אז הנה אנחנו שוב כאן, 13 ימים לאחר ה-Google Slap הראשון שלי, ממשיכים את "מסע המיליונר בפיג'מה והכאפה האכזרית של גוגל". בטח אתם שואלים את עצמכם, למה להעיר את המתים? הרי כבר אמרתי שמצאתי קומבינת ביניים לטיפול זמני ב-Google Slap, והרי אמרתי כבר שאני עובד על אתרי נחיתה, אז למה לחשוב שלישי?
אז למען האמת, אני לא מנסה להעיר את המתים. המתים יתעוררו לבד, והיום הכאפה של גוגל חזרה לסיבוב הופעות מספר II. הפעם, היא לא מפחידה אותי, הפעם אני יודע בדיוק מה לעשות. הכאפה יודעת את זה שהיא לא מפחידה אותי, אז היא התחזקה באיזשהו באג הזוי ב-Google AdWords Editor.
הקומבינה לעולם לא תמות!
אז כמו שסיפרתי לכם, בפעם הקודמת שקיבלתי כאפה, הלכתי ל-Google Pages, עשיתי העתק-הדבק לעמודי הנחיתה שלי, ואת המודעות AdWords שלחתי לשם. היום הקומבינה הזו נגמרה, יותר נכון העמודים שלי ב-Google Pages חטפו כאפה. בניגוד לפעם הקודמת שלא הבנתי מה פשר ה-Slap, היום אין לי בעיה איתו, כי הוא באמת היה יחסית ירוד. אפילו Privacy Policy וחבריו לא נכחו שם.
אבל כפי שאתם רואים, אני במצב רוח מרומם היום, אפילו פואטי משהו, וזה אומר שאני לא מתרגש מהסלאפ. זה מהסיבה הפשוטה מאוד, שהקומבינה הזו הקנתה לי זמן לעבוד על אתרי הנחיתה שלי, ומה שאני עכשיו צריך, זה עוד שבועיים בערך בשביל לסיים אותם. אז מה אני אעשה? נראה לי שאפשר ליצור פשוט עוד חשבון ב-Google Pages, לעשות עוד פעם העתק-הדבק, ולהמשיך הלאה, עד לכאפה הבאה…
אבל זה לא מה שעשיתי. לגוגל ישנם עוד שירותים של אחסון אתרים/עמודים/בלוגים. אמרתי לעצמי, שזה יכול להיות רעיון לא רע לבדוק את Blogspot/Blogger – שירות הבלוגים של גוגל. בנוסף לכך, ישנם עוד הרבה שירותים של אחסון אתרים/עמודים/בלוגים, יש את וורדפרס.קום, יש סקווידו, והרשימה עוד ארוכה. כל פעם שאני אקבל כאפה, ועד שאתרי הנחיתה יהיו מוכנים.
נקמת ה-AdWords Editor
אתם זוכרים שאחרי הכאפה הקודמת סיפרתי לכם על קמפיינים מופסדים? חלקם, היו עד כדי כך מפסידים, שבסופו של דבר נאלצתי להפסיק אותם, עד גמר האתר נחיתה. היום גיליתי את הסיבה לכך, ואתם פשוט לא תאמינו מה קרה!!!
אז כך, מאחר וכבר לא היה לי את ההיסטוריה של הדומיין הקודם שלי שתשחק לזכותי, העלתי את הבידים שלי ב-25% על מנת לשמור על QS גבוה, וכך גם על מיקומים גבוהים. ב-Google AdWords Editor, ישנה אופציה של להעלות את כל הבידים, באחוז מסויים, אז העלתי את כל-כל-כל הבידים ב-25% בעזרת האופציה הזו של האדיטור.
אני לא יודע למה, אבל ברוב טיפשותי לא בדקתי, היום כשיצא לי להסתכל קצת בקמפיינים המופסקים שלי, גיליתי שיש לי AdGroups שה-Avg CPC שלהם, הוא משהו כמו $3-$4, אני חייב להגיד לכם שפשוט הייתי בשוק. אז לתוך האדגרופס וגיליתי שיש לי כמה AdGroups, שגוגל הביא להם כאפה, וקבע Min Bid של 10$. השוק הגדול היה כשלהפתעתי גיליתי שבאורך פלא, גם ה-Max Bid שלי הוא $10!!!!
אין לי שמץ של מושג איך זה קרה. איך הבידים שלי הועלו, אני רק יכול להעריך, שהאופציה הזו של האדיטור של העלאת אחוז קבוע לכל ה-Keywords, גם על הדרך עושה ג'סטה ומפעילה כמה Inactive Keywords.
אז עכשיו החזרתי את הבידים לקרקע, והחזרתי את הקמפיינים שהפסקתי בזמנו, ועכשיו צריך רק לחכות לתוצאות…
עד כאן עלילות הפיג'מה והכאפה המסתורית של גוגל!
היי PJS
לא חשבתי שהQS יכול עד כדי כך לדפוק את כל העסק ולעשות הבדל ענקי בין רווח להפסד.
