המטרה לחודש יוני: להרים קמפיינים מופסדים

היום, כמו בכל יום, ערכנו את שיחת הצוות היומית שלנו. לאחר ששמעתי כמה חברי הצוות שלי הרוויחו בחודש מאי, נתתי להם משימה… לבנות קמפיינים מופסדים.

היום, במהלך השיחה, שלושה מחברי הצוות הצעירים שלנו, היו קצת מבולבלים. הרווחים שלהם טובים מאוד, במיוחד לאור העובדה שהם חלק מהמשפחה רק שלושה חודשים.

הבעייה איתם היא אחרת… הם לא מצליחים לגדול. הם היו מוצלחים גם בחודש שעבר. בחודש הראשון שלהם, העלייה שלהם הייתה מטאורית. אך לאחר חודשיים הגיעו לסטגנצייה. יש יום אחד טוב, ויום אחד פחות טוב.

כשסקיילינג לא עובד

לאחר ששאלתי אותם מס' שאלות, הבנתי מה הבעייה שלהם. הרי אחרי הכל, הם לא מיוחדים. כלומר, הם מיוחדים עבורינו, ועם זאת הם עדיין בני אדם. אפיליאייטס. וכולנו עברנו את זה (מי שהגיע לשלב…).

למעשה, סקיילינג זו בעייה מוכרת. וחלק נכבד מהבעייה הוא מנטאלי ולא טכני. אפיליאייט, אשר רכש את הכישורים הנכונים, יכול ללא בעייה להגיע לרווח של כמה אלפי דולרים בחודש בכל מצב. לא משנה כמה שוק האפיליאייטס חזק או חלש. תמיד אפשר לייצר משכורת שאפשר להתקיים ממנה די בקלות. (ושוב… זה לא קל… לרכוש את הכישורים הללו זה קשה)

… ושם מתחילה הבעייה …

יום אחד למעלה, יום אחד למטה. כל שבוע / כל חודש / או כל תקופה, צריך להמציא את עצמך או את הקמפיינים שלך מחדש.

יום אחד הקמפיין מפציץ, ויום למחרת הקמפיין מופסד.

אבל למה זה קורה?

ראשית אני אגיד שזה לא על כל הקמפיינים. פוקסים תמיד יש פה ושם. אך היכולת האמיתית של אפיליאייט נמדדת ביכולת להריץ הצעה ממוצעת, עם עמוד ממוצע, על טראפיק סורס ממוצע ועדיין לצאת רווחי במרג'ין סביר.

עכשיו, מן הסתם, מקומות שאין בהם תחרות… כמו אדוורדס של פעם… או בהצעות אקסקלוסיביות טובות… הקמפיינים יותר יציבים במרג'ינים יותר גבוהים.

… עד שהתחרות מגיעה…

בכל מקרה, הנה מה שקורה באמת…

וזה קורה במיוחד במערכות עם תמחור דינמי (אבל לא רק). AKA כל מה שלא Flat Cpm. אם הבידינג שלכם הוא:

  • Dynamic CPM / Smart CPM
  • כל מה שיש בו את המילה Average (Average CPM, CPV, CPC, CPA)
  • כל מה שיש בו את המילה Max (Max CPC, CPM, CPV, CPA)

זו שיחה מורכבת וארוכה על מערכות תמחור דינמי, ולמה זה קורה. אני אהנה לנהל את השיחה הזו עם כל אחד ואחת מכם…. באיזה מיטאפ שלא יהיה…

השורה התחתונה היא, שהמערכות הללו רגישות לכל שינוי. כל שינוי בקמפיין אם בבידינג או בטרגוט, גורר תגובת שרשרת. כמוכן, במערכות הללו יש השפעה מהסביבה. מהשכנים שלנו / או המתחרים (תלוי איך מסתכלים על זה). למערכות הללו יש השפעה מאירועים (מישהו אמר Memorial day?).

במיוחד כשלקמפיין אין מספיק היסטוריה…

אני רוצה לספר לכם על יוסי…. כמובן שזה שם בדוי ולא מבוסס על אף אחד מחברי הצוות. אך הוא משקף את האפיליאייט הממוצע….

יוסי מריץ עשרה קמפיינים, ברשת כלשהי עם תמחור דינמי. יוסי, בדיוק שבר לפני שבועיים את שיא הרווח היומי שלו.

Fast Forward קדימה….

עברו שבועיים, יוסי מופסד והוא לא מבין איך זה קרה, שרק לפני שבועיים הוא שבר שיא, והיום הוא מופסד.

זה לא תסריט מונפץ. זה קורה לכולם, יותר מפעם אחת…

כמו שאנחנו יודעים, לא מדובר במדע מדוייק. התסריט הנ"ל יכול לקרות מ-1001 סיבות. אני רוצה להציג לכם סיבה אחת.

היה היה פעם, לפני שבועיים, פרפר כלשהו בסין. משב רוח של כנפיו, גרם להוריקן במערכת דיינאמיק פרייסינג כלשהי בחצי המערבי של הכדור… הפרפר הזה יכול להיות מישהו ששכח לעשות Funding לאקאוונט שלו, מישהו שעשה שטות בקמפיין, או סתם Supply שנוסף (כמו ב-14 בנובמבר, שבאחת הרשתות שאני עובד איתן, הוכפל ה-Supply). מי זוכר מה היה ב-14 בנובמבר, 2015? (True story אגב)

במקרה, יוסי נהנה מההוריקן הזה. הקמפיינים שלו, נהנו מהאוקיינוס הכחול שהשאיר לו ההוריקן. כל הקמפיינים שלו התחילו לתפוס תאוצה, והשתפרו פלאים. היה לו אפילו קמפיין אחד שהצליח להגיע ל-$1000. B-E-Y-O-M-!!!

