גבירותי ורבותי, חברים וחברות, וכמובן השומחים לעיד. בצער רב וביגון קודר, אני נאלץ להודיע על המשבר הכי גדול שהיה לי מתחילת כל המסע הזה. אני לא מדבר איתכם על סתם יום חרא, ואני לא מדבר איתכם על סתם נפילת שרת. אני לא מדבר איתכם על גניבת עמודי נחיתה, ואני לא מדבר איתכם על פשיטת רגל. מה שאני כן מדבר איתכם, זו אימת כל משווקי ה-PPC בתבל. אני מדבר איתכם על הגודזילה! כך שכל מי שעדיין חושב שאני משקר, ובעצם אני משווק PPC מקצוען, ייווכח לדעת שאני לא!
השתלשלות אירועים כרונולוגית
היום, בשעה 21:24, חיכיתי שיבואו לאסוף אותי לקראת נסיעה למסיבת שחרור של חבר. המסכן סיים 49 חודשי שירות בצה"ל (36 בחובה, ועוד 13 בקבע, בלי דפוק), ולכן הייתי חייב ללכת להשתתף בשמחתו. בעודי מחכה לטרמפ שלי, נכנסתי לחשבון האדוורדס על מנת לראות מה הנזק להיום. להפתעתי גיליתי שהסכום אותו עליי לשלם היום, נמוך באופן משמעותי מאשר הסכום, אותו אני משלם בדרך כלל באותה שעה.
ישר, מיהרתי להיכנס לקליקבנק, על מנת לראות את מצב ההכנסות, והופתעתי לגלות שב-3 השעות האחרונות, מצבי רע! אפילו רע מאוד! כלומר יש מכירות, אבל הם לא באות בצרורות. בד"כ אני עומד על ממוצע של 3 מכירות בשעה, ופתאום, יש לי הרבה הרבה פחות. ישר לקחתי יוזמה, ובדקתי מאיפה הגיעו המכירות, שכן הגיעו. להפתעתי הרבה גיליתי, שכל המכירות שכן היו, באו מ-AdCenter ומ-YSM!
גוגל אדוורדס – די לאלימות!
ישר חזרתי לחשבון האדוורדס והתחלתי לחפור עמוק יותר! חפרתי וחפרתי! ואך!!! זה כאב!!! קיבלתי את הכאפה של גוגל במלוא עוצמתה! ממש פיצצו אותי מכות, וכל הצוואר שלי אדום עכשיו. מילא אם זה היה כאפה אחת, ולא איכפת לי שהיא תהיה מצלצלת. אבל לצערי הרב מאוד קיבלתי 5 כאפות על הצוואר האשכנזי שלי! אתם קוראים היטב, 5 קמפיינים, כולם קמפיינים של כסף, הלכו קאפוט! זתאמרת, עד שאני אתקן אותם…
בדיוק כשאני חווה את חוויית ה-Google Slap הראשונה שלי, ידידה שלי התקשרה, ונאלצתי לרדת למטה. כסף, כסף, אבל חברים זה יותר חשוב. בכל מקרה, הגעתי למסיבת שחרור, ורצתי למחשב הכי קרוב שהיה שם. ישר הדלקתי את הסקייפ, והרמתי את הטלפון לגוגל.
מסר לכל ילדי האדסנס
טוב, אז לכל הנשים כאן, שקוראים את הבלוג, אני ממש מצטער על השובניזם, או על ההתנהגות הבלתי ראויה, אבל זו מעידה חד פעמית. כל הגברים כאן, שמדברים בטלפון עם בחורה מתמיכה כלשהי, תמיד מנסים לדמיין איך היא נראית (אל תשקרו, אני יודע שכן, עשיתי מחקר על זה)! אז ענתה לי סוזאן אחת, שנשמעה לי כאחת שנראית ממש, ממש טוב. והיא גם עובדת בגוגל, וואוו
בכל מקרה, דיברתי איתה, שאלתי אותה מה קרה, למה זה קרה? האמת שזה היה שאלות ממש רטוריות, כי תשובות יותר צפויות, לא יכולתי לקבל. על הסיבה שזה קרא, היא אמרה לי: Your Landing Pages is irrelevant. וכשאמרתי לה "Well, it is relevant, cause my CTR is high, and my conversion rates are above 3%", והוספתי: "I have those landing pages for about 3 month, so what's happened now?", היא אמרה לי את הדבר הכי צפוי והכי בנאלי שיש: "We are improving our algorithms constantly in order to provide the best user experience… bla bla bla… bla bla bla…"
טוב, למעשה עוד כשהתקשרתי ידעתי שהיא לא תעזור הרבה, אבל הייתה לי תקווה מסויימת. בכל מקרה, זהו מסר לכל ילדי האדסנס שטוענים שגוגל גנבים. פה המקרה הפוך, אני הוא זה שמשלם לכם, וגוגל לוקחים עמלה כמובן. ועכשיו, זה מראה כמה הם באמת דואגים למשתמשים, כי במהלך הזה, גוגל מוותרים על בערך $15,000 בחודש. עכשיו, אתם תגידו שבשביל גוגל זה לא כסף, אבל דמיינו לעצמכם שיש עוד אלפים כמוני, ואז הגענו לסכומים רציניים יותר. בכלל, המנהלים של גוגל צוחקים שהם חברה שנבנתה על 5 סנט, ועוד 5 סנט, ועוד הרבה 5 סנט….
