות מלאה. על דבר אחד דילגתי, אולי על הדבר הכי חשוב… ועליו אני הולך לדבר בפוסט הזה!

בפוסט האחרון אשר עסק בעסק השקוף, אני ועוד מגיב בשם "עוד חושב" ניהלנו התכתבות, שאני חושב שחשוב שכולם יראו… בסוף הדיון נשאלה שאלה חשובה, שנתנה לי בעצם את הרעיון לפוסט הזה.

הנה ההתכתבות:

עוד חושב:

אהלן יגאל

אני סקרן מאוד לקבל כמה אינסייטס על הפרוייקט?

מין הסתם יש לך איזה מודל עסקי איך יעבוד העסק?

האם אתה מתכוון להתמקד ביצירת רווחים בעיקר דרך פי פי סי ,או שתעדיף קידום אורגני?

קידום אורגני מצריך מן הסתם אתרים יותר גדולים ויותר מושקעים.מה גודל ה"תוצר הסופי" שאתה מכוון אליו? אני מתכוון שיספיק לספק רווחים הגדולים בוא נאמר ממאה דולר ביום.האם בכדי להגיע לכך אתה מתכוון לייצר אתר בן בערך 30 עמודים או מאה ויותר?

השתמשת הרבה באמזון גם למחקר נישה וגם לבחירת מוצרים,אולם המוצרים שראינו באמזון הם במחירים הנעים סביב ה-10 דולר ,ואמזון נחשבת לתוכנית שותפים שמתגמלת באחוזים מאוד נמוכים

.אם נמכור מעל 150 מוצרים בחודש בערך נזכה ל-8 אחוז מהמכירה,אך לרוב פחות.זה במקרה של מכירה ב-10 דולר מתגמל אותנו בפחות מדולר.האם לא קשה מאוד לייצר רווחים משמעותיים?

בגדול אתה יכול לתת אומדן הוצאות על אתר ופרסום אליו אתה מכוון על מנת להשיג מטרה של מאזן רווחי ראשוני? כלומר כמה לדעתך תצטרך להוציא עד לנקודה שהרווחים שלך כבר מחזירים את ההשקעה ,והאם האומדן הזה להערכתך ריאלי גם לנו הפחות מנוסים?

סליחה על כל הברברת ,אבל בעיני אלו נקודות חשובות.

תודה

התשובה שלי:

אהלן,

יש לי מודל עסקי, אבל כרגע הוא לא רלבנטי, מאחר ושים לב שכל השאלות שלך התמקדו במקור הטראפיק ולא בעסק עצמו. אני מאמין שצריך לשים את העסק במרכז, מאיפה מביאים את הטראפיק זה משני.

בוא נניח מישהו הלך ללמוד וטרינריה. האם אתה חושב שאחרי שהוא למד הרבה שנים ופתח קליניקה, אתה חושב שהוא עושה בדיקה האם זה משתלם להקים מרפאת כלבים? האם הקליקים באדוורדס יקרים? הוא פותח את הקליניקה, ואחרי זה פונה לנתיבי שיווק מסויימים…

אני רוצה שהגולשים שלי יחשבו באותו האופן. העסק במרכז, והפרסום צריך לשרת את העסק, לא העסק את פלטפורמת הפרסום.

עוד חושב:

אהלן יגאל .

לא לא בהכרח הטראפיק כטראפיק חשוב לי ,אם כי כבודו במקומו מונח.

אבל כן הייתי רוצה לדעת למה לצפות.ראשית אני מניח שאתה בונה אתר והרי איך לא.בתור נקודת התחלה ,מצב שבו אתה מגיע לרווחים ראשונים,בוא ניתן יעד של 20-50 דולר ביום.האם בחזון שלך במצב ,בנקודת זמן כזאת האתר יהיה בן 30-50 עמודים 100 עמודים או לכיוון ה-200 עמודים ומעלה.

האם המודל העסקי של רווחים מתבסס על אמאזון ,לידים,ספונסרים ,תוכניות קליקבנק,או תוכניות אפיליאט פרטיות שאתה יוצר איתן קשר בכוחות עצמך? ואולי מדובר בכלל במודל אחר.

האם האתר שיבנה כולו יהיה גלוי וחשוף בפנינו הקוראים? האם והיה ותעשה קידום אורגני לאתר התהליך יהיה חשוף וגלוי מ-אלף ועד תף בפנינו ,כולל הצורה שבה אתה עושה ,אם אתה עושה אאוט-סורסינג(למשל פירוט של מטלות שאתה נותן לפרילנסר ואיך אתה מנהל אותו בצורה יעילה)הרי אתה יודע שזה לא תהליך פשוט.האם אתה תשתף אותנו באמת ברשימת מטלות מפורטת למשל :

ביקשתי מ-איקס בלי לחשוף אותו כמובן אלף ,בית גימל .. אני מצפה לקבל את זה בזמן איקס1 ולראות תוצאות ב..

אם למשל אתה משתמש בכלים כאלו ואחרים בדרכים מסוימות ,האם רשימות אתרי מאמרים,פרס ריליס ,פורומים, וכדומה שאתה משתמש בהם יהיהו גלויים כולל כמויות ושיטת עבודה .למשל האם אתה משתמש ביוניק קונטנט או ב-ספינד ואם אתה משתמש ב-ספינד איך אתה עושה זאת בצורה יעילה.

נתונים מספרים כמו השבוע הוספתי בפורומים 200 תגובות ,עשיתי את זה באאוט סורסינג וכדומה.

