משהו שאני עובד עליו

שועלי PPC ותיקים ודאי יסכימו איתי שלהתחיל קמפיין PPC ללא מעקב וניתוח הצלחה זה כמו ללכת לקזינו. חשוב מאוד לעקוב אחר הביצועים של מילות החיפוש שלכם, ללא ניטוב ובקרה פשוט לא תדעו מה אני עובד.

נכון להיום, כאשר מדברים על מעקב אחר ביצועים בגוגל AdWords, הקלף המנצח לטעמי זה שילוב בין אדוורדס וגוגל אנאליטיקס, תוך כדי שימוש ב-Conversion Tracking של אדוורדס, ו-Goals של אנליטיקס. נכון להיום, הפעולה הנ"ל אפשרית רק במידה ואנחנו ספקי המוצר, מאחר ויש להוסיף קוד לעמוד התודה לאחר הקנייה. כמובן שפעמים רבות ספקי המוצר מקבלים התקפי נדיבות ומסכימים למקם את הקוד שלנו, אך לא ניתן להסתכם על כך.

כרגע, אני מנתח את הביצועים שלי עם כלי אשר אני פיתחתי (ואני אשתף אותו בקרוב, כשיהיה לי זמן לסיים אותו – חינם חינם). בינתיים, זה נותן לי מענה טוב, אך לא מצויין. בעזרת הכלי הנוכחי, אני לא יכול לבחון את הביצועים עבור מודעות או עבור מיקומים של מודעות. כל מה שאני יודע, זה איזה מילה מכרה ועל איזה מילה שילמתי.

לפני שאני לוקח את הכלי אשר פיתחתי צעד אחד קדימה, אני רוצה לבחון רעיון כלשהו אשר עלה לי. בגדול, הרעיון הוא כזה. כאשר אנו לוחצים על מודעת אדוורדס, גוגל מעבירים לעמוד שלנו פרמטר נחמד אשר שמו בישראל הוא gclid. לפי המחקר אשר ערכתי, מטרתו של הפרמטר הזה הוא לתת ערך חד-חד-ערכי עבור כל קליק. נראה לי שמשמעות השם gclid זה Google Click ID.

התיאוריה שלי אומרת, שלאחר המעבר לעמוד הנחיתה עם הפרמטר gclid גוגל אנליטיקס מקבל את הפרמטר הזה, ובזכותו הוא מצליח לתקשר עם אדוורדס. חשוב לציין שזוהי רק תיאוריה ואני עדיין צריך לבחון את העניין.

המחשבה הראשונית שלי הייתה שבתוך מערכת המעקב אשר אני כתבתי אני אוכל לשמור בקלות יחסית את הפרמטר gclid. ובכך לדעת עבור איזה gclid מכרתי. פניתי לגוגל בשאלה האם אפשר לשלוח להם מידי תקופת זמן מסויימת קובץ אקסל עם gclid-ים אשר מכרו לי, ובכך להעביר את כל נתוני המכירה שלי לגוגל אנליטיקס ולאדוורדס. כמו שצפיתי, גוגל לא הסכימו, ואמרו שהם "לא מאפשרים את השירות הזה".

אני לא מתייאש (עדיין!) עם הרעיון הזה, כי נראה לי שהרעיון הוא רעיון טוב ובר ביצוע. כרגע אני בוחן אפשרות של ביצוע הנדסה הפוכה לסקריפטים אשר גוגל מבקשים לשתול באתרים שלנו, ולבחון כיצד והיכן הם משתמשים/שולחים את ה-gclid. לאחר שאני אמצא את זה, אני אנסה לכתוב כלי מלאכותי אשר יבצע את הפעולה הזו.

במידה והפרוייקט הקטן הזה יצליח, זה ישנה ב-180 מעלות את תחום המעקב בשיווק תוכניות שותפים. זה יהיה מעשה גדול, ואני מאוד מקווה שאני אצליח למצוא את הזמן (מאחר וייתכן ויידרש הרבה זמן) על מנת לממש את זה. משווקי שותפים ותיקים ודי יחשבו מדוע אני לא פונה לפרילנסרים בנושא הזה, מאחר וייתכן וניתן להשיג תוצאות טובות במחיר טוב. התשובה שלי היא פשוטה, אני לא עושה את זה בשביל לחסוך, אני נהנה מזה (קצת סאדיסטי הייתי אומר :) ).

במידה ויש לכם ידע בתכנות, או רעיונות כלשהם הקשורים לפרוייקט הזה, אתם מוזמנים להגיב בנושא ולתת עצות/רעיונות…

10 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אבי   24 במרץ 2008 בשעה 19:31
    (#)

    אתה תצליח לקשר בין עמוד הנחיתה ל- gclid ומשם תדע האם המשתמש המשיך לעמוד המכירה, אבל לא תדע עם היתה מכירה כי אין לך שליטה על דף התודה. אז יש לך חלק מהדרך, כלומר אם לא עוברים לדף המכירה במילת מפתח מסויימת אז פשוט מוחקים אותה. למי שעובד עם קישורים ישירים לדף מכירה, ללא דף נחיתה זה קשה הרבה יותר, אבל אם חושבים לעומק אולי אפשר למצוא דרך לגלות איזה מילות מפתח מוכרות, מאיפה, באיזה שעות ואז… מרוויחים יותר כסף וממשיכים לעקוב ללא הרף.

