פרסום בפייסבוק ומה לא סיפרו לך על כפתור הלייק?

פרסום בפייסבוק וכפתור הלייק

פרסום בפייסבוק וכפתור הלייק

האם גם אתה שמעת? פרסום בפייסבוק זהו תחום הולך וגדל באינטרנט. כן, את זה אתה בטח יודע… כך גם השיווק ברשתות החברתיות… כמות המומחים בפרסום בפייסבוק הולכת ומתרבה כמו פטריות בגשם, פתאום כולם הפכו למומחי מדיה חברתית. וזה ממש הגיוני… פייסבוק הפך למכונת פרסום משומנת!

היתרון הגדול בפרסום בפייסבוק, הוא שפייסבוק זוהי מכונת מיקוד דמוגראפי משומנת. תחשוב על זה, אנשים נותנים את המידע האישי שלהם בחינם, רק על מנת שידעו מה למכור להם… כלומר בערך ידעו מה למכור להם…

יכול להיות שאתה כבר יודע את מה שאני הולך לכתוב כאן… יכול להיות שכבר כתבו על זה… ועדיין חשוב לכתוב את זה עוד פעם… ויכתבו את זה עוד הרבה פעמים…

פרסום בפייסבוק והבעיות

כמו שבטח כבר קראת, בפוסט העוסק בשיווק גרילה שיחתי, הדבר החשוב ביותר בשיווק הוא להיכנס למחשבות ולסיפורים אשר הלקוח מספר לעצמו… עד כפתור הלייק המופרסם, אשר לאחרונה הוספתי לבלוג, אם רצית לפרסם בפייסבוק יכולת לקבוע אם האתר שלך יוצג לגברים או נשים, לאילו גילאים וכו…

כמוכן יכולת לקבוע מס' מילות מפתח, אשר יכוונו את הבנאדם… העניין הוא שבניגוד לפרסום בגוגל או מנועי חיפוש אחרים, שם הגולש הוא פעיל ומחפש פיתרון לבעיה שלו, כשמדובר בפרסום בפייסבוק, הגולש הוא פסיבי יותר. המיקוד הנושאי מתבצע באמצעות התאמה בין מילות המפתח אותם בחר המפרסם למילות מפתח אותם הלקוח כתב בפרופיל.. בסטטוס.. וכו…

איך כפתור הלייק עוזר למי שרוצה לפרסם בפייסבוק?

לפני שאני ממשיך בנושא הפרסום הממומן בפייסבוק, בוא נדבר קצת על הפרסום הויראלי… מאז שהוספתי את כפתור הלייק, הכפלתי את כמות הגולשים שלי! מדהים נכון? כך שכפתור הלייק הוא ממש Win-Win, ותיכף תבין למה…

בחזרה לפרסום הממומן בפייסבוק. בכל פעם, שמשתמש לוחץ על כפתור הלייק בעמוד תוכן כלשהו ברשת, בדיוק כמו שאתה תלחץ עם סיום קריאת פוסט זה, העמוד נוסף לפרופיל המשתמש. ובכך, מוסיף מילות מפתח חדשות לפרסומות המוצגות בתוך הפייסבוק. האופציה הזו היא מצויינת, מאחר ובזכות כפתור הלייק הזה ניתן פייסבוק פתרו את בעיית ה-"גולשים האקטיביים", מאחר ועכשיו הם יודעים בודאות מה מעניין את הגולש…

איך כפתור הלייק ישנה את חיינו?

כח הפרסום של פייסבוק רק הולך וגדל. כפתורי הלייק מתרבים, והנדלן האינטרנטי של פייסבוק גדל. אני מאמין שבעזרת כח כזה, פייסבוק עשויה לצאת בקרוב במנגנון מיקוד התנהגותי (behavioral targeting), שבגדול זה אומר אפשר למקד אנשים על פי נושאי אתרים בהם הם גולשים.

נוסף על כך, אני חושב שלא רחוק היום בו פייסבוק יצאו עם התחליף שלהם לאדסנס. במיוחד לאור העובדה ש-5% מפייסבוק שייכים למיקרוסופט. באופן אישי, אני כבר לא יכול לחכות ליום בו זה יקרה…

אני חייב להודות, אני לא חזק בפרסום בפייסבוק כמו ב-PPC רגיל, עם זאת אני חושב שהפרסום בפייסבוק זו פלטפורמת הפרסום הבאה. הרבה יותר עוצמתית מגוגל אדוורדס. הפלטפורמה הזו עוד לא הגיעה לבשלות, וכשהיא תגיע לשם… יהיה מפחיד…

מפחיד מאוד!

