אסטרטגיית השיווק היחידה: 1,000 מעריצים אמיתיים

היום אני רוצה להציג לכם, את אסטרטגיית השיווק המרכזית אשר אני מאמין בה. זו אסטרטגיית השיווק של אפל, זו אסטרטגיית השיווק של נייקי וזו אסטרטגיית השיווק של הבלוג הזה, המיליונר בפיג'מה. אם היו מבקשים ממני, להפנות למאמר אחד על שיווק שאני ממליץ עליו, מבלי למצמץ זה היה המאמר הזה.

המאמר המקורי פורסם באתר של קווין קלי, תחת השם Title: 1,000 True Fans. המאמר תורגם לעברית על ידי עומר רוזנבאום עבור הבלוג שלו, שכבר לא קיים. מאחר וזו פיסת מידע כל כך חשובה, החלטתי לאתר את עומר ולבקש ממנו רשות לפרסם.

This article was translated with the permission of the author Kevin Kelly. I would like to thank him for allowing me to translating it.

לפני קריאת המאמר מומלץ לקרוא על תיאורית הזנב הארוך של כריס אנדרסן. המאמר עוסק ביישום של תיאורית הזנב הארוך בקרב יוצרים שנמצאים במצב בו יש להם ומיעוט של צרכנים/לקוחות ולכן הם לא יכולים להתקיים מאומנותם. עם זאת, ניתן להשליך את המסקנות מהמאמר על חברות גדולות מאחר וגם הן שואפות לאלפי מעריצים אמיתיים.

1,000 מעריצים אמיתיים

תיאורית הזנב הארוך (long tail) היא חדשות טובות לשני סוגים של אנשים, אגרגטורים שמוכרים מספר רב של מוצרים כמו אמאזון ונטפליקס ושישה מיליארד צרכנים. מבין שניהם, הצרכנים הם אלו שמרוויחים יותר מהעושר החבוי במספר אינסופי של נישות.

אבל תיאורית הזנב הארוך היא ברכה אמביוולנטית עבור יוצרים. אמנים, מפיקים וממציאים לא מקבלים התייחסות במשוואה. התיאוריה לא מגבירה כל כך את המכירות, אבל היא מוסיפה תחרות ולחץ להפחתת מחירים. אלא אם כן אמנים יהפכו לאגרגטורים של יצירותיהם של אמנים אחרים, תיאורית הזנב הארוך לא מציעה יותר מרמת מכירות מינימליות.

חוץ מאשר לכוון למוצר שיהפוך ללהיט, מה אמן יכול לעשות על מנת להחלץ מתאורית הזנב הארוך?

פתרון אחד הוא למצוא 1,000 מעריצים אמיתיים. בזמן שכמה אמנים גילו את הפתרון הזה מבלי להבין שזה שמו, חשוב להפוך אותו לפורמלי. ניתן לנסח את העיקרון של 1,000 מעריצים אמיתיים באופן פשוט:

יוצר כמו למשל אמן, מוסיקאי, צלם, פסל, שחקן, אנימטור, מעצב, מחבר, או במילים אחרות, כל אחד שתוצר עבודתו היא מעשה אמנות, צריך לרכוש לעצמו רק 1,000 מעריצים על מנת לחיות מעבודתו.

מעריץ אמיתי מוגדר כאדם שירכוש כל דבר שנוצר על ידך כאומן. הם יסעו 1,000 ק"מ לראות הופעה שלך. הם יקנו את חבילת הסופר-דלוקס שלך למרות שיש להם את הגרסא הקודמת. יש להם התראת גוגל עם השם שלך. הם שמו במועדפים את העמוד באי-ביי של המוצרים שלך. הם באים לערבי הפתיחה שלך. יש להם עותקים חתומים של היצירות שלך. הם קונים את החולצה, הספל והכובע. הם לא מסוגלים לחכות עד שתוציא את המהדורה החדשה. הם מעריצים אמיתיים.

1,000 אוהדים אמיתיים והלונג טייל

1,000 אוהדים אמיתיים והלונג טייל

כדי להרים את המכירות שלך מהשפל עליך לפנות ישירות למעריצים שלך. דרך אחרת לתאר את זה היא שעליך להמיר 1,000 מעריצים בפרופיל נמוך ל-1,000 מעריצים אמיתיים.

הנחה שמרנית היא שכל מעריץ אמיתי משקיע משכורת של יום עבודה אחד בכל שנה בתמיכה בך. "משכורת של יום אחד" היא הממוצע מכיוון שהמעריצים האמיתיים ישקיעו יותר מזה.

נניח שמעריץ אמיתי משקיע $100 בכל שנה. אם יש לך 1,000 מעריצים אמיתיים זה מסתכם ב-$100,000 בשנה, בגריעה של הוצאות צנועות, הכנסה שיכולה להספיק לרוב האנשים.

