מה למדתי מקריאת 24 ספרים ב-6 שבועות?

Vision Quest

Vision Quest

מי שעוקב אחרי הבלוג, בודאי זוכר שלפני חודשיים, החלטתי לקחת חופש מעבודה מעשית ולהשלים קצת פערי ידע שנצברו אצלי. בהתחלה כתבתי שאני יוצא ל-Vision Quest של "שבוע/שבועיים", מה שבסופו של דבר לקח שישה שבועות. אני רוצה להביא בפניכם כאן את המסקנות שהיו לי מסשן הלימודים הזה.

מלכתחילה החלטתי לצאת למסע הלימוד האינטנסיבי הזה, כי לא הרגשתי שלם עם הרבה דברים שאני עושה. אמנם אני יודע להביא תנועה איכותית ב-PPC, תוך כדי הוצאת הביד הזול ביותר ועדיין משהו פנימי לא הרגיש לי נכון. אני יודע לעשות אופטימיזצייה למנועי חיפוש ולהביא אחלה טראפיק בזיל הזול, ועדיין משהו לא הרגיש לי טוב…

מה קראתי ומה למדתי?

בניגוד לתחילת דרכי בתחום, בה הייתי קורא בעיקר על PPC, SEO ושיווק שותפים. הפעם זה לא כל כך עניין אותי, אמנם קראתי קצת מאוד בנושא אך הרוב המוחלט היה על משהו אחר.

פשוט הגעתי למסקנה, שאני עובד על להקים עסק באינטרנט, וזה לא משנה באיזה Buzz Words משתמשים – שיווק שותפים, קידום אתרים, וכו… העניין פה הוא להקים עסק.

זיהיתי אצלי 2 בעיות עיקריות, שני עקבי אכילס אם תרצו:

  1. אין לי ניסיון חיים ובעסקים בפרט.
  2. הקופסא שלי מפוצצת בידע על טכניקות ושטויות אחרות בנושא "שיווק שותפים" ו-PPC, אבל לומר לכם את האמת… אני לא באמת ידעתי מזה שיווק….

לכן, בניגוד גמור למה שעושים בדרך כלל וקוראים על שיווק שותפים ו-PPC, עליתי למעלה בסקאלת הנישות. קראתי על שיווק בכלליות, עסקים בכלליות, כלכלה בכלליות, פסיכולוגיה בכלליות, קופירייטינג בכלליות ועוד הרבה נושאים בכלליות. העיקרון הוא, שהפעם לא ירדתי לפרטי פרטים, אלא עליתי לכיוון הקונספטים. כי אני מאמין שאם אני יודע את הקונספטים, את הפרטי פרטים ה-Geshtalt שלי ישלים בעצמו.

מה הם הדברים החשובים ביותר שלמדתי?

מ-6 השבועות האחרונים, אני יוצא עם 94 עמודים מסוכמים בכתב יד, ו-2 מסקנות עיקריות:

  1. עדיין אין לי מושג בשיווק, ולמרות זאת אני מתקרב למושג, כי עכשיו לפחות אני מבין מזה באמת שיווק. יצאתי מהמסע קריאה הזה עם רשימה של 102 ספרים לקריאה עתידית.
  2. לעולם אסור להפסיק ללמוד. אחת הבעיות המרכזיות שהיו לי היא שהפסקתי ללמוד כי חשבתי שאני יודע הכל וזה בגלל שהרווחתי הרבה כסף. מודה בטעות!!! מעכשיו, יש לי בלוז שעה וחצי קריאת ספר כל יום, על הבוקר – עוד לפני העבודה! תקראו לזה התעמלות בוקר של המוח…

ובכל זאת, לקח לי עכשיו כמה שעות טובות של לעבור על 94 העמודים שסיכמתי, ומהם לסכם את המיטב שאני יכול להעביר לכם בשורה אחת. זהו חלק קטן מאוד ממה שלמדתי, ויכול להיות שגם לא תצליח להבין מזה כלום – כי איך אני אגיד את זה, זה מאוד מתומצת… ועם בכל זאת תבינו משהו – שאפו :)

בכל מקרה, לדברים החשובים באמת אני הולך להשקיע פוסטים יחודיים, ואם אני אחזור לכתוב בתדירות גבוהה כמו בעבר, כך אתם תדעו שהספרים בנושא ניהול זמן באמת עבדו :) בכל מקרה, די לחפירות – קבלו:

