על ה-Microsoft Adcenter Slap כבר שמעתם?

adcenter slap על ה Microsoft Adcenter Slap כבר שמעתם?את הכאפה של גוגל כולנו כבר מכירים, אבל האם יצא לכם לשמוע גם על הכאפה של מיקרוסופט? אני חייב להודות, עד אתמול גם לי לא יצא לשמוע על כך. גיגלתי קצת, וגיליתי שלאף אחד אחר גם לא יצא לשמוע על המושג הזה. כך שזה אומר שאני הראשון שמשתמש בו.

לפני בערך שבועיים, שמתי לב, שהפסקתי לקבל תנועה מאדסנטר. לא כל כך הפריע לי, כי עדיין את רוב הכסף אני מרוויח תודות לגוגל. באותו הזמן גם עשיתי סוג של החלפה של כרטיסי האשראי שלי, אז הנחתי שזו הסיבה שבגללה הפסקתי לקבל תנועה מאדסנטר. ההשערה הייתה, שברגע שהם ינסו לחייב אותי עוד פעם, אז הכל יחזור לקדמותו, ובסופו של דבר התנועה תחזור.

אז חשבתי…

אתמול, סוף סוף יצא לי לבדוק במה מדובר, ולחקור את הנושא לעומק. בדקתי את עניין התשלומים, והעניין הסתבר לי כתקין. לאחר עוד קצת זמן שהושקע בחקירת הנושא ללא הצלחה, החלטתי שהגיע הזמן להתקשר לחבר'ה מרדמונד. וכך עשיתי…

אחרי שהצגתי לאיימי (נציגת השירות שלהם את הבעיה), היא חירטטה לי שעה על Ad Quality Ranking, User Experience, Editorial Guidelines. אני שתקתי, וידעתי מה היא הולכת להגיד. נו אתם יודעים… הבולשיט הקבוע. מיד לאחר שהיא סיימה לומר את דברה, הסתכלתי על השעון, וראיתי שיש לי זמן עד היציאה עם החבר'ה, ואין לי משהו אחר לעשות. אז אמרתי לעצמי יאללה, וויכוח!!! וזה לא שלא ידעתי מה תהיה התשובה הסופית….

אז עניתי לה, "האלגוריתמים שלכם דפוקים. עצם העובדה שהורדתם את האתרים שלי, אתם פוגעים בהמון אנשים, שנהנים יום-יום מהאתרים שלי. הדרך הכי טובה לראות את כמות ההנאה אשר אני מביא להם, היא פשוט להסתכל על ה-CTR ועל הקונברז'ן רייט, שהם גבוהים מהממוצע!", בשלב הזה היא כבר הייתה בשוק.

ואז אמרתי, הגיע הזמן לעשות ממש כואב: "תקשיבי, אני מבזבז עשרות אלפי דולרים בחודש על גוגל, ועל יאהו. והם אוהבים אותי מאוד, אני פשוט לא מבין איך זה שעם ה-Guide Lines היותר קשוחים שלהם, אין לי שום בעיות!". בשלב הזה, הגברת כבר הייתה בשוק, ואמרה לי Can I put you on hold for second? אמרתי, כמובן…

אז מה באמת הבעיה?

אין לי כח להביא עוד ציטוטים מהשיחה, כי היא נערכה יותר מחצי שעה, אבל בגדול הבעייה היא כזאת. ה-Editorial Guidelines של מיקרוסופט ממש מטומטמים. לדוגמא: בגוגל, אני עושה ספליט-טסטינג בין Call to action שמסתיים בסימן קריאה (!), ולבין שלוש נקודות (…). באדסנטר, הם לא מאשרים להשתמש ב-3 נקודות. כך שכאשר אני מייבא קמפיין מגוגל לאדסנטר, חצי מהמודעות לא מאושרות. נוסף על כך, מיקרוסופט מקפידים הרבה יותר מגוגל, על שימוש ב-Trademarks במודעות, וזה גורם לפסילת המון מודעות. כמובן, שיש להם עוד הרבה שטיקים מפגרים….