1,000 הוא מספר נתפס. אתה מסוגל לספור עד 1,000 . אם מתווסף מעריץ אחד בכל יום, זה יקח בסך הכל 3 שנים כדי להגיע למספר הזה. יצירת מעריצים אמיתיים היא ברת השגה. לרצות מעריץ אמיתי מסבה הנאה וממריצה. היא נותנת מוטיבציה לאמן להשאר אמיתי, להתמקד בהיבטים ייחודים בעבודתו, תכונות שמעריצים אמיתיים מעריכים.

האתגר האמיתי הוא שעליך לשמור על קשר ישיר עם 1,000 המעריצים האמיתיים שלך. הם נותנים לך את התמיכה שלך באופן ישיר. הם יכולים להגיע להופעות שלך, הם קונים את ה-DVD ישירות מהאתר שלך או שהם מזמינים את הפוסטרים שלך. אתה מתחזק ככל האפשר את התמיכה שלהם. אתה גם מתוגמל מהמשוב הישיר והחיבה שהם מפגינים כלפיך.

טכנולוגיות ההתקשרות וייצור בזמן קצר הופכים את התהליך המעגלי הזה לאפשרי. בלוגים ועדכוני RSS מטפטפים ידיעות, הופעות קרובות או יצירות חדשות. אתרי אינטרנט מאחסנים גלריות של יצירות קודמות, ארכיון של מידע ביוגראפי וקטלוג של מוצרים. יצרני אביזרים, מייספייס, פייסבוק וכל הרשת הדיגיטאלית, כולם רוצים להכין רפליקות ולהפיץ במהירות, מנות קטנות, בקלות ובזול.

המעגל המצומצם של מעריצים מושבעים שיכולים לספק לך פרנסה, מוקף במעגלים של מעריצים בפרופיל נמוך יותר. מעריצים אלו לא ירכשו כל מה שאתה יוצר ואולי אפילו לא יחפשו קשר ישיר איתך, אבל הם יקנו את רוב מה שאתה יוצר. התהליכים שאתה מפתח להזנת המעריצים האמיתיים שלך יזלגו גם למעריצים הפחות נלהבים. אם תמשיך בכך, תוכל אפילו להגיע למיליון מעריצים. אין כאלו שלא רוצה להגיע למיליון מעריצים.

אבל העיקרון של האסטרטגיה הזו היא שאתה לא צריך להיט חד פעמי כדי לשרוד. לא צריך לשאוף להגיע לראש רשימת רבי המכר כדי להמנע מהזנב הארוך, יש מקום באמצע שהוא לא רחוק מהזנב שבו אפשר לפחות להתפרנס בכבוד. נקודת המפלט הזו בחצי הדרך נקראת 1,000 מעריצים אמיתיים. זו מטרה חלופית שאמן צריך לשאוף אליה.

לאמנים צעירים מתחילים בעולם הדיגיטאלי יש מסלול אחר חוץ מהשגת תהילת עולם. מסלול שנוצר בזכות אותה טכנולוגיה שיצרה את הזנב הארוך. במקום לנסות להגיע לנקודת השיא בחלק הצר של הגרף שהסיכוי לכך נמוך מאוד, צריך לשאוף לקשר ישיר עם 1,000 המעריצים האמיתיים. זה יעד שפוי יותר לשאוף אליו. אתה מתפרנס בכבוד במקום להשיג סכום גדול באופן חד פעמי. אתה לא מקיף את עצמך בגרופיס זמניים, אלא במעריצים אמיתיים. ויש לך סיכוי גבוה יותר שבאמת תגיע לשם.

מספר אזהרות: הנוסחא הזו – 1,000 מעריצים אמיתיים ישירים – מותאמת למידותיו של אדם אחד, האמן עצמו. מה קורה כאשר זה זוג, רביעייה או צוות של שחקנים? ברור שתצטרכו יותר מעריצים, אבל המעריצים הנוספים שתצטרכו הם בפרופורציה לגודל הצוות הקריאייטיבי. במילים  אחרות, אם תגדיל את הקבוצה שלך ב-33% , תצטרך להגדיל את . מספר המעריצים שלך ב-33%.

הצמיחה הליניארית הזו (עליה בגרף חשבוני) היא בניגוד לתפיסה של העולם הדיגיטאלי שמאמין בצמיחה אקספוננטלית (עליה בגרף הנדסי). זה לא יפתיע לגלות שהערך האמיתי של רשת המעריצים האמיתיים שלך ממשיכה את החוקיות של האפקטים של רשתות ומגדילה את מספר המעריצים. ככל שהמעריצים האמיתיים שלך יותר מתקשרים אחד עם השני, כך הם יהיו יותר מוכנים להגדיל את ההוצאה שלהם על עבודות האמן. בזמן שמספר האמנים גדל יחד עם מספר המעריצים האמיתיים הדרושים, העלייה היא הדרגתית ופרופורציונאלית.