בעצם מה שהכי חשוב לי כקורא נאמן זה במקום הראשון מידת השקיפות של העסק השקוף.במקום השני המודל העסקי שבעיני כולל את החזון של העסק בשלבים שונים,למשל אם מדובר באתר איך יראה האתר בנקודה שאני מרוויח 20-50 דולר ביום ומה מקורת ההכנסה שלי בשלב זה ואיך יראה האתר בשלב שאני מרוויח 500 דולר ביום ומה יהיו מקורות ההכנסה שלי(אני לא שואל על קהל יעד ,כי ברגע שאמרת שהתחום הורדת משקל זה די ברור) ובמקום השלישי באמת השגת הטראפיק שבלי זה לא יהיה עסק ולכן גם נקודה זאת חשובה.מאוד הייתי רוצה לקבל כתשובה סוג של חזון על השקיפות ועל העסק.כמובן שאינך חייב לענות,אבל לדעתי זה מעניין רבים,אז מתנצל מראש ומקווה שאתה מקבל בהבנה  גם אם תוכל לענות על חלק זה טוב ואולי על חלק בהמשך.בכל אופן כמו רבים ,מחכה בצפייה לפרויקט

ברגע שסיימתי לקרוא את התגובה של עוד חושב, הבנתי משהו… ניסיתי להכנס לראש ולעיניים שלכם, והבנתי שלטעמי הוא לא היחיד שחושב כך ואלה השאלות שמטרידות אותו. לכן, אני רוצה ליישר עכשיו קו ולענות על התשובות שהוא שאל ומסתובבות לכם בראש (חלק מהתשובות לא קשורות אליו, אני המצאתי אבל בטוח שעוברות לאנשים בראש).

מה הולך להיות?

למי מיועד העסק השקוף ושיווק באינטרנט כמו שאני רואה אותו?

לכל בנאדם שהפסיק להאמין בפיות, במלאכים ובכפתורי קסם. אתם תצטרכו לעבוד ולהשקיע זמן בעסק שלכם. אני לא יכול להבטיח לכם ניסים, עם זאת אני יכול להבטיח לכם הצלחה בקצה המנהרה לאחר עבודה עקבית. אני יכול להבטיח לכם שככל שתעשו יותר כך העשייה שלכם תהפוך לקלה יותר. חשוב להבין, למידה עוברת דרך עשייה.

איך הולכים להביא תנועה לעסק שלנו?

זה לא משנה לנו. הסיבה היא כזו: אני רוצה שתתמקדו בעסק שלכם, ואחרי זה במקורות תנועה. תנסו לחשוב על וטרינר שלמד 7 שנים (או כמה שצריך) בשביל להיות וטרינטר. האם עכשיו, לאחר שהוא סיים את הלימודים שלו הוא יתחיל לבדוק האם משתלם לו להקים עסק של וטרינריה בגלל שהמחיר באדוורדס גבוהה? או בגלל שיש תחרות מטורפת בקידום אתרים אורגני?

ברור שלא!

אותו הדבר נכון לגבי עורך דין, רופא פרטי וכל עיסוק אחר שדורש להיות עצמאיים…

מהסיבה הזו אני רוצה שתהיו אותו הוטרינר, רופא שיניים או עורך דין… תיקחו את התחביב שלכם, ותהפכו אותו למקור פרנסה…

למה בתחילת הבלוג כתבת משהו אחד, ואחרי זה כתבת משהו אחר ועכשיו אתה בכלל סותר?

כשהתחלתי את הבלוג, הייתי במצב כמוך עכשיו, או אפילו יותר גרוע. הייתי מבולבל, ועמוס במידע. הייתי קורא הרבה. חצי מיום העבודה שלי היה קריאה.

עברתי אינסוף שטיפות מוח לגבי איך עסק אפיליאייט/שיווק באינטרנט צריך להראות.

בגדול, כל השטיפות מוח האלה מבוססות על העתקה בחזקת 10, כלומר מישהו המציא קונספט כלשהו שיכול להיות שמבוסס על ניסיון אמיתי. גש"כ 1 (ראשי תיבות בפוסט הקודם), העתיק ממנו את החומר, אך עם זאת על מנת להראות ייחודי הוא הוסיף עוד קונספט או 2 שנראה מאוד הגיוני אך עם זאת לא פרקטי.

וכך עבר הזמן וגש"כ 2 העתיק מגש"כ 1 באותו האופן בדיוק. גש"כ 3 עשה זאת לגש"כ 2 וכך הלאה…. עד שזה הגיע לגש"כ 10. זה העתקה בחזקת 10…

בכל מקרה, מה שאני מנסה להגיד, שגם אני הייתי פתוח לכל שטיפות המוח הללו. גם אני הושפעתי מזה, לצערי לרעה. וגם אותי זה עיכב (כל אחד מתעכב ברמות אחרות).

בסופו של דבר ב-3+ שנים האחרונות בנוסף לצבירת הניסיון שלי, יצא לי לפגוש הרבה מאוד גש"כים בחול, ולהבין באופן מוחלט, שזה לא שאני לא מוצלח אלא אין להם פשוט ידע פרקטי. הם לא יודעים כלום חוץ מלשנן סיסמאות מספרים.

בכל מקרה, מה שקרה במשך ה-3 שנים של הבלוג זה שהייתי מצטט את אותם הסיסמאות כמו כולם. חלק מהדברים עבדו לי, לא מהסיבות שחשבתי שעבדו לי. ובכל מקרה, כתבתי בעקבות שטיפת המוח. נוסף על כך הרבה דברים השתנו.

שורה תחתונה, אני עדיין ממליץ לקרוא את "החומר הישן" עם זאת, תחשבו עם הראש ואל תהיו תוקים.

ומה אם אני אוהב PPC/SEO/SMO או כל דבר אחר?