אז מה שקורה זה, שברגע שיש בעיות עם יותר מידי מודעות, או מילות מפתח, הם פשוט שמים את ה-Account ב-Blacklist. וזה בעצם המיקרוסופט סלאפ שקיבלתי…

מה הפתרון?

הפתרון הראשון שגברת איימי ממיקרוסופט הציעה לי, זה לשלוח את המודעות שלי ל-Re-Review, אבל בתנאי אחד. הצוות שלהם יסקור מחדש את המודעות שלי, אבל אם הוא ימצא אי תקינות אפילו במודעה אחת, אז החשבון שלי ייחסם להתחברות לחצי שנה. אני לא חושב שאני מלאך, ואני די מודע לעניין שמתוך אלפי המודעות שיש לי שם, לפחות אחת מהמודעות תהיה לא תקינה, ולכן זה לא רלוונטי.

הפתרון השני אשר איימי הציעה לי, ושנינו הסכמנו שזה הפתרון הכי טוב, זה פשוט לפתוח חשבון חדש! כן זה מצחיק, אבל זה מה שהיא הציעה לי. לפי חוקי מיקרוסופט, מותר שעל כל כרטיס אשראי יהיו עד 3 חשבונות.

בכלל, גם בגוגל אני מתחיל לעבוד על פי המודל הזה, ולפתוח הרבה חשבונות אדוורדס עבור כל קמפיין, או קבוצה קטנה של קמפיינים. אני חושב שזה הכי חכם לעשות, ועכשיו אני אתחיל לפעול כך גם באדסנטר. היתרון בזה הוא שכל קמפיין תלוי בעצמו ולא משפיע על קמפיינים אחרים…

ומה עם ההסטוריה של החשבון?
אנחנו יודעים שבגוגל, ההיסטוריה של החשבון נלקחת בחשבון. על מיקרוסופט זה לא ידוע. אבל גם אם כן, וגם אם לא, זה המקרה הקלאסי של ה-OYOYOY. צריך להגיד OYOYOY, ולהמשיך הלאה. חבל לבזבז אנרגיה על דברים כאלה…

25 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   29 בנובמבר 2008 בשעה 17:41
  2. איתי   29 בנובמבר 2008 בשעה 17:51
    (#)

    היי

     דבר ראשון מחכה בקוצר רוח שתעלה את כל ההרצאה 

    דבר שני אני וחבר רוצים להתחיל להרים קמפיין ויש לי שאלה

    אנחנו בני 16 אני לא רוצה לתפוס את זה כבעיה אלה לראות איך אני פותר אותה

    אנחנו מתכוונים לעבוד עם copeac רציתי לדעת לגבי ענין התשלום האם צריך להוציא להם חשבונית ואם כן מה אני יכול לעשות

    כי לפי מה שהבנתי כדי לפתוח עוסק פטור וכולי ריך להיות מגיל 18 ומעלה

    מקווה להיפגש איתך באפילקון הבא 

    תודה

    איתי 

    • יזם אדסנס   29 בנובמבר 2008 בשעה 18:39
      (#)

      אתה לא חייב להיות בן 18 כדי לפתוח עוסק פטור, אתה יכול גם בגיל 16

      • המיליונר בפיגמה   7 בדצמבר 2008 בשעה 23:19
        (#)

        אהלן,

        אני לא מבין בזה, תיגש לרו"ח. חוץ מזה, אם אני לא טועה, לפני גיל 18 אתה פטור ממס, אז אתה לא חייב לפתוח עוסק מורשה, אבל באמת שאני לא בטוח, וצריך לדבר עם רו"ח.

        לגבי COPEAC, הם לא מבקשים חשבוניות, החשבוניות שאני מוציא עבור COPEAC, הולכים למס הכנסה בלבד, את COPEAC ורשתות אחרות זה לא מעניין בכלל.

        בהצלחה.

  3. אנונימי   29 בנובמבר 2008 בשעה 18:43
    (#)

    אחלה פוסט, ואם כבר מדברים על PPC יש לי שאלה, הרי בגוגל יש את עניין הQS אז חייבים לעשות CTR גבוהה כדי שיציגו מודעות שלך, האם זה ככה גם בYSM? או שאפשר לשים מילה בBROAD ולקבל CTR גרוע אבל עדיין שהוא יציג לי אותה במקום גבוהה?

