מה אתה עושה?!?!

אתה נכנס הביתה, אתה מתיישב על הספה, אתה מדליק טלוויזיה ומעביר לערוץ ספורט 5. בינתיים בזמן ששלמה שרף וצביקה שרף הולכים מכות, אתה מכין אוכל. לאחר מכן, אתה מכבה את הטלוויזיה, ומתיישב במחשב. זה בדיוק הזמן בו אתה נזכר כי רצית לקנות נגן MP3. אתה נכנס לזאפ, וואלה שופס, פי1000, נענע שופס ומתחיל לחפש… בינתיים, בזמן שהאתרים עולים, אתה בודק אימייל. י 7 אימיילים חדשים! אתה קורא שני אימיילים וממשיך. זהו! קנית את נגן ה-MP3 שרצית. עכשיו מתחילה ההתרגשות. נו… מתי אני אקבל אותו כבר? וואיי, חבל שלא קניתי אותו שבוע שעבר! יש לי מחר נסיעה ארוכה :(
אתה ממשיך… אתה נכנס לכל מיני בלוגים, מתחיל לקרוא פוסטים, לוחץ על פרסומות, נכנס ל-ynet, אחרי זה ל-theMarker – וואוו, הדולר ירד!!!
ואני יכול להמשיך לכתוב כך רצף פעולות במשך כמה שעות!!! אבל מה שרציתי לכתוב כבר כתבתי, ועכשיו לשולחן הניתוחים!

אני מניח שכל מי שקורא את הבלוג הזה יש לו קשר כלשהו לשיווק. במידה ואתה לא מתעניין בשיווק, אתה מוזמן לחזור ולקרוא את הפוסט של מחר.

בפסקה הקודמת מתוארות רצף פעולות, אשר הרבה קוראים יוכלו להזדהות איתם.
הרבה מהפעולות האלה הן תוצאה ישירה של שיווק! ניתן ליחס שיווק למותגים (שמות האתרים) אשר ציינתי בהקדמה, וכמוכן לפעולת הקנייה.

למעשה, השורה התחתונה של הפוסט הזה היא כזאת: אני מניח כי או שאתם עוסקים בשיווק, או שאתם רוצים לעסוק בשיווק. האם מתישהו עצרתם, ושאלתם את עצמכם כיצד שיווק משפיע עליי? אני די בטוח כי לכל אחד יש רוטינת אתרים מסויימת אליהם הוא נכנס בעט שימוש במחשב, האם יצא לך לחשוב למה דווקא לאתרים הללו? כולנו צרכנים! האם מתישהו, יצא לנו לעצור במקום ולחשוב מדוע קנינו את המוצר אותו קנינו, ויותר מזה, למה איפה שקנינו? ודוגמא אחרונה בהחלט… למה אנחנו לוחצים על הפרסומות אשר אנו לוחצים? מה אנחנו רוצים לקבל בפרסומת?

אני לא אוהב לחשוב שאני ממציא את הגלגל, אבל למען האמת, את הדבר הבא אותו אני אכתוב, לא ראיתי אף אחד עושה או ממליץ לעשות. אני הולך לחשוף בפניכם כלי עוצמתי מאוד אשר אני משתמש בו. אולי זה ישמע מצחיק, אולי זה ישמע מעיק, אבל אתם לא חייבים לי כלום, רק לעצמכם. תנסו את זה, ומקווה מאוד שזה יעזור לכם כמו שזה עוזר לי.

"הכלי העוצמתי" עליו אני רוצה לספר לכם זה מחברת ועט. ליד המחשב, תמיד יש לי מחברת ועט! במחברת הזו אני מתעד את כל הפעולות הבלתי שיגרתיות שלי על המחשב. אמנם אני לא יורד לרמה של למה אני מחפש דווקא בגוגל, אבל נניח וחיפשתי משהו בגוגל. במידה ולחצתי על פרסומת AdWords כלשהי, אני רושם במחברת מה חיפשתי? מה היה כתוב בפרסומת אשר הקלקתי עליה? מה מצאתי בעמוד הנחיתה אליו הגעתי? האם וכיצד זה עזר לי?
נשמע מעיק נכון? אז כן, בהתחלה זה קצת קשה, אבל לאחר מכן מתרגלים וזה נהיה שיגרתי. בסופו של דבר זה מתחיל להיות ממש כיף, וניתן ללמוד מכך הרבה.
דברים נוספים אותם אני מתעד: לחיצה על AdSense ובאנרים אחרים, תהליכי חיפוש שלי, תהליכי קנייה, ועוד…

אשמח לשמוע את דעתכם בקשר לשיטת לימוד הזאת.
תבלו…

13 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. חדשות קידום אתרים   2 בפברואר 2008 בשעה 14:09
    (#)

    גם לדעתי יעזור השימוש במחברת ועט. חוץ מזה שכך אי אפשר יהיה לשכוח משהו, אפשר לבצע בעזרת זה מחקרים קטנים לידע אישי.

    • המיליונר בפיגמה   2 בפברואר 2008 בשעה 14:20
      (#)

      האמת שאפשר ללמוד דברים מעניינים גם מסתם להסתובב בחוץ. מעבר למחברת ועט שיש לי ליד המחשב, יש לי גם פנקס תמידי ועט בכיס כאשר אני יוצא מהבית.

