עלייתי, נפילתי והטעות הגדולה שלי!

אין צורך להוציא ממחטות, זהו אינו פוסט של בעיות והתבכיינויות, נהפוכו זהו פוסט של פתרונות. כמה אירוני שבפוסט הקודם שלי העוסק במחקר נישה, סיפרתי לכם שמצאתי נישה טובה אשר קיבלה סלאפ ולאחר מכן אנסלאפ ובאותו הערב בדיוק קיבלה סלאפ עוד פעם! באותו הערב, גם שאר הקמפיינים שלי קיבלו סלאפ. בלילה אחד (ולא בפעם הראשונה בחיים) ירדתי מלהשקיע בפרסום בגוגל אדוורדס מכמה אלפי שקלים ביום, לכמה מאות בודדות.

זה המצב! חשבתי רבות אם לכתוב את הפוסט הזה, אבל חרטתי על דגלו של הבלוג את הכינות, ולכן אני מרגיש את החובה לספר לכם את כל מה שאירע בחודשיים האחרונים. כמו שמידי פעם אני מספר לכם על ההצלחות שלי, יש עליי מחוייבות מוסרית לספר לכם גם על הכשלונות שלי, גם אם זה קשה! לטעמי זהו הכישלון הגדול ביותר שלי, מאז שאני משווק שותפים, ובפוסט הזה אני אספר לכם בדיוק למה, ומה אני הולך לעשות עם זה. כמו שכבר ציינתי, זהו פוסט של פתרונות!

השתלשלות האירועים

מתישהו בסוף חודש יוני, ביום מותו של מלך הפופ, שהיתי לי באיליה גראנדה, אי בברזיל – מקום מדהים, אך יש לו בעיית קישוריות לעולם החיצון. מיד עם חזרתי למציאות, גיליתי שגוגל כיפכפו לי כמה קמפיינים, ולא התרגשתי יותר מידי מהמספר ימים בהם רווחיי היו נמוכים מאוד. עם חזרתי, ביצעתי את הפעולות הקבועות ליציאה מסלאפים – יצירת חשבון אדוורדס חדש תחת ה-MCC הישן, החלפת דומיינים, והחלפת IP בהוסטינג. זה החזיק לי בדיוק שבוע, ולאחר שבוע גוגל עוד הפעם כיפכפו אותי, הפעם זה היה רק ל-50% מהקמפיינים. אבל לא היה איכפת לי, הייתי בגן עדן, החזרה לארץ הייתה קרובה מתמיד, והחלטתי להסתפק במה שיש.

לאחר מספר שבועות, החלטתי להעלות קמפיין בשיטה חדשה שחשבתי עליה. למרות שרציתי לנוח, זה מסוג הקמפיינים שאני לא קורא להם עבודה בכלל. מאחר וזה היה למטרות ניסוי, שהייתי סקרן מתמיד לבדוק. הניסוי עבר בהצלחה! שבועיים לאחר הצלחת הניסוי, הרמתי מס' קמפיינים בשיטה הזו, שזכו להצלחה מסחררת. עוד לא הגעתי למספרים שהיו לי עם עזיבתי את הארץ בינואר, אבל ה-ROI היו מדהימים, ושוב החזרה לארץ הייתה קרובה מתמיד. שבועיים לאחר מכן? גוגל הסליפו לי את הקמפיינים!

שבוע לאחר מכן, גוגל החזירו לי חלק מהקמפיינים, אבל עדיין, זו הייתה החזרה חלקית. גם הקמפיינים שהם החזירו לי, קיבלו חצי מהתנועה הפוטנציאלית. ובדיעבד גם גיליתי שמחירי הבידים היו בדיוק פי 2 ממה שהם אמורים להיות, אבל עדיין הייתי רווחי קצת, החזרה לארץ הייתה קרובה מתמיד.

כשחזרתי לארץ, היה לי מעט רווח שסיפק אותי, ולכן החלטתי להתמקד בדברים אחרים מאשר לשקם את הקמפיינים. מזה דברים אחרים? בעיקרון, Prosper202 זו אפליקציית הטראקינג שאני משתמש בה. למי שרק מתחיל בתחום, זהו פתרון מעולה למעקב המרות, יחד עם זאת ככל שעוסקים יותר ויותר בתחום, מתחילים לפתח יותר ויותר הרגלי עבודה מגונים, מתחילים לפתח עוד ועוד טכניקות ואסטרטגיות, ובסופו של דבר מגיעים למצב ש-Prosper202 לא עונה כבר על הצרכים. לכן, ההחלטה שלי הייתה שהעדיפות הראשונה שלי היא דווקא להוסיף כל מיני Features הכרחיים לפרוספר. וכך כל מה שהתמקדתי בו לאחר חזרתי זה לפתח את פרוספר ולהתכתב במיילים עם האנשים שהכרתי בסאמיט (שאגב עוד לו רוקנתי את התיבה שלי).

וכך, באותו הערב בו כתבתי את הפוסט הקודם, גוגל הסליפו לי את יתר הקמפיינים, והביאו אותי למצב שאני משקיע בפרסום כמה מאות בודדות של שקלים במקום כמה אלפי שקלים ביום. אם קודם אמרתי שהייתי בהכנסה מינימאלית שמספקת אותי, אז היום אני חייב להגיד שאני נמצא בהכנסה מינימאלית שבהתחלה לא סיפקה אותי, וכרגע כבר השלמתי עמה… למה? פרטים בהמשך הפוסט…

הטעות הגדולה שלי

זה היה לפני טיפה יותר מחודשיים, עמדתי על הבמה שניתנה לי באפיליקון ואמרתי שאנחנו צריכים לתעד את כל מה שאנחנו עושים, ולאחר מכן למצוא תבניות חוזרות ולבנות מערכת. מערכת אשר תביא אותנו למצב של "טייס אוטומטי" בכל מה שקשור להקמת קמפיינים ואוטומציה. אמרתי שאני מעדיף להתמקד בהתמקצעות שלי על אדוורדס, ולא איכפת לי אם אני מפסיד כסף בכך שאני לא משתמש בשיטות אחרות להבאת טראפיק.

בסופו של דבר, יש לי שיטה להצלחה של כמעט כל קמפיין בגוגל, והכל נעשה באופן אוטומטי. אז למה לשבור את הראש על יאהו לדוגמא?

באפיליקון הראשון בחודש נובמבר 2008, סיפרתי לכם על טעות אחרת שלי. על הטעות הזו כתבתי גם בעבר בבלוג. אמרתי שאסור, פשוט אסור לשים את כל הביצים בסל אחד. לצערי הרב, למדתי את הלקח רק באופן חלקי. אומנם מבחינת כמות המוצרים שאני משווק היה לי הרבה ביצים, היה לי הרבה מוצרים ששיווקתי. יחד עם זאת, מבחינת מקורות התנועה, חזרתי לעשות את טעות הביצים. היה לי ביצת זהב שהיא גוגל, ו-2 ביציות קטנטנות שזה אדסנטר וקידום אורגני. נכון לעכשיו, ביצת הזהב התנפצה לרסיסים, וכרגע אני נושם רק בזכות הביציות שמניבות לי הכנסה ממש מינימאלית.

ועכשיו, בדיוק עכשיו, למדתי את הלקח שלי. הרעיון של המערכת שלי אינו שגוי, אני עדיין מאמין בו. הצלחתי להגיע לאוטומציה בגוגל. כל מה שאני צריך לעשות עכשיו, זה לשמן את המערכת ולמצוא פתרון גלובאלי להרבה סוגי תנועה. הכי חשוב, זה לדעת מה הכיוון!

למה אני מעריך מאוד את גוגל וחושב שהם אמיצים מאוד?

אחרי כל השתלשלות האירועים, אתם בטח חושבים שצריך להיות ממש מזוכיסט בשביל להגיד משפט כזה! אבל אני אומר לכם, זה מה שאני חושב, מכל הלב. אני מעריך מאוד את האומץ של גוגל להעיף בכזו קלות הרבה אפיליאייטס, ולהוריד מעצמם כמות רווחים מטורפת. זאת במיוחד לאור המצב הכלכלי הקשה בעולם. זה לא פשוט להסביר לאחר מכן לדירקטוריון ולמשקיעים מדוע הרווחים צנחו פלאים.

שלא תבינו אותי לא נכון, אני לא מדבר על עצם העפת אפיליאייטס שמקדמים הונאות כגון Acai, Grants וכו…. הם עשו את הדבר הנכון בכך שהעיפו את אותם האפיליאייטס אשר גורמים לאנשים נזק גדול מאוד בלא מודע. אני מדבר על האומץ שלהם, להעיף אפיליאייטס כמוני, או כמו הרבה חברים שלי, שמשווקים מוצרים לגיטימיים כמו אופניים, אל-פסקים או מדריכים שפותרים בעיות לאנשים.

ולמה זה?

