מעשה במשווק גרילה

מאז שהתחלתי את הבלוג, הרבה אנשים מנסים ליצור איתי קשר, ולמרות שאני לא מפרסם פרטי התקשרות (בקרוב אני אפרסם), אנשים יצירתיים מצליחים ליצור איתי קשר. לרוב, אני מקבל המון תודות על המדריכים שאני כותב, וכמוכן המון שאלות.

היום, בחור בשם מיקי, יצר איתי קשר, וסיפר לי כיצד עזרתי לו. הוא מאוד הודה לי על הבלוג ואמר שבזכות הבלוג דרך החשיבה שלו השתנתה לגמרי. לאחר שהוא קרא את הפוסט שלי על שיווק גרילה, ולאחר שהוא קרא את המדריך למתחילים בשיווק תוכניות שותפים אשר כתבתי (חלק א', חלק ב', חלק ג'), הוא קיבל המון השראה.

מיד עם סיום הקריאה, הוא החליט לעשות מעשה ולנסות את מה שכתבתי. הוא מצא מוצר אשר ברצונו לשווק, והשקיע מספר שעות בכתיבת עמוד נחיתה, ממש כמו שהסברתי.

אבל מפה, הוא התחיל לפעול עם הראש. אני המלצתי ללכת ל-Yahoo Answers ולחפש אנשים אשר שואלים שאלות בתחום של המוצר, הוא לא עשה את זה, אלא מצא דרך יצירתית אחרת לעשות זאת. דרך ממש מדליקה שאפילו לא חשבתי עליה. הוא נכנס ל-ICQ, וחיפש אנשים אשר תחום העניין שלהם זהה לנושא המוצר שלו. הוא פשוט כתב לכולם מודעה קצרה, עם הפנייה לעמוד הנחיתה.

בסופו של דבר התהליך הזה הוליד לו מכירה אשר זיכתה אותו ב-$40, סכום לא גדול במיוחד, אך תחשבו על זה כך… במידה ותחדזרו על התהליך הזה מידי יום, תרוויחו $1200 בחודש. סכום אשר יוכל להוות לכם התחלה מצויינת לשיווק ב-PPC.

בנוסף לכך, אם אתם לפני צבא, תחשבו על חיילי החובה אשר קורעים את התחת, ומרוויחים 350 ש"ח בחודש, ועל אנשי הקבע הצעירים אשר לרוב לא מרוויחים יותר מ-$1200. זהו סכום יפה לכל הדעות, ולא דורש הרבה מידי השקעה.

אתם יכולים להרחיב את השיטה הזו, ולחפש אנשים בתחומי עניין מסויימים בעוד הרבה מקומות, כגון FaceeBook, MySpace, Skype, MSN, והרשימה עוד ארוכה. תחשבו מה קורה אם אתם משווקים בשיטה הזו שלושה מוצרים. $100 זו כבר משכורת מכובדת. אני מניח כי ההורים של רובינו לא מרוויחים $100 ביום.

הסיבה היחידה שמיקי הצליח למכור משהו, היא שהוא לא קורא פסיבי בבלוג. הוא קורא ומנסה ליישם. עצם הקריאה לא תביא לכם את הכסף. תחשבו על זה כך, באיזה ידע בדיוק מיקי השתמש פה? אני בטוח שהבחור יודע הרבה יותר מהיכולות אשר הוא השתמש בהן על מנת לשווק את המוצר הזה. אתם לא צריכים ידע, ומספיק לתרץ לעצמכם, פשוט תצאו לשטח ותקרעו את העולם.

אני באופן אישי, גאה מאוד במיקי. אני מאוד מקווה שמתישהו יצא לי לפגוש אותו באופן אישי. לאחר שקיבלתי את ההודעה ממיקי, קיבלתי סיפוק רב מאוד, שהצלחתי לעזור לפחות לבנאדם אחד להרוויח כסף, ואני די בטוח כי הוא ימשיך ויתמיד ויעשה עוד הרבה דברים יפים בשיווק שותפים.

בנימה אופטימית זו, אני אסיים את הפוסט. כל מי שרוצה לחלוק עם העולם שיטות כאלה או אחרות, מוזמן לנסות ליצור איתי קשר בדרכים יצירתיות. בקרוב מאוד, אני אפרסם פה דרכים ליצור איתי קשר, אבל עד אז תצטרכו להתאמץ.

