מזעור נזקים בעקבות ה-Google Slap

פאקינג שיט! זה מה שיש לי להגיד על הכאפה המצלצלת שגוגל הקדישו לי אתמול. בגלל הכאפה הזו, ישנתי 3 שעות בלילה, יותר נכון בצהריים, וממש פינקתי את הכיס של טייסטרס צ'וייס. את כל הלילה העברתי ב-Damage Control. ניסיתי כל מיני דברים, נכנסתי לצ'אטים סוחפים אל תוך הלילה עם נציגי תמיכה הודים של גוגל, קראתי את כל מה שיכולתי למצוא על ה-Google Slap בכל הבלוגים והפורומים שאני מכיר, והגעתי לכמה מסקנות מעניינות מאוד… ובמיוחד *יינתי את גוגל :)

מה הנזקים?

ראיתי בתגובות לפוסט של הלילה, המון המון ספקולציות בקשר לעמודי הנחיתה שלי. ולכן אני חייב להגיב, ולהסביר לכם מה הנזקים. בגדול, נפגעו לי 5 קמפיינים, כולם יושבים כסאבדומיינים על אותו דומיין.

עמודי הנחיתה הללו, הם עמודי Presell אמיתיים, ואני לא מבצע שם תרגילים מלוכלכים, חוץ מקצת Dynamic Keyword Stuffing (שזה בסדר, אני לא מספים). אני לא עושה שם Iframe, וכל העמודים כוללים את העמודים אשר נדרשים על ידי גוגל. כגון: Privacy & Policy, About, Contact, וכו… הכל תקין על פניו. אמנם יכולתי לעשות, קצת יותר Onpage SEO, אבל חוץ מזה הכל היה בסדר. אז בשורה התחתונה, הקמפיינים של הדיירקט לינקינג עדיין חיים, הקמפיינים "האמיתיים" מתים!!!

פעולות ראשונות שיש לבצע בעקבות ה-Google Slap!!!

טוב, אז את הפעולה הזו, הייתי צריך לעשות עוד ממש, ממש איך שגיליתי על הנושא. זה היה חוסך לי המון כאב ראש, והייתי מפסיד הרבה פחות כסף (ממש אמרת אלון מזרחי). אני לא יודע למה לקח לי כמה שעות של שוק לחשוב על הרעיון הזה, אבל בסופו של דבר כשביצעתי אותו, המכירות חזרו לבוא.

מה שעשיתי זה לשנות את כל הקמפיינים שלי, מקישור לעמוד הנחיתה, ל-Direct Linking. בצורה הזו, הצלחתי להחזיר לעצמי לפחות חלק מהתנועה שהייתי רגיל אליה, והמכירות שלי חזרו לבוא, בקצב נמוך אמנם, אבל חזרו. אז זה משהו שאני ממליץ לכולם לעשות בחום! אם הקמפיין שלכם חטף כאפה, תעשו דיירקט לינקינג….

אוך… אטוריתות… אוטוריתות…

השלב השני, במסע שלי אל עבר הורדת הסימנים הכחולים מהכאפה, היה להחזיר את עמודי הנחיתה שלי. לפני שאני אמשיך, אני אציין שקראתי בעבר על ה-Google Slap, אך מעולם לא נתקלתי בו באופן אישי. אחד הדברים שזכרתי, זה שברגע שגוגל הביא לך כפאה, קשה מאוד לנקות את הכביסה המלוכלכת של הדומיין עליו אתה נמצא. זה ממש משול לעובדה של לשכנע את אדסנס להחזיר לך את חשבון האדסנס לאחר שהעיפו אותך (אל תזלזלו, אני הצלחתי פעם אחת לחזור, ומאז נזהרתי…).

אוקיי, אז עכשיו כשידעתי שהדומיין שלי הוא כבר דומיין ז"ל, הלכתי לדומיין אחר שהיה לי, ומעולם לא השתמשתי בו, ופשוט עשיתי Copy-Paste למה שהיה בדומיין הקודם. חברים, חברים, אני יודע שזה לא פתרון, אבל אנחנו מדברים כרגע על מזעור נזקים לא?

טוב, עכשיו אתם יכולים לנחש מה קרה… כמובן שלא חטפתי עוד פעם כאפה, אלא הכל עבר חלק. כלומר, לא ממש חלק, אבל ה-Keywords שלי אושרו, והם לא במצב Inactive. ולמה לא ממש חלק? כי הרצתי חיפוש, לכמה מילות מפתח מרכזיות, וגיליתי שאני מופיע בפאקינג מיקומים. ורק שתבינו, כל הקמפיין אותו הדבר, רק הדומיין שונה. לא התייאשתי!

לנצח את גוגל במשחק שלהם!!!

אוקיי, עכשיו הגעתם לפנינה דה לה פנינה של הפוסט. משהו שאני מאוד מתגאה בו, כי הצלחתי לנצח את גוגל במשחק שלהם!!! אז מה יש לנו עד עכשיו? 5 קמפיינים שקיבלו כאפה מצלצלת מאוד, 5 קמפיינים שקמו לתחייה על דומיין אחר, ו-5 קמפיינים שממוקמים במקומות, שהם לא מקומות. מסקנה? הפז"ם של הדומיין באדוורדס, כן חשוב!!!

פעם דיברתי על אוטוריתות, ופה אנחנו יכולים לראות את הדוגמא הטובה ביותר, למימוש של זה! חשבתי, וחשבתי, איזה דומיין יש לי שהוא אוטוריתה? המשכתי לחשוב, והגעתי למסקנה מעניינת! איזה דומיין לדעתכם הוא האם-אם-אמא של האוטוריתות בכל-כל-כל העולם? מי שאמר google.com בחצי חיוך ממזרי, מקבל 5 נקודות!