      זה מדהים כמה השראה ניתן לקבל כאשר יוצאים החוצה להתבונן בציפורים. כל דבר קטן כזה שנותן לי רעיון למשהו אני רושם בפנקס הקסם :)

      מומלץ :)

  2. תיכנות   2 בפברואר 2008 בשעה 14:36
    (#)

    דבר ראשון, חוסר הגהה הוא השגיאה הכי גדולה שאפשר לעשות בבלוג ובאתרי אינטרנט(לדוגמה: "מחברת ועת" -> "מחברת ועט"). ההשקעה היא קטנה והתוצאה חשובה.

     

    דבר שני, הבטחת עידכון רווחים בראשון לחודש…

     

    חוץ מזה, תעדכן אותנו במה שלמדת מרישום כל הפרטים הקטנים.

    • המיליונר בפיגמה   2 בפברואר 2008 בשעה 14:59
      (#)

      אתה צודק ב-100%, אני ממש מצטער על השגיאות כתיב.
      אני מנסה לכתוב מהר, ולכן זו התוצאה. אני אשתדל לשים לב יותר בפוסטים הבאים.

      לגבי הרווחים… בשבת אסור לדבר על כסף :)

  3. אנונימי   2 בפברואר 2008 בשעה 18:29
    (#)

    בשבט עסור לדבר על קסף אוול בשבט מוטר לקתוב לבלוג ??

     

    סטם …

     

    אבל ברצינות ובלי שגיאות כתיב , זאת שיטה ללמוד , אבל זה לוקח יותר מדיי

    זמן , בלוגרים צריכים לעשות את זה וללמד , משווק רגיל צריך לקרוא את זה מבן-אדם

    שעושה כאלה מחקרים .

     

    אם כל אחד יתחיל ל עשות כאלה מחקרים הוא ילמד אבל לא יהיה לו זמן להרוויח כסף ,

    לעומת זאת הבלוגר שמלמד יכול להרוויח דרך הבלוג שלו בזכות זה שהוא למד והשקיע

    זמן וככה הוא יכול לתת ערך לאחרים , אפרורפו אחד הפוסטים שדיברו על ערך ללקוח .

     

    • המיליונר בפיגמה   2 בפברואר 2008 בשעה 18:58
      (#)

      :)
      אמנם יש לי שגיאות אבל זה לא עד כדי כך נורא… אבל מצחיד :)

      אני לא מסכים איתך, אני חושב שהדרך הטובה ביותר ללמוד היא מעשייה. זה לא לוקח כל כך הרבה זמן. למען האמת אני חושב שזה גוזל ממני רק חצי שעה ביום.

      וללא ספק בהזדמנות אני אפרסם את הממצאים. יש כל כך הרבה דברים שאני רוצה לפרסם :)

  4. הנהלת חשבונות   2 ביוני 2008 בשעה 18:58
    (#)

    הכל אפשר למדוד והכל אפשר לנטר. השאלה מה מידת העלות תועלת?

    איזה ממצאים גילית? מה אתה מתכוון לעשות עם זה?

     

    שלא תגמור את החיים שלך בתור זקן טרחן… ;-)

  5. המיליונר בכפכפים   23 בנובמבר 2008 בשעה 0:03
    (#)

    הרבה מחשבות טובות והרבה אעיונות טובים מתפספסים לי בגלל שאני לא מתעד אותם, מעכשיו רק פנקס.

  6. ליאור   21 ביוני 2009 בשעה 19:01
    (#)

    רעיון ע נ ק!

    בהנחה שאני מבין נכון למה התכוונת. צריך להיכנס לראש של המחפש/קונה מה מעניין אותו ולמה הוא הקליק על מה שהקליק!
    אם אני מוסיף לזה את העצה שנתת בפוסט קודם שלשאול חברים ומשפחה מה הם היו כותבים כשהם מחפשים מוצר מסויים אז אני מקבל 2 כלים חשובים בהבנת הראש של הקונה(שגם אני אחד מהם ולכן אני מניח שהתכוונת בלעקוב אחר ההקלקות שלנו)
    שוב פעם ע נ ק !!
    אני מיישם זאת תכף ומיד

  7. רועי   12 באוגוסט 2009 בשעה 14:23
    (#)

    לא צריך להמציא את הגלגל, צריך לסובב אותו קצת יותר מהר (או לאט).

    בלוג מרתק התחלתי מההתחלה

  8. בועז ורדי   30 באפריל 2012 בשעה 23:33
    (#)

    אתה למעשה מלמד אותנו (או מזכיר לנו) שבמקום לפעול באוטומט אנו צריכים להתחיל להיות מודעים, לעצור לרגע ולהתבונן על רצף הפעולות שלנו ולבחון אותן. למעשה, מעבר ללמידה איך אנו קונים, אולי נוכל גם ללמוד משהו על עצמינו ואולי אולי גם לבחור בצורה מודעת יותר
    לי זה נשמע כמו אסטרטגיה מנצחת וזה לא משנה אם אתה משווק או סתם רוצה לשפר את עצמך

    בשבילי מדובר בתהליך מרתק – אני במקצועי מטפל קוגניטיבי התנהגותי והגעתי לבלוג שלך ושל מקדמי אתרים אחרים מתוך החיפוש שלי אחר בניית אתר תדמיתי שממנו גם אראה פניות של מטופלים. מה שמרתק בנושא הזה שבנוסף ללמידה שלי בנושא המדובר אני לומד המון על התנהלות האנושית וזה מאוד כייף ללמוד שני דברים במקביל.
    תתפלא, אבל יש כמה אתרים ובלוגים מצויינים שקשורים לקידום אתרים אבל אני די מתקשה למצוא בלוגים איכותיים שקשורים לעולם הטיפול הפסיכולוגי..

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!