יוסי לא ידע את זה, אבל הקמפיינים שלו גם התחילו לצבור הסטוריה חיובית יותר מהר. הכל כי היה עוד Supply במערכת.

יום למחרת, הגיע הצוות הממשלתי לטיפול בהוריקנים. על חשבון משלם המיסים (כמובן), הם תיקנו את שאריות ההוריקן. וה-Supply חזר לקדמותו.

יוסי, התעורר לבוקר חדש והתלבט, מה לעשות קודם? האם לשתות קפה, או לרפרש?

יוסי לא עמד בפיתוי, והחליט לרפרש לפני הקפה. לאחר הרפרוש, הוא לא האמין למראה עיניו.

אז הוא רפרש עוד פעם…

ועוד פעם…

ועוד פעם…

וכשראה שהמספרים נכונים. הוא השלים עם העובדה, הקמפיין שיומיים קודם עשה $1000, סיים רק ב-$300. מה שיוסי שכח, ששלושה ימים לפני כן, הקמפיין היה רק ב-$100.

נחוש בדעתו, יוסי הלך, הכין את הקפה השחור שהוא אוהב. כפית גדושה, בלי סוכר כמובן. עישן סיגריה, ולעבודה….

צריך לתקן את הקמפיין…

ואז הוא ישב יום שלם על הקמפיין…. והעלה ביד, והוריד ביד. הוריד פאבלישר והלך לעשן…

שנייה לפני שיצא מהדלת עם הקפה הנוסף והסיגריה, החליט שהוא לא הוריד מספיק פאבלישרים. אז הוא הוריד עוד 2 לפני הקפה.

דפק רפרוש.

ויצא…

חזר, הוסיף קריאייטיבים, מחק קריאייטיבים.

וכבר הלך כל היום. בחור חרוץ יוסי. כל היום השקיע בלעבוד על הקמפיין שלו.

שנייה לפני שהוא הולך לישון, הוא היה חייב לרפרש עוד פעם. ועוד פעם. ועוד פעם.

והמכירה הנוספת לא באה.

אז הוא עשה עם עצמו עסקה, שהוא הולך לישון רק אחרי שתבוא מכירה. בשביל לראות שהכל בסדר כמובן.

בינתיים, הוא ממשיך לחיות לפי המנטרה.

"זה תמיד זמן טוב לאופטמיזצייה"

הוריד שני פאבלישרים, 2 סיגריות, ריפרוש והופ… מכירה.

יאללה לישון…

יוסי התעורר בבוקר, כמובן שריפרש לפני הקפה… ולא האמין למראה עיניו. הקמפיין יצא מופסד ב-$300.

אז הוא עבר לקמפיין הבא.

F5. קפה סיגריה. F5. אופטימיזציה. F5. לישון. F5. קפה סיגריה. F5. אופטימיזציה. F5. לישון…….

….

וכך הגענו לעצם היום הזה…

יגאל, מה עישנת?

עדיין כלום. אבל לא הצלחתי לעצור את פרץ היצירתיות. הרבה זמן לא כתבתי :)

בכל מקרה, המקרה הקודם הוא לא מקרה קיצוני כמו שאתם חושבים. המציאות הרבה יותר קיצונית.

מה שקרה זה, שיוסי הרגיש את הצורך להתעסק כל היום בקמפיינים. כי יוסי הרגיש בשליטה.

גם אני ב-3 השנים הראשונות חשבתי שאני בשליטה.

אבל יוסי לא בשליטה. הוא חלק מהמשחק. לשלוט בטראפיק סורס מעבר לרמה מסויימת זה כמו לנסות לשלוט במזג האוויר.

11 בלילה עכשיו. האנלוגיה של מזג האוויר לא מושלמת. לא היה לי משהו יותר טוב להציע.

אופטימיזצייה חשובה. אבל אם יש לכם שתי בחירות לעשות:

  1. Under-Optimization
  2. Over-Optimization

בעיניים עצומות אני בוחר את הראשן. וזה עם כוככבית. כי יש מקרים שצריך לשבת כמו עיט על קמפיינים. ולרפרש כל שנייה. אבל זה בדרך כלל בקמפיינים פעוטים ביומם הראשון או השני. זוהי תקופת ההנקה.

הדברים האלה הם בעיקר מנטאליים וקשורים לבטחון העצמי המקצועי…

זה נובע בעיקר מהרצון לשלוט והפחד מלהפסיד.

היה לי את הפחדים הללו (הרצון לשלוט עוד נשאר… אבל אני מחזיק את עצמי). אחרי שראיתי שזה לא כזה נורא להפסיד, זה עבר…

להגיע להפסד המקסימלי

אני אספר לכם מעבר לכך. ברגע שאני מזהה שלקמפיין יש פוטנציאל. ולפני שלב הסקייל. יש לי שלב נוסף שאני עושה…

וזה השלב, של "בואו נראה כמה אפשר להפסיד על הקמפיין הזה".

בשלב הזה, עוד לפני שאני מגיע לסקייל, אני בודק את הגבולות. לא פוחד מההפסד. מאותגר על ידיו.