הכל בגלל שאנחנו לא מוסיפים ערך! כן, כן, גם אני לא מוסיף ערך. אז נכון, אפשר לחיות בסרט ולנסות לגונן על עצמך (זו תגובה טבעית), ולהמציא תירוצים למה אתם כן מוסיפים ערך? אפשר להגיד שעצם העובדה שעזרתי לבנאדם לקנות את האופניים (גיליתם נישה? בהצלחה :) כאילו שלא ידעתם שיש לי שריטה לאופניים) שהוא רצה זה להוסיף ערך, אבל אם מסתכלים על זה, בנאדם יכול לקנות אופניים מכל מקום כמעט בלי לשבור את הראש. ונכון, אנחנו מוסיפים ערך, אבל איפה הערך המוסף? ופה מגיע האומץ של גוגל, איפה הערך המוסף?

זה לא סוד שעד כה, רוב אתרי הנחיתה שלי היו מורכבים מעמוד אחד בלבד של תוכן, והיתר מבסביבות ה-10. אני ממש מתבייש בעובדה שעד כה, מאז שהתחלתי את כל המסע שלי, של השיווק באינטרנט, עומדים לזכותי בערך 100 עמודי תוכן בלבד. כן, הרווחתי כסף נאה עם ה-100 עמודים הללו, ואני גם חושב שבחלקם אפילו היה ערך למשתמשים כי הם קנו בסופו של דבר. אבל דבר אחד ברור! לא היה ערך מוסף! לא התבלטתי מעל כולם!

"אל תצפו שהחיים יהיו קלים יותר, תצפו להיות טובים יותר"

את המשפט המדהים הזה אמר ג'ים רון. מי שלא יודע, ג'ים רון היה איש עסקים מדהים, וגם היה מורו של טוני רובינס, המוטיבטור מס' 1 בעולם! כמו שאמרתי לכם בהתחלה, זהו פוסט של פתרונות. האינסטינקטים האנושיים שלנו, באופן טבעי להתבכיין ולקלל את גוגל עד אינסוף, להרגיש אומללים, מקופחים ולכתוב שירי מזרחית. בשנתיים האחרונות, למדתי לשנות את האינסטינקטים שלי. פשוט אין טעם להשקיע אנרגיה בנושאים שליליים. במקום להתבכיין, אני מעדיף להסתכל קדימה, ולראות מה אני הולך לעשות.

באפיליאייט סאמיט, פגשתי קבוצה גדולה של אותם ילדי אסאי שקיבלו באן מגוגל (לא סלאפ כמוני, באן!), האפיליאייטס הללו אמרו לי שהדבר הכי טוב שקרה להם, זה כשהעיפו אותם מגוגל. הם התפתחו הרבה יותר בזכות זה, ובזכות מחשבה חיובית ויצירתית הם הצליחו לשבור שיאים חדשים.

כך אני מאמין שיהיה גם איתי! (אני נשאר עם גוגל, ויחד עם זאת מסתכל גם לצדדים)

מכל נפילה שהייתה לי, למדתי! אחרי כל נפילה שהייתה לי התרוממתי חזק יותר ויציב יותר. וכך יהיה גם לאחר המולטי-מגה-סופר-סלאפ הזה. גוגל לימדו אותי שיעור חשוב השבוע, גוגל לימדו אותי איך נותנים "ערך מוסף" ללקוחות. גוגל הראו לי כיצד הם מוכנים לוותר על רווח על מנת ללכת בדרך שלהם אל עבר החזון שלהם.

החזון שלי, זה להקים עסק שיהיה נכס באינטרנט, תוך כדי הענקת ערך מוסף רב ללקוחות שלי. בעקבות השיעור החשוב שלמדתי מגוגל, אני הולך אל עבר החזון שלי. אני מתבייש בעובדה שבשנתיים האחרונות הוספתי רק כ-100 עמודי תוכן לאינטרנט, ואני פשוט יודע שבשנה הבאה יתווספו ל-100 האלה כמה אפסים. כי זה השיעור שלמדתי השבוע מגוגל. כל נישה ונישה אשר אני משווק בה, האתר שלי יהיה האתר מס' 1 בנישה. האתר שלי יהיה הההה-מותג של הנישה, האותוריטה הבלתי מעורערת.

ובפעם הבאה שתרצו לקנות אופניים, אפילו אתם הישראלים שלא אוהבים את העובדה שמישהו מרוויח כסף בזמן שאתם משלמים, תשמחו שאני אקבל את העמלה. כי זו הייתה חוויית הקנייה המדהימה ביותר שהייתה לכם בעת קניית האופניים הכי טובות שהיו לכם אי פעם…

אז כן, במקור תכננתי לכתוב היום פוסט על "אסטרטגיות PPC", אבל קרו דברים וכתבתי את הפוסט הזה. אחד האנשים שאני הכי מעריץ בעולם, וורן באפט אמר: "צריך להצטנע בהצלחות שלך, ולהתגאות בטעויות שלך", וזהו הנושא של הפוסט היום. היום אני מתגאה בטעות שעשיתי (ומתבייש בו זמנית), אני יודע שאני לא אחזור עליה, מקווה שגם אתם לא….

115 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. גבריאל   31 באוגוסט 2009 בשעה 20:52
  2. ישראל   31 באוגוסט 2009 בשעה 20:54
    (#)

    פוסט מעניין מאוד עם חזון! ישר כוח!

  3. ישראל   31 באוגוסט 2009 בשעה 20:55
    (#)

    אגב, מפוסט שלך ניתן להסיק (או לנחש) שעמודי נחיתה שלך שהיו אתרים סבירים לא נגעו מהסלאפ או נפגעו פחות? האם זה באמת ככה?

    • המיליונר בפיג'מה   5 בספטמבר 2009 בשעה 16:30
      (#)

      נפגעו גם כן… האתרים שלי היו חרא, גם אם היה בהם 10 עמודים. אמנם הם מקנברטים טוב, אבל הכל זה פלאיירים של מכירה…

  4. אילן ג'ורוב   31 באוגוסט 2009 בשעה 21:26
    (#)

    אני אתחיל מהסוף, זה מצחיק אמרת שטוני רובינס הוא המוטיבטור מס'1… כי יצא לי להקשיב להרבה חומר של טוני רובינס והוא לא מפסיק לציין כמה שהוא שונא שאנשים קוראים לו "מוטיבטור"…

    קודם כל הרבה אנשים רואים בך כמורה רוחני לענייני כסף באינטרנט (-:
    ולכן זה חושב לחלוק כישלונות, כי מכשלונות לומדים הכי הרבה… זה לא חוכמה רק להגיד כמה שהחיים וורודים… וזה מוביל אותי לעוד נקודה:

    "אחרי כל נפילה שהייתה לי התרוממתי חזק יותר ויציב יותר"… זה משהו שהפנמתי לא מזמן… האדם לומד דרך טרגדיה, ואת זה עוד ידעו ברומה העתיקה… אם הכל היה וורוד הוא היה יושב על התחת שלו ולא עושה כלום ורק מתרכז בצרכים הנרקיססיטם שלו…

    אני שמח לישמוע שעברה לך בעיית ה"לקלל את גוגל"… פעם גם אני הייתי מקלל אותם אבל השלמתי עם המצב, אחרי הכל זו באמת חברה מדהימה שעשתה רק טוב, כ"כ הרבה אפליקציות חינם שעשים את החיים של כולנו ליותר קלים ובאמת הולכת לעבר עתיד יותר טוב ונקי באינטרנט.

    ולגבי הערך לגולש, בהחלט המצב האידיאלי הוא לבנות אתרי ענק לכל נישה, לא ידעתי שזה כזה אקטואלי לגבי PPC אבל עכשיו הוכחת לי שכן…. אני אישית מאמין שבשביל להצליח באמת עם קידום אתרים ולא לחשוש מסלאפ כל בוקר צריך אתר שנותן ערך עם הרבה עמודי תוכן, ובאמת למה שלא יהיה הכי טוב בתחום!

    לצערי זה לוקח הרבה זמן להרים דבר כזה, אז בנתיים אני מנסה "להרביץ קופה" עם אתרים קטנים אבל ברגע שאני אתבסס קצת המטרה היא לבנות כמו שאמרת אתרי אוטוריטה, ועל זה חבר שלי תוכן לי כבר קרוב לשנה…

    אני מקווה שתתקן את הסלאפים מהר ותחזור לפרויקטים שלך…. והכי חושב:
    "תן חיוך, הכל לטובה" (-:

    אילן ג'ורוב.

    • אופירס   1 בספטמבר 2009 בשעה 3:23
      (#)

      אילן, זה נכון מה שאמרת. המקרה הקלאסי שבו העולם למד מטרגדיה הוא השואה, שרק לאחריה קמה המדינה היפה שאנחנו חיים בה.

      יגאל, אהבתי את שינוי הגישה. צריך לדעת להיות גמישים ולהתאים את עצמנו לצרכים, ולאו דווקא בגלל גוגל – אלא בגלל הגולשים.

    • אברהם   3 בספטמבר 2009 בשעה 13:05
      (#)

      בס"ד
      למה ללכת עד רומא, כתוב במקורות "אין אדם לומד מדברי תורה, אלא אם נכשל בהם…"
      בברכה, אברהם

  5. He - Imcouple   31 באוגוסט 2009 בשעה 21:43
    (#)

    ההתלבטות התמידית שלנו כאשר אנחנו בונים קמפיין זה במה אנחנו שונים מאחרים ואיך אנחנו יכולים לעזור לאחרים או להוסיף להם מידע נוסף.