דרך אגב במילות מפתח שגוגל נתנו לך בידים של 10$ יש הרבה מודעות ADWORDS שמתחרים בניהם? או שהם הביאו לך את הסלאפ גם במילות מפתח ללא הרבה מתחרים?
מסתבר שכן,
ולגבי השאלה השנייה שלך, לא נכנסתי לעומקו של עניין ולא בדקתיאת דפוסי ההתנהגות. אבל בעקרון זה קרה ב90% מהמילים בערך, כך שאני מניח שזה לא קשור לפופולאריות המילה.
יום טוב.
האם סכום של 10 אלף שקל מספיק לדעתך בתור השקעה ראשונית בעסק מהסוג הזה, או שהיית ממליץ על סכום אחר?
תודה רבה על הבלוג, זה בהחלט נותן כוחות להתחיל בעצמי!
אמור להספיק.
למה לעבוד על דפי נחיתה חדשים???
חשבתי שכל מה שאתה מתכנן לעשות זה לעבור as is לדומיין השני שלך, לא? או שהסלאפ לא באמת היה בגלל הדומיין בכלל….
חשבת לא נכון…
אני רוצה שיהיה לי אתרים שלמים.
הי פיגמיסט,
שאלה – האם יש לך יותר מחשבון אדוורדס אחד (כמו שיש לך כמה חשבונות אדסנס)?
חיפשתי בעזרה של אדוורדס ולא מצאתי מגבלה של חשבון אחד לבן אדם.
יש מצב שאפשר לקחת קמפיינים קיימים טובים ולהעתיק אותם לחשבון חדש כדי שה QS בהם יהיה טוב מההתחלה? מה דעתך?
אהלן,
אין לי הרבה חשבונות.
עם אדוורדס זה לא פשוט כמו עם אדסנס, כך שיש לי רק חשבון אדוורדס אחד.
הפיירפוקס מתפטם בזיכרון שלי בתקופה האחרונה וזה נהיה בלתי נסבל אז התרחקתי עוד צעד אחד מהאקספלורר.
עכשיו נסה לגלוש לאתר שלך באופרה.
בהצלחה,
מקווה שתהנה
היי מיליונר,
אחרי עשרות אלפי מכירות אני מניח שנתקלת בכל מצב אפשרי. אז מה תגיד על זה -
ברגע שראיתי מכירה חדשה עם tid=0 (זה שאני מייצר לגלישה ישירה לעמוד הנחיתה שלא דרך גוגל אדוורדס) נכנסתי לרשימת הכניסות האחרונות (של ההוסט שלי ולא באנליטיקס שעוד לא התעדכן). מה שהוא נתן לי זה כניסה דרך אדוורדס עם tid מעניין יותר, מעבר ממנו לreadmore (שמבצע רידרקטינג לעמוד המכירה ) עם אותו tid ומעבר ממנו, 5 שניות לאחר מכן, לreadmore עם tid=0. כשאני נכנס לעמוד הנחיתה שלי וממשיך ממנו לעמוד המכירה זה לא קורה. גם אם הבנדם עשה ריפרש זאת סיבה לכזה דבר?
אורי
נ.ב.
לאדוורדס אדיטור יש באמת אפשרות לאמץ למילים את הביד המינימלי. ככה שיכול להיות שאשרת אותה בטעות.
אולי הגולש נכנס שוב לדף שלך אבל ללא ה- TID, ואז כ- default זה נתן לו TID=0? זה גם קורה…
לא הבנתי את שאלה,
מצטער.
יותר פשוט – כמה פעמים קורה לך שקמפיין מסודר עם TID ספציפי לכל מילה מייצר לפעמים מכירה בלי שום TID מבלי שתדע איך זה קרה? למרות שעם כמות המכירות שלך לא נראה לי שהייתי מנסה לחקור מקרים בודדים כאלה לעמקם.
כן זה קורה,
במקרה שלי, אני יודע למה זה קורה, ואין לי מה לעשות. זה קורה בגלל שיש משתמשים שמבטלים העברת מידע לדפדפן. לדוגמא את ה-HTTP_REFFERER.
ממליץ לך להתלונן בגוגל. יש סיכוי טוב שיחזירו לך כסף.
עשה קודם חישוב של הנזק שנגרם לך כתוצאה מהסיפור הזה.
אני לא אתלונן לגוגל,
אם אני אתחיל להתבכיין על כל דבר שקורה לי בחיים לגורמים אשר אחראים על כך, לא יהיה לי זמן לעבוד.
Shit Happens
היי,
אני לא הבנתי מה קרה לעמודי הנחיתה המקורריים שלך, היה להם במשך מספר חודשים QS של GREAT לא?
אז איך לאחר כל כך הרבה זמן (חודשים לא?) פתאום לכולם נהיה QS נמוך סתם ככה? לא הגיוני….
תקרא את הפוסטים הקודמים בנושא