אזהרה חשובה יותר: לא כל אמן מוכן ליצור את התקשורת הזו עם מעריצים. מוסיקאים רבים רוצים רק ליצור מוסיקה, צלמים רוצים רק לצלם, ציירים רוצים לצייר, והם לא רוצים להתעסק עם מעריצים. במיוחד מעריצים אמיתיים. לצורך זה הם צריכים מתווך, מנהל, סוכן או כל אחד אחר שיוכל לנהל את המעריצים שלהם. ועדיין, הם יכולים לכוון לעבר 1,000 מעריצים אמיתיים. הם פשוט צריכים לעבוד בצוות.

דבר נוסף, מעריצים ישירים הם הכי טובים. מספר המעריצים האמיתיים ליצירת הכנסה לא ישירה גדל בצורה מהירה, אבל הוא לא אינסופי. קחו ניהול בלוג כדוגמא. מכיוון שתמיכה של קוראים בבלוגר עוברת דרך פרסומי הקלקות, יותר קוראים דרושים על מנת לייצר פרנסה מהבלוג. אבל בזמן שזה מניע את היעד לכיוון הצד השמאלי של עקומת הזנב הארוך, היא עדיין רחוקה מהטריטוריה של ליצור להיט חד פעמי. אותו דבר להוצאה לאור של ספר. כשיש לך תאגידים שלוקחים את רוב ההכנסות מהעבודה שלך, אז צריך הרבה יותר מעריצים אמיתיים כדי שתוכל להתפרנס מהעבודה שלך. כאשר אמן מתקשר ישירות עם המעריצים שלו מספר המעריצים הנדרש נמוך יותר.

לבסוף, מספר המעריצים משתנה על פי המדיום. יכול להיות ש-500 מעריצים אמיתיים מספיקים לצייר ו-5,000 מעריצים אמיתיים לבמאי. המספר הזה בוודאי משתנה על פי המיקום הגיאוגרפי. אבל למעשה המספר המדויק לא חשוב מכיוון שלא ניתן לקבוע אותו חוץ מכאשר מגדירים שזה אכן היעד. ברגע שתכנסו לזה, המספר כבר יהיה ברור יותר. זה יהיה מספר המעריצים האמיתיים שיעשה את העבודה. הנוסחא שלי תהיה שונה בנפח, אבל היא הרבה פחות ממיליון מעריצים אמיתיים.

סרקתי את הרשת למידע אחר מספר המעריצים האמיתיים. לקארל סטאדמן, ממייסדי suck.com , יש תיאוריה על מיקרו-סלבס. לדעתו מיקרו-סלב הוא אחד שמפורסם בקרב 1,500 איש שמדברים עליו. כפי שאמר דני אובריאן "אדם אחד בכל עיירה בבריטניה אוהב את הקומיקס המטופש שלך. זה מספיק כדי לקנות לך בירה (או למכור חולצות) למשך שנה שלמה".

אחרים קוראים לתמיכה במיקרו-סלבס מיקרו פטרוניות או תפוצת פטרוניות.

בשנת 1999 ברוס שיינר וג'ון קלסי פרסמו מודל שכזה בעיתון המקוון First Monday . הם קראו לזה "הפרוטוקול של אמן הרחוב".

על אותו היגיון של אמן הרחוב, המחבר פונה ישירות אל הקוראים לפני שהספר יוצא לאור, אולי אפילו לפני שהספר נכתב. המחבר עוקף את המוציא לאור ופונה לציבור בהצהרה: "כאשר אני אקבל סך תרומות של $100,000 אני אשחרר את הספר הבא בסדרה."

קוראים יכולים להכנס לאתר של המחבר, לראות כמה כסף נתרם עד עכשיו ולתרום כסף על מנת שהספר הבא יצא. שימו לב שהמחבר לא מסתכל מי תורם לו את הכסף או שאכפת לו . כמה אנשים קוראים את הספר שלא שילמו עליו. הוא רק דואג להגיע לסכום של $100,000 כשזה קורה הוא מוציא את הספר הבא. במקרה הזה להוציא לאור משמע להפוך את הספר לנגיש בחינם לכולם. לאלו ששלמו עבורו ולאלו שלא.

בשנת 2004 הסופר לורנס וואט אוונס השתמש במודל הזה לפרסום הספר החדש שלו. הוא ביקש מהקוראים שלו לתרום לו בכל חודש $100 . כאשר הוא הגיע ל-$100 הוא פרסם את הפרק הבא. הספר פורסם באתר שלו למעריצים האמיתיים שלו ולאחר מכן הוצא לאור עבור על המעריצים שלו. עכשיו הוא כותב את הספר השני שלו באותו אופן. יש לו בסביבות 200 מעריצים אמיתיים מכיוון שהוא גם מפרסם באופן מסורתי עם קידום ממוציא לאור הנתמך על ידי אלפי מעריצים בפרופיל נמוך יותר. מחברים אחרים שמשתמשים במעריצים לתמיכה ישירה בעבודה שלהם הם דיאן דיון, שרון לי וסטיב מילר ודון סייקרס. מעצב המשחקים, גרג סטולז, אימץ מודל דומה של מעריצים אמיתיים להוצאה של שני משחקים שמומנו מראש על ידי מעריצים אמיתיים. חמישים מהמעריצים האמיתיים הללו תרמו כסף עבור הוצאות הפיתוח.