     

    • המיליונר בפיגמה   7 בדצמבר 2008 בשעה 23:24
      (#)

      ה-QS זה לא רק ה-CTR שלך. הוא מכיל עוד גורמים.

      לגבי ה-CTR, ורשתות אחרות. כולם מתייחסים ל-CTR, כי בסופו של דבר, יאהו או מיקרוסופט מרוויחים יותר כסף אם יש לך CTR גבוהה, דוגמא:
      דני משלם 2 שקל לקליק ויש לו CTR של 1%, יוסי משלם 1 שקל לקליק, ויש לו CTR של 3%. במקרה הזה, כאשר גוגל יציגו את המודעה של דני 1000 פעמים, הוא יקבל 10 קליקים וישלם לגוגל 20 שקל. במקרה של יוסי, עבור 1000 חשיפות יהיה לו 30 קליקים והוא ישלם 30 שקל. 10 שקל יותר מדני.
      את מי ליאהו/גוגל/מיקרוסופט משתלם יותר להציג למעלה?

      בהצלחה.

  4. המבולבל   29 בנובמבר 2008 בשעה 18:45
    (#)

    זה מפגר לאסור על שלוש נקודות…זה הרי מעלה את הCTR פלאים והם אלה שיוצאים מרווחים מהעניין…אבל טוב לדעתך, כי חייתי בפנטזיה שפשוט לא ניתן לקבל סלאפ מיאהו וMSN….

  5. אור מרטונוביץ   29 בנובמבר 2008 בשעה 19:44
    (#)

    זה אחד הדברים המוזרים ששמעתי… אסור להשתמש בשלוש נקודות… איזה שטויות… מייקרוסופט… מה יש להם… מעניין… מה המשמעות של זה בשבילם… שבגללה הם אוסרים זאת… :)

     

    דרך אגב, החלטתי שלכתוב בלוג זה כיף וחשוב. לכן… אתם מוזמנים לבקר בבלוג החדש שלי. פשוט תלחצו על השם שלי למעלה. אשמח לקבל תגובות.

    • ביקורת בלוגים, תעודות בבקשה   4 בדצמבר 2008 בשעה 11:42
      (#)

      אור שלום,
      א. ביקרתי בבלוגך
      ב. נראה שאתה מנסה לשכפל את הפיג'מה לאנגלית. אבל במעט פחות כישרון כתיבה.
      ג. תוכל לחפות על כך בביצועים גבוהים במיוחד במה שאתה מנסה לעשות.
      ד. בהצלחה
      ה. סליחה פיג'מה שמתכתבים על הפלטפורמה שלך.
      בברכה,

      • המיליונר בפיגמה   7 בדצמבר 2008 בשעה 23:25
        (#)

        אהלן לשניכם,

        לא הייתי קורא לזה מעתיק. בסה"כ, יש אלפי בלוגים כמו שלי וכמו של אור. כך שכל אחד יש לו את הזכות להביע את עצמו….

        בהצלחה.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)   29 בנובמבר 2008 בשעה 23:38
    (#)

    לPJS

    יום אחד אתה תבין שעזרת לפתוח את שערי הגהנום

    גם לעצמך וגם ליתר קהילת המשווקים ההגונים בעולם.

    הבלוג שלך והמכללה של רן ארוסי ביחד..

    תזכור את הנאמר

  7. אופיר   29 בנובמבר 2008 בשעה 23:55
    (#)

    אני שמח לראות שחזרת לכתוב בקצב יותר גבוה. יש לי הרגשה שהאפיליקון עשה לך רק טוב (כמו לכולנו).

    אחלא פוסט !

    תודה

  8. מוטי   30 בנובמבר 2008 בשעה 9:21
    (#)

    מעניין היה לשמוע על הכאפה של גוגל,

     

    מותר לפתוח באדוורדס עוד חשבון על אותו כרטיס אשראי? למרות שיש לי עדיין מקום בחשבון הקודם מבחינת Keywords.

