שיווק מהסרטים: בייוולף – Beowulf

מאז תחילת הבלוג כתבתי הרבה על עסקים, שיווק שותפים, מודעות עצמית, האינטרנט, כסף באינטרנט ועוד הרבה דברים אחרים השורים לשיווק ולכסף בכלל. הנושאים הנ"ל אכן מהווים לי תחביבים ואני מאוד נהנה לכתוב עליהם. יחד עם זאת, אני מוצא את עצמי הרבה פעמים רוצה לכתוב על דברים אחרים בבלוג, אך נמנע מלעשות זאת מאחר והם "ילכלכו" את הבלוג בנושאים אשר לא קשורים לתחום עיסוקו של הבלוג.

אני, באופן אישי משתדל ללמוד מכל דבר שאני נפגש עמו, וכמוכן לקבל השראה מכמה שיותר מקומות. בנוסף לספרים, אחד המקומות המרכזיים אשר אני שואף מהם השראה זה קולנוע. אז חשבתי וחשבתי, כיצד אני יכול לשלב את אחד התחביבים האהובים עליי ביותר (שלאט לאט הזמן המוקצב בו הולך ומתקצר בגלל המסע) עם הבלוג העוסק בכסף ובשיווק. חשבתי, וחשבתי והגעתי למסקנה שאני צריך ליצור פינה באתר, בה אני מפרט את כל הדברים אשר מביאים לי השראה בסרטים.

את הפינה "שיווק מהסרטים" רציתי לכתוב כבר מזמן, אבל לא מצאתי את הזמן מכך. היה גם יכול להיות נחמד אם הייתי כותב את הפוסט הראשון בפינה על אחד מהסרטים האהובים עליי ביותר (מועדון קרב או ספרות זולה), אבל בסופו של דבר לא מצאתי את הזמן להקדיש 6 שעות על מנת לראות את הסרטים הנ"ל בפעם ה-100, ואני אכתוב על הסרט Beowulf, אחד הסרטים האחרונים אותם ראיתי.שיעורים בשיווק מהסרטים - אנג'לינה ג'ולי - בייוולף

תקציר הסרט

[פסקה הבאה ספויילר]
הסרט Beowulf מסופר על אגדה נורדית עתיקה (נורדיה = סקנדינביה בעבר). Beowulf הוא גיבור הסרט, והוא ממותג כלוחם מפלצות אשר הביס מפלצות רבות. יום אחד נקרא בייוולף להגן על עיר מפני מפלצת. מהר מאוד מחסל בייוולף את המפלצת, ולאחר מכן נשלח לגמור את הסיפור על ידי כך שיחסל את אימו של המפלצת. האמא, לובשת תחפושת של אישה (אנג'לינה ג'ולי). כפי שאתם מבינים אישה מאוד נאה. האמא, שלא נראת בכלל כמו אמא, ובטח שלא מפלצת, מפתה את גיבורינו לעשות לה ילד, ואם הוא יעשה זאת, הוא יקבל את המלכות באיזור. מיותר לציין כי גיבורינו נכנע. לאחר הרבה שנות מלכות, מגיעה מפלצת חדשה לאיזור. המפלצת החדשה חזקה מאוד, ולא רק שהיא חזקה, היא גם בנו של Beowulf. בייוולף נאבק בבנו, ועל מנת להרוג את בנו, הוא מקריב את עצמו ומתאבד. זה עוד לא הסוף, אבל את הסוף אני יביא לכם לראות בעצמכם, סוף מפתיע מאוד… [למרות שאני צפיתי אותו]

כיצד ניתן לנצל את הרעיונות בסרט לטובתינו?