הגאוניות של מודל המעריץ האמיתי היא שהמעריצים יכולים להזיז אותך מקצוות עקומת הזנב הארוך לרמה של מעבר שהמספרים שלהם מראים. הם יכולים לעשות זאת באמצעות 3 דרכים: על ידי רכישה של יותר מוצרים עבור מעריץ יחיד, על ידי העברה ישירות ליותר כך שהרווח לא מתחלק עם מתווכים ועל ידי פיתוח של מודלים חדשים של תמיכה.

מודלים חדשים של תמיכה כוללים מיקרו-פטרוניות. מודל נוסף הוא מימון מראש של עליות ההקמה. טכנולוגיה דיגיטאלית מאפשרת לתמיכת המעריץ ללבוש צורות רבות. Fundable היא יוזמה מבוססת רשת שמאפשרת לכל אחד לגייס סכום קבוע מראש עבור פרויקט בזמן שמבטיחים לאלו שתומכים בכך שהפרויקט אכן יצא לפועל. Fundable מחזיקה אצלה את הכסף עד שהסכום הכול הושג. הם מחזירים את הכסף אם הסכום המינימלי לא הושג.

זו דוגמא מהאתר של Fundable:

דוגמא מהאתר של Fundable

דוגמא מהאתר של Fundable

אמיליה, זמרת סופרנו בת 24 , מכרה מראש את הדיסק שלה עוד לפני שנכנסה להקלטות. "אם אני משיגה $400 בהזמנות מראש, אני אוכל להרשות לעצמי את השאר (עלויות ההפקה)", אמרה לתורמים פוטנציאליים. מודל הכל או לא כלום של Fundable מבטיח שאף אחד מהלקוחות שלה לא יפסיד כסף אם היא לא תגיע למטרה שלה. אמיליה מכרה אלבומים בערך של מעל $940.

אלף דולר לא יעזור לאף אמן להחזיק מעמד לטווח ארוך, אבל עם השקעה רצינית, אמן מסור יכול להצליח יותר עם מעריצים אמיתיים. ג'יל סובול, אמנית שהגיעה לאנשים רבים באמצעות מופעים שלה ואלבומים במהלך השנים, עושה חיל בהסתמכות על מעריצים אמיתיים. לאחרונה היא החליטה לפנות למעריצים שלה על מנת לממן את ההקלטה של האלבום החדש שלה בעלות של $75,000 . היא הצליחה לאסוף $50,000 עד עכשיו. על ידי תמיכה ישירה של מעריציה, הם השיגו אינטימיות איתה. על פי Associated Press:

"תורמים יכולים לבחור בין רמות תמיכה החל מ-$10, "אבן לא מלוטשת", שנותנת להם את האפשרות להוריד את הדיסק מיד כאשר הוא יוצא, ועד ל-$10,000 "נשק ברמת פלוטוניום" בו היא מבטיחה לך "לבוא ולשיר איתה יחד בדיסק החדש. אל תדאג אם אתה לא יודע לשיר. אנחנו כבר נתקן את זה." עבור תרומה של $5,000 סובול תערוך מופע בבית של התורם. הרמות הנמוכות יותר הן יותר פופולאריות כאשר תורמים יכולים לקבל עותק מוקדם של הדיסק, אזכור בחוברת הדיסק וחולצה בה כתוב שהם "מפיק בכיר בדרג נמוך" של הדיסק.

האלטרנטיבה הרגילה להכנסה המבוססת מעריצים אמיתיים היא עוני. מחקר משנת 1995 הראה שהמחיר אותו משלמים על מנת להיות אמנים גבוה. הסוציולוגית רות טואוס חקרה אמנים בבריטניה וקבעה שהם משתכרים מתחת לממוצע השכר.

על פי המאמר ישנה נקודת ביניים בין עוני לבין תהילת עולם. איפשהו מתחת לרב מכר עולמי, אבל מעל לקצה של הזנב הארוך. המספר המדויק לא ידוע, אבל אמן המחויב למטרה יוכל ליצור קהילה של 1,000 מעריצים אמיתיים ועל ידי התמיכה הישירה שלהם תוך שימוש בטכנולוגיה, יוכל לפרנס את עצמו בכבוד. אשמח [ק.ק.] לשמוע מאלו שהלכו בדרך הזו.

 

50 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אדי זבלונו   23 במאי 2011 בשעה 13:59
    (#)

    וואו. מאמר טוב..
    נותן חומר למחשבה .
    תודה יגאל ועומר.

  2. ברק   23 במאי 2011 בשעה 14:24
    (#)

    פוסט מעניין יגאל, תודה שהבאת אותו לאתר.