ואני אגלה לכם סוד. בדרך כלל… זה לא נגמר בהפסד בכלל.

פעם אחת, לפני שלושה חודשים (או יותר), הצלחתי לשבור את השיא. הפסדתי $1000 בשעה. (שעה!) אבל למען האמת זה נבע יותר מתקלה טכנית.

ואתם יודעים מה עשיתי אחרי שהפסדתי $1000? העלתי את התקציב הפעם רק ב-$500, אחרי כמה שינויים קטנים שעשיתי… בסוף הנזק יצא יותר נמוך…

מנטאליות של מהמר, מה אני אעשה?!

בסופו של יום, הקמפיין שהפסיד לי $1000 בשעה, רץ תקופה יפה על ספנד של $300 ביום, עם 200%-300% ROI.

לפני יומיים התבשרתי על ידי אחד מחברי הצוות, שיש סיכוי שאצטרך לקרוא עליו קדיש בקרוב.

ונחזור לחברי הצוות הצעירים שלנו…

היה להם אחלה רווחים בחודש הקודם. אני נתתי להם משימה… לעשות שליש מהרווח החודש, לא יותר ולא פחות.

אם הם מורווחים יותר, הם צריכים לייצר קמפיינים מופסדים.

כמובן שאני לא רוצה שיפסידו בכוונה. אני רוצה שיעשו הכל בשביל לצאת רווחיים.

ואם הם לא מצליחים, שלא יסגרו את הקמפיין ישר. אני רוצה שבמקום שיבזבזו את זמנם על Over התעסקות בעשרה קמפיינים, שיעלו 100 קמפיינים.

כי זה אחד ה-Skills החשובים שיש. היכולת לנהל 100 קמפיינים במקביל.

אם ליוסי היה 100 קמפיינים, הוא לא היה שם לב בכלל למה שקרה. הוא היה משקיע את זמנו בין F5 ל-F5 בלהגיע ל-200 קמפיינים.

החכמה היא, לדעת לתת את הצביטה הקטנה בתחת לכל קמפיין בשביל לתת לו בוסט. לא בעיטה, צביטה. ואם אפשר? רק פעם בשבוע.

פרנסה טובה, F5, וטראפיקים לכולם.

61 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אדיר   2 ביוני 2016 בשעה 0:10
    (#)

    לא פוסט הזוי כל כך

  2. יגאל   2 ביוני 2016 בשעה 1:09
    (#)

    מעולה! אהבתי! הלוואי והיה לי חצי מהידע שלך. לא הזוי בכלל, אתה עושה מה שעשית מהיום הראשון – גישה של ניסוי וטעייה בשטח(!) כי מה שהכי חשוב בסוף היום הוא הכישורים והיכולות שאתה מפתח ולא קמפיין כזה או אחר.

    אפשר לשאול אותך משהו? הקמתי עסק של בניית אתרים לפני שנתיים וחצי (פעם אחרונה שנפגשנו :) ) וטפו טפו (:)) עבודה לא חסרה, להיפך, יש לי עומס מטורף. כל הזמן.

    מצד אחד אני עובד נורא קשה, מצד שני לא מרוויח מספיק כדי לקחת עובדים וככה לא מתאפשר לי לפרוץ את המעגל הזה… לעשות סקיילינג לעסק ולהפסיק להיות עבד של העסק שלי?

    איך אני יכול לשבור את המעגל הזה? איך אפשר לעשות סקיילינג לעסק? (כן, ברור לי שדיברת על משהו אחר…)

    לכל תשובה מהניסיון שלך אודה!

    ותודה רבה על הפוסט הזה!! נהניתי מאוד :)

    • המיליונר בפיג'מה   2 ביוני 2016 בשעה 1:29
      (#)

      תודה על התגובה.

      האמת שעזרתי לחבר בנושא בעבר.

      דבר ראשון, לבנות אתר לא מספיק… זה לא מעניין, זה הכנסה חד פעמית וזהו… איבדת את הלקוח…

      תחשוב על ריטיינר כלשהו, אפילו של 200 ש"ח לחודש, עם חוזה לשנה. זה יכול להיות גיבוי אוטומטי, יכול להיות אנטיוירוס או כל דבר אחר שהלקוח ייראה כבעל ערך.

      אבל לקחת סכום חד פעמי על בניית אתר זה לא משתלם. לא משנה כמה גבוה הוא יהיה, ההכנסה שלך עדיין צמודה לזמן שאתה משקיע.

      וכל עוד, יש תלות ישירה בין ההכנסה שלך לזמן שאתה משקיע, אתה לעולם לא תצא מהמעגל הזה.

      אתה יכול גם לעשות Cross Promotions עם מנהלי מדיה חברתית, או אנשי SEO, עם עמלות על הלקוחות.

      תלמד גם את האופן שבו אתה מביא את הלקוחות. הרבה פעמים עדיף להציע מחיר נמוך יותר, אבל בלי שירות לקוחות לדוגמא.

      שוב אני לא יודע מה המצב איתך…. אבל אני אתן דוגמא. הבעייה הכי גדולה של אנשי מכירות, זה שהם לוקחים מוצר חרא, ומנפחים את הערך שלו עם הבטחות…. זה בעייתי מאוד.