  • בני האדם תמיד יחפשו גיבור – בני האדם הם אנשים תלותיים, ותמיד יחפשו דמות ודוגמא לחיקו אשר תוליך אותם ותפתור אותם מכל צרותיהם. אנשים מוכנים לעשות הכל למען הגיבור שלהם. כאשר מעלים קמפיין שיווקי ניתן לנצל את זה, ולהיות הגיבור. לפרט על פעולות הירואיות אשר נלקחו על מנת לפתור בעיות מסויימות, וכו…
  • בשביל למתג את עצמך, צריך להיות שחצן – אוקיי, אולי קצת הגזמתי. אבל הרעיון מאחורי זה הוא שצריך לדעת לדבר ולקחת קרדיט מתי שצריך. אם לדוגמא בעבודתכם עשיתם משהו, אל תתביישו לקחת עליו קרדיט. שמכם לא ילך לפניכם אם לו תוליכו אותו לפניכם. בכל משפט אשר Beowulf אומר, הוא מזכיר את שמו בערך 3 פעמים. – כך עושים מיתוג! אם אתם רוצים למתג את האתר/דומיין חברה שלכם, אל תתביישו לזקוף לזכותכם מעשים אשר ביצעתם. תכתבו על כך ותדברו על כך.
  • אחת משתי החולשות הגדולות ביותר של בני האדם זה סקס – או במילים אחרות, סקס מוכר! אבל אני לא הייתי צריך להגיד לכם את זה, מספיק להסתכל בטלוויזיה, באתרי האינטרנט ובעיתונות בשביל לדעת את זה. קחו לדוגמא את אתר וואן, בשביל שיקראו חדשות ספורט אצלהם, הם שמים באתר דוגמניות חצי ערומות שהקשר היחיד בינם ובן ספורט זה שהחבר הכי טוב של הדוד של הדוגמנית הזאת הוא אוהד מנצ'סטר יונייטד. כאשר תרימו קמפיין, השתמשו ביצר ההורמונאלי של אנשים. במיוחד אם קהל היעד הוא גברים, ובמיוחד אם זה נוער בגיל ההתבגרות.
  • החולשה השנייה והמשלימה של בני האדם היא רדיפת בצע ותהילה – כאילו שגם את זה לא ידעתם. אל תספרו לי סיפורים, גם אתם רודפי בצע. כולם רודפי בצע, ולכל בנאדם יש מחיר, כל אחד והמחיר שלו. במקום לספר לעצמכם סיפורים שאתם לא כאלה, נסו לשלב את הצורך הזה של בני האדם לרדיפת בצע, ותציעו להם הצעות מפתות, שמבחינתכם הם עוד פרוצדורה. – רמז: בונוסים, מתנות, וכו…
  • לפעמים צריכים להקריב, ולשלם מחיר כבד – זהו לקח אחרון. Beowulf, הקריב את חייו על מנת להגן על אנשי ממלכתו. אני לא עושה את Beowulf צדיק מעונה, כי הוא מחר את האידיאולוגיה שלו תמורת בצע וסקס, אבל בכל זאת, גם לחפר על טעויות צריך לדעת. בסוף הסרט Beowulf האמין במשהו, והקריב את הדבר היחיד אשר לא ניתן לקנות בכסף על מנת להגשים אותו. אם אתם מאמינים במשהו, ורוצים משהו עד מאוד, תהיו מוכנים להקריב משהו. הדוגמא בסרט קיצונית, את החיים שלכם אל תקריבו!!!

אוקיי, שלא תגידו שאני מדבר ולא ממש. הקטע עם הבצע עובד מצויין, ובכל זאת בשביל להוות דוגמא אחת הסיבות שבגללן פתחתי את הפינה הזו היא על מנת שאני אוכל לשים תמונות של אנג'לינה ג'ולי וג'סיקה אלבה :)

6 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   15 במרץ 2008 בשעה 4:29
    (#)

    חח תשמע אחד הדברים שאני מאוד נהנתי ללמוד זה כיצד להתחיל עם בחורות…

    כיצד לגרום להן להרגיש את מה שאני רוצה ולנצל את זה.

     

    שיווק בשבילי זאת גם דרך מיוחדת שכזאת,

    דרך לגרום לאנשים לרצות להשיג משהו שאתה רוצה לתת להם.

     

    נקודה למחשבה בשבילי ובשבילך לאיך משלבים את זה בעולם העסקים והשיווקצוחק

    • המיליונר בפיגמה   15 במרץ 2008 בשעה 5:22
      (#)

      אני חושב שאחד הדברים החשובים ביותר שלומדים בפיקאפ זה להתחבב על אנשים, ולאו דווקא על נשים, אם אתה מצליח להתחבב על אנשים, הצלחת לשווק את עצמך.

      אבל אני לא יודע איך התגובה הזו קשורה לפוסט…

      נו… שיהיה…

      • אנונימי   15 במרץ 2008 בשעה 14:09
        (#)
        • בשביל למתג את עצמך, צריך להיות שחצן
        • אחת משתי החולשות הגדולות ביותר של בני האדם זה סקס


        אלה הם שתי דברים מאוד בולטים, מהפיקאפ.

         

  2. אביב   7 בספטמבר 2009 בשעה 15:53
    (#)

    יצאתי לראות היום את הסרט במקרה בטלוויזיה – חמוד, אבל קצת ארוך מדי ונמתח כמו מסטיק על פרטים ואירועים משעממים ולא חסובים. מה שכן, יש לו סוף מעורר מחשבה, ולא חסר לו מטען כבד של מוסר השכל. מה שכן, את הפוסט קראתי מזמן, זה לא שראיתי את הסרט וקראתי אותו עכשיו… אני חושב שאחרי הקריאה הייתה לי אולי נקודת מבט יותר מדי ביקורתית על הסרט… בכל מקרה – גם אני יצאתי בתחושה שבייוולף הוא לא כזה קדוש מעונה, אבל אחרי הכל ציפו ממנו להרבה, והוא היה קצת שחצן (אם אפשר לקרוא לזה ככה בתקופה סופר שוביניסטית כמו ימי הביניים), ובנוסף אנג'ילינה ג'ולי בכבודה ובעצמה פיתתה אותו – ואני שואל את עצמי – מה אני הייתי עושה במקומו? אחרי הכל הוא היה בנקודה קשה ומורכבת… רק חשוב לזכור שזה רק סרט :)

    • המיליונר בפיג'מה   13 בספטמבר 2009 בשעה 13:33
      (#)

      רק סרט, אבל דברים כאלה קורים במציאות.

      לפחות אני יכול להגיד שעמדתי בדילמה דומה ל-"דילמת אנג'לינה" ועמדתי בכך בהצלחה, בניגוד לבייוולף :)

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!