    הבעיה שלפי דעתנו נוצרת כאשר בונים אתר שהוא מספר 1 בתחום ושמכיל הרבה מאוד דפי מידע היא שיחס ההמרה יורד מכיוון שלמבקר באתר אין "מסלול יחיד" לעבור בו.

    בנושא פרוספר אני בהחלט חושב שחסרים בה הרבה דברים אשמח לשמוע על פונקציות שהוספת לה.

    • המיליונר בפיג'מה   5 בספטמבר 2009 בשעה 16:35
      (#)

      אהלן,

      זה לא מדוייק! אולי זה הדבר הראשון שעולה מהמחשבה הראשונה, אך זהו אתגר וזה אפשרי לקחת את האתר הגדול והאמיתי כאתגר ונצל את היתרונות שלו על מנת להגדיל את יחס ההמרה.

      הוספתי לפרוספר בעיקר פונקציונאליות של טראקינג לאדגרופים וטראקינג לביד-קיוורד.

      שבוע טוב.

  6. איליה   31 באוגוסט 2009 בשעה 22:30
    (#)

    אהבתי מאוד את הפוסט, בעיקר בזכות הכנות והערכים שהוא "מעניק" למתחילים,
    ומזכיר להם שגם כשקשה – עוברים את זה.

    ובקשר לאפניים – אני מכיר מישהו שכותב על זה די הרבה בעיתונות בארץ,בעיקר על המירוצים והדגמים החדשים שהוא מנסה,
    אז אי פעם תרצה לכתוב תוכן – גם באנגלית, ממישהו שבא ממש מהתחום – שלח לי מייל.

    בהצלחה בשיקום ובניה מחדש!

  7. ilya   1 בספטמבר 2009 בשעה 0:44
    (#)

    hey igal!
    if you already mentioned bicycles, then you should come to and visit single beeri, you probably heard about this place,it is next to kibbuts beeri. so if you decide to visit, pm me and i will host you in the kibbuts. beer on me:)) okey

  8. אבי   1 בספטמבר 2009 בשעה 9:07
    (#)

    אחד הפוסטים הטובים שלך לאחרונה
    וקבל גם ח"ח על אתר האופניים.

    חשוב מאוד שאנשים שבתחילת דרכם כאן יבינו כמה הדרך
    לא קלה לא פשוטה ורצופת מהמורות
    גם למתחילים וגם למתקדמים שעושים כבר כסף כמו יגאל

    וכמה שזה קשה ליגאל לרדת מהכנסות של מאות ואלפי דולרים ביום
    למתחילים עוד יותר קשה שגוגל תוקעים אותך
    כי אנחנו עוד נלחמים בשיניים בשביל להיות מאוזנים בכלל

    (אצל חלקנו זה אפילו לטובה שגוגל חוסמים ככה
    אנחנו "מפסידים" פחות כסף :) )

    וד"א יגאל אני לא חושב שמה שאתה מתאר הוא כישלון

    לפזר את הביצים זה נכון תיאורטית וקשה מעשית
    אתה הבנת את הרעיון אבל לא סתם שלא יישמת אותו

    גם עכשיו שהרגשת אותו חזק על בשרך
    לא בטוח שתגיע לפיזור שאתה מעוניין בו

    הבעיה שלי עם גוגל היא שאני לא חושב שהם אמיצים
    ואפילו מאוד חצופים
    והם בהחלט מתנהגים כמונופול

    ופה אני יגלה לך משהוא כמו שאותנו הקטנים הם לא סופרים
    גם את הבינוניים הם לא סופרים וגם לא את הגדולים

    יש להם כל כך הרבה כסף וכל כך הרבה הכנסות
    שזה ממש לא מעניין אותם להעיף רק מי שמריח להם חשוד אפילו

    גם מי שמכניס להם 50 אלף דולר בחודש
    ואני יגלה לך סוד גם מי שמכניס להם מליון דולר

    ואתה יודע למה ?

    כי זו חברה עם הכנסות של 20 מיליארד דולר בשנה
    ועם רווח נקי של 5 מיליארד

    הם יודעים שאין לנו ברירה אלא לעבוד איתם אז מה יש להיות נחמדים ?

    היה לי קמפיין שביצעתי בו שינויי קל ומייד הקפיאו לי אותו
    שלחתי להם מייל מה קרה ?
    וחזרו אליי אחרי יומיים שאחרי ביקורת לחשבון
    הוא נימצא תקין והמודעות חזרו לרוץ
    ולא שכחו לציין שהם שומרים לעצמם את הזכות לבצע ביקורת שכזאת
    מתי שמתחשק להם.
    ואני אומר לך שממש הרגשתי את האכזבה שלהם שהם לא מצאו
    משהוא להעיף אותי מהשרות שלהם.

    ולסיום הפתרון שלך הוא נכון
    אבל לבנות 1000 עמודי תוכן שבאמת מוספים ערך
    זה כבר סיפור אחר לגמריי שדורש משאבים אחרים לגמריי

    • אורי מנור   1 בספטמבר 2009 בשעה 20:11
      (#)

      אבי אני לא מסכים איתך בעניין גוגל.

      לדעתי אתה פשוט לא מבין את המודל העסקי שלהם (או שכן – אבל זה מה שמשתמע
      מהדברים שלך).

      אם לגוגל היה אכפת רק מהכנסות כאן ועכשיו – רק מפרסמים גדולים עם תקציבי ענק היו יכולים לפרסם בגוגל – והטראפיק שלה היה זמין לשחקנים גדולים בלבד.

      אבל גוגל מבינים שכל חברת מדיה פעם נמצאת פעם למעלה – ופעם למטה. ככה זה בהייטק. לכן – מה שחשוב זה קהל הגולשים – ולא המפרסמים:

      ההנחה של גוגל היא שאם לגולשים תהיה חווית גלישה טובה (אתרים רלוונטיים, פרסומות רלוונטיות בלי הונאות ודקירות) – אז הם ימשיכו להשתמש בגוגל.
      כל עוד יש גולשים – תמיד יהיו מפרסמים.

      בשורה התחתונה: גוגל דואגת קודם כל לגולשים. לקהל – מתוך הנחה שאם יש קהל המפרסמים כבר יבואו.

      בנוסף – באופן יחסי לקונצרנים אחרים – גוגל דווקא דיי שוויונית ומאפשרת למפרסמים קטנים עם תקציב זעום דריסת רגל ברשת החיפוש והתוכן שלה.
      שיטת הבידים היא שיטה הוגנת – ובאופן כללי גוגל מתנהלת בסדר גמור (מובן שתמיד יש פספוסים – אבל עם חברה בגודל כזה – אי אפשר לצפות שלא יהיו).

      זו דעתי…

      אורי מנור

      • אבי   1 בספטמבר 2009 בשעה 22:34
        (#)

        אורי

        אתה סותר את עצמך
        "אם לגוגל היה אכפת רק מהכנסות כאן ועכשיו – רק מפרסמים גדולים עם תקציבי ענק היו יכולים לפרסם בגוגל – והטראפיק שלה היה זמין לשחקנים גדולים בלבד."

        אם היה איכפת להם מכאן ועכשיו הם היו נותנים לכולם לפרסם כמה שיותר ומי שמשלם יותר היה יותר גבוהה.

        אני מסכים אם ההנחה והשורה התחתונה שלך
        אבל איפה זה קשור למה שאני כותב ?

        אני מציין שגוגל פשוט זורקים ז**ן על המפרסמים
        שלהם

        ואני משווה אותם לחברה שהכי דומה להם כרגע
        שאלו מייקרוסופט

        אצל גוגל טעות הכי קטנה אתה עף
        הרבה פעמים בלי אפשרות לתקן אותה

        את התיקון תעשה בחשבון חדש עם כרטיס אשראי חדש
        דומיין חדש והוסטינג חדש.

        וזו פשוט חוצפה.

        למי שיש קצת נסיון עם מייקרוסופט יכול להרגיש עולם אחר לגמריי.

        וגם במייקרוסופט דואגים לחווית המשתמש
        ולתצורת בידים הוגנת בדיוק כמו בגוגל

        רק ששמה יענו לך תוך כמה שעות על אימייל
        יציעו להתקשר אלייך
        לא יאיימו עלייך בחיים
        ולא יעזו לסגור לך את החשבון

        בסופו של יום אין למפרסמים הרבה ברירות
        אם התקציב היה קבוע אז אפשר להפנות אותו
        למקומות אחרים

        אבל התקציב לא קבוע והוא תלוי תוצאות/מכירות
        כל עוד הפרסום בגוגל רווחי אנשים יפרסמו

        ד"א
        לפי דעתי התחרות בגוגל כבר הגיע לסף
        החוסר רווחיות שלה בהרבה מקומות
        יש לא מעט מתחרים שמכירים כמו כולם
        את כל החוקים והטריקים
        ובסופו של יום החברות שיוצרות את המוצר משווקות אותו
        בעצמן ולהם יש 100% אחוז על כל מכירה ולא 25-75%
        אז איזה סיכוי יש לך מולם על טווח ארוך…

        הסיכויי היחידי שלך זה לנסות למצוא תת תת נישות שאחרים לא חשבו עליהם וזה ניהיה קשה יותר
        ויקר הרבה יותר

        תוסיף לזה את המיתון בארה"ב שגורם לאנשים לחשוב
        פעמיים לפני שהם קונים משהוא
        ותבין כמה התחום הזה ניהיה יותר ויותר קשה
        וכמה גוגל מקשים אותו עוד יותר.