נ.ב. יש לי תכנית בת ז**ה, איך להחזיר את העניין לבלוג. הולך להיות אדיר.
נ.ב.2. כמעט סיימתי לבנות את הסקר לאתר, שעל בסיסו אני אוכל ללטש את התכנית הזאת. תכין את עצמך להקדיש לי 5 דקות מזמנך ולמלא את הסקר.
נ.ב.3. אני כבר לא יכול להתאפק… אז אני רק אגיד שמה שהולך להתרחש בקרוב בבלוג, לא נעשה בשום מקום בעולם :)
נ.ב.4. תעשה לי לייק!

58 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. Johnny the Doe   6 באוגוסט 2010 בשעה 15:19
    (#)

    אחלה פוסט יגאל, כפתור ה-Like הוא בהחלט המצאה מבורכת.
    בנוסף, כפתור ה-Like הוא אמצעי שיווק מעולה – קשה לחשוב על presell יותר טוב למוצר מאשר העובדה שחבר שלך עשה עליו Like. זו הסיבה, יחד עם התנועה החינמית, שאנחנו רואים את כפתור ה-Like מופיע בכל סוג אתר, בין אם זה בלוג, אתר תוכן או אפילו אתר e-commerce.

    מעניין יהיה לראות איך מיקרוסופט ייצרו פלטפורמה מקבילה לאדסנס. מה שבטוח, טירגוט דמוגרפי בקמפיין רשת התוכן יהיה הרבה יותר אפקטיבי מאשר הטירגוט בזו של גוגל.

  2. NTB   6 באוגוסט 2010 בשעה 16:14
    (#)

    פוסט מעולה בנושא חשוב ביותר!

    אני רוצה להוסיף, בנושא כפתור הLIKE, שהוא בעצם מספק כח עצום לפייסבוק גם בתחום החיפוש.
    תחשבו מה יקרה, אם ביום אחד, תחליט פייסבוק להקים מנוע חיפוש משלה. מהשנייה שהם מעלים מנוע כזה לאוויר, יש להם מידע אמין יחסית לגבי הצבעות הגולשים להמון דפים באינטרנט (כולל דפים חדשים ואקטואלים!).

    כך כמו שגוגל ואחרים נעזרים בלינקים נכנסים כדי לחשב את מיקום האתר בדף התוצאות, פסייבוק יוכלו לעשות זאת ע"י כמות הlike שעשו משתמשים לדפים ברשת.

    לדעתי זה יהיה הכיוון שלהם בסופו של דבר, ממש ללכת ראש בראש נגד גוגל.

    • המיליונר בפיג'מה   6 באוגוסט 2010 בשעה 16:55
      (#)

      אני לא בטוח… אין להם סיכוי על גוגל, למרות אלגוריתם הלייקים…

      • NTB   6 באוגוסט 2010 בשעה 19:39
        (#)

        אני יודע שזאת ספקולציה מאוד לא מבוססת.

        אני מאמין בזה בגלל שאני מתחיל להבין שנולד כאן דור חדש של משתמשים שממש מנהל סוג חיים דיגטליים בתוך הרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק וטוויטר.

        הדור הזה משתמש ברשת החברתית להמון צרכים:
        - הכרויות
        - חיפוש עבודה
        - משחקים ובידור
        - סלבס ורכילות
        - אופנה וטרנדים אחרים
        ובטח עוד המון שימושים שאני לא מכיר ….

        האנשים הללו יעדפו למצוא את כל מה שהם מחפשים בתוך מסגרת אתר הרשת החברתית. החלון היחיד בתוך הbrowser שלהם שאינו נסגר במשך כל היום (לדעתי הוא יותר דומננטי מחלון המייל אפילו) זה החלון של הרשת החברתית, והוא ממשיך איתם לכל מקום גם במובייל!

        לדעתי,סוג של מנוע חיפוש המובנה בתוך האתר החברתי, יהיה מאוד שימושי למשתמשים אלו. אולי זה קצת רחוק, אבל אני מאד מאמין בזה.

        בו נשמור את התגובה הזאת ונראה מה יקרה בעתיד…

        • ויזה לאזרביג'ן   7 באוגוסט 2010 בשעה 6:24
          (#)

          קיצר שכח מזה גבר, פייסבוק לא מתקרבים לגוגל עדיין

          • NTB   7 באוגוסט 2010 בשעה 10:36
            (#)

            יש מדד אחד שפייסבוק תמיד תנצח את גוגל בו והוא זמן השהייה הממוצע של המשתמש באתר.

            חשבת פעם מה הזמן הממוצע שאתה מבלה בדף תוצאות החיפוש של גוגל?