האם אני שונא את גוגל?
אז עכשיו, שאני עומד להפסיד בערך 70% מההכנסות שלי, נשאלת השאלה המעניינת מאוד. האם אני שונא את גוגל? אנשים אולי יגידו שזה מונופול, שזה לא הגיוני שחברה אחת שולטת בפרנסה של כל כך הרבה אנשים. שזה לא הגיוני שהם יכולים להחליט איזה עסק יחיה ואיזה עסק ימות. אבל אני לא חושב כך!
אני בפירוש לא שונא את גוגל, ומעריך אותם על כך הרבה יותר. בסה"כ, גוגל לא עושים לי טובה שאני מפרסם אצלהם. אני משתמש בשירותים שלהם, ולכן אני חייב לכבד את הסטנדרטים הגבוהים שלהם, שכנראה לא עמדתי בהם, ועכשיו אני צריך להתמודד עם ההשלחות על מנת לעמוד בהם.
איך ממשיכים מכאן?
אני מניח שאתם מבינים שזה הולך להיות לילה לבן בשבילי, ושאני לא הולך לישון בקרוב, אלא הולך לעבוד על עמודי הנחיתה שלי. אני עוד לא יודע מה לעשות, וכיצד לצאת מהמצב הזה. אז קודם כל אני הולך לקרוא במספר פורומים, ולראות מה ההמלצות. ברגע שאני אדע מה לעשות, אני אתחיל לעשות, וכמובן… לעדכן.
שיהיה לכולם לילה דבש, ולי לילה עם הרבה עבודה.
צ'או…
שלום מיליונר.
מה זאת אומרת הלך קאפוט? מחקו לך את הקמפיינים או מילות מפתח שלך הפחו לא אקטיביות?
שיהיה המון בהצלחה!
תודה,
והלכו קאפוט זה שהמילות מפתח הפכו ללא אקטיביות…
לא ידעתי שלגוגל יש שירות תמיכה בטלפון, לאיזה מספר טלפון התקשרת?
תבקש מהם.
הם הביאו לי מספר פעם, אולי יתנו לך אולי לא…
יום טוב.
שלום למליונר
מה שלא הורג אומרים שמחשל. אין לי ספק שתצא מחוזק מהמשבר הנוכחי.
לגופו של עניין שתי הצעות:
1) הכן תוכנית סיכונים בכדי שתדע מראש איך להתמודד עם כל מצב שנוצר (כמו Google Slap) או לפחות מרביתם.
2) שקול לפזר את הסיכונים קרי: לא להתרכז רק במודל הרווח הנוכחי שלך PPC אלא הוסף מודלים נוספים כגון: קידום אורגני הכולל רשתות חברתיות, ניהול קמפיינים ללקוחות, בנייה וקידום אתרים עבור לקוחות, ניהול רשתות affiliates ועוד.
בברכה
יוסי
תודה,
אבל אני עם לקוחות גמרתי
לא רוצה לקוחות, זה מה שאני כל כך אוהב בשיווק שותפים.
אבל תודה על העצות.
יש לי כמה מקורות תנועה, אבל עדיין אף אחד לא יכול להתחרות בגוגל…
זה שאתה מנסה להציג אותם כטובים… תתפלא אבל זה בכלל לא קשור אליך.
גוגל יהיו מוכנים להפסיד 10 מיליון דולר בחודש רק כדי לשמור על משהו חשוב מאוד שיש ברשותם,הסיבה העיקרית להצלחתם.