        נ.ב

        יגאל

        תיראה איזה פוסטים אני דופק לך פה
        בטח כבר יש לך PR9 בגוגל :)

        • אורי מנור   2 בספטמבר 2009 בשעה 13:51
          (#)

          אוקיי, אבל במה בדיוק סתרתי את עצמי…?

          • המיליונר בפיג'מה   5 בספטמבר 2009 בשעה 16:41
            (#)

            שלום לשניכם,

            הפוסט הזה אינו עוסק בבעיות של גוגל אלא בבעיות שלי. לגוגל יש יתרונות וחסרונות, השאלה היא מה אתה חושב מתבלט יותר היתרונות שלהם או החסרונות שלהם?

            אני מעדיף את היתרונות…

        • אור   14 בדצמבר 2009 בשעה 15:04
          (#)

          שאתה אומר "הוסטינג חדש" – אתה ממש מתכוון לעבור חברת אחסון מדריםהוסטינג למשהו אחר לחלוטין – או לפתוח חשבון חדש באותה חברת אחסון?

  9. לירן לביא   1 בספטמבר 2009 בשעה 11:23
    (#)

    אחלה פוסט!!

  10. ClickOn   1 בספטמבר 2009 בשעה 16:25
    (#)

    2 הערות:
    א. הרעיון הזה של יצירת אתרי מגה – קצת סותר לפוסט הקודם, לא?
    ב. יש לך הוכחה שהסיבה לסלאפ זה חוסר ערך מוסף?
    אתה ישר תענה "בטח, ברור שזו הסיבה, אלא מה?" השאלה שלי היא האם יש הוכחה (בולד) שזו הסיבה לסלאפים, או שזו רק תחושה חזקה. האם אתרים עם ערך מוסף לא עפו? מה הסיבה שלחלק מהאתרים קיבלת אנ-סלאפ?
    קשה לבנות על זה אסטרטגיה מבלי לדעת שזה כך במאה אחוז. (תאר לעצמך לקבל סלאפ למגה אתר… כמה כואב)

    • המיליונר בפיג'מה   5 בספטמבר 2009 בשעה 16:43
      (#)

      כן, יש לי הוכחה ואנ י שומר אותה לעצמי.

      מעבר לזה, עמודי הנחיתה שלי היו נגד החוקים של גוגל, בחוקים שלהם כתוב בבירור שהם אוסרים על שימוש ב-Bridge Pages. ןכך נראו עמודי הנחיתה שלי…

      • אלי   7 באוקטובר 2009 בשעה 18:52
        (#)

        אם כך כל דף שיש בו קישור לאתר מכירה או אפילו באנר יכול להחשב "דף גישור" הם רוצים שתיהיה "stand alone" בלי קישורים חיצוניים לאתרי מכירה הרוב הדפים שלך, ולצערי הם מגזימים בשימוש בכוח שלהם, אם אני רוצה לייצר review על מוצר מסויים מתוך ניסיון שימוש בו + אינפורמציה בעלת ערך מוסף נוסף – בלי copy paste כמו שעושים הרוב – מי הם שיקבעו שהאתר יצא מחוץ למישחק? צריך לחקור לעומק את האלגוריתם שלהם ולעלות אתרים עם עמוד אחד למקום ראשון במילת מפתח אחת אפילו ל- 24 שעות כדי ללמוד אותם לקח וגם להרוויח לא מעט…

  11. שלומי   1 בספטמבר 2009 בשעה 16:48
    (#)

    מוזר שלקח לך כלכך הרבה זמן להגיע להבנות הללו! בדוק מיהם החברים שלך לדרך.
    ועכשיו מעניין לדעת מה היתה התשובה המקורית שלך לשאלה "מה עדיף להיות בהרבה מאוד (100 בערך) נישות פיציות, או בקצת נישות גדולות?"

    • המיליונר בפיג'מה   5 בספטמבר 2009 בשעה 16:44
      (#)

      מה זה קשור לחברים לדרך? אני לא שוכר יועצים לידיעתך…

      לגבי הנישות, אני מעדיף לשלב. ובהמשך לפוסט הזה, אני בעד בניית מגה אתרים לנישות הגדולות.

  12. לירן   1 בספטמבר 2009 בשעה 18:05
    (#)

    אולי תפסיק לבלבל את המוח וללכך על מאות אלפי מפרסמים בטענה שהם לא מוסיפים ערך?
    אים אתה לא הוספתה ערך זה לא אומר שכולם כמוך!
    אין לכך שום קשר לערך כולנו יודעים שגוגול היא חברה מתנשאת ומונופוליסטית שלא מכבדת את המפרסמים שלה שמסיבים לה רוחים עצומים והלקוח אצלה אף פעם לא צודק.
    אולי אתה קיבלתה סלאפ אך אני קיבלתי השעיה לצמיתות ואין לי מושג למה! פירסמתי אצלם שנים ויום אחד החליטו להשעות את חשבונותי לצמיתות כל פעם שאני פונה אליהם עונים לי

    תשובה לקונית קצרה שהחשבונות מושעים וזהו. אם הם לא מסבירים מה הבעיה איך נילמד? אני לא טירון בגוגל ומודע היטב לכל החוקים הם לא לוקחים בחשבון שיתכנו באגים במערכת

    שפוסלים מודעות ללא קשר לתקינותן.

    אין שום קשר לשירים במיזרחית או לשירים ברוסית גוגל ככל חברה עלה להם האף יותר מידי ועל חטא הגאווה שלהם הם ישלמו ביוקר. יותר ויותר לקוחות עוזבים אותם וזה לא הופך אותנו

    לאומללים אלא אות גוגל. גוגל כבר לא גובה מחירים נורמלים על קליקים. היא לא גובה אלא גונבת פערי ארביטרז מוגזמים בין מפרסמי התוכן בגוגל לבין מפרסמי גוגל אדסנס!

    החזון שלך למערכת אוטוטית לעולם לא יתממש עם הסטירות היומיות שגוגל הלא יציבה נותנים לך בפרצוף!
    פה הטעות שלך! מערכת אוטומטית זה לצאת לנופש ולחזור למערכת שרצה לבד ולא לגלות שהכל קרס שוב…
    אז תפסיק לבלבל לנו את המוח בשירי הלל לגוגל .

    מדהים איך אחרי כל נאד חבורת המעריצים שלך אומרות אמן. חיבוקים וסיפורים. נכון שצריך להשאר חיובים ולא לותר אבל אין לזה כל קשר לגוגל. אי אפשר לעשות זאת עם גוגל

    (לאורך זמן). וגולג אשמים לאורך כל ההיסטוריה אימפריות גדולות מימנם נפלו על חטא ההיבריס.

    נ.ב.
    לאדון אבי החגמולוג כן יש לנו ברירה ולא לעבוד איתם. ובכל מיקרה זה לא אומר שהם לא צירכים להיות נחמדים כמו שאומר הפיתגם נחמד להיות חשוב אך חשוב להיות נחמד!
    (תילמד) :)

    • אורי   1 בספטמבר 2009 בשעה 20:14
      (#)

      לירן אתה פשוט תת-רמה. לא פלא שקיבלת סלאפ.

      • אופירס   2 בספטמבר 2009 בשעה 0:31
        (#)

        חח גם אני הייתי נותן לו..

        • לירן   2 בספטמבר 2009 בשעה 9:25
          (#)

          בוא ניראה אותך נותן לי סלאפס אופיר שמעתי על הרבה גיבורים כמוך שמתחבאים מאחרי המחשב יהומו

          • ישראל   2 בספטמבר 2009 בשעה 23:54
            (#)

            ואתה באמת חושב שזה מוסיף לך כבוד?!

            • לירן   5 בספטמבר 2009 בשעה 14:23
              (#)

              לא מחפש כבוד מעלובים כמוך וכמוהו

      • ליאת   2 בספטמבר 2009 בשעה 9:27
        (#)

        הוא ממש לא נישמע לי תת רמה. לי ניראה שאורי הוא מהאנשים שמחפשים פגמים באחרים שנימצאים בו..

        • אורי   2 בספטמבר 2009 בשעה 13:57
          (#)

          יש סיבה שאמרתי את זה. ולא בכדי למצוא פגמים לא קיימים. יש הרבה ישראלים שעושים דברים מאוד לא לגיטימיים וא"כ מתפלאים שעשו להם באן על החשבון.

          מה שאמרתי על לירן נובע מהסגנון המתלהם שלו. הוא תוקף את יגאל (שנותן לו כאן במה) ובכלל – תוקף את כל קוראי הבלוג והעולם בגלל שסגרו לו את החשבון.

          זה בדיוק סוג הישראלים שרצוי שלא יעסקו ביצוא/אינטראקציה עם העולם כי הם עושים לכולנו שם רע ופוגעים לנו בעסקים בסופו של יום.

          הסגנון שלו מעיד כנראה על הצורה שבה הוא מתנהל – ולכן לא פלא שסגרו לו את החשבון.