  • שיווק
    • מיתוג – ניסיון להחרט במוח של הלקוח – "לשלוח ללקוח את השם שלי", לומדים באוניברסיטה.
    • השמה/קמעונאות – פעולה של השמת מוצרים על מדפים בחנויות – לא מדבר אלינו… לומדים באוניברסיטה.
    • תגובה ישירה – שיווק העובד על פי תגובות של הלקוח. – "להביא את השם של הלקוח אלי"… לא לומדים באוניברסיטה…
      • עד שאתה לא עושה מספיק כסף, מיתוג לא משמעותי
      • הכל מוכוון פעולה
      • שיווק באינטרנט זה בעיקר שיווק תגובה-ישירה, רק שבגלל שאף אחד לא מבין כלום, כולם דוחפים מיתוג בפנים.
  • מחקר שוק
    • פילוח שוק – חשוב מאוד לבצע פילוח שוק, על פי חתכי אוכלוסיה
    • לא לחפש מילות מפתח, לחפש אנשים – כיום אנחנו או לפחות אני עושה מחקר על פי מילות מפתח, ולא על פי צרכים של אנשים. גם הלקוחות שלנו הם מנועי החיפוש?
    • עדיף נישות שאנשים מחפשים שם מידע יותר מפעם אחת
  • קופירייטינג
    • לכתוב כמו שמדברים – בדיוק כמו שאני כותב, ולהשתמש במילים כמו חפירות, חרא, זבל… כי אלה מילים שמשתמשים בהם ביום-יום, אין מה להתבייש בהן…
    • אנשים קונים מאנשים, לא מחברות
    • המסר צריך להיות קשור ללקוח לא למוצר ולא לחברה
    • לספר לאנשים סיפורים שהם ירצו לספר אחרי זה
    • קודם כל לכתוב את הרגשות שאנחנו רוצים לעורר, ורק אחרי זה לכתוב את הקופי
    • האלמנט הדומיננטי באתר צריך להיות המסר, לא גרפיקה
    • צריך לזהות את ההדקים הרגשיים על מנת לגרום לפעולה
    • תכניס את הלקוחות שלך למצב שקל להם להגיד כן
    • נ.ב. זה הדבר ה-3 הנקרא ביותר בעמוד מכירה/נחיתה
    • "לפעמים הכותרת הטובה ביותר למכירת סוס זה, 'סוס למכירה'", ג'יי אברהם
    • כל הרעיונות הטובים באים בשירבוט – הסרטים הטובים ביותר לא נכתבו, הם שוכתבו.
    • המוצר עומד בין הלקוח הפוטנציאלי לתוצאה שהוא רוצה לקבל
    • הקופי צריך להכתב סביב תוצאה מדוייקת ומדידה
  • שיווק במיילים
    • הזדמנות לחבר בין עצה לביקוש
    • שאלות ותשובות זו דרך מעולה לתוכן במיילים
    • 7 המיילים הראשונים, הם המיילים הכי ממירים
    • לוקח לבנאדם 7-12 פעם לקבל מסר שאנחנו מנסים להעביר, אימייל זו דרך מצויינת לעשות זאת
    • התקופה הכי רווחית היא 6 החודשים הראשונים של המשתמש ברשימת הדיוור
    • סיגמנטציה של הלקוחות זה הדבר החשוב ביותר
    • תמיד חשוב לכתוב תוכן שתמיד יהיה אקטואלי, על מנת שיהיה ניתן למחזר אותו
    • חשוב יותר להתמקד בבניית רשימת התפוצה מאשר במניעת הביטולים
    • כתוב את המיילים כמו שכותבים מייל לחבר

    פסיכולוגיה – מי ששואל למה צריך ללמוד פסיכולוגיה, הנה התשובה: שיווק = פסיכולוגיה מעשית. וגם לכולנו יש תסביכים ברמה כזו או אחרת, למה לא לתקן אותם?

    • אנחנו זוכרים פנים, יותר טוב ממה שאנחנו זוכרים שמות
    • ישנם תת-תרבויות עם מיקרו-סלבריטיז
    • ההחלטות שלנו הם אי ראציונאליות
    • בני אדם רוצים סיפוק מידי (תרופות קסם)
    • הלקוחות שלנו משועממים, החברים שלהם משועממים, הם לא מכירים מישהו שמנסה לשנות את העולם. תן להם מישהו כזה.
    • פחד גורם ליותר מוטיבציה מאשר רווח.
    • כל שינוי מתבצע מחוץ לאיזור הנוחות – כל הצלחה מתרחשת מחוץ לאיזור הנוחות
    • "דמיון יותר חשוב מידע", אלברט איינשטיין
    • למידה = שינוי התנהגות
    • אם תצליח להסביר לאנשים את הבעיה שלהם יותר טוב ממה שהם יכולים, הם יביאו לך קרדיט על הפתרון של הבעיה.
    • האוייב הגדול ביותר של הלימוד, זו האמונה שאנחנו כבר יודעים…
    • רוב בני האדם מאמינים שהנסיבות גדולות מהחיים.
    • כסף זה סמל, זה לא דבר אמיתי
    • רגשות = כימיכלים ממכרים
    • הסוד לפיתוח יכולות, זה תרגול שיטתי.
    • כל תרגול צריך לקבל פידבק.
    • "זה לא משנה כמה תקרא על איך לרכב על אפניים, עדיין כשתעלה עליהם אתה תיפול" – הדבר החשוב ביותר הוא לנקוט בפעולה.
  • טסטינג/אופטימיזציה
    • חשוב לבצע אופטימיזציה בנקודות המינוף הגבוהות ביותר, כל השאר לאווטסורסינג
    • המילה החשובה ביותר באוצר המילים של מפרסם זה "טסט"
    • "הכל זה בדיקה, שום דבר לא אמיתי עד שתוכיח את זה"
    • להגיד שאתה יודע איך עמוד נחיתה צריך להראות זה טעות.
  • ניהול – ניהול זמן/ניהול עצמי/ניהול עסק
    • אנחנו מנסים לנהל זמן, אבל האתגר הוא לנהל את עצמינו
    • עדיף שיהיה משהו, מאשר עבודה גמורה. מהירות יישום היא המפתח
    • מולטיטאסקינג לא עובד- הוכח מחקרית… – עשיתי מחקר קטן ו-80% מהאנשים חושבים שהם מולטיטאסקרים, אז איך זה שזה הכוח מחקרית כנזק?
    • כשמשהו לא עובד, תדבוק בתכנית
    • אסור לפתוח את היום בקריאת מיילים – ברגע שמתחילים את היום בקריאת מיילים, מתחילים את היום באג'נדה של מישהו אחר.
    • אסור בשום פנים ואופן לעבוד לפי הספק. לשים הגבלת זמן או הגבלה אחרת כלשהי. – לתסריטאים בהוליווד יש את חוק ה-3, שזה אומר לאחר 3 עמודים שהם כותבים, גם אם הם הפסיקו באמצע מילה, הם קמים ולוקחים הפסקה.
    • חשוב לעבוד שעה וחצי ואחרי זה חצי שעה הפסקה שלא קשורה למחשב
    • חשוב לאכול כל 3-4 שעות, רחוק מהמחשב, על מנת להעלות את האנרגיות
    • המצב הטבעי שלנו הוא אנרגיות גבוהות, שתיית קפה וקפאין זה רק פתרון קסם ולא פתרון אמיתי לבעיה.
    • צריך לכלול תכנית גדילה בתכנית העסקית
    • אם אתה בצד של הרוב, הגיע הזמן לעצור ולהחזיר אור
    • חשוב לעבוד עם מסגרות עבודה. לעבוד עם מסגרות זה כמו לבנות בניין, ללא המסגרת, הקירות יפלו.
    • מסגרת עבודה/שלד – כל מידע ארגוני אשר עוזר לארגן את המידע.
  • מכירות
    • מכירה זה לא יותר מאשר להעביר ביטחון מהמוכר לקונה
    • 2 היכולות החשובות ביותר לאיש מכירות: 1. להכשיר את הלקוחות טוב יותר. 2. לבנות אמון טוב יותר.
    • אנשים אוהבים לקנות, הם לא אוהבים כשמוכרים להם
    • ללמוד שיווק לפני מכירות זה כמו ללמוד לרוץ לפני ללכת
  • כללי
    • כנופיות הם הלונגטייל של "שוק מלחמה"