מצויין! בעבר, לימדו אותי (אותנו) לחשוב שאפיליאייט זה איש PPC. זו סטיגמה נוראה שתפסה בקהילה של השיווק באינטרנט ועדיין מחלחלת פנימה. באופן אישי, לא הייתי מוכן לחשוב על שום דרך אחרת להביא תנועה חוץ מ-PPC.

וחברים… זו טעות…

אני אמשיך מהחלק של הסטיגמה… בואו אני אפרק לכם אותה, האפיליאייט הגדולים הם לא באמת אנשי PPC, אלא CNET, PCWORLD, EDIETS וכו… אלה מגה אתרים ש-"במקרה קרה" וחלק מהמודל העסקי שלהם מבוסס על תוכניות שותפים. המספרים שהם עושים הם פסיכיים….

כמובן שיש אנשי PPC, SEO, SMO שהם אפיליאייט יוצאים מן הכלל (אני מכיר כמה כאלה), רק חשוב לי לציין שהם מיעוט. מיעוט מועט מאוד…

שורה תחתונה, אם הייחודיות שלך היא היכולת להביא תנועה איכותית, אני הייתי ממליץ לך לפתוח Agency של תנועה. כן, כן – חברת קידום אתרים, PPC או SMO. מהסיבה הפשוטה, שבמקום להתאמץ להביא למכירה של איזה איבוק מסריח של $30 עמלה, אתם תעשו PPC במטרה להביא לקוח שתעשו לו PPC וזה יהיה שווה לכם לפחות $1,000.

אני יודע, אני יודע… גם לי היה את התירוצים הללו – "למי יש כח להתעסק עם לקוחות", אני מכיר את זה על בשרי, הייתי פרילנסר, לקוחות זה לא להיט… מה שאני ממליץ לעשות במקרה הזה, זה לחבור למישהו שממש אוהב לדבר עם אנשים, מן פטפטן כזה (כל אחד מכיר), תעשו 50-50, הוא יעשה את המכירה והשירות, ואתם את ה-PPC/SEO/SMO.

והנה, יש לכם מודל מנצח לעסק באינטרנט… זה כמובן אם אתם אנשים שיש להם Passion לטראפיק מסוג כלשהו…

כן, כן… הודאתי בזה, זה היה קשה, נלחמתי עם השטיפת מוח האפיליאייטית שעברתי. אם הייחודיות שלך זה טראפיק, פתח אייג'נסי והשתמש ביכולות שלך לגייס לעצמך לקוחות.

אם אני אעשה בדיוק אותו הדבר כמוך וכמו פליקס, האם אני אצליח כמוכם?

רוב הסיכויים שלא. פשוט כי לשנינו ביחד יש הרבה ניסיון בתחום. המטרה שלכם היא להצליח מספיק על מנת שתקבלו את הכח להמשך. את הדלק ואת המוטיבציה.

ועדיין, המטרה בעסק השקוף היא לא להעתיק אותנו! אלא להעתיק את כיוון המחשבה שלנו. והסיבה היא פשוטה. לשווק וטרינטר זה לא כמו לשווק רופא שיניים או עורך דין. לכל אחד יש את העסק הייחודי שלו. ולכן אין כזה דבר לעשות את אותו הדבר ולהצליח.

מי שמכיר אותי, יודע שאני אף פעם לא נותן לאנשים דגים אלא מלמד לדוג. אני רוצה שתשימו לב ללמה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים כשעושים, במקום לאיך? המטרה היא להבין את כיוון המחשבה ולהתאים אותו לצרכים שלכם…

תוך כמה זמן העסק השקוף יגיע לרווח?

כשמדובר על רווחיות של עסק באינטרנט, יש לי משוואה פשוטה שהמצאתי: מהירות*סכום = סיכון*השקעה.

כלומר ככל שתרצו להרוויח יותר כסף, כמה שיותר מהר, כך גם תצטרכו להעלות את רמת ההשקע שלכם ורמת היסכון.

אני ופליקס יכולים להרים עסקים מהר מאוד באינטרנט, אנחנו יכולים להרים עסקים, כאשר בתוך שבוע-שבועיים יהיו רווחיים כבר, עם זאת העסקים יהיו בסיכון גבוהה ויצטרכו השקעת כסף גבוהה. בנוסף יש לנו מספיק ניסיון על מנת להתמודד עם זה…

זו לא המטרה בעסק השקוף!

כאן, אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה של-99% מהאנשים אין את הניסיון שיש לנו, ואין את התקציבים שיש לנו. לכן אנחנו מתאמים את זה יותר ליכולות של הגולשים (לא סתם אני עורך סקרים באתר).

בשורה התחתונה, העסק שאנחנו יוצרים יהיה בסיכון נמוך מאוד (כלומר רוב הסיכויים שיצליח ברמה כזו או אחרת) ובנוסף לכך סכום ההשקע שלנו לא יהיה גבוהה, על מנת שיתאים גם ליכולות הכספיות של שאר הגולשים. כרגע התקציב יעמוד על משהו כמו $2,000-$3,000 סה"כ – שאר הכסף יבוא מ-Reinvestment.

לכן, אנחנו מכוונים להתחיל להרוויח (סכומים משמעותיים) בתוך 3-4 חודשים, והכסף שנרוויח יהיה יציב!

כמה עמודים יהיה לאתר בנקודת זמן X?

אני מאמין שאתר צריך להתעדכן כל הזמן, ולכן אני מכוון לכך שיתעדכן כמה שיותר, אם אפשר כל יום.

האם המודל העסקי של רווחים מתבסס על אמאזון ,לידים,ספונסרים ,תוכניות קליקבנק,או תוכניות אפיליאט פרטיות שאתה יוצר איתן קשר בכוחות עצמך?