הלכתי ל-Google Pages, שירות הבניית אתרים בחינם של גוגל, הרמתי כמה אתרים, ועשיתי Copy Paste לעמודי הנחיתה שלי! יופי, עכשיו אני יכול לפרסם בכבוד, תחת ה-Display URL, Google.com!!! או משהו דומה לזה… כמו שאני מגדיר את זה, חשיבה יצירתית במיטבה! העלתי את הקמפיינים… ומה אתם חושבים הייתה התוצאה?

עדיין יש בעיות…

מי שענה על השאלה הקודמת, בתשובה של עלו המיקומים, זוכה בעוד 5 נקודות. אז כן, המיקומים שלי התקדמו עוד עד לממוצע של מקום 4-5, ובעבר הלא רחוק כל כך, שנראה היום כרחוק מאוד מאוד, הייתי על מיקומים 1-3. ואת זה אני אומר לכם, לאחר 12 שעות בערך שהקמפיינים באוויר… הסיבה לכך אני מאמין, שלגוגל פייג'ס יש אוטוריתת SEO, אבל לא באדוורדס, ולכן המיקומים עלו קצת, אבל לא מימשו את הפוטנציאל.

זהו רק פתרון זמני עד שאני אהפוך את עמודי הנחיתה שלי, לאתרי נחיתה על דומיינים אחרים. עכשיו, אתם בטח שואלים, מה עשיתי בזה? כי עדיין צריך להפוך את הדומיינים לאוטוריתה. אז אני הולך להפוך אותם בכך, שאני אתחיל להריץ עליהם קמפיינים קטנים שאני יודע שיש להם CTR מעל 10. שבועיים הם יפעלו באופן הזה, ואז אני מאמין, שיהיה להם מספיק Authority.

המצב הכלכלי ב-12 השעות האחרונות

מה שהכי עיצבן אותי בכל הסיפור הזה, זה שהכאפה הזו באה, בדיוק כשהצלחתי לשבורת את השיא של ה-4 ספרות ביום, וכמוכן, לעשות את זה לא פעם אחת, אלא 3 פעמים במהלך השבוע האחרון. מאז שהפעלתי את המדיניות המפורטת למעלה, אני מצליח לשחזר את כמות הככנסות שלי, כלומר, יש לי את אותה כמו המכירות עדיין, אבל…. הבעיה הגדולה היא ההוצאות!!! ההוצאות שלי גדלו ב-30%!!!! כן, כן… ה-Avg CPC גדל ב-30%! ואת זה אני אצטרך לפתור איכשהו…

אז זהו לבינתיים,
יש לי עוד הרבה מה לכתוב על ה-Google Slap ועל ה-Quality Score, אבל אני אשאיר את זה לפעם אחרת.

5 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   17 במאי 2008 בשעה 1:28
    (#)

    מיליונר,

    קודם כל, טוב לשמוע שיצאת מזה. במיחד אהבתי את הפתרון היצירתי חיוך

    מה שלא הבנתי זה איך הגעת למסקנה שהבעיה היא בדומיין הישן ושהדומיין הזה "שרוף" מבחינת גוגל? 

    מנסיוני, הפסילות שלהם של קמפיינים לפעמים די תמוהות. יצא לי להעלות 2 קמפיינים כמעט זהים אבל מכוונים למדינות אחרות כטארגט. משום מה, בקמפיין אחד הם פסלו לי 4 מודעות+כל מילות המפתח של האדגרופס של המודעות.  מה שהיה מוזר זה שהקמפיין השני, עם אותן מודעות, המשיך לרוץ. מה שלא עשיתי לא עזר. כל הזמן קיבלתי פסילות. בסופו של דבר, פשוט צרפתי לקמפיין "החי" את שאר המדינות מהקמפיין השני וזהו. חיוך

    כל הסיפור הזה  בא רק להבהיר שכל האלגוריתם הזה שלהם הוא די תמוה (ואולי יש להם באגים רציניים שם).

     

    מה שאני הייתי עושה על מנת לבדוק שזאת אכן הבעיה, הייתי מעלה קמפיין חדש כסאב דומין חדש על הדומיין הישן ואז בודק אם  הם יפסלו אותו או לא.

     

    המון הצלחה

    נרי

    • המיליונר בפיגמה   18 במאי 2008 בשעה 10:03
      (#)

      אהלן,

      תודה על התגובה. וואללה רעיון טוב, לא יודע איך לא חשבתי עליו, אבל לא נוראה. אני אחיה בינתיים על ה-Google Pages, מקווה מחר-מחרתיים להעלות כבר את האתר החדש…

      מקווה לגרום לו להיות מאונדקס בתוך פחות מ-24 שעות…

      יום טוב.

  2. amishosh   17 במאי 2008 בשעה 20:06
    (#)

    כל הכבוד!

     

    רק מילת עידוד אחת.

    תסתכל על זה ככה…טוב שזה קורה בתחילת הדרך על סכומים שמבחינך הם עדיין נמוכים יחסית (למשל למיליון!!!). למדת משהו ובעתיד תדע להתמודד אם בעיות שוב יעלו.

     

    והכי חשוב, אנחנו למדנו מזה שיעור חשוב מאוד באדוורדס (סליחה על האגואיסטיות :-) )

     

    שבוע טוב והרבה הצלחה

  3. בניית אתרים   23 ביוני 2010 בשעה 1:48
    (#)

    שלום
    למדתי הרבה מהפוסט כל הכבוד
    דרור

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!