      איך שאני רואה את זה, יש לך 2 דרכים:
      1. למכור מוצר בן זונה, במחיר יקר רצח עם ריטיינר, ולהעלות את הערך שלו עוד יותר עם הבטחות. תהיה חייב פה שירות לקוחות חזק.

      2. למכור מוצר חרא, ולהודות שהוא חרא, ולתמחר אותו בהתאם. עכשיו, כשאני אומר חרא…. אני לא מתכוון למוצר גרוע. אני מתכוון למוצר דל פיצ'רים. נניח אתר תדמית, שמבוסס על אחד מה-Themes שאתה מציע. לא מטר ימינה ולא מטר שמאלה. לא מבטיח יותר ממה שזה…. מה שיעשה לך פה את המכירה זה המחיר הזול.

      בכל מקרה, שורה תחתונה:
      1. תחליט מי אתה רוצה להיות
      2. תחליט מי הלקוחות שלך
      3. תמצא דרך להוציא את התלות של הרווח מהזמן שלך.

      לילה טובה.

      • יגאל   2 ביוני 2016 בשעה 16:30
        (#)

        יגאל יא אח יקר! תודה רבה על העצה החכמה!

        ואתה צודק ב-100%. כרגע אני במצב של לא זה ולא זה. כלומר האתרים שלי הם לא "חרא" אבל גם לא מדהימים. למשל, בניתי את האתר של מועצה מקומית מעלה אפריים, שהוא אתר גדול עם אזור אישי לכל תושב. בניתי גם אתרים שמביאים 50 לידים ביום בתחום תחרותי מאוד. אבל אני עדיין לא שם, בלמכור אתר בן זונה באיכות של מרצדס ומחיר של 30K ומעלה.

        תודה רבה שוב גבר! מעריך את זה ואני צריך לחשוב ולעכל את כל מה שאמרת.

        סאלוט! :)

    • ישראל ריצ'   2 ביוני 2016 בשעה 11:50
      (#)

      בבניית אתרים, כל עוד יש עבודה אפשר לעשות סקיילינג ולהעסיק פרילאנסרים.
      בוא נניח שאתה מקבל בקשה לבניית חנות על Woocommerce ואתה מתמחר אותה בעשרת אלפים ש"ח. אתה ניגש ל קבוצות וורדפרס בפייסבוק או אפילו ל xplace ואתה מציע לבוני אתרים מנוסים בלבד לעבוד עבורך תמורת שכר הוגן של ששת אלפים כולל מע"מ. העבודה היחידה שלך היא לפקח על בניית האתר מלמעלה ולבדוק שהאתר אכן עומד בכל הסטנדרטים שהצבת.
      עם הזמן יש לך רשימה של פרילאנסרים שמתקתקים עבודה כמו שצריך ומאפשרים לך לגדול ולקבל עוד עבודות.

      • יגאל   2 ביוני 2016 בשעה 18:10
        (#)

        ישראל, תודה רבה.

        מאיפה אתה מכיר את הנושא? אני לא גובה כל כך הרבה עדיין. אתר תדמית בין 4 ל-5. חנות וירטואלית, בין 6 ל-8. אבל אני עובד על להעלות את הערך כדי שאוכל להעלות את המחיר.

      • המיליונר בפיג'מה   7 ביוני 2016 בשעה 9:44
        (#)

        זה יפה בתיאוריה. בוא נראה כמה פרקטי זה.

        עם הזמן תלמד, שלא כל מה שיפה בתיאוריה, הוא פרקטי.

        מעבר לזה, שארביטרז' זה לא עסק. ואם כבר עושים ארביטראז', אז עדיף שיהיה משהו עם תשואה הרבה יותר גבוהה.

        השורה התחתונה היא כזו, אם העסק שלך לא מאס אודיינס, אתה חייב ROI של מאות אם לא אלפי אחוזים בשביל לשרוד. וזה כולל גם את הזמן שלך.

        • יגאל   7 ביוני 2016 בשעה 22:07
          (#)

          לצערי אתה צודק. הלוואי ומה שהוא כתב היה פשוט ליישם אבל יש כל כך הרבה משתנים בבניית אתרים.

          ומעבר לזה, אם אני עושה כבר נטו שיווק אז למה להעביר עבודות. אני מעדיף (וזה גם מתיישר עם המטרות הגדולות שלי) לגייס צוות מתכנתים, זה יוצר יותר ערך, כסף ושליטה על התוצאה (יש טונות של חאפרים בשוק).

          תודה על התגובה!

        • ישראל ריצ'   9 ביוני 2016 בשעה 11:00
          (#)

          אני חושש שבנושא הספציפי הזה אתה טועה. יש שתי קבוצות גדולות בפייסבוק של בוני אתרים. השמות שלהם זה "קהילת וורדפרס ישראל" "קבוצת וורדפרס החדשה" הם מכילים את כלל קהילת הוורדפרס בישראל, ביניהם החברות הגדולות ביותר בתחום. אילו שהופכים לחברות וגדלים הם אלו שעושים את המעבר ממפתח למנהל. את קהילת וורדפרס ישראל מנהל תותח בשם ציון סימיאן המחזיק כיום בשלושה חברות שונות הקשורות לוורדפרס ומעסיק כמה עשרות פרילאנסרים על בסיס קבוע. הייתי ממליץ לכל מי שרוצה לגדול בתחום, להצטרף לקבוצה ולקחת אותו כמודל.
          נ.ב: אם אנחנו כבר בקטע של בניית אתרים, לפי הפייגספיד של גוגל האתר שלך לא מותאם למובייל: http://postimg.org/image/78xutjdmz/
          כדאי שתעביר לתבנית ריספונסיבית בוורדפרס כמו Sahifa.