עוד לא עשינו את המחקר על מה ספציפית זה יתבסס, עם זאת האסטרטגיה היא לבסס על כמה שיותר מודלים עסקיים.

האם האתר שיבנה כולו יהיה גלוי וחשוף בפנינו הקוראים?

האתר יהיה גלוי ב-100%. אתם תראו הכל. את כל הפעולות. הדבר היחיד הוא, שיכול להיות שזה יהיה בעיכוב. כלומר מה שאנחנו עשינו היום, יתפרסם רק עוד שבועיים.

האם תפרט לנו את הכלים/שירותים שאתה משתמש בהם?

בהחלט! יתרה מכך, כל הכלים/שירותים יותאמו לתקציב. כלומר, ישנם מספר שירותים שאנחנו משתמשים בהם ביום-יום עם זאת הם יקרים מאוד, ולא עומדים במסגרת התקציב של הגולשים, לכן אנחנו לא נשתמש בהם בעסק השקוף למרות שהם יכולים להאיץ את העבודה.

האם הכלים/שירותים מומלצים יתנו לך עמלה?

כן. אם יהיו כלים שאני אחליט להמליץ עליהם, ויש להם תכנית שותפים, אני לא אהסס להשתמש בלינק השותפים, אני לא מתכוון להצטדק. דבר אחד חשוב לי להבהיר, כפי שאתם יודעים, יש אינסוף כלים ואם הייתי רוצה יכולתי "להמליץ" על כלי חדש כל יום. אני לא עושה את זה, מפני שאני לא מאמין בדרך הזו. כל מה שאני אמליץ בדרך, זה חלק מארגז הכלים שלי ואני גם אראה איך אני משתמש בזה…

וסתם שתדעו, אני לא משתמש ביותר מידי כלים.

ומאיפה בכל זאת תבוא התנועה של העסק השקוף?

לי ולפליקס כמובן יש את התשובה, עם זאת אני לא חושב שיהיה נכון להגיד אותה עכשיו. מאחר וכמו שהסברתי המטרה שלנו היא לא להגיד לכם מה לעשות, אלא להסביר לכם למה לעשות משהו. כך שאם אני אגיד לכם עכשיו את מקורות התנועה שנשתמש בהם, ותלכו להשתמש בהם, סביר להניח שלא תבינו למה לא מצליח לכם איתם…

אנחנו נחשוף לאט-לאט את כל הקלפים ויותר חשוב, נסביר מדוע השתמשנו בכל קלף ואיך להרכיב את חפישת הקלפים שלכם.

נראה שאתם מכוונים גבוהה, האם עשיתם פרוייקט בסדר גודל כזה?

מבחינה כלכלית יש לנו פרוייקטים מוצלחים יותר. מבחינת מורכבות ושאיפות לפרוייקט (בעיקר לתווך הארוך), עדיין לא. אמנם התעסקנו בהרבה דברים, ובמספר שיטות שיווק, עם זאת עדיין לא היה לנו פרוייקט שהוא בסדר גודל הזה מבחינת השינוי שהוא יעשה באינטרנט (באמת!!!).

ודווקא בגלל זה החלטנו "להשקיף" פרוייקט כזה יומרני. כי קודם כל זה אתגר. וזה ידוע שבני אדם מתפקדים הכי טוב תחת אתגרים. דבר שני, זה מתוך אמונה מסויימת מאוד… איתה אני אסיים את הפוסט, ואצטט בנאדם שאני מאוד מעריך.

זהו ג'יימס קאמרון, הבמאי של AVATAR, טיטאניק, שליחות קטלנית ועוד סרטים טובים מאוד:
"אם תכוון על הירח ותיפול, אתה תיפול על הכוכבים".

שיהיה לכולם סופ"ש מדהים!

66 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. יעקב   24 במרץ 2011 בשעה 16:25
  2. (#)

    איזה פוסט יגאל , שאפו!
    הצלחה שלך ושל פליקס לא מוטלת בספק.
    מאחל לכם המון בהצלחה , ומחכה בקוצר רוח לתחילת הפרוייקט.

  3. קרנף   24 במרץ 2011 בשעה 17:09
    (#)

    יאגל תודה רבה לך שאתה משקיע בנו כול כך הרבה זמן
    מה שכן בכול הפוסטים שכתבתה בחודש וחצי האחרונים על איך לבחור נישה ואיך לבדוק אותה וכול השאר
    הביא גם לי את ההשראה להתעסק במשהו שאני אוהב או ליתר דיוק אהבתי ועכשיו אני מתאהב בתחום מחדש.
    תמיד חשבתי בגדול ובאמת שגם הכרתי אנשים שכן עשו דברים גדולים.
    אני לא מגיע מהכיוון של של רשתות השותפים אלה יותר מתחום של הקמת עסקים.
    זה התחום שתמיד אהבתי ובעזרת השם תמיד ימשיך לאהוב.
    אני גם מהפוסט הראשון של העסק השקוף החלטתי ללכת על זה ולהקים עסק באינטרנט.
    יצא לי לקרוא הרבה מאוד ספרות בנושא ובכלל.
    העניין הוא כזה, אני כבר התחלתי והאתר שלי באוויר
    אני גם מתחיל את העסק כמעת בלי השקעה ראשונית עקב חוסר תקציב.
    אבל מה שכן יש לי זה יחסית הרבה זמן(ימים שלמים שאני יכול להשקיע הנושא)
    וכול הימים אני מעברי מול המחשב כדי לראות את התוצאות הראשונות.
    ואני כבר מתחיל לראות את האור בקצה המנהרה ואני לא מדבר על עשרות אלפים אלה עמלות של עשרות דולרים. כשזה יגיע זה כמו צינור מים
    בהתחלה זה "רק" מטפטף ואחרי זה זמן כאשר אני יוכל כבר לבצע את הreinvest יהיה אפשר לראות כבר זרם.
    אני אשמח לעקוב ועד עכשיו עקבתי כבר שנתיים אחרי בהלוג שלך בעניין רב.
    מקווה שכולנו במוקדם בו במאוחר נצליח.
    ונצליח זה לא רק לשרוד אלה להבטיח להעצמינו יציבות כלכלית לטווח ארוך.
    שיהיה בהצלחה בכול וניפגש בתגובות
    ;-)

  4. קורא נאמן   24 במרץ 2011 בשעה 17:13
    (#)

    הפוסט הכי חשוב שקראתי בבלוג הזה….