     

    תודה

  9. אנונימי   2 בדצמבר 2008 בשעה 13:05
    (#)

    האם יש לך פתרונות ללהיות מחובר לכמה חש' במקביל?
    משער שאיזשהם פיצולי/מחליפי IP
    או שזה רעיון לסטרטאפ…

  10. אנונימי   4 בדצמבר 2008 בשעה 14:25
    (#)

    שלום מיליונר,

    לא יודע אם זה המקום המתאים לשאול את השאלות אבל בכל זאת אנסה.
    קצת עליי:

    אני חייל משוחרר מזה 5 חודשים (חיל האוויר גם).
    בכל ה5 חודשים האלה אני חושב וחושב וחושב לעצמי על כיוון לחיים- ולא מוצא.
    בדומה לך, אני גם מגיל 11 מתכנת ויודע הרבה שפות תכנות.
    בדיוק כמוך, אני רואה באקדמיה בזבוז של זמן שבסופו של דבר נותנת לך רק תעודה שאומרת שאתה שווה משהוא.
    אני יודע שאני שווה הרבה גם בלי התעודה.
    אני יודע שאין כזה דבר כסף קל. יחד עם זאת, אני גם יודע שאת הכסף הגדול עושים באוויר ולא בעבודה קשה במפעל.

    אני לא מאמין במקרים, אני מאמין בפעולות שמביאות לתקרית.
    בכל מקרה, אני מאוד שמח שיצא לי להתקל בבלוג המצויין שלך.
    הבלוג שלך הוא המענה לשאלה שלי- "איך עושים כסף באוויר?" והתשובה היא- תוכניות שיווק שותפים.

    אתה נותן לי המון השראה והמון ידע ואני מאוד מודה לך על כך !!!
    הבאת אותי למצב שאני מאוד מאמין במודל העסקי של תוכניות שיווק שותפים אך עדיין, יש לי את הפחד מהצלחה והפחד לקחת את הצעד הראשון.

    בנוסף לכך יש לי כמה שאלות:
    1. זה שהמודל העסקי של תוכניות שיווק שותפים הוא מאוד כדאי למשווק זה מובן לי. אבל מה הכדאיות שלה לייצרנים עצמם? הרי הם יכולים בעצמם ללכת ולהרים קמפיינים ולקדם את המוצרים שלהם ואז הם לא צריכים לשלם שום עמלות לאף אחד וככה הם יעשו עוד יותר כסף בסופו של דבר. אני רואה רק 2 סיבות לדבר וגם אני לא בטוח שזה נכון ואתה מוזמן לתקן את ההשקפה שלי ולהוסיף עוד מבטים.
    א. הם חוסכים לעצמם את הזמן של השיווק ונותנים למישהוא אחר להתעסק בזה. וכידוע זמן שלהם זה כסף שלהם.
    ב. במקום שהם ייסכנו את הכסף שלהם על הוצאות הפרסום והשיווק הם נותנים לאחרים להסתכן (כן זה סיכון כי בסופו של דבר לא משנה כמה כסף תשקיע- עדיין יש את הסיכוי שלא ייקנו ממך, למרות שהסיכוי לכך קטן (אם עשית הכל נכון)).
    האם אני רואה את התמונה נכון? האם יש עוד גורמים לכך שזה כדאי להם?
    2. שמתי לב שהרבה מוצרים שמוצעים בתוכניות שיווק שותפים הם מוצרים מעפנים שאין בהם ממש צורך (לא להתעצבן). אני יודע שכל אחד יש לו מפת מציאות משלו ושיש אנשים שדווקא כן יש להם צורך באותם המוצרים שאני חושב שהם מעפנים, אבל אני אין לי את המוטיבציה למכור מוצר שאני לא מאמין בו. אז איך אני אמור לתת לעצמי מוטיבציה?
    3. סתם דוגמא: חברת HP רוצה למכור את המחשב הנייד שלה מדגם DV-XYZA והם אומרים שהם הולכים לשלם עמלה לכל אחד שיביא להם מכירה. האם זה לא אבוד מראש? כי הרי לא משנה איזה קמפיין אני ארים אני לא אצליח להגיע לדירוג יותר גבוה ממה שאתר הבית של HP מגיע בעצמו.
    4. אני- כשה אני רואה לינק מהסוג של http://abc.domain.com/blabla
    אני לא אכנס ללינק הזה אלה אני אפשיט אותו ל domain.com ואז אכנס. כי יש תחושה שכאילו שמישהוא הולך לרמות אותי כשה אני נכנס ללינק המקורי, כאילו שהולכים לשדוד אותי. יותר מזה גם אם אני אמצא מוצר שאני מעוניין לקנות, אחרי שאני אקרא את העמוד נחיתה, אני אנסה לחפש את אתר הבית של המוצר ואם כבר לקנות, אז לקנות משם. האם זה רק המנטליות הישראלית שלי? האם כך גם העולם נוהג? או שאני בן אדם רע?
    5. אני שוקל ללכת ולעבוד איזה שנה בתחום המכירות באחת החברות על מנת לרכוש נסיון מעשי במכירות, ללמוד את התחום הזה לעומק, ללמוד את כל את טכניקות, את הפסיכולוגיה שבדבר, ללמוד NLP, בקיצור לפתח את יכולות השיווק המכירה שלי. האם זה נראה לך הגיוני? או שזה עוד מחסום שאני ממציא לעצמי על מנת שלא לעשות את השלב הראשון בתוכניות שיווק שותפים ?