כמה כסף הרווחתי בזכות ה-Vision Quest ?

כמו שכתבתי למעלה, הדבר החשוב ביותר זה מהירות היישום. מהסיבה הזו בדיוק לא יצא לי לכתוב בשבועיים האחרונים, כי פשוט יישמתי את הדברים הכי מהירים ליישום ממה שלמדתי. כלומר הדברים המהירים ביותר עם הנקודות מינוף הגבוהות ביותר…

בעיקרון, אני חייב להתוודות פה על משהו. בואו נגיד שמאז שאני בתחום לא הייתי מגדיר את עצמי כמקצוען בתחום ה-"ספליט-טסטים". ומהלימוד למדתי, שזה בעצם הדבר החשוב ביותר. טוב נו… ידעתי את זה גם קודם, רק שהלימוד הביא לי את המוטיבציה לעשות את זה. לכן רוב מה שהספקתי לעשות בשבועיים האחרונים זה טסט-טסט-טסט… כל היום טסטינג…

זו בעצם נקודת המינוף הגבוהה ביותר…

כמה זה שווה? בעמוד הנחיתה העיקרי שלי, הצלחתי לשפר את ההמרות ב-17%, מה שאומר שזה 17% יותר כסף, לא רע בכלל… בעמוד נחיתה קצת פחות חשוב שלי, הצלחתי להגיע לשיפור של 113%, שזה יותר מפי שתיים. כן, כן, גם אני בשוק…. פשוט מטורף!

ברגע שאני אסיים עם האטרף טסטינג, אני אעבור ליישם דברים אחרים – כמובן תוך כדי זה שאני ממשיך את הטסטינג. וכמובן שאת הדברים המגניבים ביותר, והמסקנות העמוקות ביותר אני אכתוב כאן…

בינתיים, אני רוצה לשאול אתכם משהו…

לאחר שקראת את הרשימה במלואה, מהם שלושת הדברים שהכי קלים ומהירים ליישום עבורך? – להגיב זה מגניב :)

73 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אייבי   21 באפריל 2010 בשעה 17:55
    (#)

    אסור לפתוח את היום בקריאת מיילים – ברגע שמתחילים את היום בקריאת מיילים, מתחילים את היום באג'נדה של מישהו אחר

    מבין כל הסעיפים שקראתי,
    זה אחד היה נחמד במיוחד,
    אנסה לאמץ אותו ב- 3 השבועות הבאים.
    תודה.

  2. Alozi   21 באפריל 2010 בשעה 19:13
    (#)

    יגאל היקר,

    כאחד שקורא אותך מיומך הראשון, סוף סוף אני מרגיש שאתה באמת בכיוון הנכון.

    הרי החוכמה היא לדעת לייצר עסק, לא לייצר עבודה.

    יופי של תובנות.
    עלה והצלח!

  3. ברק   21 באפריל 2010 בשעה 20:19
    (#)

    יגאל, אני שנה וחצי עשיתי לעצמי הרגל כל יום לקרוא/ללמוד/לחקור בנושא שיווק אינטרנטי ומכירות, אני לא עוסק בזה כמקצוע אלא בשביל העסק, ובהתחלה לא ממש מצאתי ממי ללמוד, וברגע שמצאתי את הגורו הראשון הגעתי לשני ולשלישי ועכשיו אני לא לוקח עוד כי אין לי זמן ללמוד את כולם :)

    בכול אופן אני ממליץ מאוד על Strategic profits של ריץ' שפרן, החברה האלה בנו לי את הבסיס לכול הידע העכשווי שלי ובנוסף 7 figures codes של mike filsaime שזה 16 DVD של הרצאה שבזמנו עלתה 5000 ירוקים, העלה אותי כמה רמות למעלה.

    הרצאה שהקשבתי לה אתמול דיברה על שתי דרכים לעשות כסף: הדרך הרגילה שבא אתה עושה כסף בנישה שלך וע"י לימוד כיצד עשית את זה, שזה אומר לעשות כסף מעשיית הכסף.

    ואולי הדבר הכי חשוב שלקחתי לאחרונה זה לא לקפוץ בין פרויקטים (שזה תכונה שיש לי) אלא לסיים פרויקט ולהעלות אותו שיתחיל לעשות כסף, ורק אז לעבור להבא.