          • המיליונר בפיג'מה   20 ביוני 2016 בשעה 6:47
            (#)

            אני לא טועה.

            מכיר את התחום מקרוב. מקרוב מאוד. בעוד אתה מסתכל על אחרים, אני יודע ממקור ראשון. בת הזוג שלי הייתה בתחום, מבלי לדעת לתכנת בכלל.

            לשמחתי, גאלתי אותה מייסוריה, והיא מסתובבת בפיג'מה היום.

          • המיליונר בפיג'מה   20 ביוני 2016 בשעה 7:19
            (#)

            נ.ב. לא איכפת לי מ-page speed. הזמן שלי שווה יותר כסף מאשר ציון כזה או אחר שאני אצטרך לנסות לתקן.

  3. דניס   2 ביוני 2016 בשעה 3:06
    (#)

    היי יגאל, אחלה פוסט.
    לפי מה שכתבת ניראה לי שזה נוראה דומה לפסיכולוגיה של טריידינג בבורסה.
    שרוב העבודה שם זה עבודה מנטלית.
    פעם למדתי קצת את הנושא אצל (אלכס גרצ'יק), והוא אמר המטרה ללמוד לפחות לא להפסיד, ושהרבה פעמים טריידרים צעירים מתחילים להרוויח מהר ואז כשהרווחים נופלים הם מאבדים את המוטיבציה לעבוד.

    • המיליונר בפיג'מה   2 ביוני 2016 בשעה 9:27
      (#)

      אהלן דניס,

      אני לא מכיר בורסה. סורי. אבל אני מניח שזה אותו הדבר.

      בסופו של דבר, תחום הפרסום זה בורסה של שטחי פרסום.

  4. מישל   2 ביוני 2016 בשעה 7:58
    (#)

    שלום,
    מעניין כמו תמיד. אני כאפילייט מתעסק רק בקידום אתרים אורגני. יש תוצאות יפות אבל
    אני מאמין שהגיע הזמן להיכנס גם לקניית מדיה. האם תוכל לתת טיפים בשביל
    "מתחיל"?

    תודה

    • המיליונר בפיג'מה   2 ביוני 2016 בשעה 9:28
      (#)

      אהלן מישל,

      תתחיל מלקדם הצעות לידים של SOI, שעבורם תקבל עמלה של עד $10. אפליקציות גם יכול להיות טוב.

      אל תתעסק עדיין ב-CPA או CPS.

      ממליץ בכללי, להתחיל מאדולט, אם אין לך בעייה מוסרית עם זה.

      פופים כטראפיק סורס. גם באדולט וגם במיינסטרים.

      רק בשביל ההתחלה.

      • רון   28 ביולי 2016 בשעה 17:50
        (#)

        היי,
        קודם כל פוסטים משוגעים באמת בלוג אש!
        יש לי 4 שאלות אמשח שתגיב:
        1. אמרת שכדאי לקדם הצעות אדולט ואני כבר מלא זמן מחפש דרך האם אתה מכיר רשתות פרסום שאפשר באמת לזרוק פופאפים ובאנרים ושהרשתות האלה הן לא סקאם? אשמח להצעה
        2.האם אתה מכיר את הכלי OCTOSUITE? מה דעתך עליו ואיך אפשר לנצל אותו לטובתנו(נ.ב אני פחדן ממש על החשבון פייסבוק שלי)
        3.כמה הצעות SWEEPSTAKES וכמהסוגים האלה עובדות באמת?
        4.מה דעתך על כל ההשקות שרצות כרגע בארץ על כל נושא ביזאופ שיש אם זה איביי,אמזון ,שיווק שותפים וכו היית מקדם כאלה דברים,כמובן מבחינת האם רווחי?

  5. עידן   2 ביוני 2016 בשעה 8:30
    (#)

    אהלן יגאל, אחלה פוסט. טנקס (:

    שאלה קטנה: מה זה supply בהקשר של מה שכתבת?

    • המיליונר בפיג'מה   2 ביוני 2016 בשעה 9:34
      (#)

      אהלן,

      חוקי הכלכלה לא פוסחים על שוק הפרסום. בסופו של דבר הכל זה Supply & Demand. היצע וביקוש.

      הביקוש זה המפרסמים. ההיצע זה השטחי פרסום וכמות הטראפיק. תחשוב על זה כך…

      אם היה אירוע כלשהו, ואתר כלשהו שאתה מפרסם בו היה חלק מרכזי באירוע. אז כמות הטראפיק בו גדלה. אבל אנשים עוד לא הספיקו להגיב ולשנות את ה-BIDDING שלהם בהתאם לאירוע.

      אז מה שקרא זה שאנשים שילמו את אותה יחידת תשלום, אבל קיבלו יותר טראפיק.

      יש מבין?

  6. מהגר   2 ביוני 2016 בשעה 9:25
    (#)

    אחלה פוסט!
    תודה שאתה עוד רושם מדי פעם.
    החלתי לקרוא את הבלוג שלך עוד לפני 8 שנים כשהתחלתי בעולם השיווק באינטרנט. ותמיד לומדים איתך משהו חדש.