    • המיליונר בפיגמה   24 במרץ 2008 בשעה 19:38
      (#)

      אהלן אבי,

      תודה על התגובה. כפי שציינתי, נכון לעכשיו, בעזרת כלי אשר אני פיתחתי אני יודע בדיוק איזה מילות חיפוש מוכרות לי, גם אם אין לי גישה לעמוד התודה. הבעיה שזה בתוכנת צד שלישי ולא בגוגל אנליטיקס. אני רוצה שזה יהיה בגוגל אנליטיקס מאחר וכך אני אדע הרבה יותר דברים שגורמים למכירה, כמו לדוגמא מהי המודעה עצמה, באיזה מיקום הייתה המודעה, וכו…

      הדרך שאני מנסה לפתח כרגע, היא לפתח עמוד תודה דמה, שבעזרת סקריפט מסויים העמוד הזה יורץ באופן מלאכותי בכל פעם שיש לי מכירה. כמובן שאני אשתיל בעוגיות של הדפדפן את ה-gclid המפורסם, ובכך אני אוכל להכניס לאנליטיקס את הנתונים אודות המכירות שלי.

      כמובן שהכל רק בתיאוריה ודרושה השקעה רבה על מנת להגיע לשלב הזה, אבל אין לי מה להפסיד, חוץ מקצת זמן שגם כך אני יהנה ממנו :) כמו לשחק כדורגל :)

      המשך יום מהנה…

  2. רן ארוסי   26 במרץ 2008 בשעה 10:12
    (#)

    היי, שמי רן ארוסי ואני מייסד של מכללת 'קליקים' ומשווק תוכניות שותפים כבר שנים.

    את מה שאתה מתאר כאן כבר יישמתי ואתה מוזמן לנסות ולהתרשם ממנו בכתובת http://hlola.com. כמו כן, ישנו סרטון הדגמה בכתובת http://hlola.com/tour.

     

    שלח לי אימייל ואפתח לך חשבון בחינם להתרשמות :)

     

    יישר כח ובהצלחה לכל מי שעושה במקום לדבר (או יותר גרוע – לקטר)

     

    • המיליונר בפיגמה   27 במרץ 2008 בשעה 4:58
      (#)

      אהלן רן,

      לכבוד הוא לי שאתה גולש בבלוג שלי. אני יודע מי אתה וגם מכיר את האתר שלך.
      ללא ספק אני אבחן מחר את הטור, וגם ללא ספק שאי אשלח לך אימייל. דבר אחד מטריד אותי וזה שהמערכת מסופקת כשירות ולא כמוצר שיושב אצלי.

      אהבתי את המשפט שלך לקראת סיום,
      שיהיה בהצלחה לשנינו ולכל מי שעושה :)

  3. רן ארוסי   1 באפריל 2008 בשעה 6:54
    (#)

    שלום שוב,

     

    יש לא מעט אנשים שמעוניינים בגרסה עצמאית של HLOLA. התכנון הוא להיענות לדרישה כבר בשבועות הקרובים.

     

    לפי אחד הפוסטים אחרונים שלך הבנתי שאתה משתמש לינוקס שזה ממש מחזה נדיר במחוזותינו :) אבל כל עוד אתה לא נסמך על מוצרי מייקרוסופט – אני לא מתלונן!

    • המיליונר בפיגמה   1 באפריל 2008 בשעה 7:25
      (#)

      אהלן רן,

      קודם כל אני פשוט נדהם, בדיוק שלחתי לך מייל, והופ הגבת כאן. אני מקווה שתענה לי בהקדם על השאלות אשר שאלתי אותך, כדי שאני אוכל לשאול עוד קצת :)

      לגבי מערכת ההפעלה שלי, אני משתמש ב-2 מחשבים, כך שגם חלונות מותקן אצלי (גרסה חוקית). אין לי כח להיכנס לאידיאולוגיה, אבל אני חושב שלינוקס זו מערכת הפעלה מצויינת, אבל גם חלונות. מה שעדיין לא התנסיתי בו, ובקרוב אני אתנסה בו זה Mac. אני רוצה לרכוש Mac Book Pro בקרוב.

      בכל מקרה, מקווה שתענה לי על המייל בהקדם.

      תודה שוב.

  4. יואב   17 ביוני 2009 בשעה 14:47
    (#)

    אתה עדיין על extreme conversions?
    לא הזכרת במילה את tracking202pro שמצד אחד עולה…אבל מצד שני הופכת את כל המעקב למשחק ילדים לעומת הפרוספר 202 הישן שחייב הרבה עבודה טכנית של העתק הדבר ושתילת קודים.
    אני מניח שextreme וגם HLOLA כבר מיושנות יחסית כי גם הן דורשות העתקות והדבקות על בסיס דומה לזה של הפרוספר (בכולם הרעיון הוא ליצור tids נומרים, לקשר אותם למילות החיפוש ולקליקים ומצד שני לקחת את נתוני המכירה מהאפיליאייט נטוורק ולהצליב.)

    אולי תעלה איזה פוסט בנושא? אחד הדברים היותר חשובים הם מעקב המרות..

    • המיליונר בפיג'מה   10 ביולי 2009 בשעה 20:06
      (#)

      אהלן יואב,

      אני אנסה להעלות פוסט בנושא, מה שכן, אני משתמש ב-Prosper202 בתוספת הקונברז'ן טראקינג של גוגל.

      זה עושה לי את העבודה.

      בהצלחה.

  5. האמן החדש   14 בספטמבר 2009 בשעה 1:43
    (#)

    היי,

    מישהו יכול להסביר איך שותלים עם TRACKING 202 (לא פרו) קוד בלינק לאתר נחיתה, או דיירק לינקינג (האמתי שדיירקט לינקינג בעצם אני יודע לגבי אתר נחיתה אני לא בטוח) מה ההבדל בין דף נחיתה רגיל למתקדם?

    תודה,

    האמן החדש

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!