  3. קרנף   23 במאי 2011 בשעה 15:20
    (#)

    מעריץ אחד כבר יש לך ;-)
    פושט גאוני, אם להסתכל עליו מנקודת מבט של אומן.
    ותקן אותי אם אני טועה אבל גם אותם טייקונים של החברות הגדולות במשק הם גם סוג של אומנים פיננסים.
    שוב תודה על החומר למחשבה

  4. מתחיל עם ניסיון   23 במאי 2011 בשעה 16:11
    (#)

    בבלוג הזה יש לך לא מעט מעריצים אמיתיים :)
    פוסט טוב אבל לא ממש מתאים לי אישית.

  5. Sigal   23 במאי 2011 בשעה 16:57
  6. אופיר   23 במאי 2011 בשעה 17:04
    (#)

    אחלה פוסט כרגיל טוויסט משעשע

    שמביא לי רעיון קטן
    קח אותנו קהילת המעריצים האמתיים שלך ויש בטוח 1000
    שיהיו מוכנים להוציא כמה גרושים מהכיס
    ואתה תמשיך לתחזק את הבלוג על אש קטנה גם לכשתחליט לפרוש ( בסוף השנה )
    ואנחנו נקבל גישה ישירה לכל פוסט שבועיים לפני כולם

    מה דעתך ?

    המעריץ ה 1000
    אופיר

    מה קורה עם הכנס ???

    • המיליונר בפיג'מה   23 במאי 2011 בשעה 20:36
      (#)

      תודה אופיר.

      אני דווקא מעדיף שכל אחד מה-1000 מעריצים יקום וימשיכו את הדרך שלי, כך תוכלו להעצמים את הלמידה אחד מהשני :) זה שווה רבה יותר מכסף!

      מקווה לפתוח את האתר של הכנס השבוע :) עובד עליו בינתיים…

  7. אמן סודי   23 במאי 2011 בשעה 19:45
    (#)

    יש לך טעות אחת קטנה – לפעמים אמן לא צריך 1000 מעריצים – הוא צריך רק אספן אחד שמחזיק אותם… מצחיק, אני בדיוק עובד בימים אלו על הנושא הזה מהנקודה שלי כאמן. יש עוד כמה קייסטאדיז די מעניינים בקשר של גיוס כספים ע"י מיקור המונים (crowd sourcing fund raising) – יש כמובן את קיקסטארטר (לדוגמא פרוייקט של 70,000 דולר ועדיין עולה שגוייסו לטובת הצלם ספנסר טוניק שיבוא לצלם בים המלח) או אינדיגוגו שפחות או יותר עובד בצורה דומה (המייסד שלהם סלווה היה פה בזמנו בארץ ולקחנו אותו לחומוס). יש כמה ערוצים ביו-טיוב שזאת הלוגיקת עבודה שלהם (ריי גונסון, ואל ארטס) עם טראפיק שלא היה מבייש פריים טיים של ערוץ שתיים…

    נראה לי שגם יהיה לך מעניין לראות כמה מההרצאות מהכנס של מיקור המונים בו הייתי שנה שעברה בסן פרנסיסקו שיסדרו לך כמה דברים בראש – http://crowdconf.com/ או שדבר איתי נקח אותך לראות את התערוכה שלי ולדבר על אמנות ועוד כמה דברים על בירה.

    • המיליונר בפיג'מה   23 במאי 2011 בשעה 20:38
      (#)

      אהלן,

      אני בהחלט מסכים. זה תחום שמאוד מעניין אותי, ויש לי בטודו ליסט להרים מיזם בנושא. אני בכל מקרה, שוקל לטוב לhttp://crowdconvention.com/, שזה כמו הכנס בסןפראן רק בגרמניה :) זה יוצא צמוד ל-A4U Expo אז בכלל מפנק :)

      שבוע טוב.

  8. אמן סודי   23 במאי 2011 בשעה 21:41
    (#)

    אה, עוד שני דברים קטנים ששכחתי – מאוד חשבו הנושא של אמפטיה – זאת הרצאה מצויינת בנושא של ג'רמי ריפקין – J"the empathic civilization – http://www.ted.com/talks/jeremy_rifkin_on_the_empathic_civilization.html
    וכן המושגים של מינהגים ופולחן (מבחינה קונספטואלית) – תיזכר בהרצאה של מרטין לינדסטרום מהכנס של דה מרקר שהיינו בו לפני איזה שנתיים ("buyology Symposium") – פה יש את הפרזנטציה שלו מאז – http://bit.ly/jDDC07

  9. אלכס   23 במאי 2011 בשעה 23:42
  10. omerbsh   24 במאי 2011 בשעה 7:25
    (#)

    מעניין מאוד , אני כניראה הולך להשתמש ברעיון בתוכנת "קוד פתוח" שאני רוצה להפיץ

  11. לירן רורליך   24 במאי 2011 בשעה 12:14
    (#)

    מעניין מאד, כתוב יפה. כבוד לקווין על הפוסט המקורי, לעומר על התרגום ולך על שהבאת אותו לבלוג.