          • לירן   5 בספטמבר 2009 בשעה 14:33
            (#)

            אורי לך תעשה ככה חתיכת יפה נפש שמאלן לא ממעניין אותי הדעה שלך עליי הפגמים שאתה מחפש באחרים הם אלו שקיימים בך.
            לא זכור לי שפניתי אלייך בכלל ויגאל יודע טוב מאוד להגן על עצמו הוא לא צריך אנשים קטנים כמוך שמנסים להשמע אניטילגנטיים על ידי הכפשות.

            לא ביקשתי את הבמה של יגאל אני פשוט נכנס ומגיב על דבריי ההבל שלו. לפני שהוא קורא לאקאי ברי תרמית, בל נישכח שלא מיזמן הוא פרסם פה פוסט שבו הוא שם מודעה בקרייג ליסט ומכר שם בקבוקי אקאיי בריי..
            אז טול קורה מעינך מה שאני שונא הכי הרבה זה צבועים שלא רואים את הדבשת של עצמם.
            אני יודע לדבר יפה ויודע לדבר מלוכלך ולך אורי התולעת צריך לדבר רק מלוכלך!
            אתה האחרון שתחילט מי ייצג ומי לא חתיכת אפס מאופס ואני לא באתי ליצג אף אחד חמור לובש בגדים שכמוך.
            העסקים שלי מתנהלים טוב מאוד ואל תסית פה אנשים נגדי אני לא מנהל להם את העסקים ואם שלך לא מנוהלים טוב זה ביגלל שאתה חמור!
            אין לך שום מושג על אופן הניהול שלי ואים אתה מבסס את מסקנותיך על סמך השערות מופרכות במקום עובדות מוצקות זה אתה שצריך לעשות בדק ביית אימפוטנט קטן שמנסה לעשות מעצמו גדול.

            • אורי   5 בספטמבר 2009 בשעה 23:05
              (#)

              חחחח….ענק.

              נ.ב
              אני דווקא ימני:)

            • המיליונר בפיג'מה   5 בספטמבר 2009 בשעה 23:35
              (#)

              כן,
              מכרתי אסאי. ואני מתבייש בזה על כל דרך שמכרתי בה את זה. אבל אני מספיק גבר להודות בטעויות שלי, ולא רץ להתבכיין על כל העולם.

              צביעות זה בדיוק הפוך, זה לעשות טעויות ובכל דרך לנסות למזער נזקים במקום להודות בהם.

        • אופירס   2 בספטמבר 2009 בשעה 15:08
          (#)

          צודקת ליאת, בכלל לא תת רמה. בחור איכותי ואינטיליגנטי. :)

          לירן 2 בספטמבר 2009 בשעה 9:25
          (#)

          בוא ניראה אותך נותן לי סלאפס אופיר שמעתי על הרבה גיבורים כמוך שמתחבאים מאחרי המחשב יהומו

          • לירן   5 בספטמבר 2009 בשעה 14:40
            (#)

            ואתה שאמרתה שגם הייתה נותן לו סלפ הופך אותך לבחור ברמה? סתכל על עצמך קודם לפני שאתה מדבר על אחרים טמבל !
            מה באתה לריב איתנו שאתה יותר ברמה ילד? אני לא משועמם כמוך תגיד מה שאתה רוצה תולעת אומללה.

            • אופירס   5 בספטמבר 2009 בשעה 16:07
              (#)

              כן גבר, אני זה שבא לריב. שא ברכה וסע לנו מהעיניים…

            • אורי   5 בספטמבר 2009 בשעה 23:12
              (#)

              עזוב אופיר, ללירן יש עוד מעט בר מצווה. תן לו לשחק :)

            • אופירס   7 בספטמבר 2009 בשעה 14:17
              (#)

              מזל טוב חמודי! :)

        • ישראל   2 בספטמבר 2009 בשעה 23:58
          (#)

          איך זה קשור לכל הסיפור?!

    • ישראל   3 בספטמבר 2009 בשעה 0:04
      (#)

      אם אתה ומבקש שרות כלשהו, גם בתשלום (ויש ישראלים שחושבים שאם הם שלמו על משהו כסף, אז זה כולל גם נשיקות בכפות רגליים), ומתבטא בצורה דומה, לא פלא שאף אחד לא רוצה לא רק שלא לעזור, גם לא להקשיב לך…

      • דויד   5 בספטמבר 2009 בשעה 14:37
        (#)

        לא ראיתי שהוא כתב שביקש שינשקו לו את כפות הרגליים גם אני הייתי כזה מיתנשא עד שחסמו לי את החשבון על כלום מאחל לך שזה יקרה לך ותרגיש מה זה ישראל

    • המיליונר בפיג'מה   5 בספטמבר 2009 בשעה 16:47
      (#)

      לירן היקר,

      לא לכלכתי עליך, לכלכתי על עצמי. חבל שאתה כל כך מרוכז בעצמך… אולי לפי ההתקפה שלך בכל זאת יושב לך משהו על המצפון?

      לגבי גוגל, הפוסט הזה היה עליי ועל הבעיות שלי, ולא על גוגל. גוגל כמו כל חברה יש לה יתרונות ויש לה חסרונות, אם אתה חושב שהחסרונות שלהם מתבלטים על היתרונות שלהם, פשוט תמשיך הלאה… גוגל לא קובלים אותך…

  13. אהרון   1 בספטמבר 2009 בשעה 18:12
    (#)

    אני עדיין לא מאמין בעיניין התוכן, אם יש לי מוצר שאני רוצה למכור, גוגל צריכים לאפשר לי על ידי הפרסום שלהם.

    זה לא עניינם התוכן שאני מספק לאנשים, אני יתן להם תוכן אחרי שישלמו לי.

    היתרון אבל בזה שצריך תוכן זה שלמרות שיש יותר עבודה, התחרות יותר קלה כי רוב האפייליטס לא מבינים מה קורה או שהם עצלנים מלהשקיע באתר אחד גדול.

    בקיצקץ לדעתי עדיף למכור מוצר משלך. גם יש לך אפייליטס, גם אתה לא מקבל סלאפים והרווח יותר גדול.

    • מישהו   3 בספטמבר 2009 בשעה 6:50
      (#)

      או שהם למדו על בשרם שאין טעם להשקיע באתר גדול מאחר וגם הוא חוטף SLAP
      ואז כואב הלב פי 1000

    • שחר, מדיה מטר   3 בספטמבר 2009 בשעה 19:55
      (#)

      תכלס אתה לוקח את זה מהזוית שלך שזה בסדר אבל אם תקח בחשבון את הזוית של גוגל והניסיון שלהם לתת מוצר טוב יותר לגולשים = לקוחות שלהם תבין שיש להם בעיה.

      כאשר חיפושים כולם מובילים לעמודי נחיתה שנראים כולם אותו הדבר / אותו המוצר הגולש לאורך זמן לא מעריך שגוגל מספקת תשובה = שירות איכותי.

      אז גם אם תהיה 100% בסדר ועדיין בנישה שלך כולם ישווקו את אותו הדבר וייראו אותו הדבר אתה תקבל איזה סלאפ בשביל הדילול. מממ, דוגמא חלשה משהו אבל תחשוב על זה כמו שפרדסן צריך להשמיד ענפים עמוסי פרי בשביל שהטרקטור שלו יוכל לעבור…

      לכן המסקנה שלי היא שכדאי להשקיע בעיצוב קצת שונה ולא רק תוכן.

      • לירן   5 בספטמבר 2009 בשעה 14:44
        (#)

        על איזה שירות ואיזה איכות אתה מדבר?
        אני פרסמתי אצלהם שנים ולא ראיתי לא שירות ולא איכות!
        שירות זה שיש טלפון נורמלי לשרות לקוחות שבו אפשר לדבר עם נציג שירות עם כל הכסף שאנו שופכים להם מגיע לנו לקבל.
        שירות זה שיש אמייל נורמלי שחוזרים אילו ולא מקבלים תשובות אוטומטיות קצרות ומעליבות שבהם כתוב אל תפנה אלינו יותר תודה.
        יכלתי להביא עוד אינספור הוכחות אבל כל מי שמכיר את גוגל יודע שבתכלס אין להם שום שירות ושום איכות!!!

  14. רונן   1 בספטמבר 2009 בשעה 18:25
    (#)

    יגאל, מסכים איתך לגמרי לגבי התובנה של נושא הוספת הערך.
    גם אני הגעתי למסקנה הזאת לפני מספר חודשים ולכן אני כבר מסתכל לכיוונים אחרים. אני לא מאמין שאפשר לבסס הכנסה לטווח ארוך על עסק שלא מספק ערך אמיתי.
    בכל אופן, אם הדרך לספק ערך היא כתיבת תוכן – לדעתי כבר לא מדובר בשיווק שותפים אלא בכתיבת תוכן. איך עושים כסף מהתוכן זה כבר נושא שולי יותר.
    זה שינוי עצום לעבוד משיווק PPC לכתיבת אתרי תוכן, אתה לא חושב?

