ה-לונג טייל ושברו – כל מה שחשבתם שידעתם וטעיתם על תיאורית הזנב הארוך

האם הכסף נמצא במיין סטרים או בלונג טייל?

האם הכסף נמצא במיין סטרים או בלונג טייל?

הלונג טייל, אוווו הלונג טייל. כולנו שמענו את המושג הזה וממשיכים לשמוע. אך האם אנחנו באמת מבינים את המשמעות? המושג נזרק מידי פעם בכל בלוג אשר עוסק בשיווק באינטרנט מכל סוג שהוא ולפעמים בפורומים כלכליים, וכך התפתח טרנד שכולם מדברים על הלונג טייל, אבל אף אחד לא באמת יודע מה זה?!?!

לפני למעלה משנתיים, כשהתחלתי ללמוד שיווק שותפים באופן עצמאי מקריאה בבלוגים ואיבוקים למיניהם, כולם היו אומרים לכו על לונג טיילים, לא משנה אם זה PPC או SEO. אני בעצמי כתבתי על הלונג טייל לא פעם אחת, ולהגיד לכם את האמת הכל "אגדה אורבאנית".

האינטרנט הוא מקום מצחיק. האינטרנט הוא מכונה ויראלית משומנת, שמשתכללת עם כל יום שעובר. ברגע שטייגר וודס בוגד באישתו והיא מרביצה לו, כולנו יודעים את זה (ואני לא קורא עיתונים/אתרי חדשות). אך האם זה נכון? אי אפשר לדעת, אנחנו רוצים להאמין שאנחנו יודעים, ולכן אנחנו מאשרים את מה שאנחנו שומעים. אותו הדבר עם המונח "לונג טייל", או "הזנב הארוך" בעברית. מישהו עלה על קונספט וסיפר לחבר, שסיפר לחבר, לסיפר לקוראים שלו בבלוג, שסיפרו לחברים שלהם, וכך נוצרה לה מפלצת שאף אחד לא יודע מה זה…

מיתוסים על הזנב הארוך

  • לונג טייל נגד שורט טייל
    אני יודע, אני יודע, זו הייתה הכותרת של הפוסט הקודם שלי, ועם זאת, לא באמת יכולתי לכתוב את כל החומר על הלונג טייל בפוסט אחד. בגדול… אין דבר כזה "שורט טייל". ההיפך מ-"לונג טייל" זה הראש או מיינסטרים/להיט/היט. ואם תרצו, יש גם "מיד-טייל", אבל בשום פנים ואופן לא שורט-טייל.
  • כל הלונג טיילים בגוגל (פרסום ממומן) תפוסים כבר, ויקרים
    זה לא נכון! ומי שאומר את זה, רק מוכיח שהוא לא יודע מה זה לונג טייל. בפוסט הזה, אני הולך להראות לכם שאתם טועים.
  • אין טעם להשתמש בלונג טיילים, צריך להשתמש בחוק פארטו 80/20
    מי שיספר לכם את הסיפור הזה, גם כן מוכיח שהוא לא יודע מה זה לונג טייל. בפוסט הזה, אתם תבינו למה חוק 80/20 הוא חוק טוב וחשוב, אך הוא מחוץ לגבולות הגזרה של הלונג טייל (בערך).
  • לונג טייל זו מילת חיפוש אשר מורכבת מהרבה מילים
    נתחיל מזה, שלונג טייל, הוא מונח בכלכלה ולא מונח בעולם החיפוש/אינטרנט. עולם האינטרנט הוא רק נגזרת. מעבר לזה, כבר הסברתי לכם בפוסט הקודם שלי על הלונג טייל, שלדוגמא מילת החיפוש: "How To Win Friends And Influence People", היא אמנם מורכבת מ-7 מילים, אך היא לא לונג טייל.