  12. בוריס ס.   24 במאי 2011 בשעה 14:54
    (#)

    מאמר מדהים, אין מילים. שנים אני מוצא את עצמי מתעסק בעיניין הזה בדיוק, ומעולם לא ראיתי את כל העסק מתומצת במאמר קצר אחד ומדויק כל כך. וואו, נותן השראה בהחלט.

  13. איריס משלי   24 במאי 2011 בשעה 16:02
    (#)

    כרגיל תוכן מעולה.
    תודה רבה – התחברתי מאוד (כאמנית.. :)
    איריס.

  14. מלי   25 במאי 2011 בשעה 16:41
    (#)

    נותן חומר למחשבה…

  15. אלעד   25 במאי 2011 בשעה 22:25
    (#)

    אחד הפוסטים היותר טובים בבלוג, תודה!

  16. מיקי   25 במאי 2011 בשעה 23:56
    (#)

    http://israeladsense.blogspot.com/

    היי , למדתי המון מהבלוג שלך ואפילו פתחתי מדריך לגוגל אדסנס ואיך להרוויח כסף ממנו.

    אני בשבוע הרביעי בתוך כל העניינים של גוגל אדסנס והרווחתי מעל 5000 דולר..
    אני גודל בקצב של 40 אחוז בשבוע – זה מטורף!

    • שחר   27 במאי 2011 בשעה 0:33
      (#)

      בחודש הרווחת 5000$ מאדסנס ??
      פעם ראשונה אני שומע על מישהו שהרוויח כל כך הרבה כסף מאדסנס במיוחד שזה החודש הראשון שלך :-|
      אם זה אמיתי…. אז מגיע לך כל הכבוד!!!!!!

      • מיקי   27 במאי 2011 בשעה 1:00
        (#)

        תודה רבה.

        בגדול נכנסתי לכל העסק של אדסנס די סקפטי , לא חשבתי שבאמת ניתן להרוויח כסף ממודעות , אומנם לא הוצאתי שקל – אבל בשבוע הראשון השקעתי המון זמן פנוי אל תוך השעות הקטנות של הלילה בבניית אתרים ותוכן איכותי (10 אתרי אינטרנט).
        בעיקר באנגלית (8 אתרים מתוך ה10) ושניים בעברית – לדוגמא:
        http://2012isr.blogspot.com/

        בגלל שלא ניתן לקדם את האתר בלילה אחד , לוקח מספר חודשים עד שהחיפוש בגוגל מזהה אתר "איכותי" ומעלה אותו בדירוג , לכן התחלתי לשווק באתרים. איך? בעיקר פורומים באנגלית שעוסקים בנושא – מידי בוקר, צהריים וערב הייתי נותן טעימה מן האתר וקישור ללינק – בעשרות פורומים שונים , ביום הראשון הגיעו כ-4000 גולשים , ביום השני המספר כבר הוכפל כי הלינק הועבר כנראה והופץ בפייסבוק.

        עוד מהלך נחמד שעשיתי זה לפרסם את האתר ביוטוב , זאת אומרת לערוך סרטון קצר בנושא של האתר , לדוגמא אתר מדיה שבניתי – הקלטתי קצת משידורי הטלוויזיה במהומות שהיו בגולן , העלתי לyoutube וצברתי מיד כ 10 אלף צפיות. עם קישור לאתר כמובן , ושוב המספרים גדלו וגדלו , היום אני עדיין ממשיך באסטרטגיית שיווק הזו . כל פורום בשפה האנגלית שעוסק בנושאי האתרים שלי מיד מקבל הודעה עם לינק. השלב הבא זה קבוצות בפייסבוק.

        היום אני עומד על כ- 60 אלף צפיות לכל עשרת האתרים , באתרי העברית הרבה פחות כי השוק יותר קטן. יש לי כ-8 אחוזים הקלקה על מודעות מכל הכניסות ליום – סכום יפה בהחלט. אגב , אני עכשיו מתרחב לכ50 אתרים , והיעד לחודש הבא הוא מעל 20,000 אלף דולר , אני מקווה שאגיע לשם – יש בי אמונה והמון רצון להשקיע.

        כמובן שאני אעדכן.

        • אמן סודי   28 במאי 2011 בשעה 21:43
          (#)

          בדוגמא לאתר שנתת יש אתר שמסביר לנו על לוח המאיה וסוף העולם – ממה בדיוק עושים כסף שם ?

          • מיקי   29 במאי 2011 בשעה 12:54
            (#)

            מהמודעות של גוגל Google Adsense.
            על כל קליק שמתבצע על מודעה אני מקבל בסביבות דולר פלוס מינוס.
            התוכן פשוט צריך להיות מעניין ולמשוך גולשים , הפרסומות הן אלו שמכניסות כסף.

        • יוגב   29 במאי 2011 בשעה 11:11
          (#)

          כל הכבוד!

