הסודות של עמודי נחיתה

לאחר שבפוסט הקודם כתבתי מעט על עמודי נחיתה, אולי נוצר הרושם, שעמודי נחיתה נועדו רק על מנת להנחית את המשתמשים באתר כאשר הם מגיעים בשיטת PPC. הידעתם? כ-80% מעמודי הנחיתה לא עושים את העבודה שלהם בצורה אופטימלית, ומעבר לזה כ-99% מעמודי הנחיתה, כלומר מהמקומות שאנשים נוחתים בהם, וצריך להיות בהם עמוד נחיתה – פשוט אין אותו. אני יודע שאתם רוצים לדעת עוד, אבל רגע. קודם כל חשוב לי לציין שאת המספרים הנ"ל במצאתי, והם לא באמת מבוססים על מחקר כלשהו. בכל מקרה, תיכף תבינו למה המספרים שהצאתי הם כל כך גבוהים.

למה הרבה עמודי נחיתה מתבזבזים חלקית?

נניח ואני רוצה לקדם מוצר של לעשות כסף באינטרנט. הלקוח הפוטנציאלי חיפש "איך לעשות כסף באינטרנט באמצעות תוכניות שותפים", מהצד שלנו המוצר שלנו מלמד גם לעשות כסף באינטרנט בשיווק שותפים וגם לעשות כסף באינטרנט באמצעות גוגל אדסנס, עד כאן הכל יפה. החלטנו שהמילה "לעשות כסף באינטרנט באמצעות שיווק שותפים" תמכור. השקענו מעט מאמץ, וכתבנו מודעה תואמת – איך לעשות כסף באינטרנט ? – קורס מס' 1 בשיווק שותפים, גם כאן הכל בסדר, המודעה שלנו רלוונטית למילת החיפוש. בנוסף לכך, יש לנו מודעה רלוונטית למילת החיפוש השנייה שלנו – "לעשות כסף בגוגל אדסנס", גם זה טוב ויפה, מאחר והקורס שלנו עוסק בשניהם.
אז איפה הבעיה פה?
בעייה נפוצה מאוד, מאוד, מאוד היא שבשני המודעות, המשווקים מפנים לאותו עמוד נחיתה, אתם מבינים את הבעייתיות פה? המחפש יודע בדיוק מה הוא רוצה! הוא רוצה לעשות כסף באינטרנט באמצעות שיווק שותפים! אנחנו לא מתחשבים בו, אנחנו מנחיתים אותו לקורס כסף באינטרנט כללי!

את עמוד הנחיתה חשוב להתאים כמה שיותר למה שהמשתמש חיפש, מומלץ גם להשתמש במילים המדוייקות בהן השתמש המחפש. כך, אנחנו נכנסים לתודעת המחפש בתור אורי גלרים של הרשת או קוראי מחשבות. ההבדל הקטן הזה, הוא עצום! פשוט תבדקו את זה!

למה 99% מעמודי הנחיתה הם לא עמודי נחיתה?

תנסו להזכר במצב הבא. אתם קמים בבוקר כבכול בוקר, אוכלים, שותים קפה, ומתיישבים על המחשב. הדבר הראשון אותו אתם בודקים זה כמובן את ביצועי האתר שלכם, לא כך? לפחות אני כך. אתם נכנסים לגוגל Analytics, ומתחילים לקרוא את המספרים. ולפתע… אתם מגלים, שמילת החיפוש המועדפת עליכם קיבלה 50 חשיפות אתמול, עממה, ממוצע השהייה באתר היה 0 שניות!

אני כבר רואה את זה, גלגלי השיניים מתחילים להסתובב לכם מהר בתוך הראש, אתם מתחילים להבין שבכל פעם שמשתמש חדש מגיע לאתר הוא מגיע לעמוד נחיתה. מה אתם עושים בשביל זה? האם העמוד בו הגולשים שוהים 0 שניות הוא ידידותי? האם משתמש חדש אשר מגיע לאתר ישר יסתדר בתוך האתר? מה ימשוך את תשומת ליבו? האם מה שמושך את תשומת ליבו, זה מה שאנחנו רוצים שימשוך?
אתם יכולים לשאול את עצמכם עוד הרבה שאלות כאלה. מה שאני ממליץ לכם לעשו זה לבדוק טוב טוב את העמודים באתר שלכם אשר משך השהייה בהם הוא נמוך, ולנסות לשפר אותם למצב אופטימלי למילות חיפוש. כך תוכלו להגדיל את כמות המשתמשים הקבועים באתרכם.