נכון, אני בטוח שעכשיו יש לך הרבה שאלות, עם זאת כמו שאתם מכירים אותי, בפוסט הזה, אני הולך לפתור לכם את כל הדילמות. בכלל, אני חושב שזה הולך להיות הפוסט הכי מקיף בעולם, ובמקרה הגרוע בארץ, על כל תיאורית הלונג טייל והתאמתה לתחום השיווק באינטרנט….

אז בואו נמשיך…

למה התחלתי להתעסק עם לונג טיילים ?

לפני כארבעה חודשים, אני, פליקס "משה" לא לשנו, ועוד שני חברים לתחום שאוהבים את פרטיותם התכנסנו לארוחת צהריים, במסעדת קויאה בקיסריה. במהלך הארוחה, העלתי את נושא הלונג טיילים. סיפרתי להם, שהעלתי 2 קמפיינים חדשים ל-AdCenter וביצעתי ניסוי מעניין.

שני הקמפיינים היו על אותה הנישה, על אותו עמוד הנחיתה, ועם זאת החלטתי לפצל אותם לשני קמפיינים… מבנה הקמפיינים היה פשוט. ייצרתי כמות מאסיבית של מילות מפתח בעזרת מכפלות קרטזיות (על השיטה של המכפלות הקרטזיות אני מסביר פה: קייס-סטאדי יורו 2008), רק שהחלוקה לקמפיינים הייתה שונה מבד"כ…

בדרך כלל, אני נוטה לחלק לקמפיינים על פי נושאים, הפעם החלוקה הייתה על פי כמויות חיפושים. הלכתי ל-Google Traffic Estimator, והוצאתי את כל המילים אשר גוגל אומר שיהיה להם טראפיק. כל שאר המילים (0 קליקים/No Data) שמתי בקמפיין השני.

וכך נוצר מצב, שבקמפיין א' יש לי כמות מצומצמת של מילים אך גוגל מבטיח לי תנועה בהם, ומצד שני בקמפיין השני יש לי כמו אדירה של מילים, שגוגל אומרים שאין להם מספיק מידע לגביהם.

לאחר שבוע הייתי בשוק…

דווקא הקמפיין השני, הביא הרבה יותר טראפיק מהקמפיין הראשון. עם זאת, הבעיה עם הקמפיין הזה הייתה שהיו הרבה מילות מפתח ללא קליקים, והמילות מפתח שהיה להם קליקים, זה היה לרוב קליק אחד. ישר התחילו להיווצר לי הרבה שאלות… איך אני מייצר הרבה מילות מפתח? איך אני עושה טראקינג לכל העניין? ואיך אני עושה אופטימיזציה לכל העניין?

מאותו הרגע ידעתי, שזה משהו שאני רוצה לחקור. בארבעת החודשים האחרונים, מאז אותה ארוחת הצהריים, העלתי מעל 10 קמפיינים, כולם על טהרת הלונג טייל. ניסיתי לעשות להם אופטימיזציות, לנסות לעקוב אחריהן, ועכשיו… עכשיו כשאני נמצא ב-Vision Quest שלי, סוף-כל-סוף הגעתי לרגע בו קראתי את הספר שגרם לכל הבלאגן – The Long Tail של כריס אנדרסון.

אז מה זה בכלל לונג טייל ?

את הספר The Long Tail, פותח כריס אנדרסון בסיפור שלו. כמו שאני סיפרתי לכם למה אני בכלל התחלתי להתעסק בלונג טיילים, כריס מספר מה גרם לו לפתוח במחקר של שנתיים אודות התופעה המדהימה הזו. הסיפור הזה שלו, ממחיש יותר מכל, את עולם הלונג טיילים.

הסופר פותח בכך, שחבר שלו, בעל פאב פופולארי שאל אותו שאלה יום אחד. יש את מכונות התקליטים האלה (כמו בשנות ה-70, מה שרואים באסקימו לימון) שפועלות בסגנון Pay Per Play. כיום, אלו כבר לא מכונות תקליטים, אלה נגני MP3 שמנגנות מוזיקה דיגיטאלית.