          זה נשמע שאתה בהחלט מאסטר בהבאת טראפיק ואם המספרים האלו נכונים אז אני מאחל לך שתמשיך לגדול.

          מה שמעניין מאד זה שלפי המספרים שאתה מתאר בפסקה האחרונה אתה מקבל בערך 4800 קליקים עם 8% CTR, ובגלל שאני אישית לא מכיר הרבה קליקים של אדסנס שמשלמים לך יותר מ 1$, אני מניח שאת ה 5000$ עשית גם מהצעות אפילייאט, מכירת שטחי פרסום באתר שלך וכ"ו…

          ויפה גם לראות שאתה מצליח לגמרי לבדך לעשות את כל העבודה של יצירת הנכסים, לחקור את מקורות הטראפיק וגם בפועל לעשות את הבאת הטראפיק, וכל זאת בחודש הראשון.

          בהחלט ראוי לציון

    • Affiliate Girl   28 במאי 2011 בשעה 23:59
      (#)

      מדהים כל הכבוד לך !
      אתה נותן תקווה לאנשים אחרים …

      תגיד האם אתה למדת במכללת קליקים?

      או שלמדת לבד ,בעזרת הבלוג של הפיג'מה?

  17. מיקי   29 במאי 2011 בשעה 12:52
    (#)

    אני ממש לא מאסטר , הצעד הזה הגיע מיאוש בעיקר , לדוגמא עם האתר של 2012 , הקמתי אותו וחיכיתי לכניסות – ראיתי שלא מגיע כלום ומיציתי כבר את הסטטוס בפייסבוק – אז התחלתי לחשוב מחוץ לקופסא. אגב אחוז ההקלקות ירד לסביבות 2% , והתכוונתי ל60 אלף ביום. חצי סנט לקליק , באתר אחר שלי שעוסק במסחר בבורסה שמתי לב שהמחיר לקליק מזנק לכמעט 2 דולר (1.64).

    יש לי אתר בנושא 2012 גם באנגלית – זה ממש לא מעניין אותו התחום אבל יש הרבה אנשים שרואים כותרת שכזו "2012 סוף העולם?" ומיד מקליקים – סוג של טבע האדם לנסות לדעת מה צופן לו העתיד ובדיוק על זה הימרתי. פתחתי כמה חשבונות פייסבוק והצטרפתי לקבוצות ענק שיש להם תנועה של מיליונר (לידי גאגא , ג'סטין ביבר) , על כל פוסט שלהם אתה רושם תגובה שקשורה איכשהו לנושא – לדוגמא:
    "הפירוש לקעקוע בעברית של גסטין ביבר" – עם קישור לאתר של שנת 2012 באנגלית , מיד מאות מעריצות מקליקות לבדוק במה מדובר , למרות שאין לזה שום קשר לתגובה שרשמתי – הם נשארות באתר כ10 דקות בממוצא. על כל תגובה שכזו בקבוצת פייסבוק של מיליונים אני מייצר הכנסה של מאות בדקה בודדה.

    עוד שיטה שפיתחתי – למצוא סרטונים ביוטוב שמופיעים בראש טבלת החיפושים בנושאים המבוקשים ביותר , ולהגיב בסרטון תגובה (התגובת סרטון מופיעה ממש מתחת לסרטון עצמו ) , מיד הסרטון מקבל אלפי צפיות – למרות שזו שיטה די מוכרת וזמן ה"תהילה" שלו מתחת לסרטון של מיליוני צפיות יכול להיות שעה , ויכול להיות גם 10 דקות בלבד – מסתבר שאת השיטה הזו מיישמים לא מעט אנשים.

    והשיטה החביבה עליי ביותר – שיש סיכוי טוב שנתקלת בה אם אתה קורא חדשות בynet , אם אתה כותב טוקבק עם לינק – רוב הסיכויים שהוא לא יאושר , וגם אם הוא יאושר אנשים משום מה חוששים להיכנס ללינקים שהם לא מכירים , אז אתה מרכך אותם. איך בדיוק? מה שעשיתי זה למצוא כתבה מתאימה – לדוגמא היום הייתה כתבה על האקרים שפרצו לשרתים של "לוהקיד-מרטין" יצרנית הF35 , הכתבה הזו הייתה ראשית באתר של Ynet למשך כ-שעה , מיד פרסמתי טוקבק בסגנון:
    "אלו הסינים , הספירה לאחור החלה , חפשו בגוגל "שובם של האנוקי" ותבינו לבד מה מסתירים מכם".
    כמובן ש99% מהקוראים אין להם מושג מי אלו האנוקי ואיך הסינים קשורים אליהם , הם לא באמת קשורים אליהם. אבל את המשפט "שובם של האנוקי" (במקום זה אננוקי אבל אני לא רוצה שתוצאות החיפוש של גוגל יגיעו לדף הנ"ל ויחשפו את השיטה) , האתר שלי מופיע ראשון בגוגל עם המשפט הנ"ל , רק מהכתבה הזו בלבד הגיעו אליי כ-5000 גולשים בחצי שעה. זה מספרים מטורפים.