  15. גיל   1 בספטמבר 2009 בשעה 19:33
  16. מליונר בפוטנציה   1 בספטמבר 2009 בשעה 19:44
    (#)

    כמו תמיד נהנתי לקרוא את הפוסט שלך, ואין לך מושג כמה מוטיבציה אני מקבל ממך, לא ממש הולך לי בנתיים בכל התחום, אבל אני עדיין מאמין בדרך ובעבודה קשה.
    יש לי שאלה קצת לא קשורה, שמצד אחד התשובה עלייה דיי ברורה לי, אבל מצד שני יכול להיות שאני טועה, כשאתה בונה עמוד נחיתה ובו אתה מספר על בעיה או משהו ואיך המוצר עוזר לך לפתור אותה, אתה שם בעמוד הזה באנרים של המוצר, או רק קישורים כתוך הטקסט?

    אשמח אם תענה, אגב, אתה בין המאושרים שהספיקו לקנות מנוי ליציע המערבי?

    • המיליונר בפיג'מה   5 בספטמבר 2009 בשעה 16:54
      (#)

      אהלן,

      לצערי הפסדתי גם את המנוי ל-8-10. מתלבט אם שווה בכלל לקנות ל-13-16.

      לגבי עמוד הנחיתה, זה מורכב וזה תלוי בנישה. מה שכן, אני אף פעם (כמעט) לא משתמש בבאנרים שנותנים לי, אלה בונה לבד.

  17. גולד לייבל   1 בספטמבר 2009 בשעה 20:49
    (#)

    אין לי ספק שתצה מזה!
    כל עסק אוןליין/אוףליין חייב שיהיה לו בסיס חזק שיהיה אפשר לבנות ולהתרחב עליו.
    בהצלחה איש, ההצלחה שלך קיימת, תבסס אותה.

  18. מוטי   1 בספטמבר 2009 בשעה 21:31
    (#)

    מטעויות לומדים זה הדבר הכי חשוב.

  19. אסף   1 בספטמבר 2009 בשעה 22:47
    (#)

    יגאל
    אני מבין את הרצון שלך לדחוף קדימה וזה זוכה אצלי להכרה.
    אבל.. אני עובד עם גוגל כבר שנים מספר ואני יכול להגיד לך בבטחון שגם אחרי שתקים מגה אתר עם אלף עמודים, יגיע אותו הSLAP שיזמבר את כל העבודה שלך.
    זה רק עניין של זמן עד שהאתר שלך ולא משנה איזה ואיך תקים אותו יפגע בחוק שגוגל לא אוהבים.
    הדימוי הנכון לפרסום בADWORDS זה כמו ללכת בשדה מוקשים, שיש בו כלכך הרבה מוקשים שלפעמים אתה גם מפחד להזיז רגל. אבל להבדיל משדה מוקשים פה נוספים כל הזמן מוקשים חדשים כולל מתחת לרגליים שלך גם אם לא תזוז בכלל.

    תקים אתר של 1000 עמודים ועוד 5 חודשים גוגל יעיפו לך אותו בSLAP הבא כי האתר לא היה מספיק XXXXX (סיבה משתנה) ואז נראה מה תספר בפוסט שלך על המוטיבציה לדחוף קדימה.

    • לירן   5 בספטמבר 2009 בשעה 14:48
      (#)

      אני שמח שכתבתה את זה!
      צודק במאה אחוז! אני מעל 10 שנים מפרסם אצלהם והילד הזה מפרסם פה דברי הבל, טועה ומטעה אחרים!
      יש לגוגל כל כך הרבה תקנות מיותרות שאותן הן לא מגלים לנו וחמור מיכך שהבקרה עליהם מנוהלת על ידי מערכת פיקוח אוטומטית שהרבה פעמים פוסלת סתם מודעת!
      כנראה שגוגל לא חזו בהשקעה של מערכת חלונות שבו היא קרסה בזמן הפרזנטציה והם לא מודעים או שהם כן מודעים אך מתנשאים וגאים להודות בעובדה שקיימים באגים שמתרעים סתם על אי עמידה בתקנון!
      בגוגל הלקוח אף פעם לא צודק!!!

    • המיליונר בפיג'מה   5 בספטמבר 2009 בשעה 16:57
      (#)

      אז אם זה יקרה לי, אני אחפש פתרונות אחרים…

  20. seothug   2 בספטמבר 2009 בשעה 9:03
    (#)

    בתור אחד שמתמחה בשיווק אורגני של אתרים בחו"ל (מישהו אמר gambling ????) לפעמים אני תוהה מה היה קורה אם הייתם משקיעים את כל המאמצים שלכם בקידום אורגני. שלא תבינו אותי לא נכון, ממש הייתי רוצה לשאוב מכם את כל הידע ב ppc ולהתחיל להשיג תוצאות מידיות (לטוב ולרע) כדי שיהיה לי בשר ואני אוכל נתח את התוצאות ולבצע אופטימיזציה אבל קשה לי להכנס לזה עכשיו. שלא נדבר שמבחינה כלכלית אין מצב להוציא את הסכומים האלו כרגע (חברת החשמל is a bitch). אני אסתפק בעבודה קשה שמניבה תוצאות לאחר זמן ממושך.(חודש עד שנה) מזל שיש לנו את ה טוויטר וכל שאר ה social שהם מביעים טראפיק (קטן) מיידי לאתר. לפחות בשביל ההתחלה.אני באמת בשוק מהכמות תגובות מפורטות שיש כאן בבלוג אני לא חושב שיש לזה אח ורע בארץ (אני מכיר קצת…) רק מהתגובות אפשר להרים אתר שיתחרה על מונחים תחרותיים מינוס בארץ. לא יודע למה אבל עושה לי טוב שאני רואה ישראלים מתחרעים על גוגל ועל שיווק מוצרים אולי יום אחד נקים רשת מוצרים משלנו ונשתלט על הנישה בדיוק כמו על ההימורים. שחקו אותה כולכם…

    • המיליונר בפיג'מה   5 בספטמבר 2009 בשעה 17:01
      (#)

      אהלן,

      אנחנו כבר שולטים :) בכל רשת שדיברתי איתה, יש לפחות ישראלי אחד ב-Top10, וזה אומר 10%, שזה מדהים, כי כמות המשווקים הישראלים בעולם קטנה בהרבה מ-10% ביחס לשאר.

      לגבי SEO, נראה בקרוב :)

  21. seothug   2 בספטמבר 2009 בשעה 9:11
    (#)

    שכחתי גם להגיד שאם מישהו רוצה טיפים להרים אחלה אתרים בוורדפרס (בהתייחסות לפוסט למעלה ועוד בחינם) שישלח מייל.

  22. seonight   2 בספטמבר 2009 בשעה 10:26
    (#)

    ל – seothug

    SEO זה קל
    בוא ניראה אותך על גוגל ב PPC

    ;)

  23. seothug   2 בספטמבר 2009 בשעה 11:17
    (#)

    seo זה קל כשאתה מקדם אתר השכרת רכב בארץ (גם לא בטוח). לשחק עם גוגל.com במונח poker ו texasholdem זה כבר קצת יותר קשה. קצת.. יותר…קשה…
    אבל זורם איתך.

  24. מוטי   2 בספטמבר 2009 בשעה 11:25
    (#)

    פוסט חזק ושפע של תובנות אדירות לחיים…
    כמו למשל התובנה השחוקה ההיא ש"התוכן הוא המלך"…

    • דניאל   5 בספטמבר 2009 בשעה 14:50
      (#)

      התוכן הוא המלך זה קלישאה שחוקה שנועדה לקדם איבוקים..

  25. שניר   3 בספטמבר 2009 בשעה 12:44
    (#)

    לי נדמה שזה קצת מתנשא מצד גוגל לחשוב שכל אתר צריך לתת תוכן משמעותי. יש בעולם הזה, תתפלאו גוגל, אנשים שרוצים לקנות. אז הם חוקרים קצת פה ושם וקונים. להגיד לאותם אנשים שהם חייבים להיכנס לאתר עם מלא תוכן, שהROI שלו נמוך יותר, ולכן גם המחירים בו יהיו חייבים לעלות בהתאם זה קצת מתנשא.

    אבל אני חושב שנושא התוכן הוא קצת הסחת דעת מהעניין העיקרי והוא שלגוגל פשוט נמאס מאפיליאייטס. נקודה. נמאס להם מהמודל הזה שהם בסופו של דבר שואפים להחליף ולהיות במקום האפיליאיטס, מהמלחמות עם משווקים קטנים, מהסלאפים ומהמוצרים המפוקפקים (עם כל הכבוד לקליבנק, ולמרות שהמוצרים שלהם לא עושים את כל שיטות הריביל המפורסמות, הספרים האלה בסופו של דבר נכתבים ע"י משווקים שרוצים כסף ומעט מאוד רוכשים מוצאים בהם מידע שימושי). אז זהו, גם אם תבנו אתרי תוכן מדהימים שיובילו למוצרים באפיליאציה גוגל יראו את זה והסלאפ יגיע, וזה ודאי.

    מה עושים? הולכים למקומות אחרים וקונים תנועה, כמו שיגאל כבר כתב, גוגל זה עדיין חלק קטן מהאינטרנט ויש עוד מלא מכרי זהב קטנים וגדולים. מי שרוצה להיות בטוח או שיבנה אתרי תוכן אמיתיים לטווח ארוך שיספקו לו את הרוגע הכלכלי הבסיסי הזה, או שיעסוק בייעוץ, שיעשה וואטאבר, אפיליאציה תמיד היה ותמיד יהיה משחק של אפס אנד דאונז, הקטע הוא רק להפוך את האפ שלך לכזה משמעותי שהדאון בכלל לא יכאב.