            • NTB   9 באוגוסט 2010 בשעה 9:36
              (#)

              גוגל הם בטח לא פרייארים ולא ישנים אף פעם בשמירה.

              יש ביטוי שאומר "ההגנה הטובה ביותר, היא – ההתקפה!".
              נראה לי שגוגל זוממים לתקוף את פייסוק חזיתית שוב! (אחרי הכישלון עם WAVE והדשדוש של BUZZ).

              הפעם הם רכשו את SLIDE שהיא בהחלט חברה בעלת מוניטין בתחום הרשתות החברתיות, ואולי הפעם הם יצליחו לגנוב חלק עסיסי יותר מהעוגה של פייסבוק.

              לידיעה בבלוג של גוגל:
              http://googleblog.blogspot.com/2010/08/google-and-slide-building-more-social.html

  3. עידו   6 באוגוסט 2010 בשעה 18:09
    (#)

    איזה כיף לשמוע שאתה מפרגן לפייסבוק

    אני משתמש רק בו כמעט ל PPC

    כמה ביקורים בגוגל באחרונה רק חיזקו את הדיעה

    ופייסבוק משתפרים

    אחלה פוסט – מחכה לראות את החזון של הבלוג

    בטוח יהיה בן זXXה

    שבת שלום

    עידו

  4. nadavs   6 באוגוסט 2010 בשעה 21:14
    (#)

    כמו שאמרת אינסוף פעמים וכמו שכולם יודעים (והרבה, כמוני, לא עושים יותר מדי) – צריך לעשות טסט לכל דבר. לכן החלטתי להתחיל היום את ניסוי הפייסבוק באתר שלי.

    הוספתי כפתורי Like לעמודים שמושכים הרבה תנועה (וגם לכאלה עם קצת פחות), ועכשיו כל מה שנותר הוא לראות אם הם באמת יכולים להכפיל את התנועה.

    אם כן, הולך להיות מעניין.

    nadavs

  5. קונטה קינטה   7 באוגוסט 2010 בשעה 1:11
    (#)

    יגאל אני מכבד אותך ואת פועלך ואת ההדגשה האין סופית שלך שלהרוויח באינטרנט בשיווק שותפים – זה קשה !!!! ורוב המנסים מפסידים את כספם וזמנם.

    חבל שסוחרי החלומות – איתי פז רן ערוסי ועוד כמה לא מדגישים את זה מכללת קלי**** , ועוד כמה יוזמות.

    אז חברים צעירים – לפני שאתם שמים את מיטב כספכם במכללות שונות , השתלמויות שונות וכדומה.

    תחשבו לבד – אם היה אפשר לעשות כסף באינטרנט בקלות – כל החברים הנכבדים היו פותחים את המכללות וההשתלמויות האילו ????

    יגאל אני מקווה שלא תמחק את התגובה הזו ותשאיר לקוראים הנאמנים לחשוב בעצמם.

    בכל מקרה אני ממליץ לכולם לא להתעסק ב PPC אלא בSEO באנגלית לייצר תוכן טוב והכסף יבוא , לא מליונים אבל כסף לא רע בכלל.

    בהצלחה לכולם.

    • דניאל ליברטי   7 באוגוסט 2010 בשעה 2:05
      (#)

      קונטה קינטה,
      אני מחזק את דבריך, לא קיים כזה דבר כסף קל, זו אשליה והאינסטינקט האנושי אוהב להתפרע עם הדימיון…

      בכל אופן כרגע אני פועל לפי המלצתו של יגאל ופתחתי בלוג, בלוג שהוא עדיין בפיתוח ואני נאבק עם הזמן המצומצם שלי להעלות תוכן איכותי וגם תוכן ויראלי (כדי שיהיה קהל) וכמו כן דרוש זמן לפרסום בפורומים ומה לא.

      בכל אופן שמתי לב שציינת "לייצר תוכן טוב" באנגלית… תאכל לתת דוגמא לזה… מה זה תוכן טוב?
      בעצם יש מלא תוכן זבל בפייס שזוכה לפרסום רב ונכבד… יש לדומגא קבוצה בפייס עם קרוב ל60,000 חברים והמספר רק גודל שהפרסומים שלה מדברים על "בואו לראות את התינוק החתיך של מעיין חודדה" או "ילדה בת 14 ששותה גלולות – חובה לראות" – כלומר פרסומים אגרסיביים שאינם משדרים לקהל איכות וכך גם התיכון אינו איכותי (לפי דעתי) אך בכל זאת מושך מבקרים לבלוג או לאתר וכך גם כמות הקליקים על הפרסומות גדלה בהתמדה.
      אשמח לקרוא מה דעתך על הנושא..
      ויגאל – אני מעריץ של הבלוג ומבחינתי אין צורך בשדרוג, אבל מה שבא – בא בברכה…

      • NTB   7 באוגוסט 2010 בשעה 3:00
        (#)

        אני רוצה לצטט ברשותו של יגאל, את הקטע הבא מהתגובה שלו לכתבה בגלובס:

        "אין מה לעשות, אנשים עדיין לא יודעים להעריך את האינטרנט כעבודה ומסתכלים על זה כמשחק. אם לא תכניסו לעצמכם לראש, שזו בודאות הולכת להיות העבודה הכי קשה שתעבדו בה, לא תצליחו."