  7. זיו   2 ביוני 2016 בשעה 9:51
    (#)

    אחחחחחח איך נהניתי מהF5 שלך :)
    פיתחתי מערכת (עם כל הצניעות, לא פחות ממדהימה) שמייצרת מחקר מילות מפתח out of the box ברמת דיוק שלא קיים בשום כלי אחר
    כל היום אני עסוק בלשווק אותה לסוכנויות פיפיסי וקידום אורגני בחו"ל ובקושי יש לי זמן לנשום
    אבל אני כל כך מאוהב בבלוג שלך, בסגנון הכתיבה שלך ובאינספירישן שאתה שולח מעל דפי הבלוג שאני פשוט עושה פאוס של כמה דקות מהעבודה השוטפת ומתרכז בפוסט החדש שלך
    ככה זה קורה כמעט תמיד כשאני מקבל עדכון במייל על פוסט חדש שלך
    זה לא קורה כמעט אף פעם, בשום בלוג או אתר, כולל אתרים גדולים וחשובים שאני מתעדכן באמצעותם כל הזמן, כולם מחכים כשיהיה לי זמן פנוי, הבלוג שלך הוא היחיד שאני רץ אליו, לפעמים בשביל לקבל עוד קצת אינספירישן נטו :)

  8. זיו   2 ביוני 2016 בשעה 9:54
    (#)

    הדבר היחיד שביאס אותי זה ההצעה שלך לאחד מהמגיבים להתחיל באדולט ("אם אין לו בעיה מוסרית עם זה"). אדולט=שיט, למה להתעסק בגועל נפש כשיש הרבה אופציות נוספות, נקיות ורווחיות?
    חוץ מ"הצעת האדולט" שלך הטיפים פה נפלאים בדרך כלל

    • המיליונר בפיג'מה   2 ביוני 2016 בשעה 10:26
      (#)

      תראה,

      לגבי האדולט, אני לא אמא ואבא של אף אחד. ואני לא משטרת מוסר. הדברים האלה שמורים למרץ בדרך כלל.

      להפך, המצפן המוסרי שלי, מחייב אותי לספר את מה שאני חושב לנכון לעשות. גם אם זה לא נשמע יפה או סקסי. וזה לדעתי מה שמבדיל אותי מאחרים, לטוב ולרע.

      תעשיית האפיליאייטס בעולם מסריחה. אתה לא מבין כמה. אנשים עושים דברים כל כך מגעילים. אבל אף אחד לא כותב עליהם. אני אגב, לא עושה את הדברים הללו.

      אבל אם אני כן אעשה, וכן אחליט לכתוב פוסט, אני לא אסתיר את זה.

      ולגבי האדולט. מסריח או לא (זה סובייקטיבי, כן?). זו לדעתי הדרך הטובה ביותר להתחיל. כך אנחנו מכשירים חברי צוות חדשים.

      זה הבי"ס המקצועי הכי טוב. ואני עוסק בדברים מקצועיים. מי שרוצה לקרוא על מוסר שיילך לבלוגים על מוסר :)

      ועדיין, אני מאוד שמח על התגובה שלך. ומאוד מעריך אותה ואת הכינות שלך.

      אני תמיד חושב, שהקוראים צריכים לקרוא דיעות מנוגדות, ולקבל החלטה בוגרת.

      שיהיה סופ"ש מדהים :)

      • זיו   2 ביוני 2016 בשעה 11:03
        (#)

        מאד מעריך את היושרה שלך יגאל (ואני אומר את זה מכל הלב, בלי אפילו קמצוץ של ציניות)
        אבל כמו שאתה דוגרי עד הסוף מחובתי להיות איתך דוגרי בחזרה עד הסוף ולומר את האמת: אדולט=שיט
        זה משחית את הנשמה ומוריד אותה לרמות הכי נמוכות שיש
        לא כל דבר בחיים זה ביזניס, צריכים להיות לבן אדם גם קצת ערכים ורספקט לעצמו
        אנחנו לא בהמות ולא מכונות כסף
        ולא, אדולט לא מסריח סובייקטיבית, הוא מסריח נקודה (גם אם לא תמיד נח להודות בזה), תהיה כנה עם עצמך ותחשוב על מה שכתבתי
        ואת הדברים האלו כותב בן אדם שהוא קצת יותר מבוגר ממך (אני בן 43), עם לפחות רמת נסיון חיים כמו שלך (או יותר) וכזה שברוך השם מרויח מה שרב האנשים פה רק יכולים לחלום
        מה שאני מנסה לומר – אני לא מסכן שמחפש צומי, להיפך, אני מגיע ממקום שכסף חשוב אבל כבר לא מסנוור אותי כמו שהיה כשהייתי בן 22
        ולסיום, איך אתה אומר… טרפיקים (וF5 כמובן) ופרנסה בשפע לכולם :)
        אוהב אותך,
        זיו

        • enderz   3 ביוני 2016 בשעה 9:42
          (#)

          ברגע ש "את זה כותב בנאדם" אז סיכוייו להיות צודק עולים פלאים אם היה מוסיף ליד הצהרותיו ש"את זה כותב בנאדם" שרואה את העולם מנקודת מבט של אותו בנאדם :)

          נ.ב.
          "את זה כותב בנאדם"

        • המיליונר בפיג'מה   7 ביוני 2016 בשעה 9:42
          (#)

          אחי,

          אני כבר לא בן 22 :) וזה שאתה יותר מבוגר ממני לא אומר שאתה צודק. ואני גם לא אומר שאני צודק.