    יזמות, יכולות ניהול, עקביות, חריצות, מחוייבות, יצירתיות….
    עסק באינטרנט הוא בסופו של דבר כמו כל עסק וכמו כל עסק הוא דורש את אותם יסודות.
    את זה לא ילמדו אתכם באף מכללה ובאף אי-בוק.
    מעבר לזה צריך תשוקה… שהיא מעבר לכסף. צריך תמריץ פנימי ולא חיצוני :)

    בהצלחה!

    • ניקו בלאק   25 במרץ 2011 בשעה 8:22
      (#)

      מסכים – הפוסט הכי חשוב של הבלוג הזה נכון להיום.

    • אבלדס   25 במרץ 2011 בשעה 11:25
      (#)

      אחד הפוסטים החשובים שקראתי אצלך….

      וכל השאר מתואר מילה במילה ע"י @קורא נאמן

      פוסט באמת מדהים ומעורר השראה

      תודה!

      • אבלדס   25 במרץ 2011 בשעה 11:29
        (#)

        אני פשוט נכנס לפה כל יום וכולי צפייה ^_^
        אנשים כמוך נותנים המון מוטבציה להתקדם ולהצליח באמת תודשה ענקית

  5. דוד   24 במרץ 2011 בשעה 17:22
    (#)

    כל הכבוד יגאל, אחלה פוסט!
    אני מקווה שכל אחד ידע להשתמש בחכמה במידע ובכלים שלו, אני מבטיח לשתף גם מידע וכלים שאני מנוסה בהם אם וכאשר הם יתאימו…
    יאללה לעבודה!

  6. אופיר   24 במרץ 2011 בשעה 17:44
    (#)

    אהלן יגאל ,

    אני מצטרף לקודמיי , אחלה פוסט לכל מי שרציני להקים עסק ולא רק לשבת לקרוא על אחד אחר שמתכנן להקים .
    אני מסכים שאנחנו עובדים יותר טוב כשאנחנו מאותגרים
    ובטוח שגם אתה ופליקס תרויחו לא מעט נחת מהפרוייקט .

    היה כיף גדול לפגוש אותך אתמול ותודה על השיעור והטיפים בדיג :-)

    כבר היום קמתי עם אנרגיות מחודשות

    ישר כח !

    אופיר

    • המיליונר בפיג'מה   1 באפריל 2011 בשעה 18:18
      (#)

      אהלן אופיר,

      שמחתי לעזור :)

      כמה אנשים אתם שם בויטמינים?

      • אופיר   7 במאי 2011 בשעה 14:49
        (#)

        עם הפוטנציאל של העסק הזה ברמה העולמית , מסתבר שלא מספיק ,
        למען האמת יש משהו שאם בא לך אולי תרצה לקחת בו חלק
        אז אם התחום מעניין אותך .
        דבר איתי

  7. meni   24 במרץ 2011 בשעה 17:50
    (#)

    תודה רבה על הפוסט. יש לך איזשהי הערכה מתי תתחילו לעדכן לגבי העסק עצמו?

  8. MOTI   24 במרץ 2011 בשעה 20:45
    (#)

    בתור אחד שקורא לא מעט בלוגים באינטרנט …..למעט מאוד אנשים אם בכלל יש את היכולת לעניין את הקוריאם שלו ולהוסיף להם ערך כמו שלך יש

    יגאל אתה מלך

    • המיליונר בפיג'מה   1 באפריל 2011 בשעה 18:20
      (#)

      תודה רבה מוטי,

      אני חייב לציין שזה בא אחרי הרבה עבודה חדשה. בעיקר על ידי עבודה על שיפור יכולות חברתיות ושיחתיות. בעבר הייתה לי יכולת כתיבה ועניין של צנון.

  9. גבריאל   24 במרץ 2011 בשעה 21:02
    (#)

    כל הזמן לפנק לפנק
    :)

    יפה מאוד
    תודה

  10. עמית   24 במרץ 2011 בשעה 22:10
    (#)

    היי יגאל,
    שמחתי לפגוש אותך בכנס.

    תודה על הפוסט המושקע. אחד הארוכים שלך.

    אתה יכול להאריך כמה שעות השקעה ביום ידרשו משני שותפים חסרי ניסיון בשיווק באינטרנט להרים עסק?

    • המיליונר בפיג'מה   1 באפריל 2011 בשעה 18:22
      (#)

      אהלן,

      אם אתה קורא לזה אחד הארוכים, מה יהיה כשתקרא את הפוסט שלי של היום?

      אני מעריך שאם עובדים נכון, זה ייקח שעה-וחצי ביום.