        זה פשוט המשפט הכי נכון שקראתי, ואני מאוד מזדהה איתו! אתה חייב להיות חזק, עקשן ומוכן לעבוד קשה אחרת לא תראה שקל (אני כמו רבים אחרים למדתי את זה על בשרי!).

        לגבי כל הקבוצות ההזויות ההלו בפייסבוק, לדעתי זה טרנדים שמסקרנים אנשים לדקה, ובטוח חלק מהחברים שם זה חשבונות ספאם שהצטרפו לקבוצה כדי לנפח את הפופלריות המזוייפת שלה. מבחינתי, זה לא תוכן טוב, זה טרנד שבא והולך.

        אתה שואל מה זה תוכן טוב?

        לדעתי אתה חייב לחשוב על הקורא שלך, תנסה להיכנס לנעליים שלו ולחשוב מה הוא היה רוצה לקרוא כשהוא מגיע לבלוג שלך?

        תוכן טוב זה תוכן שייתן לקורא שלך ערך מוסף ויגרום לו לרצות לחזור לבלוג שלך שוב!

        אם אתה לא יודע איזה תוכן הקוראים שלך מחפשים, מה יותר פשוט מלשאול אותם?

        אם יגאל עושה את זה בבלוג שלו, שהוא ותיק, מבוסס ובעל מוניטין, אין סיבה שלא ליישם את זה בכל בלוג אחר.

        • ענת   8 באוגוסט 2010 בשעה 15:50
          (#)

          נוטה להסכים איתך. מנסיון של מספר קמפיינים בפייסבוק לחברות בתחומים שונים, מרבית הלידים שמגיעים משם הרבה פחות איכותיים (לפחות ביחס לקמפיין בגוגל).

          • Johnny the Doe   8 באוגוסט 2010 בשעה 19:07
            (#)

            ענת, לא הייתי ממהר לקפוץ למסקנות לגבי איכות התנועה מפייסבוק, להסתכל על התנועה מפייסבוק כעל מקשה אחת זה כמו לומר שכל מילת מפתח מגוגל תהיה רווחית לכל סוג של הצעה / מוצר / לקוח. כמו בגוגל, גם בפייסבוק צריך לעשות סגמנטציה לקהל היעד וטסטים – לבדוק דמוגרפיות, עמודי נחיתה, מסרים, תמונות כמובן וכו'. באופן אישי עד כה ה-advertisers שעבדתי איתם דרך רשתות השותפים כמעט תמיד היו מרוצים מהתנועה שהבאתי להם מפייסבוק כי ידעתי להביא להם את קהל היעד שהיה הכי רווחי עבורם (אנחנו כמובן מדברים על הצעות לידים ולא CPS).

            גם לגבי עבודה עם לקוחות ולא אפילייאציה – אני יכול לומר לך שאני מכיר כמה חברות גדולות בתחומים מאוד תחרותיים שפייסבוק הפך להיות מקור תנועה מרכזי ורווחי מאוד עבורן.

            ולגבי קבוצות זבל כמו "הביקיני הנופל של ג'ניפר לופז" ודומיו – אפשר לסמוך על יוצריהן (לפחות החכמים שביניהם) שהם יודעים לעשות מזה כסף. יש הרבה דרכים לעשות מונטיזציה לתנועה ותוכן האתר שלך לא חייב להיות ברמה ספרותית של שייקספיר. שילוב של תוכן רכילותי כמו הנ"ל עם הצעות אפילייאט בצורת content gateways
            יכול להיות מאוד רווחי.

            • NTB   9 באוגוסט 2010 בשעה 20:42
              (#)

              גם אני מאוד מאמין בשיווק באמצעות שע ר(gateway).
              אבל הבעיה היא שהספק המרכזי בתחום עשה המון בלגן לשותפים שלו בשבועות האחרונות, וגם כמה מהקוראים פה נפגעו מזה (כולל אותי). במקרה הטוב סגרו חשבונות לא פעילים או לא מרווחים, במקרה הגרוע סגרו חשבנות שהרוויח ולא ברור מה יהיה עם התשלום.