          אני מכבד את דעתך ולא מנסה לשכנע אותך אחרת. אני מציג נקודת מבט סובייקטיבית, וכל אחד ייקח את זה לכיוון שלו.

          אני לא מתכוון להגיד למישהו, לא לעשות משהו, רק כי אני לא מאמין בו. אני יכול להגיד למה אני לא מאמין בדבר המסויים הזה. וזה יהיה החלטה של אותו בנאדם בלבד.

          • רוטשילד   16 ביוני 2016 בשעה 8:46
            (#)

            אדולט זה איפה שהכסף חברים, לא חייב רק להתחיל מזה, תשארו בו…שילוב של יצירתיות ויכולת בתחום הזה תגרום לדעתי לרווחיות הכי גדולה מאשר בתחומים אחרים.

            זבל או לא זבל, לאנשים יש צרכים…תספקו להם אותו :)

            לכו על זה..

  9. ירדן   2 ביוני 2016 בשעה 12:23
    (#)

    נהניתי מאוד לקרוא את הפוסט הזה ועוד הרבה פוסטים שפרסמת עם השנים.
    אני חייל משוחרר שעובד כשומר לילה ולמזלי יש במקום אינטרנט אלחוטי מה שאיפשר לי להביא לפטופ לעבודה ולהתחיל לשווק. הייתי רוצה לשתף פה חלק מהמסע שעשיתי עד היום כדי לקבל המלצות מה כדאי לעשות הלאה:
    דרכי שיווק: בחודשים האחרונים הקמתי עשרות ערוצים ביוטיוב עם שמות שונים. לכל ערוץ העליתי סרטונים שהורדתי וערכתי מחדש ואת הטראפיק הפניתי לאתר "המלצות ובונוסים" שיש בו באנרים. אני משווק באופן פעיל (שיחת גרילה) גם ב רדייט ואני ממליץ שם על פתרונות טובים באמת לבעיות ולפעמים שם לינק אפיליאייט.
    מה אני מקדם? : בעיקר מוצרים של קליקבנק והצעות cpa שאני מתאים למדינה עם פלאגין של Adrotate.
    הבעיה שלי שהרווחים נעצרו בסביבות החמש מאות דולר לחודש ואני לא כל כך יודע איך להמשיך מפה.
    אני מבין שהכסף הגדול נמצא בקניית מדייה ופופים כמו שאתה עושה אבל כל העולם הזה זר לי לגמרי. אתה יכול להמליץ על איבוק או בלוג שמסקר את הנושא בצורה פשוטה. אני כן אוהב למכור אבל כל הנוסחאות המתמטיות והסטטיסטיקות האלה מפחידות אותי כמו שהן מפחידות את יוסי שהזכרת בבלוג.

    • המיליונר בפיג'מה   7 ביוני 2016 בשעה 12:35
      (#)

      שמע, אני לא מכיר מקורות טובים וקורסים שמלמדים את זה.

      אני לומד כל דבר לבד. קודם כל עושה ספיי על המדיה, מנסה ללמוד את השחקנים ואז מנסה להעתיק אותם.

  10. ירדן   2 ביוני 2016 בשעה 12:25
    (#)

    אה ועוד שאלה ששכחתי לשאול: ראיתי הרבה אתרים שנועלים תוכן עם חברות כמו Cpagreap ו Cpalead ? זה עסק משתלם? כדאי להשקיע בזה זמן ואנרגיה?

  11. בן   2 ביוני 2016 בשעה 18:28
    (#)

    היי המיליונר בפיג'מה.
    לפי מה שקראתי בעמוד הפייס של המיליונר בפי'גמה אתה אומר "Those who can't do, teach" ואני מסכים עם זה, אז אצל מי ללמוד ? איך ללמוד את המקצוע הזה ?
    מה אתה ממליץ ?

    • המיליונר בפיג'מה   7 ביוני 2016 בשעה 12:37
      (#)

      המקצוע הוא מאוד רחב. ואפשר לתקוף אותו מהרבה כיוונים.

      תחשוב על מתווך נדלן. מתווך נדלן יכול לפרסם את עצמו ברדיו, בעיתון או בפייסבוק.

      כל דבר כזה זה התמחות בפני עצמה. אתה צריך קודם כל לקבל מושג כללי. ואחרי זה תבין מה אתה צריך ללמוד.

      אין פה חוקים. בגלל זה אין דרך אחת להתחיל.

  12. השועל החופשי   3 ביוני 2016 בשעה 11:17
    (#)

    פוסט מגניב :)

    בזכות הבלוג שלך אני מטייל בעולם כבר מספר שנים ועובד מהלפטופ.

    אחרי שקראתי לעומק קיבלתי ממך את ההשראה……..וחיי השתנו לטובה.

    יחי החופש!

    אני בטוח שיש עוד מאות כמוני שקיבלו את ההשראה ממך – נתתה לנו כנפיים!

    • בן   3 ביוני 2016 בשעה 21:40
      (#)

      מה עליי לעשות כדאיי להיות גם כמוכם, איפה ללמוד, איףה לקבל חומר עדכני ורלוונטי, איך לא לטבוע בכל האינפורמציה הזאות למתחיל?

      • המיליונר בפיג'מה   7 ביוני 2016 בשעה 12:38
        (#)

        בהתחלה תתחיל לקרוא בלוגים, בלי מטרה ללמוד. סתם לקבל מושג כללי לגבי התחום.