ואתה פגעת בהצלחה שלהם לכן הם החליטו שיש לעשות משהו עם המודעות שלך
זה בדיוק מה שניסיתי להגיד…
וגם אתה הצגת אותם עכשיו כטובים
פיגמיסט
מה היה כל כך רע בעמודי נחיתה שלך?
אני לא מאמין שהם היו באמת לא רלוונטיים, ארחת לא היית מצליח למכור וכו'
האם מדובר בטריקים אפורים ששעשית, כמו למשל שימוש ב frames בהם הסתרת עמודי נחיתה של הספקים?
אהלן,
גוגל אמרו שהמילים שהעמודי נחיתה לא היו רלוונטיים, אבל הם כן היו.
לא השתמשתי בשום טריקים, זה היה Pure Presell… דווקא את העמודים עם הטריקים, הם השאירו..
יום טוב.
לא הבנתי כל כך מה קרה עם גוגל
הם הורידו לך את המילים הרלוונטיות שאתה משתמש בהם והחליפו לך אותם?
הם שמו את המילים בסטאטוס של Inactive For Search.
כניראה שהם בסך הכל רוצים עוד כסף, כי למשל נכנס לך מתחרה עם אותם מילות מפתח. תעלה קצת את המחיר תרוויח פחות אבל יותר טוב מכלום. כזה הוא שוק ה- PPC זו מלחמה וצריך גם אלטרנטיבות.
כולם רואים את כל הצ'קים הענקיים של המצליחים מאוד, אבל אולי זו רק הצלחה חד פעמית… וכל שאר הזמן הם מנסים למכור לכולם את ההצלחה "המתמשכת" שלהם באיזה ספר, או מוצרים חדשים של אחרים – אני רק רוצה לומר שזה משחק לא פשוט הדורש עבודה רבה ביותר והשקעה כספית גבוהה. כלומר צריך יותר מ- PPC לתווך ארוך.
גוגל לא רוצים עוד כסף. אם זה היה כך, הם היו מחסלים את כל ה-PPC. בגלל זה קיים ה-Quality Score.
לגבי הספרים, הרבה אנשים נוטים לזלזל בספרים, במיוחד בפורום WF, אני דווקא חושב אחרת מכולם. הבעיה היא לא הספרים, אלא האנשים אשר קוראים אותם. כמה באמת ממשים את מה שכתוב בספרים. אני את ההצלחה שלי זוקף לספר Google Cache, שקראתי לפני 3 שנים. ולראייה לך, שבהתחלה לא התבדלתי מאחרים, ו-3 שנים לקח לי עד שהתחלתי לעשות משהו. אבל את כל השיטות הראשונות, והטכניקות הראשונות, למדתי משם. עזר לי מאוד, ואני ממליץ על ספרים.
יום טוב.
הי מליונר,
קודם כל תודה! הבלוג שלך מאוד מעניין ומלמד המון!
האם תוכל להבהיר קצת את עיניין סגירת הקמפיינים?
פשוט Inactive for search כל הזמן קורה לי אבל עם זה יש המשך ההודעה: Increase quality or bid to activate. עשיתי אחרי זה אופטימיזציה לקמפיין והמחירים קצת ירדו, אבל כעבור יומיים שוב אותה הודעה!.
1. האם זאת בעיה של QS וצריך להמשיך לשפר את הקמפיין? או שפשוט אלו חוקי המשחק וגוגל עם הזמן רוצים יותר כסף?
2. ביום הראשון כשהעלתי את הקמפיין המחירים היו ממש נמוכים אבל אח"כ עלו ומאז לא חוזרים לרמה נמוכה כזאת.
האם זה שוב בגלל QS ופשוט גוגל סרקו את הקמפיין לא מיד בפתיחתו? כנראה שזה לא בגלל המתחרים אלא אם זה ממש מקרי כי זה לא הגיוני תוך יום.
3. מה עושים במקרים כאלה שהמחירים לקליק עולים פי 10 מהמחיר התחלתי? האם יש סיכוי להוריד אותו חזרה?
תודה על העזרה.
אהלן,
גוגל לא רוצים עוד כסף, כך הם מתנהגים כאשר ה-QS ממש ממש גרוע… תנסה לשנות דומיין, או לשנות את המודעות.
אני ממליץ לך גם לקרוא ולראות את הסרטים ב:
Google Learn Center
בהצלחה…