              הייתי מתקדם בזהירות במגרש הזה, ואני ממליץ לעבוד עם לפחות שני ספקים. למי שיש יכולת טכנית או קצת כסף להשקעה, עדיף אולי לפתח או לרכוש מנגנון שער שיהיה בלתי תלוי בספקים ויופעל ע"י לידים אינסנטיביים.

            • המיליונר בפיג'מה   5 בספטמבר 2010 בשעה 23:14
              (#)

              וואוו,

              איזה דיון מעניין התפתח כאן.

              תוכן איכותי זה ללא ספק, תוכן שקהל היעד רוצה לשמוע :)

              דניאל, תודה על ההערכה עם זאת אני חושב שלבלוג שלך יהיה קשה מאוד לעשות כסף, בעיקר כי הוא פונה לקהל יעד מצומצם ועני. (ישראלים)

            • יהודה   14 בספטמבר 2010 בשעה 14:58
              (#)

              הקישור הזה לא עובד עבור ישראלים.

  6. רועי   8 באוגוסט 2010 בשעה 10:40
    (#)

    אני מפרסם בפייסבוק כבר כמה חודשים טובים. לאחרונה עברתי גם הדרכה מטעם פייסבוק והם טוענים שגם מה שאנחנו כותבים על ה- Wall מתחיל להיחשב כחלק מתחומי העניין של המשתמש וכך ניתן למקד "פרסום התנהגותי" שיהי דומה במידה מסוימת לSearch של גוגל ופחות ל Content. עם זאת התחום עדיין בחיתוליו ומי שרוצה למקד לפי תחומי עניין רואה שהטראפיק עדיין מאוד נמוך.

    הערה: מי שרגיל לפרסם בגוגל צריך להיזהר מפייסבוק מכיוון שפייסבוק "מענישים" מהר מאוד על CTR נמוך. כלומר ברגע שה- CTR יורד, אפילו ליום יומיים, ה- CPC יקפוץ משמעותי כלפי מעלה.

    חוץ מזה הפרסום בפייסבוק מעניין כי יש כמה אסטרטגיות: לינק ל Landing page חיצוני, לינק ל Fan Page. בתוך זה צריך לדעת לנהל Fan Page אבל זה כבר סיפור אחר.. 

  7. מור   10 באוגוסט 2010 בשעה 12:21
    (#)

    אני העליתי 2 קמפיינים בפייסבוק, והתוצאות לא היו מזהירות בכלל (קמפיינים שעשו לעומת זאת עבודה לא רעה בכלל בגוגל), מה גם שהקטע החדש הזה שאנשים פותחים קבוצות הזויות ומרגיזות כמו:"הרגעים האחרונים של דודו טופז בזמן ההתאבדות ממצלמות האבטחה בכלא, כנסו ותראו!!!" ואז אתה נכנס כמו אידיוט ואומרים לך שאתה חייב לעשות לייק לפני שאתה רואה את הסרט/תמונות ואז אחרי שאתה עושה לייק מתברר לך שזה בכלל משהו אחר, ואין שם כלום שקשור למה שאמרו! בקיצור- הזוי לחלוטין הלייק הזה…הזוי, אבל משמש שם מישהו למעלה שאוסף את כל המידע.

    • המיליונר בפיג'מה   5 בספטמבר 2010 בשעה 23:17
      (#)

      אהלן מור,

      על סמך 2 קמפיינים אי אפשר לבסס רווחיות או אי אווחיות בפייסבוק. לגבי הקבוצות ההזויות, הם מבקשות באלגנטיות ללחוץ על אדסנס…

      בהצלחה,
      חג שמח.

  8. upliner   12 באוגוסט 2010 בשעה 9:07
    (#)

    מצחיק,
    לפני 3 שנים עשיתי עבודת סמינר בנוגע לשיווק בפייסבוק.
    נושא העבודה היה "למה עתיד השיווק טמון בפייסבוק?"
    בינתיים החיזיון הולך לא רע בכלל…אבל העבודה הסתיימה בזה שהכל יפול בסופו של דבר על בעיות פרטיות של הגולשים, ושלמעשה בחמש שנים הקרובות נהיה עדים למעבר מאסיבי של גולשים לרשת החברתית הראשונה שתימנע לגמרי מפרסומות…
    מעניין יהיה לראות איך זה יתפתח. בכלכליסט הייתה היום כתבה מעניינת על הרשת החברתית שגוגל מפתחת – לא מומלץ להתעלם.
    בכל מקרה, אני באמת מאמין שכל נושא השיווק ברשתות חברתיות נמצא לחיתוליו והכל עוד הולך להשתנות.