  4. gils33   21 באפריל 2010 בשעה 20:21
    (#)

    הכללת כאן כ"כ הרבה דברים שמכל אחד אפשר לקחת נגיעה ותובנה,יש לקרוא את הרשומה הזו לפחות שלוש פעמים כדי ל"קחת" דבר או שניים ממנה.

  5. אהרון   21 באפריל 2010 בשעה 20:32
    (#)

    אני למדתי דבר אחד:
    מוצר בן זונה + עם מעטפת שיווק נחמדה סביבו = הצלחה

    ורשימת דיוור שיש לך אתה יחסים טובים = כסף בן זונה

    לידים זה דבר אולי הכי חשוב שיכול ליצור לך לייפסטייל אמיתי, והיתרון הגדול הוא ש90% מהעסקים לא יודעים איך לתקשר ולבנות מערכת יחסים נכונה עם הלידים, מה שמשאיר פה עדין הזדמנות ענקית להכנסה טובה. רשימות דיוור קיימות שנים, אבל אני רואה אחוז קטן מאד שמשתמש בהם כראוי (ועדין הם עושים כסף טוב)

    • אייבי   21 באפריל 2010 בשעה 20:37
      (#)

      תוכל לתת איז טיפ על שימוש נכון ברשימת דיוור?

      • יעל   12 ביוני 2010 בשעה 14:23
        (#)

        כן.. איך לעזאזל בונים רשימת דיוור? כלומר, יש לי את האנשים שלי במיילים, יש שם גם משהו כמו 20 איש שהם לא מכרים אישיים ושאליהם אוכל להוציא דיוור.. אבל.. מה מכאן והלאה? מה כותבים? איך בונים דיוור אפקטיבי? כל העניין של רשימות דיוור נורא מעורפל לי.. מישהו יכול בבקשה לתת טיפים בנושא זה?

        תודה רבה.

    • המיליונר בפיג'מה   22 באפריל 2010 בשעה 12:57
      (#)

      אהרון,

      תודה על הטיפיםם :)

  6. טל   21 באפריל 2010 בשעה 21:07
    (#)

    נשמח לקבל את שמות הספרים המומלצים ;-)
    תודה!

    יופי של פוסט (-:
    אז יוז'ואל

  7. יגאל שטארק   21 באפריל 2010 בשעה 22:05
    (#)

    הפוסט הזה הוא נקודת ציון בשבילך, כאן אפשר לומר שהתבגרת ועלית שלב.
    הדבר הכי חשוב בשבילך עכשיו, הוא לא לשקוע בהתעמקות יתר ושינון תיאוריות על שיווק, כל עוד לא תתחיל ליישם אותן ותרגיש צמאון לידע נוסף על מנת ליישם אותו.

    הכלל כאן פשוט: כל דבר חדש שאתה לומד בתחום הזה (כמו בכל תחום אחר), חייב להיות מיושם בפועל וכמה שיותר מהר. אחרת אתה נכנס למעגל זדוני של "אוננות מנטאלית" שנותנת לך בוסט לאגו, אבל לא נותנת לך תוצאות בפועל. רק אם תשמור על הכלל הזה, תוכל להפוך לאחד ממומחי השיווק באינטרנט הטובים ביותר בארץ. יש לך את כל הנתונים לזה.

    • המיליונר בפיג'מה   22 באפריל 2010 בשעה 12:58
      (#)

      תודה על התגובה…

      היישום כבר בעיצומו :)

    • עומרי מן   22 באפריל 2010 בשעה 13:18
      (#)

      פוסט נהדר – כיף לקרוא בין השורות את האנרגיות שלך.

      .::. "עדיף שיהיה משהו, מאשר עבודה גמורה. מהירות יישום היא המפתח" .::.

      משהו שעובד עבורי בנוגע ליישום בפועל של תובנות ובעיקר החלטות:

      מיד לאחר קבלת החלטה. לא משנה באיזה נושא, הרגלתי את עצמי
      לעשות לפחות פעולה אחת מיידית שמקדמת את הביצוע של ההחלטה הזו. אפילו במידה
      והפעולה היא קטנה ביחס להיקף המשימה היא מציתה את התהליך ומאפשרת יצירה של מומנטום
      של עשייה.

      נ.ב – טוב שחזרת

  8. ענת ק.   21 באפריל 2010 בשעה 22:07
    (#)

    הי יגאל

    בתור אחת שבדיעבד רק השתעשעה קצת בעולם השיווק באינטרנט (PPC, SEO, אפילייט וכד') , אבל מגיעה עם רקע וניסיון חיים עשיר בעולם המכירות והשיווק (בסדר הזה – כמו שכתבת, כמה נכון) הבנתי מהר מאוד ששיווק באינטרנט זה לבנות עסק לכל דבר. זה ממש לא פשוט לייצר לאורך זמן תזרים חיובי שגם גדל וגדל (כמו שאיפה של כל עסק), בהתאמה לקיום אורח חיים הרצוי.

    אי לכך החלטתי לחזור לעולמי המקורי- והפחות וירטואלי בהייטק. אבל בעידן זה גם שם, שימוש בשיווק באינטרנט הוא כלי חשוב ביותר – משלים- חלק מהתמהיל והוא כולל המון ממה שמנית(לאו דווקא בסדר הזה) מחקר שוק, קופי (יכולת שאין להמון אנשי שיווק ומכירות- וזה פלוס ענק!) , שיווק במיליים, רשתות חברתיות,ניהול זמן ומשימות, יצירתיות, הפסקות והכי חשוב- הזנה של גוף -נפש ראש ועוד המון דברים שמנית שם.

    אתה כ"כ צודק וכל הכבוד על הפוסט והתובנות! חידדת והארת את עיני בכמה דברים חשובים.