  11. ROI   25 במרץ 2011 בשעה 5:42
    (#)

    בואנה יגאל באמת שאין מילים………

    אין ספק שאתה יודע להעביר חומר,מסרים,חידודי מחשבה וכו' כמו שצריך באמת שאין כמוך , סיפקת לי (ואני בטוח שלרוב הקוראים פה) הרבה מוטיבציה ושאיפות להמשך ,שוב באמת שאין מילים לגודל התרומה שלך…אני דיי בטוח שאתה גם לא מודע לזה בעצמך…תבורך מפי עליון :) אני לא אומר תודה כי זה לא יבטא מספיק את ההרגשה

    וגם אני כמו זה מלמעלה שמחתי מאוד לפגוש אותך בכנס

    מחכה להמשך ,
    ROI

  12. ליאור ברקן   25 במרץ 2011 בשעה 8:36
    (#)

    יגאל,

    כמו תמיד, אתה מעביר בתכל'סיות את מה שצריך להיאמר מבלי להתנצל.

    וסתם מתוך פולניות קטנה, תוקים צריך להיות מתוקן ל"תוכים". אחרי זה, הפוסט מושלם.

    תמשיך ככה,
    ליאור

  13. עופר   25 במרץ 2011 בשעה 12:20
    (#)

    מצפה להמשך נשמע מבטיח… ומעניין…
    תודה רבה יגאל אחלה שבת

  14. פיקולילי   25 במרץ 2011 בשעה 13:13
    (#)

    מיליונר יקר,
    זו הפעם הראשונה שאני קורא דברים כל כך מעמיקים וכל כך יפים מפרי עטך, ראיתי ושמעתי אותך גם בתקופת ה-PPC שלך, והשינוי בך לא יאומן!!
    זו כתיבה מהלב אל הלב!
    תודה לך, יגאל.

    עמוס

  15. האח העשיר   25 במרץ 2011 בשעה 14:17
    (#)

    מדהים! משבוע לשבוע אני מצפה יותר ויותר לקרוא את ההמשך, אני כי מסכים בגישה של לא התנועה חשובה, בפרוייקטים שלי התנועה לרוב היא החלק השולי שאותה אני גם מעדיף לאאוטסורסינג..

  16. נורית קולניק   25 במרץ 2011 בשעה 18:00
    (#)

    יגאל יקירי-
    אני מיחלת להצלחתך ממנה אלמד גם אני.
    ראיתי את הקורס שהעברת באוניברסיטת תל אביב, מחכה ליתר השעורים שלך.
    הציטוט של קמרון מתאים לך מאוד- בכל מקרה תהייה על כוכב!

  17. עוד חושב   26 במרץ 2011 בשעה 4:11
    (#)

    היי יגאל :-)
    שבת שלום .
    נהניתי לקרוא ולקבל תשובות על חלק גדול משאלותי.
    אפילו נחמד לחשוב שיש לי תרומה מסויימת לפוסט.בעבר מאוד הרגיז אותי שבעלי בלוגים לעשיית כסף באינטרנט כתבו לתמימים כמוני על השגת קישורים למשל דברים כמו : תעשו בוקמרקינג באתרים כמו דיג,רדיט וכולי והסבירו לנו כמה הלינקים האלו מצויינים.אני מבטיח לך שביקמרתי עד שקיבלתי דלקות בידיים ,ואז לאחר שביקמרקנו,הסבירו לנו שאנחנו לא חרוצים מספיק ולכן זה לא עזר או וואט אבר.כל זה כאשר בפועל הם עצמם מזמן ביקמרקו בעזרת תוכנות או אאוטסורסינג מאות בוקמרקים מ-ip שונים והם ידעו היטב שבוקמרקינג כבר מזמן לא מקפיץ את האתר קדימה..את זה כמובן לרוב לא גילו לנו .כיום אני פחות נאיבי ואני עושה בוקמרקינג רק על מנת להתאנדקס במהרה,לא מעבר.הכוונה שלי במה שכתבתי לך פה היא להראות לך כמה השקיפות חשובה לי ולאחרים,לא הטראפיק בהכרח ,אלא השקיפות,הכוונה הטהורה והכנות..לאחר הפוסט שלך אני הרבה יותר רגוע בנושא ומאמין שתוכל להתוות דרך שעם עבודה מאומצת ויישום שלנו תעזור לנו לרוץ קדימה.בהחלט שמחתי לקבל תשובות.
    שוב תודה ובהצלחה לכולנו. :-)

    • המיליונר בפיג'מה   1 באפריל 2011 בשעה 18:30
      (#)

      אהלן "עוד חושב", שמח שאהבת את הפוסט.

      לגבי לינקים…. יש 3 סוגים של לינקים. אני אספר לך בשלב הזה רק על סוג אחד מהם. וזהו לינק שהיית קונה בעמוד הזה באנר. כלומר, לינק שאם יעביר טראפיק אליך, סביר להניח שאנשים יקנו ממנו.

      רמז: הלינקים האלה כוללים גם תגובות NOFOLLOW בבלוגים רלוונטיים בנושא. חשוב שהתגובות יהיו מועילות. וזה על קצה הקרחון :)

      בהצלחה :)

  18. יניב   26 במרץ 2011 בשעה 14:53
    (#)

    צר לי להיות הורס שמחות, אבל אני די מאוכזב.
    עברו כבר חודשיים וחצי, ובינתיים, "העסק השקוף" הוא הכל חוץ מלהיות שקוף.
    לא ברור לי:
    - מהי התוכנית העיסקית שלכם?
    - כמה אתם מתכננים להוציא?
    - כמה אתם מתכננים להכניס?
    - איזה מוצר אתם מתכוונים לקדם?
    - איך אתם מתכוונים להגביא לו טראפיק?