השאלה, שגרמה לכריס אנדרסון לפתוח במחקר שלו, הייתה: "תגיד, כמה שירים לדעתך, מתוך מכונת התקליטים הזו, מתנגנים לפחות פעם אחת ברבעון?". ההגיון אומר פארטו, כלומר 20% מהשירים אחראים על 80% מההשמעות, ועם זאת הסופר אמר שבגלל שזו שאלה מאתגרת, הוא בחר במספר 50%.

המציאות שינתה לגמרי את החשיבה. התשובה לשאלה הנ"ל היא בכלל: 95%! אתם קולטים? 95% מהשירים מתנגנים לפחות פעם אחת ברבעון! הנתון היותר מעניין הוא, שככל שמוסיפים יותר שירים למכונה (אמרנו כבר, MP3-ים), כך המכונה, יותר ויותר רווחית ונתון ה-95% עדיין נשמר….

ואם מסתכלים על הגראף, זה נראה בדיוק כך:

הזנב הארוך של המוזיקה

הזנב הארוך של המוזיקה

כפי שניתן לראות למעלה, הלהיטים תופסים כלק גדול מכמות ההשמעות של השירים ועם זאת, עדיין יש אנשים ששומעים מוזיקה אירית, שהיא הזנב הארוך.

אם כך העניין, ניתן להבין מכך שהלונגטייל הוא:

לונג טייל – ההתחרקות מהמיינסטרים. ככל שאנחנו מתרחקים מהמיינסטרים, כך אנחנו נמצאים על הזנב הארוך יותר של הפונקציה. מכאן ניתן להבין, שאם לוקחים את ההקבלה הזו למילות חיפוש, אין כל קשר בין הלונג טייל לאורך המילת חיפוש, אלא לחיפושים שלו…

הלונג טייל הוא אינסופי – במשמעות של אינסוף אני אדון בהמשך. עם זאת, צריך לזכור, שכמות המוזיקה שלנו, או אם תרצו מילות המפתח שלנו הן אינסופיות. או לפחות שואפות לאינסוף.

מיד-טייל – לעיתים ניתן להתייחס לקטע הצהוב בגראף כ-"הזנב האמצעי", ואילו לכל מה שמשמאלו כ-"זנב הארוך"… זה גם בסדר :)

האם פארטו מתהפך בקברו ?

את פארטו כולנו מכירים, הוא המציא את חוק 80/20. את החוק הזה כולם לומדים באוניברסיטאות היום, ובכל בלוג שקשור איכשהו ליזמות ויעילות. אך רבים לא יודעים שהמושג לונג טייל הגיע בכלל מסטטיסטיקה, כשמדובר על פונקציות כח (X\1 [אחד חלקי X]), ובמקרה חוק 80/20 של פארטו הוא פונקציית כח. (לא היה לי כח לחקור יותר לעומק, אך יש אפילו סיכוי שפארטו המציא את המונח)

לענייננו!

אז כולם מטיפים לנו ללכת בעקבות החוק המפורסם של פארטו. אומרים לנו ש-20% מהטראפיק מגיע מ-80% מהמילות מפתח, אז למה להתעסק בקטנות. אז בואו נעשה קצת סדר בדברים… נניח ויש לנו 100 מילות חיפוש. זה אומר, ש-20 מילות מפתח יביאו לנו 80% מתוצאות החיפוש.

עד כאן הכל טוב ויפה, אבל בואו נסבך רק במעט את העניינים…

בואו נגיד שיש לנו 200 מילות חיפוש… זה אומר ש-40 מילות מפתח יביאו 80% מהטראפיק… בואו נהיה מספיק לארג'ים ונוסיף עוד קצת אש למדורה… נניח ומדובר ב-1000 מילות חיפוש, זה אומר ש-200 מילות חיפוש יביאו 80% מהטראפיק.