    בחיים כל הזמן לומדים ויש עוד הרבה מה ללמוד ויש לך יכולת מדהימה לשתף. בתור מי שכותבת ומשתפת בעצמה אני גם יודעת כמה סיפוק מעשיר זה.

    תמשיך לכתוב ולהוביל ואני אמשיך לקרוא ולהפיק…
    תודה
    ענת

  9. The Joker   21 באפריל 2010 בשעה 23:18
    (#)

    איך רואים שאתה אתאיסט.

  10. אבי   22 באפריל 2010 בשעה 0:10
    (#)

    אני גיליתי (לא מהיום כן) שאני לא אוהב שיווק… אני מעדיף לתכנת… אבל אני עדיין עוסק בשיווק כי זה ברשת אין נסיעות, פגישות ובלבולי מוח, זה יכול להיות די טכני… אבל קצת משעמם, אז אני משלב מזה ומזה, עד שנוכל להתמקד במה שאוהבים יותר.

    • המיליונר בפיג'מה   22 באפריל 2010 בשעה 13:01
      (#)

      ממליץ לך ליצור שת"פ עם מישהו שאוהב לשווק ושונא לתכנת, זה יקדם אותך שנות אור.

      בהצלחה :)

      • אבי   24 באפריל 2010 בשעה 18:18
        (#)

        נכון וזה כבר קרה, בפרוייקט כלשהו,. אבל אפילו אם אתה לא אוהב שיווק, אם אתה מצליח לעשות מכירה זה נחמד מאוד :-)

  11. איתי   22 באפריל 2010 בשעה 0:33
    (#)

    הרשו לי לשתף כאן "שיטה" שפיתחתי לעצמי והיא כרגע רק בשלבים הממש ראשונים של היישום ובנתיים התוצאות מדהימות!!!
    ברור לי שהשיטה דיי בסיסית והרעיון מאחורה ברור היא יושבת לכם בראש ככל הנראה אבל דרך היישום לא ברורה ועכשיו בלי יותר מידי חפירות נעבור לשיטה
    חשבתי לעצמי אני צריך מוטיבציה כדי ללמוד בחודשיים הקרובים שהם בעצם מסכמים את כל ה12 שנה האלה אמרתי לחבר הוא אמר לי בצחוק אם מישהו היה מתערב איתך על זה זה היה נותן לך מוטיבציה
    חשבתי חשבתי סיפרתי לעוד חבר ביחד הגענו לסוג של שיטה שאומרת תמצא משהו משחשוב לך שאתה רוצה או צריך לעשות וכולי… משהו שאתה מודע לצורך שלא אבל לא עושה בגלל עצלנות אי ראייה לטווח הרחוק וכולי שזה דברים שכולנו נופלים בהם
    לדוגמא אני צריך לצאת עם הכלב שלי כל יום
    המסקנה כל יום שאני לא יוצא עם הכלב אני משלם X כסף לחבר שלי
    אין בריחות אין דרך לצאת מזה ואין תירוצים!!! לא עשית שילמת! ולא מענין מה התירוץ של למה אם בכל זאת יש לכם תירוץ ואתם חושבים שהוא טוב תגידו אותו לחבר שצריך לקבל תכסף אם הוא (שהוא אוביקטיבי לרעה) מקבל את התירוץ רק אז לא משלמים
    אפשר לקחת את זה לכל כיוון אני ייקח דוגמא קיצונית כדי להדגים
    לדוגמא אני רוצה חברה אני יתערב איתו שאם תוך X זמן לא השגתי חברה אני משלם X כסף אם הצלחתי עמדתי במטרה ברור שאני לא מקבל ממנו כסף…
    ועכשיו לתוצאות!
    עבר בערך חודש וחצי מאז שהתחלנו רצינו בכוונה להתחיל עם קצת מטרות ולא קשות מידי
    אני שמתי מטרה לצאת עם הכלב – כל הימים יצאתי איתו חוץ מאחד שאיך שהוא שחכתי
    המצב לפני זה היה בערך 3 בשבוע
    חבר שם מטרה לצאת לרוץ כל שני ורביעי (נבחרו ימים ספציפים שלא יהיה תירוצים)
    כל הימים הוא רץ! – חוץ מפעם אחת שבגלל כאבים ברגל אחרי שקיבל אישור ממני החליף את הריצה ליום אחר
    חבר אחר שהוכנס לשיטה שמבריז הרבה קבע לעצמו אני לא מפסיד יותר שום שיעור תנך ומחשבים כל שיעור שאני לא בא אני משלם
    התוצאה – 100 אחוז הגעה
    תחשבו על זה אני בטוח שתוכלו למצוא לזה דרכים ליישום אצלכם
    אשמח מאוד לביקורת מה דעתכם והצעות לשיפור
    אני חושב שזה מתקשר למה שאמרת בקשר לפחד נותן יותר מוטיבציה מהצלחה

    • המיליונר בפיג'מה   22 באפריל 2010 בשעה 13:05
      (#)

      כל הכבוד.

      מה שעשיתם נקרא התניות, אני אכתוב על זה פוסט בקרוב.

      לגבי "להשיג חברה תוך חודש", זה לא ריאלי, מאחר וזה לא תלוי בך. זה בדיוק כמו להגיד שלא משנה מה יקרה, תוך חודש אני אגיע לרווח של מיליון שקל בחודש. מה שאני הייתי ממליץ לך לעשות זה לכתוב את כל הפעולות שאתה צריך לעשות בשביל להשיג חברה/מיליון שקל בחודש, ולהפעיל את ההתניות על הפעולות ולא על התוצאה. כאפיש?