    מיליונר, בלי שום קשר האם אתה תתייחס להשקפות שלי ותענה על השאלות שלי, אתה תותח בכל מקרה.

    המשך לעלות ולהצליח!!!

    • hatkyinc   5 בדצמבר 2008 בשעה 18:24
      (#)

      >4. אני- כשה אני רואה לינק מהסוג של http://abc.domain.com/blabla

      >….

      >האם זה רק המנטליות הישראלית שלי? …

      נראה לי שזה רק אנחנו התוכניתנים, תחשוב איזה אחוז מהגולשים לא מבינים כלום בזה!

       

      אני מזדהה איך שהוא אם המחשבות שלך, רד מזה, עזוב את כל הפרטים הסיבות הצדדים, אתה לא צריך את כל המידע, רק תתחיל!

       

      1. Dream 4. Data

      2. Dedication 5. Dollars

      3. Drive

      Most people focus on the last two, data and dollars. Many people go to school

      and think that the education or data they gain there will get them the dollars.

      Alternatively, if they don’t have a formal education, they say, “I can’t be rich

      because I don’t have a college education” or “It takes money to make money” or

      “If I work harder and make more money, then I’ll be rich.” In other words, many

      people use the lack of education or money as their excuse for not being rich as

      investors.

      Rich dad concluded his discussion on the five Ds by saying, “In reality, it is

      the focus on the first three Ds that ultimately gains you the data and dollars you

      need to become very, very rich.” In other words, the data and the dollars are

      derived from having a dream, being dedicated, and having the drive to win. In my

      classes, I often find people who want more data before they begin doing anything,

      or think that first earning more money will make them rich. In most cases,

      exclusively trying to get more data or more dollars does not make a person rich.

      While data and dollars are important, it really takes just getting out there and doing

      it, especially if you are starting with nothing.

       

       

      –rich dad's guild to investing

      • המיליונר בפיגמה   7 בדצמבר 2008 בשעה 23:56
        (#)

        שלום לשניכם,

        ראשית אני אגיד את מה שאני חושב על האקדמיה. האקדמיה זה לא דבר רע, יש אנשים שזה מתאים להם. אני נגד אקדמיה בשביל עצמי, לאנשים אחרים, אני דווקא כן אומר ללכת לאקדמיה. כל אחד והאופי שלו. מה גם, שאני בטוח שלא היית רוצה ללכת לרופא שלא עשה תואר…