עכשיו… נשאלת השאלה המעניינת מאוד, מה קורה כשיש לנו אינסוף מילות חיפוש, כמה זה 20% מאינסוף? התשובה היא אינסוף… לעומת זאת, כמה זה 80% מאינסוף? התשובה היא גם אינסוף…

ולכן, ניתן להבין, שניתן להתייחס לחוק פארטו כשמדברים על מספר סופי….

אבל רגע? בואו נהיה פראקטיים! האם באמת אפשר להגיע לאינסוף מילות מפתח? התשובה היא כמובן שלא, ועם זאת, אנחנו יכולים לדבר על מספרים מטורפים של 2,000,000 מילות מפתח. לפי חוק פארטו 400,000 מילים יביאו את רוב הטראפיק. בואו ננסה לשחק עם הדמיון שלנו… בואו ננסה לחשוב על כמה טראפיק מדובר כשיש לנו 1,600,000 מילות מפתח, שכביכול מביאות קצת קליקים…. אל איזה מספרים מדובר?

הרעיון של חוק פארטו, הוא להיות יעילים! ולא להתחיל לחתוך מילות מפתח. כי עם נתחיל לחתוך מילות מפתח, אנחנו גם נכנסים ללולאה שבעצם אומרת לנו, כל פעם לצמצם את 80% המילים אשר לא מניבות טראפיק.

וכשמדברים על יעילות, כל מה שזה אומר זה, שאנחנו צריכים לעשות הבדל בהתייחסות שלנו למילים הפופולאריות, למילים עם הזנב הארוך, זה הכל… אין טעם לחתוך מילים, אלא רק להתייחס אליהם אחרת…

הפרקטיקה של הלונג טייל עבור PPC וקידום אתרים אורגני

הניסיון הראשון שלי, עם שימוש בלונג טיילים (שהיה כושל מאוד דרך אגב), היה בערך בחודש מאי 2008. מה שעשיתי אז היה כל מה שהטפתי לא לעשות בפוסט הזה, אשר עוסק בגניבת מילות מפתח ממתחרים (לומדים מטעויות :) ). מה שקרה אז, היה שפשוט נכנסתי ל-Keyword Spy, העתקתי את המילות מפתח של המתחרים שלי… בלי לדעת מה אני עושה… העלתי קמפיין שכונה עם משהו כמו 10,000 מילות מפתח. נתתי בידים של 50 סנט על הכל, והרצתי…

הקמפיין כלל בתוכו מילות מיינסטרים, מיד-טיילים ולונג טיילים. לכולם התייחסתי בצורה זהה… עם אותו הביד… מה שקרה לאחר מכן, זה בדיוק מה שקורה כשמשתמשים בלונג טיילים. מעבר לעובדה, שהייתי שורף את התקציב, כל יום והמילות מיינסטרים היו שורפות חלק ניכר ממנו, המילות לונגטייל פשוט היו נלחצות פעם אחת בחודש, כל פעם מילה אחרת.

מה שקרה לאחר מכן, זה שפשוט לא היה לי אומדן לגבי השוק. פשוט כי לא היה לי מספיק סטטיסטיקה לגבי אף מילה. כל מילה נלחצה פעם אחת לאורך כל הקמפיין. או משהו בסגנון…

מהניסיון המר הזה, למדתי, משהו שכריס אנדרסון מגדיר אותו כאחד מחוקי הלונג טייל… הוא אומר, שעל מנת שחוק הלונג טייל יתקיים, יש צורך בעלות יצור נמוכה עבור כל הלונג טיילים. לדוגמא, אם מסתכלים על אמאזון. להם יש למעלה מ-2 מיליון ספרים במאגר, עלות היצור של כל ספר היא זולה. מספיק שהספר ימכור פעם בשנה, זה עדיין יהיה משתלם לאמאזון למכור אותו. הכל מתמטיקה. לעומת זאת, Barnes & Nobles (כמו סטימצקי של ארה"ב) לא יכול להרשות את זה לעצמה, מאחר ואם היא תשים את כל הספרים שיש בכל הסניפים שלהם, העלות של האחזקה של הספר לא תשתלם להם. מהסיבה הזו ב-Barnes & Noble יש רק 100,000 כותרים של ספרים (המיין סטרים) ואילו אמאזון, מסתמכת על הלונגטייל. כאשר אמאזון משתמשת בטכנולוגית Print On Demand, אשר עושה את כל העסק להרבה יותר משתלם.