לסיכום, בכל פעם אשר משתמש חדש מגיע לאתר הוא מגיע לעמוד נחיתה, לא משנה מאיפה הוא הגיע, ברגע שהוא חדש והוא הגיע הוא בעמוד נחיתה! תנסו לשפר את עמודי הנחיתה שלכם, אחד, אחד, עד שתגיעו לזמן שהייה מספק.

נ.ב. הפוסט הזה הוא הדוגמא הטובה ביותר לעמוד נחיתה רע! עמוד נחיתה ממש ממש רע. בתחילת הפוסט חזרתי הרבה פעמים על המילה כסף באינטרנט, אני מניח שבגלל החזרות הלא מועטות של המילה, אנשים רבים אשר יחפשו "כסף באינטרנט" או "איך לעשות כסף באינטרנט", יגיעו לפוסט הזה. אתם כבר בטח מנחשים לאן אני חותר! רלוונטיות! הפוסט לא רלוונטי למילת חיפוש, ולכן בטח זמן השהייה בו מהמילה הזו יהיה נמוך. אני ממש שמח שיצא לי להדגים לכם מזה עמוד נחיתה רע :)

7 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. הנהלת חשבונות   25 במאי 2008 בשעה 19:12
    (#)

    עוד פוסט מעולה. כיף ללמוד מצרות של אנשים אחרים.

    מפנה את הזירה הזו וניגש ישירות ל… לגוגל Analytics שלי… יש לי בדיקות לעשות :-)

    [אמשיך לקרוא את המסע שלך אחורה בזמן – מחר)

  2. המיליונר בכפכפים   22 בנובמבר 2008 בשעה 0:09
    (#)

    פוסט מצויין

  3. Senior Kumeta   6 במאי 2009 בשעה 14:29
    (#)

    שאלה.
    בחרת לסמן את הביטוי "כסף באינטרנט" בפוסט כקישור לאתר הבית שלך.
    למה? מה אתה משיג בזה בעצם?

  4. גוטה   9 באוגוסט 2009 בשעה 8:42
    (#)

    שאלה
    האם אתה דוגל גם היום בכתיבת עמודי נחיתה לכל adgorup או שבשלב בחינת המוצר אתה משתמש בעמוד הנחיתה של הספק.

    השאלה היא לא איך אתה עושה אלא מה אתה ממליץ למי שרק מתחיל.

    תודה
    גוטה

    • המיליונר בפיג'מה   14 באוגוסט 2009 בשעה 20:51
      (#)

      אני ממליץ למתחילים לבנות עמוד נחיתה לכל קמפיין, ולא לעשות דייירקט לינקינג.

      לגבי האם ללכת על עמוד נחיתה לכל אדגרופ? זה המצב האידיאלי, אבל אני לא ממליץ על זה בתור התחלה. רק כשהקמפיין מרוויח כסף…

      בהצלחה.

  5. בועז ורדי   30 באפריל 2012 בשעה 15:44
    (#)

    מעניין איך רלוונטיות זה מילת המפתח בכל אתר לקידום שיווק באינטרנט בו אני מבקר. מעניין עוד יותר שרלוונטיות היא מילת מפתח גם בתחומים רבים נוספים – כן כן, יש גם עולם מחוץ לאינטרנט וגם שם רלוונטיות היא שם המשחק. עוד יותר מעניין מבחינתי היא שאנשים רבים (ואני איש גם כן) יורים גבוהה, נמוך, מהר או לאט מדי כדי ללמהר למטרה ולהימנע מכאב הראש והעבודת ההכנה והתוצאה הפראדוקסאלית היא שהם לא מגיעים או מגיעים לאט מאוד.

    עכשיו כל מה שנשאר זה לא רק לכתוב על זה ולהגיב על זה אלה להתמקד בתוכן, מהות ורלוונטיות.

    לא הבנתי יגאל האם אתה ממליץ לכל אתר לדאוג שכל כניסה תהיה דרך דף נחיתה? למשל כפי שבדף שלך גולש בפעם הראשונה מגיע לדף ההסבר על האתר? ואם כן האם המלצה זו רלוונטית גם לאתרים שלא קשורים לשיווק שותפים?

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!