    • אבי   12 באוגוסט 2010 בשעה 19:30
      (#)

      אז איך ירוויחו כסף? רק להחזיק אלפי שרתים (או עשרות אלפי שרתים) וצוות של כמה מאות עובדים עולה כמה מיליוני דולרים בחודש. ועוד לא הגעתי לשכר הבכירים, אופציות והשורה התחתונה – רווח. זה עסק לכל דבר, שצריך להרוויח. היית מוכן לשלם דמי חבר חודשיים?

      בהחלט יכול להיות שהכל הולך להשתנות. וכולם יעברו לרשת אחרת או למספר רשתות מתמחות. הרי אין מכנה משותף לילדים בני 10, צעירים וצעירות בני 20 או גבר גבר בין 30… חוץ מאולי הדבר הטיפשי הזה שקורים לו פארמוויל… אבל מי שאוהב אוהב.

      דרך אגב, גוגל ידחפו לך פרסומות ברשת שלהם שאפילו תמצא כמה מהם מודבקות לך על התחת במקלחת :-)

  9. עוד חושב   12 באוגוסט 2010 בשעה 9:27
    (#)

    היי יגאל וחברי הבלוג.
    נראה לי שאני אשמע "לא העיפרון ההכי חד בקלמר " לצערי אבל לא הבנתי מה ההבדל בין כפתור הלייק לכפתור ה-share ,זה לא אותו דבר?

  10. מור   12 באוגוסט 2010 בשעה 10:11
    (#)

    הי,
    כפתור ה"לייק" זה כפתור שכאשר אתה לוחץ עליו אתה מצהיר שאתה אוהב משהו. לדוגמא כשאתה עושה "לייק" על תמונה של חבר. מתחת לאותה תמונה יהיו סימון שאתה עשית "לייק" על התמונה הזו, ובנוסף זה גם יופיע ב- וואל שלך. לעומת זאת כפתור ה- "share" זה כפתור שבו אתה רוצה לחלוק תוכן עם אחרים. ברגע שאתה לוחץ עליו בהקשר של תוכן מסוים, התוכן המסוים יופיע בראשית הוואל שלך.(ניתן לעשות "share" על תמונות, סרטונים וכו'..

  11. מור   12 באוגוסט 2010 בשעה 10:12
    (#)

    משהו לחידוד- ב"לייק" מה שיופיע בוואל שלך זה העובדה שעשית לייק למשהו, אבל המשהו הזה לא יופיע בוואל. לדוגמא אם עשית לייק לתמונה, התמונה עצמה לא תופיע לך בוואל, לעומת "share" שם התמונה שעשית לה "share" תודבק לך בוואל.

  12. עוד חושב   12 באוגוסט 2010 בשעה 15:21
    (#)

    אחלה תודה מור :-)
    יש למשהו מושג אגב האם הכפתורים האלו כאשר משתמשים בהם,נאמר הרבה אנשים עושים לייק או share האם זה תורם מבחינת קישורים נכנסים מבחינת גוגל.הדבר מעניין במיוחד אם הפרופילים הם לא ציבוריים.אשמח לשמוע דיעה.

  13. סתיו זילברשטיין   13 באוגוסט 2010 בשעה 0:35
    (#)

    האמת שזה מעניין לראות שפייסבוק מתחילה למנף את השימוש בנתונים. אם כי ישנן בעיתו עמוקות יותר שטרם נפתרו בהבנת הקשר שבין סדרות של דפים שגולש אהב או גלש בהם בכדי להכריע על תחומי העניין שלו.

    אני חושב שיש עוד דרך ארוכה עד לשם, בינתיים התוצאות העקרות של בינג מתנוססות להן במנוע החיפוש של פייסבוק ולא נראה כי מישהו ממש לוחץ עליהן… מעניין לראות אם תהיה תחרות כלשהיא שתהיה ראויה להיקרא "ראויה".

    • המיליונר בפיג'מה   5 בספטמבר 2010 בשעה 23:27
      (#)

      לא נראה למי חביבי?

      אני מקבל קונברזנים מפייסבוק עם פרסום שאני עושה באדסנטר :)

      בכל מקרה אתה צודק לגמרי, פייסבוק כרגע מהווים תעלומה גדולה אפילו לעצמם… אבל אנחנו סומכים עליהם לא? בסוף הם ידעו מה לעעשות :)

  14. שניר   15 באוגוסט 2010 בשעה 18:42
    (#)

    גוגל צריכה להתחיל לשקשק.