    לגבי החושב הראשון, השאלות שלו היה דווקא מאד רלוונטיות וקונקרטיות. אתה אומר: "יש לי מודל עסקי, אבל כרגע הוא לא רלבנטי, מאחר ושים לב שכל השאלות שלך התמקדו במקור הטראפיק ולא בעסק עצמו. אני מאמין שצריך לשים את העסק במרכז, מאיפה מביאים את הטראפיק זה משני."
    אתה לא חושב שאתה סותר את עצמך…? ממה שאתה אומר המודל העיסקי שלך מאד רלוונטי…

    צר לי, אבל אני לא מתרשם מכל המוטבציה "בול-שיט".
    אני חושב שלא צריך להיות גאון כדי להבין שכדי להרים עסק טוב צריך להשקיע, להתאמץ, ולא לוותר.

    אני רוצה לראות מספרים, דוגמאות, הוכחות.

    בינתיים, אתה לא שונה מכל גורו באשר הוא…

    • אנונימימי   26 במרץ 2011 בשעה 18:50
    • meni   26 במרץ 2011 בשעה 19:59
      (#)

      הוא שונה ועוד איך…ראית שהוא ביקש ממך שקל? אני לא ראיתי…אם ככה אין לך זכות לבוא אליו בתלונות ואם לא טוב לך אל תכנס יותר.
      הוא אמר שהיו לו ולפליקס עיכוב בגלל החתונה של פליקס…הם לא עובדים אצלך תזכור את זה.

      • יניב   27 במרץ 2011 בשעה 11:39
        (#)

        אהלן מני,

        התגובה שלך מזכירה לי את התגובה של הבחור שבכה ביו-טיוב שיעזבו את בריטני לנפשה. אני מקנא ביגאל שיש לו מעריץ שרוף שכמוך.

        לענייננו, וכדי שלא תחשוב שאני מזלזל בך לחלוטין, שים לב שבכלל לא התייחסתי לפרק הזמן. אני לא מאוכזב כי הפרויקט של העסק השקוף לא מתרומם כבר חודשיים וחצי. מה שכן, מוזר שלוקח ליגאל ופליקס, שני אנשים בעלי שם בתחום, כלכך הרבה זמן להעלות קמפיין אינטרנטי לאוויר..

        לא הייתי רוצה לחשוב שהם עדיין רק חושבים על מודל עיסקי במשך חודשיים וחצי, כי זה יסתור את כל מה שיגאל אומר, לא? יגאל, לפי מה שאתה אומר, צריך לבחור מוצר, לתת לו טראפיק, לעשות אופטימיזציה, אח"כ, בוא נחשוב על המודל העיסקי, לא?

        עכשיו, רק לצורך ההבהרה, אני ממש לא hater, להפך, אני מאד מעריך את העבודה של יגאל, ואני חושב שהוא נותן ערך בפוסטים שלו. ובהחלט הוא לא חייב לי כלום, והוא לא עובד אצלי.
        אני חושב שהצעד שהוא בחר לקחת כאן הוא מאד אמיץ, ושונה מרוב הגורואים בכך שהוא מתכוון לשים את מה שהוא אומר על השולחן.

        לצערי, בינתיים, השולחן ריק ויש רק דיבורים באוויר. את זה, גם אחי הקטן יודע לעשות.

        לסיכום, יגאל, (סורי מני, אני לא מכבד אותך, ולכן אני פונה ישירות ליגאל), אנא השב בבקשה למה שכתבתי. תוכיח לי שאתה לא עוד אחד מהגורואים כפי שאתה טוען. הבמה כולה שלך…

        • המיליונר בפיג'מה   1 באפריל 2011 בשעה 18:33
          (#)

          אהלן מני,

          תודה על התגובה שלך. גם ביקורת בונה צריך לשמוע.

          עם חלק מסויים מהדברים שלך אני מסכים ומקבל. תקרא את הפוסט הנוכחי ותבין שהוסקו כבר מסקנות.

          עם חלק אחר, אני לא מסכים, מאחר והוא פשוט מעיד על כך שאתה לא באמת עוקב אחר העסק השקוף. כבר הבהרתי יותר מפעם אחת שהעסק השקוף זה הרבה דברים אבל בפירוש לו "איזה מוצר אני בוחר" ועוד יותר לא "מרים לא קמפיין"

          תודה על הביקורת הבונה,
          שמחתי לעזור :)

  19. יותם   27 במרץ 2011 בשעה 8:21
    (#)

    אחלה פוסט….
    תודה על ההשקעה ועל שיתוף הידע….

  20. בנץ   27 במרץ 2011 בשעה 11:57
    (#)

    יגאל היקר,

    כל הכבוד על ההשקעה!

    כמו אחרים שהגיבו לפוסט הזה אני חושב שקצת יצאת מהמיקוד, תרשה לי להחזיר אותך לרעיון המקורי.
    העסק השקוף נועד כדי ללמד אותנו להרים עסק באינטרנט.
    כדי להגיע לביצוע מוצלח של עסק כלשהו, נדרש תכנון מקדים אשר בשפה מקצועית מכונה "התוכנית העסקית".
    עד עתה, הגענו בעזרתך להגדרת התחום בו יעסוק העסק השקוף, קרי "דיאטה".
    הצלחת העסק השקוף – לפי הגדרתך תהיה, אם העסק השקוף ייצר הכנסה של $500 ליום.
    ההשקעה הנדרשת לפי הגדרתך – בין $2,000 ל- $3,000, כל השאר יבוא מהון חוזר.
    עכשיו הייתי מצפה ממך לפוסט אשר יפרט את התוכנית העיסקית, לפני שאתה ניגש ליישום.
    כלומר – לספר לנו בפרוט במילים ומספרים על מה וכמה תהייה ההוצאה ($2K-$3K).

    בהערכה רבה!