  26. יגאל שמעון   4 בספטמבר 2009 בשעה 12:00
    (#)

    נהנתי מאוד למדתי והחכמתי. ולדעתי ללכת על אתרי תוכן זה פשוט לשנות כיוון חשיבה. ולאחד מומחה כמוך יגאל, אני הייתי מוסיף מקורות תנועה אחרים, זה יותר מהיר מאשר אתרי תוכן.

  27. רונצ'ו   5 בספטמבר 2009 בשעה 11:59
    (#)

    שלום יגאל (פיג'מיסט),

    אני קורא אדוק של הבלוג שלך ואני חייב לציין שאני נהנה ממנו מאוד. :)

    שאלתי אלייך היא, האם אתה בעצם מכריז בפוסט הזה על מותו של שיווק ה-PPC כמו שאנחנו מכירים אותו? הרי אם כבר מקימים אתרי תוכן הדבר הכי טבעי והגיוני לעשות הוא לקדם אותם באמצעות SEO ולהשתמש ב-PPC כאופציה שניה לצורך תגבור וויסות הטראפיק שלך. כך גם תגן על עצמך מחשיפת יתר לסלאפים לא ברורים.

    למיטב הבנתי ניתן להרוויח משיווק PPC ואני מניח שרבים ואתה ביניהם עושים זאת בהצלחה, אבל זה דורש הרבה מאוד תחזוקה של הקמפיינים ועבודה רבה ולכן מי שרוצה להגיע ל-"שבוע עבודה של ארבע שעות" עשוי להגיע למסקנה ש-PPC הוא לא הכלי האידאלי לכך.

    מה דעתך?

    נ.ב- אני אשמח אם גם שאר המגיבים בבלוג יביעו את דעתם.

    תודה

    • המיליונר בפיג'מה   5 בספטמבר 2009 בשעה 17:09
      (#)

      אני לא מכריז על מותו של ה-PPC אלא מכריז על מותו של ה-One Landing Page site, וזה הבדל גדול. בנוסף אני מכריז על שינוי בכיוון חשיבה שלי, עכשיו אני מתחיל לדבר בכיוון של ממלכה. ממלכת הטראפיק. ממלכה שמכילה PPC, SEO, PPV וכו… ואת הממלכה בסופו של דבר אני אהפוך למותג!

      • רונצ'ו   7 בספטמבר 2009 בשעה 0:22
        (#)

        אני מאמין מאוד בכיוון החשיבה החדש שלך. זה מאוד יפה לראות את התפתחות העסק שלך מההתחלה ועד עכשיו.
        שיהיה המון בהצלחה! :)

  28. אסף   6 בספטמבר 2009 בשעה 23:39
    (#)

    אהלן אחי,

    אתה בטח לא זוכר אותי (התימני עם הקוקו שפגש אותך באפיליקון הראשון), אבל רק רציתי להגיד לך שלגמרי ביטאת בפוסט הזה את רחשי ליבי (בקטע של לעשות משהו שבאמת יטיב עם הלקוחות שלך מההיבט של לתת להם ערך מוסף).

    תענוג לקרוא אותך גבר!

    אסף

  29. איתן   8 בספטמבר 2009 בשעה 7:11
    (#)

    יגאל,

    איך אתה מתכוון לייצר עמודים לאתר?
    שימוש בPLR יסליפ אותך שוב,
    וכתיבתם בעצמך בכמות של פי 100 (", ואני פשוט יודע שבשנה הבאה יתווספו ל-100 האלה כמה אפסים") היא לא כל כך ישימה מסיבות של: כמות ושפת אם, ולו רק בכדי לנסות לשמר את הנדלן האינטרנטי שלך.
    האם אתה מתכוון:
    לקחת שורה מאתר זה, ופסקה מהאתר השני?
    הרי זה מה שכולנו עושים פחות או יותר.
    אז איך להכפיל את זה פי 100?

    • המיליונר בפיג'מה   13 בספטמבר 2009 בשעה 13:37
      (#)

      פשוט לעשות Outsourcing.

      לשכור כותבים שיכתבו לי תוכן איכותי וייחודי.

      • איתן   13 בספטמבר 2009 בשעה 16:08
        (#)

        בהצלחה,
        דע לך שאני ממש מרותק אחר מאבקך בגוגל סלאפ.
        זה ממש מעצבן שעקב גחמות גוגל נאלץ להשקיע גם זמן בתדרוך הכותבים,
        ובסופו של דבר גם מחיר הכותבים, יעלה.

        כולי חשש שהם יהרסו את המקצוע, כמו שעשו ל-SEO בזמנו.

        אבל עם הנחישות שלך :)

  30. hafakulta.com   8 בספטמבר 2009 בשעה 11:20
    (#)

    היי יגאל,

    לפני למעלה משנה ניהלנו התכתבות עקובה מדיו לגבי חשיבותם/זניחותם של תוכן ועיצוב איכותיים לאופן שבו נתפש האתר בעיני "גוגל". התעקשת על כך ששגיאות כתיב הן סממן של אותנטיות ושעיצוב הוא לא בדיוק הדבר שמעניין בכלל מישהו בתעשייה.

    למקרא הפוסטים האחרונים שלך אני מרשה לעצמי להזכיר לך את הנושא, ואפילו להעלות תחזית שערורייתית חדשה, שכנראה תתברר לנו רק בעוד כמה שנים כנכונה או כמוטעית.

    מה שאני טוען הוא שבקצב הצמיחה הנוכחי של כמויות העמודים ברשת לא תישאר לגוגל שום ברירה אחרת מאשר להשתמש בכל כלי סינון העומד לרשותם, ממוכן או אנושי, כדי להיפטר מכל הזבל המניפולטיבי שמפומפם לאוויר ולהישאר רק עם המהות. עד כאן המצב לא שונה בהרבה ממה שממילא קורה כיום בתחום, אלא ששניים מהכלים העתידניים האלה יהיו לדעתי אלגוריתמים מתוחכמים שימדרגו גם, אם לא רק בעיקר, את ה"נכונות" הלשונית של התוכן ואת רמת ה"נקיון" של העיצוב בדף, ולא רק את ה"שימושיות" והערך המוסף שאותו הוא מציע למשתמש.

    גם אם זה נשמע עדיין הזוי ולא מציאותי, לא נראה לי שגוגל יוותרו על איזושהיא אופציה קיימת מהסוג הזה בבואם למדרג את האתרים שהם מאנדקסים. אני בכל אופן משתדל כבר היום להקפיד מאד על האספקטים הללו כשמדובר בנדל"ן האינטרנטי שלי, ומשוכנע בכך שהזמן יוכיח שצדקתי.

    כדי להמחיש טוב יותר את הנושא כדאי אולי להעיף מבט על האופן שבו מרביתנו מתייחסים לכמויות המיילים הבלתי נתפסות שנוחתות בתיבות הדואר הוירטואליות שלנו. את מה אנחנו ממהרים למחוק (שפה עילגת, חלוקת דף מתישה, צבעים משעממים, גופן מאיים…), ממי אנחנו מתעלמים, על מה אנחנו מתעכבים ולמי אנחנו גם עונים. וכן, אני יודע שאתה עקרונית עונה לכולם (וגם אני כזה, מסיבות שלי), אבל שנינו מכירים לא מעט אנשים שצריכים להתמודד עם הררי-הרים של מיילים נכנסים ולכן פשוט קוראים (במקרה הטוב) ומוחקים את כולם, בלי לשלוח אפילו אישור קבלה…

    • המיליונר בפיג'מה   13 בספטמבר 2009 בשעה 13:42
      (#)

      מוטי היקר,

      חבל שאתה לוקח דברים באופן אישי, ומגיע למסקנות סוביקטיביות. הנה המסקנות שכתבתי למוטי:
      1. לא שואף לפרפקציוניזם, ולכן לא איכפת לי שפיקסל כזה או אחר בעיצוב שלי לא תקין. מוטי העיר לי על פיקסל כלשהו לא במקום בעיצוב של הבלוג.
      2. לא איכפת לי שהבלוג מלא בשגיאות כתיב, כי הבלוג הוא למטרות כיף. כמו שאני לא מצפה להרוויח ממנו כסף, אני גם לא רוצה להשקיע בו כסף בתיקון שגיאות כתיב. לעומת זאת ציינתי שכל התכנים אשר מהם אני מרוויח כסף עוברות בדיקות שגיאות כתיב.

      חבל שכך אתה מתייחס לכל מי שלא רוצה לשכור את שירותיך, עליך לקבל את העובדה שיהיו גם אנשים שלא יהיו מעוניינים בשירותך. אנחנו חיים בעולם דמוקרטי.

      • hafakulta.com   13 בספטמבר 2009 בשעה 19:37
        (#)

        סליחה?
        אתה בטוח שאתה לא מבלבל אותי עם מישהו אחר?