    ברגע שפיסבוק ישיקו רשת פרסום באתרים בדומה לזו של גוגל מפרסמים יסכימו לשלם הרבה יותר בגלל המידע הדמוגרפי שאין בגוגל. בעלי אתרים יעברו אל האלטרנטיבה במהירות וגוגל תישאר יתומה וחסרת אונים.

    תוסיפו לזה פייסבוק מייל ומנוע חיפוש משוכלל שבתכנון ואין ממש שאלה איזו מניה כדאי לקנות (לא חושבשהם בבורסה עדיין).

    • NTB   15 באוגוסט 2010 בשעה 20:46
      (#)

      זה באמת התחזית שאני אישית מאמין בה.

      מה שיהיה מעניין הוא, מה יקרה אם גוגל באמת תשיב מלחמה ותבנה פעם אחת רשת חברתית אמיתית שגם תעבוד (וזה די מה שהם מנסים עכשיו).

      ואני ממש לא מתכוון לORKUT לא ל WAVE ולא ל BUZZ, כל אחד מאלו זה כישלון צורב בנסיון הנואש של גוגל להיכנס לתחום שהיא חשבה שהיא מכירה ואז הבינה שטעתה ובגדול.

      • אבי   21 באוגוסט 2010 בשעה 18:14
        (#)

        אני לא בעניין תחזיות – כי אני לא מתפרנס מזה… :-) אני לא יודע אם העתיד לא נמצא באיזה מחסן קטן (גרז') עד לעתיד הבא… (במחסן אחר, בעתיד רחוק יותר…) הכל דינמי הרי, זוכרים את myspace ? או altavista? או שפת התכנות cobol? (כולם אגב קיימים, אי שם) אז יכול להיות שגוגל, או פייסבוק ימשיכו להשפיע על המון גולשים. (ברור שאיפה שיש כסף יש מפרסמים) או … "חברה חדשה" . אני חושב שחברה בדרך כלל מתמחה בתחום אחד ואם הוא מצליח, אפשר לנסות תחומים נוספים קשורים – זה גם יכול להצליח. אבל אם חברה אחת מצליחה רוצה הכל דפדפן, חיפוש, מערכת הפעלה, מחשב, טלפון, רשת חברתית, מייל, שירותי משרד ברשת, מחשב מגע (איי-פד), וידאו, תמונות ועוד… אז כסף יש לה לשרוף, אבל היא בטח לא תצליח בכל התחומים – אפילו פסיכולוגית אצל הגולשים. חוץ מזה לא לשכוח שיש עוד המון WWW בחוץ.

        • המיליונר בפיג'מה   5 בספטמבר 2010 בשעה 23:30
          (#)

          צודק לגמרי,

          עם זאת לגוגל אין סיכוי מול פייסבוק בתחום הרשתות החברתיות כמו שלפייסבוק אין סיכוי מול גוגל בתחום החיפוש. זה תמיד ישאר כמו פפסי מול קולה.

          מה שכן, בתחום הפרסום הקונטקסטואלי, יש ויש…. מאחר ומדובר בקהל של שכירי חרב. אם פייסבוק ישלמו לפאבלישרס יותר, ויתנו יותר ערך למפרסמים. אין סיבה שהם לא ירסקו את גוגל :)

          • יהודה   6 בספטמבר 2010 בשעה 15:12
            (#)

            אני דווקא חושב שגוגל עוד יפתיעו את כולם עם איזה רשת חברתית חדשה אבל משהו בה יהיה שונה ומושך (תסמכו עליהם) ויכול להיות שזה יקשר איכשהו למנוע החיפוש שלהם או לדואר ואולי איזה שם מפוצץ שימשוך קהל. או שהם יקנו בסןף את פייסבוק .

  15. אבי   17 באוגוסט 2010 בשעה 2:28
    (#)

    לא כל כך קשור ל- LIKE אבל סיפור נחמד.

    http://100khomejobs.com/y/cl1.php?subid=looking-for-a-nanny_60080915512

    יכול להיות שהם רק רוצים למכור שם את הקורס, אז שימו לב.