    • המיליונר בפיג'מה   1 באפריל 2011 בשעה 18:35
      (#)

      אהלן בנץ,

      הדברים הללו לוקחים זמן. אי אפשר לשלוף דברים מהמותן, עם זאת אני אשתדל להיות יותר ממוקד.

      תודה על תגובתך.

  21. שי   27 במרץ 2011 בשעה 13:15
    (#)

    תודה רבה יגאל
    מעריץ אותך

  22. יוליה   28 במרץ 2011 בשעה 1:12
    (#)

    יגאל פוסט מעולה ותודה על כך.

    "העסק השקוף" מבחינתי זו הזדמנות לחוות את התהליך וללמוד ממנו על מנת לחדד את קו המחשבה שלי , אך בכנות אני יכולה לומר שרוב הפוסטים שלך עוזרים בדרך :)

    שיהיה בהצלחה

  23. עמית   28 במרץ 2011 בשעה 15:03
    (#)

    כל מי שמוכר זהב בחינם לכל דורש ללא הבדל בין דת, גזע, צבע ומין עושה מעשה אצילי ואני כולי תודה, השתאות ולמידה.
    בקשר למרובע : לא יודע – שלא יודע
    יודע – שלא יודע
    יודע – שיודע
    לא יודע – שיודע

    יש להוסיף את הנדבך הכי נפוץ

    חושב שהוא יודע.

  24. יניב   28 במרץ 2011 בשעה 15:40
    (#)

    נו, עוד מעריץ שרוף… תגיד לי, יצא לך בכלל לחשוב לפני שכתבת את מה שכתבת!?
    "כל מי שמוכר זהב בחינם" – תגיד לי בן כמה אתה? הייתי בטוח שכבר בכיתה ד' מלמדים אותך שאין שום דבר בחינם, אפילו לא את האוויר שאותו אתה נושם. אבל אולי אתה יודע משהו שאני לא יודע. אם זה נכון, יגאל, אני חוזר בי מכל מה שכתבתי, ואנא אמור לי היכן להתייצב על-מנת שאוכל לקבל כמה אונקיות זהב שארצה בחינם.

    עכשיו, בוא רגע ננסח את המשפט שלך למשהו קצת יותר הגיוני – כל מי שמחלק ידע / מידע בחינם. זה כבר נשמע יותר טוב. אין ספק שיגאל עושה את זה, אבל יגאל פה הציב רף חדש, יגאל פה מוכן לעשות משהו שאני לא מכיר הרבה אנשים שיעשו. גם לא תמורת קורס וידאו עם שלושה תשלומים של $497 כל אחד.
    יגאל הציע להראות לכם איך הוא וחברו עושים כסף בשיווק שותפים באופן שקוף, שכולל תיאור מלא של תהליך החשיבה, הפעולות והתוצאות. לטוב ולרע. בדיוק מה שעסק שקוף צריך להיות.

    אבל, ואני אחזור בפעם השלישית על המנטרה, כרגע, אין זהב ואין בטיח על השולחן.

    כל מה שיגאל אמר עד היום שכל מה שקשור לעסק השקוף, אלו דברים שאנחנו יודעים, דברים יחסית טריויאליים, והכי חשוב, זה הכל דיבורים.

    אני רוצה לראות הוכחות!!!

  25. זה שנמאס לו מיניב   28 במרץ 2011 בשעה 17:25
    (#)

    יאללה יניב, תפסיק כבר לבלבל את המח אחרי כל תגובה,
    תן קצת זמן לנשום..
    ושוב פעם מצטרף לאלו מעלי..לא חייבים לך כלום כאן..ובכל זאת נראה שאתה עוקב בערך כל שלוש דקות אם התחדש משהו באתר..
    אולי אם היית מנצל את האנרגיות לקצת עבודה תכלס היית כבר רואה דברים על השולחן…שלך לפחות..

  26. עוד חושב   28 במרץ 2011 בשעה 17:47
    (#)

    זה שנמאס לו מיניב.
    זה לא מדויק מה שאתה אומר.קודם כל לא נמאס מיניב,גם ליניב מותר להביע דיעה לא פחות מלך.
    דבר שני ברגע שיצאת בהצהרה זה מחייב ,הביטוי לא חייבים לך שום דבר הוא לא רלוונטי פה,כי ליניב אולי לא חייבים שום דבר ולי לא חייבים שום דבר ולדעתי שנינו מעריכים מאוד את יגאל,אבל ברגע שיצאת בהצהרה גדולה,בעלת משמעות ,בעלת השפעה על הרבה אנשים זה כן מחייב את המצהיר.יגאל לא חייב לי שום דבר ולא ליניב שום דבר,אבל הוא כן חייב לעצמו.אני אגב מדגיש שאני כן חושב שהוא יספק את הסחורה

  27. לומד להרוויח כסף באינטרנט   28 במרץ 2011 בשעה 21:36
    (#)

    מנסיוני בהקמת עסק אחר בהצלחה מרובה (לא באינטרנט) אני יכול להגיד שאני מאוד מתחבר לרעיון שקודם כל העסק, ואחרי זה דרכי השיווק וכד'.

    אני מאמין כך גם בתוכניות שותפים, וכסף באינטרנט, מה שאני מנסה עכשיו לעשות. קודם לעשות, ולעשות מה שאוהבים לעשות ואחרי זה האיך…

  28. אחינו   31 במרץ 2011 בשעה 0:29
    (#)

    *

    אם תכוון לכוכבים, תיפול על הירח

  29. aaron   16 בנובמבר 2011 בשעה 14:28
  30. ירון   9 ביולי 2012 בשעה 18:12
    (#)

    חיכינו… וחיכינו…. וחיכינו.. וחיכינו… הרבה הבטחות וציפיות בניתם לנו.

    חבל.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!