      שיהיה בהצלחה,
      אהבתי :)

      • איתי   22 באפריל 2010 בשעה 15:05
        (#)

        כן אפשר להפעיל את זה בכל הרמות…
        על המטרה הסופית הדרכים וכולי…
        החברה הייתה רק דוגמא לזה שאפשר לעשות את זה גם על דברים ממש משמעותים ואני באופן אישי חושב שלך יש השפעה רבה מאוד
        אם אתה מאוד מאוד רוצה חברה אתה תעשה כל מה שאתה יכול והסיכויים שלך יעלו פלאים

      • כפיר   24 באפריל 2010 בשעה 18:53
        (#)

        אני דווקא מיישם רעיון אחר והוא כן להסתכל על התוצאה הסופית ולחשוב שכבר השגת אותה ואז אתה תדע באופן אינטואטיבי מה לעשות בשביל להשיג את המטרה הזאת כמובן גם להציב יעד בזמן,המטרה צריכה להיות הגיונית בשבילך כמו אלף דולר תוך חצי שנה ולא מיליון שקל תוך חודש,ברגע שאני כותב את מה אני צריך לעשות בשביל..אני מתעייף ולא מבצע כלום כי אני רואה בזה פשוט רשימת מטלות.לכן הדרך הצעת לא עובדת בשבילי,אבל אני איישם הרבה דברים ממה שכתבת (-:

        • איתי   24 באפריל 2010 בשעה 20:15
          (#)

          האמת שלא הבנתי בידיוק מה אתה עושה אתה מסתכל על התוצאה הסופית ואז מה?
          בכל מקרה גם פה אתה יכול להסתכל על המטרה הסופית ופשוט "לחייב" את עצמך להגיע עליו
          בכל מקרה בהצלחה (:

          • כפיר   25 באפריל 2010 בשעה 14:23
            (#)

            אני מסתכל על התוצאה הסופית
            אני מדמיין שהשגתי אותה
            אני מרגיש איך זה להרגיש עם התוצאה הזאת
            ואז אני שואל את עצמי איזה אסטרטגיות אני צריך ליישם בשביל להשיג את התוצאה הזאת
            קובע זמן ותאריך מדוייק להשגת הפעולה בדרך כלל זה מתגשם..

            • המיליונר בפיג'מה   12 במאי 2010 בשעה 12:11
              (#)

              תודה על הטיפ…
              טיפ מעולה…

            • יוני   22 ביולי 2010 בשעה 17:58
              (#)

              היי,

              למה אתה מתכוון כשאתה אומר – "השגת הפעולה"?

              פעולה – כלומר הצעד שקבעת שעליך לעשות על מנת להגיע אל התוצאה הסופית. נניח, לרוץ 3 פעמים בשבוע בשביל להרזות 10 קילו.

              או השגת פעולה – התוצאה הסופית.

              תודה,
              יוני.

  12. K   22 באפריל 2010 בשעה 2:31
    (#)

    נשמח אם תוכל לציין את שמות הספרים בבקשה

    • המיליונר בפיג'מה   22 באפריל 2010 בשעה 13:06
      (#)

      יש יותר מידי, בינתיים ממליץ לקרוא את
      Think and Grow Rich ו-How to Win Friends and Inffluence People, שני ספרים שהם חובה.

      בהצלחה.

      • דניאל ליברטי   8 ביולי 2010 בשעה 19:32
        (#)

        How to win friends and influence peoplle הוא הספר הנמכר ביותר בכל הזמנים (ארצות – הברית) אחרי התנ"ך.
        ספר שהוא חובה לכל בנאדם אשר רוצה לייעל את מערכות יחסיו עם הסביבה. זהו בעצם "אומנות המלחמה" השקטה החברתית.

        מיליונר, כל הכבוד על השיתוף ומעתה והלאה אעקוב אחר הבלוג מכיוון שנחשפתי אליו רק בימים אלו. :)

  13. Mighty.Sem   22 באפריל 2010 בשעה 9:59
    (#)

    יש מצב שזה הפוסט הכי טוב שלך.
    חזרת לכתוב כמו שכתבת בהתחלה, עם אש בעיניים !

    נ.ב.
    אני בטוח שכולנו נשמח לאיזשהו Study Case בהתאם לנקודות סיכום שציינת.
    לדוגמא:
    איך היום שלך נראה?
    איך אתה בונה את התהליך המחשבתי של בניית מחקר דמוגרפי או ספליט טסט? וכו'.

    חזק ואמץ !!

  14. נובולדינג   22 באפריל 2010 בשעה 13:35
    (#)

    פוסט מעניין!
    הרשה לי להוסיף לסעיף המכירות משפט חשוב שקראתי איפשהו לאחרונה..

    אתה צריך להאמין שאתה מוכר לקונה מוצר שנועד לשפר את חייו.

  15. האמן החדש   22 באפריל 2010 בשעה 13:58
    (#)

    היי, אני מאמין בכלל חשוב שאני שואף ליישם בכל דבר שאני קורא:

    ליישם לפחות דבר אחד מרכזי מכל ספר חדש שאני לומד (אם אין לכם מה ליישם, למה אתם קוראים את הספר?)

    הכלל בעצם אומר, ליישם יותר ממה שאתה קורא, ככה שאם אתה קורא הרבה – אתה נכנס לאתגר :)

  16. מוטי   22 באפריל 2010 בשעה 14:07
    (#)

    כל הכבוד, הרבה נושאים מעניינים שסיכמת.

    אני התחברתי יותר ל: "זה לא משנה כמה תקרא על איך לרכב על אפניים, עדיין כשתעלה עליהם אתה תיפול" – הדבר החשוב ביותר הוא לנקוט בפעולה.

    שבוע טוב.

  17. Media Buyer   22 באפריל 2010 בשעה 14:08
    (#)

    מצחיק, הגעתי למסקנה עם הטסטים בדיוק באותו הזמן שאתה הגעת אליהן…

    עשיתי לפני שבוע ספליט טסטים לטפסים של איסוף לידים – הגעתי ל300% עליה בהמרות… שזה אומר הרבה יותר כסף.