  16. עוד חושב   18 באוגוסט 2010 בשעה 0:34
    (#)

    יגאל ושאר הקוראים.
    למישהו מכם יצא להשתמש ב- uaw בזמן האחרון ואני מדגיש בזמן האחרון.האם זה כלי יעיל לדעתכם ל-article marketing ? או שזה במקרה הטוב לא עוזר ואולי פוגע? אני חושש להשתמש בזה והאמת גם במישור העקרוני לא נוח לי עם זה,אבל בכל זאת רציתי לשמוע האם לדעתכם זה כלי יעיל או שגוגל מזהה ופוסל את המאמרים.לילה טוב

  17. רוני   19 באוגוסט 2010 בשעה 7:23
    (#)

    אנשים זה מאוד מאוד דחוף!!!! אני עובד עם קליקבנק כבר שנתיים ותמיד אני מקבל מהם צ'ק – כל שבועיים אני עושה המרות למעלה מ500$ כל שבועיים. ובהגדרות של החשבון שלי כתוב שהמינימום צ'ק שהם שולחים לי זה 100$ כך שלא אמור להיות בעיה ולא הייתה בעיה עד אתמול. אתמול הוא היום שהם אמורים לשלוח את התשלומים,ובמקטע של Paychecks רואים את התשלום שהם שולחים אבל אתמול הוא לא התעדכן וגם עד עכשיו לא! כאילו זה תקוע לי! אז שאלתי היא מאוד פשוטה: האם למישהו שעובד עם קליקבנק היה אתמול תשלום מהם – עדכון במקטע של Paychecks שהם שולחים לו תשלום?אני רוצה לדעת עם זה לכולם או רק לי.
    אז תבדקו בבקשה ותגידו לי.

  18. רוני   19 באוגוסט 2010 בשעה 17:45
    (#)

    אנשים תענו לי בבקשה זה מאוד דחוף,השאלה היא מאוד פשוטה אם היה לכם אתמול עדכון לתשלום חדש בקליקבנק? או שלא וזה תקוע כמו לי?

  19. האמן החדש   19 באוגוסט 2010 בשעה 21:16
    (#)

    תמיד יהיה מישהו שיפרסם על פרסום רחב בברוד בפייסבוק (וישתלם לו) ו"יהרוס" לכולם את הבידים הזולים, גם בפייסבוק.

    זה הדבר המרכזי הבעייתי בפייסבוק לפי דעתי.

    אפשר למעשה ע"י פעולה אחרת ותקציב עצום, לעלות את הבידים באופן גורף של כולם (אני מדגיש – כולם! זה לא קיים בגוגל לדוגמא…)

  20. אשר   21 באוגוסט 2010 בשעה 18:15
    (#)

    אם כבר לייק ודיסלייק למה לא משהו שיושב לך על השולחן להראות לחברים? :)
    עיצוב ישראלי במדפסת תלת מימד – כבוד:
    http://www.youtube.com/watch?v=A5rTm126yV0

  21. חיליק קידום ושיווק עיסקי באינטרנט   1 בספטמבר 2010 בשעה 14:11
    (#)

    כמו תמיד יגאל פוסט מעולה:), כמובן שלחצתי על ה"לייק" כי זו הדרך הטובה ביותר לפרגן, משהו שאנחנו כישראלים לא אוהבים כל כך לעשות. אני מזמין אותך ואת קוראיך לקרוא פוסט שכתבתי על "מה הקשר בין שיווק ויראלי, WEB 2.0 ופירגון" בכתובת: http://www.doriva-seo.info/2010_08_01_archive.html

  22. יהודה   5 בספטמבר 2010 בשעה 17:29
    (#)

    נגעת במקום הנכון
    אני גם חושב שיהיו לנו הפתעות עם פייס בוק ואנחנו עדיין לא מספיקים לעקל את האפקט הזה .
    בעצם זו סטירה לגוגל אחרי הסטירות שהמפרסמים חטפו מהם . ואני בתוכם . מה שיפה בפרסום שלהם שלא ממש מעניין אותם איכות דף הנחיתה ואו "חווית הגולש" של גוגל למרות שזה חשוב .
    מצד שני הפרסום בפייסבוק נראה לי יקר יותר.

  23. אלעזר גלעד   24 בספטמבר 2010 בשעה 8:31
    (#)

    היי תודה על הפוסט. ללא ספק פוסט מעניין. בתור אחד שמכור לכפתור ה LIKE אני יכול להגיד שהוא עושה לי את החיים הרבה יותר פשוטים. ממש פתרון נוח כשעייפים ואין כוח להגיב. כמו כן ככלי להפצת התכנים ושיתוף הוא עושה עבודה נפלאה. רק צריך לזכור שקיימות עוד רשתות או כלים חברתיים ואפשר להשתמש גם בהם.

  24. פליק   18 בדצמבר 2010 בשעה 6:34
    (#)

    בקשר לפרסום בפייסבוק, מישהו יכול להסביר לי איך לעזאזל מציגים לרשויות המס בישראל חשבוניות מפייסבוק? כל מה שפייסבוק מספקת זה חשבוניות יומיות, אני אמור להדפיס 30X12 חשבוניות יומיות ואיתם לבוא למס הכנסה?

    תודה אנשים

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!