    צריך בסה"כ לשחק קצת עם הדימיון – של עצמך , ושל הגולשים. להציב פיתיונות זה קל – אבל אף אחד לא יבלע הודעות ספאם עם לינק . צריך לחשוב תמיד מחוץ לקופסא.

    הקטע הכי טוב בסיפור , שברגע שהתחלתי להפנות אנשים דרך גוגל – המיקום של האתר שלי קפץ ממקום 100 בערך למקום הראשון בנושאים מסויימים , ובשאר הגיע ממקום 400-300 לחמישיה הפותחת.

    • Affiliate Girl   31 במאי 2011 בשעה 15:52
      (#)

      היי מיקי
      אתה פשוט גאון ! (-:

      עכשיו אני מבינה מה בכוונה כשאומרים לחשוב מחוץ לקופסא…

      תודה רבה על השיתוף !!!!

      יחי עידן האינטרנט !! ;-)

      • מיקי   31 במאי 2011 בשעה 17:55
        (#)

        תודה Affiliate (:
        אגב, אם יש לך אתר תעלי את הלינק , אני אתן לך טיפים להגדלת תנועת הגולשים.
        יש לי עוד שיטות כמובן , וזה משתנה מסוג האתר והתוכן שבו.

        בהחלט יחי עידן האינטרנט!

        • המיליונר בפיג'מה   9 ביוני 2011 בשעה 19:44
          (#)

          מיקי. אתה באמת גאון!!!!

          גם אני נפלתי בפח של האנוקי :) חיפשתי את זה והגעת לאתר.

          קבל ח"ח. ותחשוב איך אתה יכול לעשות אוטומציה לשיטה!!!

          המון בהצלחה.

    • לומד להרוויח כסף באינטרנט   30 באוגוסט 2011 בשעה 21:10
      (#)

      היי מיקי.
      הצלחת לשחזר את הצלחה של החודש הקודם?

      • מיקי   10 בספטמבר 2011 בשעה 11:26
        (#)

        לא רק שהצלחתי לשחזר , "נטשתי" את השוק הקטן שלנו , כי די מיציתי את הפרסום בטוקבקים. עברתי ליישם את השיטה באתרי חדשות עולמיים , פוקס ניוז , BBC ,CNN , הגעתי עד אתרי חדשות שבהם התוכן הוא בסינית בלבד. (הידד לגוגל תרגום).

        החשיפה לאתרים שלי גדלה , המספרים היום עומדים על 200,000 כניסות לאתר 2012 באנגלית , וקצת פחות לשאר. אחוז ההקלקות עלה , ואני יכול לומר לכם שמחודש אוגוסט בלבד הכנסתי קצת יותר מ100,000 אלף דולר , כמובן שעזבתי את העבודה הרגילה , והיום זה מה שאני עושה נטו – 7-8 שעות ביום , טוקבקים ופרסום האתרים בעוד דרכים שאני לא רוצה לחשוף. את שאר היום אני מקדיש בעיקר לבלות ולעשות מה שעולה על רוחי. בלי לחשוש ממשכורת "חלשה".

        אגב , זו הייתה טעות קריטית מסתבר לרשום את השיטה כאן , המשפט שרשמתי הוביל אנשים לכאן , ולמעשה כאשר אנשים חיפשו את המשפט הם העלו את הפוסט הזה לדירוג 4-5 במנוע החיפוש , והחלו להיכנס לכאן במקום לאתר , למעשה נשרפתי עם האתר של ה2012 בעברית. אבל בסדר (: , לומדים מטעויות.

        אני מצפה בחודש הנ"ל (ספטמבר) להעפיל אפילו על ה100K , ונכון להיום , עם נתוני ההקלקה והתנועה עד כה – אני צפוי להגיע ל250K.

        בימים אלה ממש אני מקים עוד עשרה אתרים מקצועיים .. ואני איישם את השיטה עליהם גם כן.

        • Lady D   11 בספטמבר 2011 בשעה 1:05
          (#)

          מאחלת לך המון בהצלחה, אתה באמת חושב "מחוץ לקופסה", ובהחלט מעורר השראה!

          • מיקי   13 בספטמבר 2011 בשעה 0:14
            (#)

            תודה! מקווה שעזרתי גם לאחרים להיכנס לעולם הגוגל אדסנס

  18. מיכאל פינגרוט   29 במאי 2011 בשעה 23:48
    (#)

    היי יגאל,
    אומרים שטיימינג זה הכל בחיים, לא?

    אז באת לי בדיוק בזמן עם הפוסט הזה.
    חידד מחשבות שרצות בראש בזמן האחרון ספציפית בתחומים האלה.

    ד"א, אני מכיר את המודל בעקבות האתר SELLABAND שבעבר (לפני כמה וכמה שנים) עבדתי על תכנית עסקית לפלטפורמה דומה בעברית. בסוף לא יצא אל הפועל.

    מיכאל

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!