        והנה התשובות שלך:
        1. אם אתה מאמין במודל של שיווק שותפים, אז איך אתה לא מבין מה היתרון של הספק? נתחיל מהעובדה, שגוגל אדוורדס, זו דרך אחת בלבד מאלפי דרכים להביא תנועה. אין שום סיכוי שבעולם שמישהו יצליח להביא את התנועה בכל הדרכים. שנית, גם אם אדוורדס הייתה הדרך היחידה להביא תנועה, אז זה לא אומר שמי שיודע לכתוב ספרים על דיאטה, מבין באדוורדס. ולבסוף, הספק מגייס לו צבא של משווקים, מבלי להשקיע שקל. כשאתה מפרסם בטלוויזיה, וברדיו ובעיתון, אתה לא יודע מה מחר לך, את ממש מסתכן. בשיווק שותפים, הספק משלם רק על ביצועים וזה WIN-WIN.
        2. גם אני לא מוכר מוצרים שאני לא מתחבר אליהם, בקליקבנק יש מוצר שנקרא Salehoo, אשר עליו עשיתי את ההדגמה באפיליקון. זה מוצר מצויין, שנמצא בקליקבנק כבר שנים, הוא בטוח רווחי. אותי הוא לא מעניין, אז אני לא משווק אותו. תעשה רק מה שטוב לך, תלך אחר הרצונות והחלומות שלך, ולא של אחרים או מה שהחברה מכתיבה לך.
        וסתם בשביל לחדד את הנקודה, אתה לא הצרכן הממוצע!
        3. לא תמיד הדירוג הכי גבוהה הוא הכי טוב. הדירוג הכי טוב הוא הדירוג שהכי משתלם לך. אני באופן אישי, לא מופיע בדירוג הכי גבוהה כמעט בשום מקום, וטוב לי עם זה.
        4. אני מתערב איתך שאתה לא עושה את זה, כשאתה לוחץ על הפרסומות אתה לא עושה את זה במודע. ושורה תחתונה, אם זה לא היה עובד לא היו עושים את זה.
        *לגבי מה שהאטקינק הגיב, \ה לא קשור, אני מתכנת ואני עדיין לוחץ על פרסומות. למה זאפ שגם ה-"תכניתנים" עושים בו השוואות, נראה לך שזה אובייקטיבי?
        5. זה מחסום.

        תשמע, מה שכן הייתי ממליץ לך לעשות, זה ללכת לסדנאת מודעות עצמית. אתה אוכל יותר מידי סרטים, ומתרכז יותר מידי בטפל. אני עברתי סדנת מודעות עצמית בספטמבר שעבר (2007) לפני שהתחלתי את הבלוג, וזה עזר לי מאוד. השתחררתי מהאוייב מספר אחת של עצמי – אני עצמי.

        בהצלחה לשניכם.
        5.

    • המבולבל   6 בדצמבר 2008 בשעה 1:07
      (#)

      אתה קצת אבוד.

       

      1) זה מודל מדהים שמשתלם לכולם ברוב המקרים!

      רק ארוסי נותן דוגמא מאד יפה על מישהו שמוכר טלוויזיות (ממליץ לך ללכת לאיזה שיעור מבוא חינם)…לא חייב להירשם..סתם נחמד לקבל כיוון לגבי העולם הזה. ולהבין את המודל קצת לעומק.

       

      בכל מקרה בעלי עסקים יודעים כמה עולה להם להשיג לקוח וממש לא אכפת להם לשלם את אותו הסכום לפחות בשביל לקוח שקונה…הם הרי לא מפסידים!

       

      2) לא..לא כל המוצרים חרא…כניראה שגלשת יותר מידי בקליקבנק!רגוע וגם שם יש מוצרים טובים מאד אפילו!

       

      3) אני לא הבנתי אם אתה מדברעל תוצאות אורגניות אוממומנות…בכל מקרה בשניהם שאתה יכול להגיע להמרות טובות אם רק תעשה את הדברים הנכונים!

       

      4)לא כולם כמוך!

       

      5)מספיק עם התרוצים…אתה יכול לשלב את זה עם כל עבודה! יעלה תתחיל לעשות!

       

       

  11. אנונימי   9 בדצמבר 2008 בשעה 0:13
    (#)

    מיליונר תודה על התגובה.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!