    אגב, מקווה שנהנית במסיבה.. פעם הבאה פיקוק :-)

    מיקי

  18. Johnny the Doe   22 באפריל 2010 בשעה 14:11
    (#)

    יגאל,

    כיף לראות את ההתפתחות שאתה עובר, זה בהחלט מעורר השראה.

    ולגבי שלושת הדברים שהייתי לוקח:
    1. שעה וחצי / חצי שעה – הייתה תקופה שאימצתי את ההרגל הזה אבל לא התמדתי בו. בימים האחרונים, שהתבטאו בעבודה ממושכת, אני רואה כמה הוא חשוב.
    2. אימיילים על הבוקר (או בכלל במהלך היום) – אוי אוי אוי, הפעולה הזו לבד תקפיץ את הפרודקטיביות שלי בכמה מאות אחוזים.
    3. לאכול כל שלוש שעות – טוב את זה אני מיישם אבל תמיד טוב לקבל תזכורת וחיזוק.

  19. יגאל   22 באפריל 2010 בשעה 23:36
    (#)

    היי יגאל

    תודה רבה על העצות הטיפים וההשקעה במיטאפ שהיה היום, אני באמת מעריך את זה
    רציתי להגיד גם שיצא לי לדבר עם עופר והוא בן אדם מדהים, נתן לי כרטיס ביקור ואמר שאם
    אני נתקע או יש לי בעיה אני יכול להתקשר אליו והוא ינסה לעזור לי, פשוט מדהימה אותי הנתינה
    הזאת, וזה לדעתי משהו ייחודי לישראל, כולכם יצאתם גדולים ואני אומר את זה מכל הלב

    בכל אופן, ממש אחלה פוסט, אחד הטובים :-)
    הכי דיבר אלי זה "אנחנו מנסים לנהל זמן, אבל האתגר הוא לנהל את עצמינו"

    תודה רבה
    יגאל

    • המיליונר בפיג'מה   12 במאי 2010 בשעה 12:28
      (#)

      אהלן יגאל,

      היה בהחלט מגניב לראות אותך במיטאפ. עופר בהחלט תותח, עם המון שנים של ניסיון בתחום, יש הרבה מה ללמוד ממנו.

      שיהיה המון בהצלחה.

  20. stuk   23 באפריל 2010 בשעה 2:35
    (#)

    מעולה.
    הוספתי למועדפים.

  21. ישעיהו   23 באפריל 2010 בשעה 22:03
    (#)

    היי יגאל,
    פוסט מרגש ומרתק.

    קראתי וראיתי שבינתיים עוד לא קיבלת תשובה על מה ששאלת, אז אתקרב קצת יותר למענה ישיר לשאלתך:

    "מהם שלושת הדברים שהכי קלים ומהירים ליישום עבורך?"

    אענה ברשותך על דברים שאעשה מעכשיו, אני לא יודע כמה זה יהיה קל ומהיר:

    1. עד שאתה לא עושה מספיק כסף, מיתוג לא משמעותי. זה עוזר לי לפתור באופן ישים את נושא המיתוג שבו אני עוסק כבר הרבה זמן.

    2. "המצב הטבעי שלנו הוא אנרגיות גבוהות, שתיית קפה וקפאין זה רק פתרון קסם ולא פתרון אמיתי לבעיה."
    אז הפסקתי עם קפה לפני 3 חודשים וזה רק טוב. עכשיו, להפסיק לגמרי עם קפאין זה יותר מורכב, כי זה דורש גם לא לשתות תה. בינתיים אני מאפשר לעצמי אחד ליום. עם סוכר. לבן.

    3. "תכניס את הלקוחות שלך למצב שקל להם להגיד כן" – משפט מסקרן שזו הפעם הראשונה שאני קורא אותו. מעניין מאוד.

    אם אפשר, אנצל את ההזדמנות לשאול שאלות:
    1.. באדוורדס:
    איך אני יכול לדעת בעזרת אדוורדס ואנליטיקס מאיזה מונח שחיפשו (ברשת החיפוש)
    או אתר (ברשת התוכן) הגיע ליד לדף הנחיתה?
    אם יש הסבר כזה, אעריך בייחוד הסבר פשוט וישים.

    3. 24 ספרים ב- 6 שבועות זה הרבה מידע. זה גם הרבה זמן.
    בטוח ששמעת על שיטות לקריאה מהירה יותר, מעניין אותי לדעת אם אתה משתמש בהן.
    גילוי נאות: אני עוסק בקורס לקריאה מהירה.

    תודה ובהצלחה

    ישעיהו

    • המיליונר בפיג'מה   12 במאי 2010 בשעה 12:34
      (#)

      אהלן ישעיהו,

      לשאלתך… את מה שאתה שואל ניתן בודאות לעשות עם אנאליטיקס, רק שלצערי אין לי מושג איך עושים את זה מאחר ואני לא משתמש באנאליטיקס. מה שכן, אני משתמש בתכנה שנקראת prosper202 (תגגל). יש להם הסברים באתר על אופן ההתקנה וכו…

      לגבי קריאה מהירה, לא עברתי אף קורס בנושא. מקווה מאוד לעשות את זה בעתיד. יש לי כמה כללים שמאיצים לי את הקריאה:
      1. לא להזיז את השפתיים, ולא לדקלם בזמן שאני קורא. הקריאה שלנו יותר מהירה מהדיבור
      2. להתמקד במרכז כל שורה ולא בצדדים.

      זה שני הדברים העיקריים שאני עושה וזה מאיץ לי את הקריאה. אך עדיין לא קריאה מהירה….