        מעולם לא ניסיתי למכור לך משהו. מכסימום לתת לך בחינם אי אילו עצות מקצועיות, לעזור לך בעריכה הלשונית או לספר לך דבר או שניים על קומפוזיציות ופרספקטיבות בעיצוב. כל עזרה שהצעתי לך, עד כמה שזכור לי, היתה על בסיס התנדבותי, אבל אתה בחרת משום מה להאמין להרהורי ליבך (קרא שוב את כל ההתכתבויות בינינו אם אתה לא מאמין…).

        במחשבה שנייה, מדובר בעצם בתגובה הגיונית לחלוטין: הרי במציאות ההזויה הזו שבה כל אחד מנסה למכור לכל אחד משהו, לא קשה להתפתות ולהאמין שכולם, בלי יוצא מן הכלל, חיים גם הם באותו סרט…

        אבל עזוב וחשוב רגע בהגיון: אם לך לא איכפת מזה שה"בייבי" שלך מלא בשגיאות כתיב ובטעויות תחביר, למה שלי יהיה איכפת?
        ולמה נדמה לך שאני כותב לאנשים רק כדי לשכנע אותם לשכור את השירותים שלי? (טעות, אגב. אני ממילא לא מתגורר בארץ ולא תלוי בלקוחות שאוהבים להתלונן ושונאים לשלם…),
        ואגב, אם הזמנתי אותך להתארח בבית הנופש האירופי שלי זה רק משום שזו הדרך הקבועה שלי להודות לאנשים שגורמים לי עונג (ואני אכן נהנה מאד לקרוא את הבלוג שלך…), אבל עכשיו, על סמך ההתנגחות הזאת, נפל לי פתאום האסימון: אולי חשבת שאגיש לך חשבון מנופח על האירוח ביום שבו תעזוב… well, אל דאגה: לשמחתי ולמזלי אני חי חיים שמאפשרים לי לבחור את אלו שאני עובד עבורם ולא להפך, כך שהנחת היסוד שלך ממילא מוטעית מיסודה… עולם דמוקרטי כבר אמרנו?

        בקיצור, מיליונר יקר, הרבה בריאות ואיחולי שנה טובה. יום כיפור בפתח ואני מנצל את ההזדמנות כדי לבקש את סליחתך על בזבוזי הזמן האיומים, הנוראיים והמיותרים שגרמתי לך. באמת שלא התכוונתי, אבל שוב הסתבר לי שהדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות, כדברי המשורר… לא אציק לך יותר. מבטיח.

        • המיליונר בפיג'מה   7 באוקטובר 2009 בשעה 17:47
          (#)

          אוקיי,

          אז טעות שלי, כנראה שהייתה אי הבנה.

          מצטער. אני עדיין לא רוצה לתקן את השגיאות כתיב שלי בבלוג. אבל בעמודי הנחיתה שלי, כן יש מעבר כפול אפילו של בידוק שגיאות.

  31. גדי   9 בספטמבר 2009 בשעה 7:35
    (#)

    למה אחרי שנרשמים לazoogleads מקבלים מייל שכדי שהחשבון בazoogleads יהיה פעיל צריך למלא שאלון או לקיים רעיון טלפוני איתם? מה צריך לעשות? מה אתם ממליצים?

    • ilya   9 בספטמבר 2009 בשעה 11:35
      (#)

      Here are some of the questions they always ask:

      1. How do you plan on promoting our offers? Say you are an experienced PPC marketer and you've been doing affiliate marketing full time for the last 2 years and that you plan on getting all your traffic from Adwords and YSM (Yahoo Search Marketing)

      2. What other networks are you with? Always say you are with Hydra and that their offers are doing well for you. They all seem to compete with Hydra and desperate to steal some of their affiliates. Say you are with Maxbounty or Copeac as well and that you are trying to scale your business – looking for more offers/exclusive offers that convert well and has high comissions.

      3. What's your best offer/offers? Just go and pick an offer in one of the networks that you are already in and read a bit about it. Just pick one or two of the best converting ones.

      If they want to know how you promote it, just tell that you build review type landing pages and send highly targeted traffic to it – testing and tracking keywords and testing and tracking offers (sound more sophisticated)

      4. What's your budget for PPC traffic? Say $500/day at the moment, but you are scaling your business and hope to be making much more (and spend much more). They usually follow tjis with "how much do you make a month" – usually just to check that you aren't lying. Make sure your numbers add up.

      5. If they ask what sort of offers you are looking for, just say that you are looking for more of what';s already working for you – match this up to what you said in 3. You can also say that you are interested in XXX but you haven't been able to find any good offers.

      The important thing is that you got to sound confident and upbeat. Don't be overly friendly, but try and crack a polite joke or something. Since I am phoning from Australia, I would always start with a "G'day mate" – they love it and it usually gets the conversation off to a positive start.

    • ilya   9 בספטמבר 2009 בשעה 11:37
      (#)

      Here are some of the questions they always ask:

      1. How do you plan on promoting our offers? Say you are an experienced PPC marketer and you've been doing affiliate marketing full time for the last 2 years and that you plan on getting all your traffic from Adwords and YSM (Yahoo Search Marketing)

      2. What other networks are you with? Always say you are with Hydra and that their offers are doing well for you. They all seem to compete with Hydra and desperate to steal some of their affiliates. Say you are with Maxbounty or Copeac as well and that you are trying to scale your business – looking for more offers/exclusive offers that convert well and has high comissions.

      3. What's your best offer/offers? Just go and pick an offer in one of the networks that you are already in and read a bit about it. Just pick one or two of the best converting ones.

      If they want to know how you promote it, just tell that you build review type landing pages and send highly targeted traffic to it – testing and tracking keywords and testing and tracking offers (sound more sophisticated)

      4. What's your budget for PPC traffic? Say $500/day at the moment, but you are scaling your business and hope to be making much more (and spend much more). They usually follow tjis with "how much do you make a month" – usually just to check that you aren't lying. Make sure your numbers add up.

      5. If they ask what sort of offers you are looking for, just say that you are looking for more of what';s already working for you – match this up to what you said in 3. You can also say that you are interested in XXX but you haven't been able to find any good offers.

      The important thing is that you got to sound confident and upbeat. Don't be overly friendly, but try and crack a polite joke or something.

    • המיליונר בפיג'מה   13 בספטמבר 2009 בשעה 13:43
      (#)

      כי אלה הנהלים… תרים אליהם טלפון…

  32. רותם   17 בספטמבר 2009 בשעה 5:18
    (#)

    שבחים על הפוסט,

    "don't put all your eggs in one basket"

    הציטוט הזה תקוע לי בראש טוב טוב, אני חושב שמי ששם את כל הביצים בסל אחד הוא מקובע או פוחד להתפזר.

    ומבחינתי, הגבלה לעסקי אינטרנט בלבד גם מכיל בתוכו את הציטוט הרי,. גם בעסקי OFFLINE אפשר לייצב טייס אוטומטי.

    זה אומנם הפוסט הראשון שאני קורא בבלוג שלך אך בהחלט לא האחרון.

    ד"א, יש לך מנוי לאלופות? (אני במערבי)

    • המיליונר בפיג'מה   7 באוקטובר 2009 בשעה 17:48
      (#)

      אהלן רותם,
      תודה על התגובה.

      יש לי מנוי לליגת האלופות, לצערי מאחר ונרשמתי באיחור האופייני לי, נותרו מנויים רק ל-13-16. לא נורא, העיקר האווירה….

  33. בועז   29 בינואר 2010 בשעה 21:39
    (#)

    מה שאני לא מצליח להבין זה איך אתם כל פעם משתמשים בכרטיס אשראי חדש. כמה כרטיסים חוץ בנקאי כבר יש לך. אתה שמתמש במניבוקרס גם?

    • המיליונר בפיג'מה   5 בפברואר 2010 בשעה 19:50
      (#)

      גוגל לא העיפו אותי, רק את הקמפיין, כך שאני עדיין עם אותו כרטיס אשראי.

      חוץ מזה יש לך כרטיסי אשראי חד פעמיים בדואר.

  34. אילן   31 במאי 2010 בשעה 17:56
    (#)

    למיליונר פיגמה שלום
    לאחר קריאה של הכתבה הנ"ל
    גיליתי שיש המון מושגים ומילים שנמצאות בתוך הכתבה שאני לא יודע מה הם וצרירכות הבהרות למה הכוונה
    כגון:
    פוסט
    סלאפ
    אדוורדס
    MCC הישן
    ה- ROI
    הבידים
    Prosper202
    אדסנטר
    באפיליקון
    אפיליאייטס
    Acai, Grants
    באפיליאייט
    " אסטרטגיות PPC

    משתוקק לדעת עוד בברכה
    אילן

  35. בוריס   29 במאי 2011 בשעה 15:59
    (#)

    "האפיליאייטס הללו אמרו לי שהדבר הכי טוב שקרה להם, זה כשהעיפו אותם מגוגל. הם התפתחו הרבה יותר בזכות זה, ובזכות מחשבה חיובית ויצירתית הם הצליחו לשבור שיאים חדשים"

    בטח שהכל טוב אצלהם. הם עשו כסף טוב באדוורדס ועכשיו הם מוכנים לאתגרים יותר גדולים הדורשים השקעות. אם עשיתי כסף טוב באדוורדס והם סגרו חשבוני, הייתי נכנס לקניית מדיה – שמה כסף גדול.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!