ואם אנחנו כבר מסתכלים על אמאזון, ניתן לקחת אותם כמטאפורה לעולם החיפוש. אמאזון, בדומה ל-Barnes & Noble, מחזיקים גם בספרים באופן פיזי. אני מאמין שגם במקרה שלהם, מדובר בכ-100,000 כותרים. והיתר נשלח אלינו בטכנולוגיית Print On Demand כמו שאמרתי.

מכאן ניתן ללמוד, זה שאם אמאזון לא מתייחסים ללהיטים שלהם באותו האופן כמו ללונג טייל, כך גם אנחנו צריכים בעולם החיפוש.

מהניסיון שלי, בעולם ה-PPC יש צורך לחלק לקמפיינים שונים עבור מילות לונג טייל ומילות מיינסטרים. לעיתים, כאשר מדובר במאסות כבדות של מילים, יהיה צורך גם לקמפיין נפרד למידטיילים. כאשר עבור כל מילת מיינסטרים אנחנו מתייחסים ברמת המילה. כל מילה עומדת בפני עצמה.

לעומת זאת… עבור מילות חיפוש לונג טייל… אנחנו עושים משהו שונה… אם בקמפיין של המיין סטרים הבידים הם ברמת המילת חיפוש, הבידים בעולם הלונג טייל הם ברמת האד גרופ. הנושא… ותזכרו, אחד החוקים של הלונג טייל זה עלות ייצור זולה, לכן, הבידים יהיו זולים יותר גם כן….

ומה קורה בעולם ה-SEO ?

עד כה דיברתי רק על PPC. כמו שידוע לנו, גם ב-SEO מתעסקים במילות חיפוש, וגם ב-SEO מתעסקים עם לונג טיילים.

העניין הוא כזה, כמו שאנחנו יודעים, בקידום אתרים אורגני, אנחנו מדרגים עמודי תוכן. הדרך הרווחת לייצר תוכן היא באמצעות שימוש בפרילנסרים אשר כותבים את התוכן, ועלות ממוצעת לכתיבת מאמר היא בערך-$5.

כמו שכבר ציינתי קודם, אחד החוקים החשובים של הלונג טייל, היא עלות ייצור זולה… ו-$5 זה עלות ייצור של מילת חיפוש מהמיין סטרים. אז איך בכל זאת אנחנו יכולים לייצר תוכן זול, בעלות כמעט אפסית:

  • שימוש בקלט משתמשים. תראו את וויקיפדיה, האם-אמא של הלונגטיילים. כל התוכן שם מיוצר על ידי המשתמשים. במקרה של הבלוג שלי, לדוגמא, אני יכול לקבוע שכל תגובת משתמש, תהיה פוסט נפרד בפני עצמו, וכך גוגל ידרגו גם את התגובות…
  • יצירת עמודים על פי חיפושים בבלוג. את זה למדתי מאיביי, הם עושים את זה כל הזמן. מעבר לעובדה שאיביי זה עסק לונג טיילי לכל דבר, שאת התוכן שלו מיצרים המשתמשים (כמו בדוגמא הקודמת…), איביי גם מדרגים את תוצאות החיפוש שלהם. כלומר, אם תחפשו משהו הזוי באיביי עכשיו, סביר להניח שאיביי ידורגו על הביטוי הזה גם בגוגל. מה שאנחנו יכולים ללמוד מזה, שאנחנו פשוט יכולים ליצר אינסוף עמודים באמצעות אופציית החיפוש שלנו באתר.
  • בניית אגרגאטור תוכן. תראו את Technorati, תראו את Blogerim.net, שני האתרים האלה מתבססים על אגרגצייה של תוכן של אתרים אחרים. ושני האתרים מדורגים בתוצאות, ולשני האתרים יש פוטנציאל תוכן אינסופי…
  • ועוד… בשלב הזה אני אתן לדמיון שלכם להתפרע….