      המשך שבוע מהנה :)

  22. ישי   26 באפריל 2010 בשעה 11:38
    (#)

    נראה לי שמדובר בפוסט הטוב ביותר שנתקלתי בו לאחרונה (ואני קורא מלא), כמו גם אחד הפוסטים הבודדים שחייבו אותי לוותר זמנית על קריאה צילומית ולעבור לקריאה איטית רגילה.
    שאפו.

  23. יוגב ליפכין   27 באפריל 2010 בשעה 9:31
    (#)

    תודה על הפוסט יגאל.

    אפרופו ג'יי אברהם (אחד הטובים):
    http://www.profitonperformance.com/tony/index.php

    לא לדאוג, זה לא affiliate link.
    :)

  24. השפן במיאטה   29 באפריל 2010 בשעה 16:52
    (#)

    היי יגאל.
    אחלה סיכום :)

    מצטרף לבקשה של רשימת הספרים המומצלים.

  25. פבל ישראלסקי   1 במאי 2010 בשעה 18:51
    (#)

    יגאל, כל הכבוד על כוח הרצון!
    האם תוכל לשתף מהם שמות הספרים? ועל איזה מתוכם אתה ממליץ במיוחד בנושא שיווק (כללי)?
    אני מסכים איתך שהיום הרבה מאד משווקי אינטרנט יודעים את כל הטריקים והשיטות, אבל לא באמת שיווק מהו.

  26. ליאור בן אלטא   3 במאי 2010 בשעה 15:44
    (#)

    היי יגאל. אני קורא נלהב ונסתר שלך! הפעם חייב להגיב ולומר שגם אני חושב שזה בין הפוסטים הטובים ביותר שלך. אשמח גם אם תוכל לשתף אתנו בספרים שקראת.
    ליאור.

  27. איתן   13 במאי 2010 בשעה 7:09
    (#)

    שלום יגאל,

    כתבת פה משהו, שיחסוך להרבה מאד אנשים שנים רבות של תיסכולים:

    "■ללמוד שיווק לפני מכירות זה כמו ללמוד לרוץ לפני ללכת"

    זה ממצה במדוייק כל כך הרבה דברים.

    נהדר. פשוט נהדר.

  28. פופה   18 במאי 2010 בשעה 13:36
    (#)

    הי אחי,
    נראה לי שאתה ידעת את כל זה גם לפני, אולי חוץ מכמה משפטים בחלק של הפסיכולוגיה. אהבתי את המשפט על פחד/רווח. נב איפה אאוטסורסינג בכל זה? נראה לי נושא די חשוב

    • המיליונר בפיג'מה   23 במאי 2010 בשעה 11:58
      (#)

      אהלן פופה.

      ברוכים השבים… אתה עדיין בחול?

      תודה, על התגובה, אני לא ידעתי הרבה דברים. בכל מקרה, גם לא סיכמתי הרבה דברים ממה שלמדתי פשוט כי אלה היה דברים שאי אפשר לסכם במשפט אחד.

      בקרוב עוד תובנות…

  29. SEO Thoughts   7 ביוני 2010 בשעה 20:13
    (#)

    שאפו!
    :)
    לעתים אני נתקל באנשי מקצוע העוסקים בשיווק באינטרנט שחושבים שהם המציאו את הגלגל ולא מבינים שלחלק גדול מהשאלות שלהם יש תשובות מבוססות מהאקדמיה והספרות המקצועית.
    לא המצאנו את השיווק, אנחנו לא הראשונים שמעצבים עמודים ומוכרים את מרכולתנו, אנחנו פשוט פועלים במדיה קצת שונה.
    ואם כבר מדברים על המדיה שלנו, אז אין ספק שהיתרון המשמעותי שלה הוא באפשרויות המדידה האין סופיות, אז לשנות ולמדוד שוב כל מרכיב קטן.

    ואגב, 24 ספרים ב 6 שבועות – קצב טוב :)

  30. קירה   1 בדצמבר 2010 בשעה 20:41
    (#)

    יגאל היקר
    עוקבת חדשה ומרותקת…
    אני כותבת תוכן ולא אפילייט, לפחות בנתיים לא
    אחלה יוזמה, אני נהנית מאוד מהבלוג שלך, ולסובלים מהפרעות קשב זה לא קל לקרוא כל כך הרבה
    :-)
    בנתיים אני אנסה להבין מהבלוג שלך איך אני עושה את המעבר שבין עבודה לעסק…כרגע אני עוד בשלב העבודה והלימוד.
    אין ספק שהיישימים ביותר כרגע הם
    1. חיפוש שיטות לפיתוח הדמיון (שזה די שווה לפיתוח כושר הריכוז, ולא כמו ריכוז בית ספרי כזה, אלא רוחני יותר)
    2. חוק ה-3
    3. עדיף שיהיה משהו מעבודה גמורה
    לגבי סימבוליות הכסף, אמת לאמיתה.

  31. ליאון   8 בדצמבר 2010 בשעה 1:07
    (#)

    לפי אחד מהמשפטים שכתבת אני מבין שקראת את "לא רציונלי ולא במקרה" של דן אריאלי, ספר מדהים!

  32. מיכאל פינגרוט   9 ביוני 2011 בשעה 13:26
    (#)

    הגעתי לפוסט בעקבות ההפניה מהפוסט החדש שלך (42 מסקנות ב42 חודשים…).

    גם פה יש דברים מעולים בדומה לפוסט החדש.
    חלק גדול מהדברים פה הכרתי ולמדתי בשנים האחרונות, אבל עדיין יש פה כמה נקודות שחידשת לי (כמו בנוגע לשיווק ברשימות תפוצה) ובנושאים נוספים.

    תודה,
    מיכאל

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!