        אחרי חודש אני מניח שיהיה לך כיוון לאן אתה רוצה ללכת.

        כמו שאמרתי למעלה, התחום מאוד רחב. ואין דרך אחת להתחיל. יש אינסוף דרכים.

        • בן   7 ביוני 2016 בשעה 19:38
          (#)

          השאלה היא איפה המקורות היותר אמינים, איך בטור מתחיל לא ליפול עזבל של אינפורמציה,
          איזה בלוגים ומקורות אתה ממליץ

    • המיליונר בפיג'מה   7 ביוני 2016 בשעה 12:37
      (#)

      שמח שעזרתי. כיף לקרוא תגובות כאלה.

  13. יאיר   5 ביוני 2016 בשעה 22:40
    (#)

    אהבתי מאוד את הפוסט, במובן הרעיוני שלו, כי אני לא בתחום של האפיליאייט כבר משהו כמו 6 שנים, אבל זה לא אומר שאי אפשר ללמוד משהו מועיל ממישהו שיודע מה הוא עושה (:

    אז… שאפו! ותודה על המידע המועיל…אממ…התכוונתי לרעיון (:

  14. סער   6 ביוני 2016 בשעה 8:39
    (#)

    היי יגאל, יש מייל ליצור איתך קשר באיזה עניין קטן?

  15. אני   7 ביוני 2016 בשעה 23:14
    (#)

    שמע יגאל, סחטיין, אני קורא את הבלוג שלך כבר כמה שבועות והוא די נותן לי כיוון למה אני רוצה לעשות בשנים הקרובות. אני בתור אחד שכבר עבר את החרא של הפסיכומטרי הזה והשיפור בגרויות וכל הקקה פתאום הבנתי כמה שזה היה סתמי, אשכרה להפוך אדם מאדם למכונה ואז לנסות להפוך אותו למכונה חכמה יותר. בזכות הבלוג שלך ברור לי שאני לפחות בודק את התחום, כי זה בהחלט יותר מעניין, מגוון ומרגש מלהיות איזה מפתח תוכנה שמקום העבודה שלו לא מאפשר לו התפתחות כי זה לא מתיישב עם התפוקה שצריך לתת. האמת שזה מצחיק, כי הלימודים האקדמיים לא ממש גורמים לי את הסיפוק של לקרוא עוד משהו לגבי התחום, אני בעצם לא רואה את התקווה לחופש אינטלקטואלי והתלהבות במסגרת של שכיר, גם אם יש סיכוי להרוויח ככה יותר ויותר בקלות (שוב, תוך כדי דיכאון קיצוני).

    עכשיו ברור שסתם חפרתי, אם אפשר לסכם את כל מה שכתבתי אז תודה!
    זה הכל :)

  16. הראל   8 ביוני 2016 בשעה 13:12
    (#)

    שלום יגאל

  17. בן   10 ביוני 2016 בשעה 1:24
    (#)

    היי יגאל,
    אני קורא את הבלוג שלך מהתחלה ואני כרגע בפברואר 2008, היה לך שם מדריך לשיווק באינטרנט.
    האם אתה יכול לעשות מדריך כזה קצר רלוונטי ל 2016 לאור כל השינויים בשיווק באינטרנט.
    אני בטוח בטוח שכולם ישמחו :) כולל אותי.
    ותודה על כל מה שאתה עושה אני בטוח אתה אחלה בן אדם ובטוח שהיינו יכולים להיות חברים.

  18. בן   17 ביוני 2016 בשעה 21:13
    (#)

    היי יגאל,
    תגיד בבקשה מאיפה להתחיל בתור מתחיל ?

    איזה רשת שותפים להצעות אדולט ?

    איזה טראפיק סורס להתמקד ?

    איזה מדריך בנושא יש ?

    האם השקעה של 2000 שח בחודש להתחלה זה בסדר ?

    ממש תודה לך.

    • המיליונר בפיג'מה   20 ביוני 2016 בשעה 6:45
      (#)

      היי בן,

      אם אתה רוצה אדולט, נסה לרוץ על אקסו קליק וקליק דילר כרשת.

      אין מדריכים, יש פיסות מידע באינטרנט שאתה צריל ללמוד איך למצוא.

      עכשיו אני מתחיל לפרסם בטוויטר, נראה לך שיש מדריך לפרסום בטוויטר? מעבר לעזרה שלהם שלוקה בחסר? אין לי מושג לאן זה יוביל אותי, ויכול להיות שזה יוביל אותי לשום מקום. ועדיין, לא חיפשתי שום מדריך לפרסום בטוויטר.

      2,000 ש"ח בחודש יכול להיות סבבה ויכול להיות לא. תלוי מה אתה מצפה לקבל בחזרה ובאיזה נתיב תבחר.

      שבוע מצויין.

  19. majorsite   16 באוגוסט 2022 בשעה 12:42
    (#)

    I have been looking for articles on these topics for a long time. majorsite I don't know how grateful you are for posting on this topic. Thank you for the numerous articles on this site, I will subscribe to those links in my bookmarks and visit them often. Have a nice day

  20. baccaratsite   19 באוגוסט 2022 בשעה 9:55
    (#)

    Your article has answered the question I was wondering about! I would like to write a thesis on this subject, but I would like you to give your opinion once :D baccaratsite

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!