בהצלחה לכולם!

7 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. טל   14 במרץ 2008 בשעה 0:17
    (#)

    הרעיון לחפש אנשים ב-Yahoo Answers הוא הגיוני כי אנשים באמת שאלו את השאלות האלו, אבל להפריע לאנשים ב-ICQ שרק אמרו שמעניין אותם נושא מסויים – זוהי ההגדרה של ספאם.

     

    אם אתם חושבים שזה לא ספאם, תחשבו איך זה יהיה לקבל הודעת SMS פעם אחת ביום שהיא פרסומת.

    • המיליונר בפיגמה   14 במרץ 2008 בשעה 0:31
      (#)

      יש בזה משהו, וזה הקו הדק בין שיווק גרילה לספאם.

      אני אף פעם לא עשיתי את זה, אבל לא אחת חיפשתי אנשים ב-Skype שמפרסמים נושא מסויים, לא בשביל למקור להם פרסומות, אלא בשביל לשאול אותם שאלות. הם היו ב-Free To Talk, כך שזה גם יכול להראות כספאם, אבל סה"כ, האנשים היו נחמדים ועזרו :)

  2. מיקי   14 במרץ 2008 בשעה 17:16
    (#)

    שלום לך טל,

    שמי מיקי ואני הבחור שהמליונר לעתיד סיפר את עלילותיו בפוסט הנ"ל.

    אני מסכים איתך בהחלט ובאמת שהעניין הזה היה נסיון "Longshot" וכמו שאתה רואה הוא הנחיל הצלחה. ההודעות נשלחו למספר מאד מצומצם של אנשים רק לראות אם זה מעלה עניין ולהפסיק במידה ולא.

     

    התוצאות:

    CTR מטורף, אפילו יותר גבהה מפרסום PPC מאד ממוקד.

    יחס המרה נאה מאד.

     

    לסיכום,

    במידה ולא הייתי רואה עניין מצד הלקוחות הפוטנציאלים, הייתי מפסיק מייד,

    אך בגלל העניין הרב והמכירה המיוחלת, אני ימשיך לנסות את השיטה ויעשה כמיטב יכולתי לצמצם את קהל היעד לקהל הכי רלוונטי שאפשר.

  3. abstract   14 במרץ 2008 בשעה 22:46
    (#)

    אני עם טל.
    מדובר בספאם טהור, ואני מאמין שבסופו של דבר השיטה הזאת לא תחזיק מעמד.
    יחד עם זאת, בהחלט מדובר במהלך שיווק יצירתי.

    • המיליונר בפיגמה   14 במרץ 2008 בשעה 23:57
      (#)

      היי אבסטרקט.

      האמת שזה יכול להיות דיון מעניין, אמנם רבים יראו את זה כוויכוח, אבל זה דיון. זה דיון מאחר ולא יהיו פה מנצחים ומפסידים, כל אחד יעמוד על עמדתו ולא ניתן יהיה לשכנע אותו, לכן כל דיעה מכובדת כאן.

      הכי חשוב שכל אחד ילך עם מה שליבו מאפשר לו. כל העולם סובב סביב הגדרות, ולכל אחד יש מחשבה סלקטיבית. בפני מישהו אחד הסיפור יראה כספאם ובפני מישהו זה יראה לגיטימי. ישנם עוד הרבה דרכים בשיווק אשר שנויות במחלוקת, הכי חשוב זה לא להיקנע לערכים ולעקרונות שלך. אם דרך שיווק כזו או אחרת תגרום לך להרגיש רע, ללא ספק אל תשתמש בה, יש עוד 1000 דרכים אחרות להצליח.

      בהצלחה לכולם, בכל דרך אשר תבחרו. אין פה נכון או לא נכון, יש פה רק מה נכון בשבילך!

  4. דרור   26 בנובמבר 2014 בשעה 16:42
    (#)

    אחרי שקראתי את הבלוג לפני מס' שנים וחזרתי בשבוע האחרון, הפוסט הזה הוא המשפיע ביותר שקראתי.
    אני הבטחתי לעצמי עד סוף היום להכין עמוד קדם-מכירה ראשון.
    תודה ובהצלחה !

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!