האם ניתן להתבסס רק על לונג טיילים? ועוד דוגמאות…

אם הלונג טייל הוא כל כך טוב, למה לא לבנות עסק שמתבסס רק על לונג טיילים? כי בלי מיין סטרים, לא היה לונג טיילים. אם תקחו כל נישה "לונגטיילית", גם בתוכה יש את ההתפלגות הזו של הלונג טייל.

קחו לדוגמא את שיווק שותפים, שיווק שותפים זה לונג טייל של שיווק באינטרנט. וגם אם מסתכלים על שיווק שותפים עם מיקרוסקופ, רואים את ההתפלגות כך ששיווק שותפים הוא המיין סטרים, וקליקבנק, CPA, CTR, מעקב המרות כל אלו נושאים של לונג טייל?

יחד עם זאת, לא מומלץ להתחיל בכלל מהלונג טייל. מומלץ להתחיל דווקא מהמיין סטרים, ורק לאחר מכן לצאת החוצה. הסיבה לכך היא שללונג טייל יש המון כיוונים. ורק אם תדעו מה הכיוון שלכם במיין סטרים תוכלו לבחור או לפחות במיד טייל, תוכלו לבחור כיוון בלונג טייל.

קחו לדוגמא את גוגל אדוורדס. תנסו להעלות לשם מיליון מילות מפתח על דומיין חדש, ותראו מה קורה :) בלאגן-בלאגן-בלאגן גדול.

לעומת זאת, אם תתחילו מהמיד טייל, ולאט לאט תוסיפו עוד ועוד מילות מפתח, גוגל יראו את זה בטבעיות! ניתן אגב להוסיף 1,000,000 מילות מפתח לגוגל, ולצאת מזה בשלום, זה קורה, רק כשיש כבר מיליון מילות מפתח :)

עוד כיוון לונג טייל שיכול להועיל לכם, זהו כיוון המדינות והשפות!

כן, כן… גם גלובאליזציה היא לונג טייל. ככל שתגיעו ליותר אנשים, כך קהל היעד שלכם יהיה יותר לונג טיילי :)

3.5 חוקי הלונג טייל עבור כל מי שמשווק באינטרנט

  1. הלונג טייל הוא אינסופי – זכרו זאת! לכן בכל פעם שאתם טוענים שכל הלונג טיילים תפוסים/הבידים עליהם גבוהים, תזכרו שמדובר באינסוף. אותו הדבר לגבי המחקר מילים שלכם, הלונג טייל הוא אינסופי וכך צריך להיות המחקר מילים שלכם.
  2. עלות היצור נמוכה - חוק הלונג טייל מתקיים, רק כאשר הייצור שלו שואף ל-0. מאחר ומדובר בשאיפה לאינסוף, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו להשקיע כסף בכל מילה.
  3. התייחסו ללונג טיילים כמקשה אחת – כפי שאתם רואים, הלונג טייל יכול להתפרע ולצאת מידי שליטה בקלות, לכן תסתכלו עליו כיישות אחת.
  4. תחשבו מחוץ לקופסא… זה תופס לגבי כל מה שאנחנו עושים…

עד כאן סיפור הלונג טיילים. מקווה שזה לא Information Overload עבורכם. זה באמת חומר למתקדמים, ועם זאת מי שיבין את הנושא הזה, יתחיל לעשות הרבה כסף באינטרנט. זה לא משנה אם באמצעות שיווק שותפים או שיווק המוצרים האישיים שלו.

הלונג טייל, זה פנומנה מדהימה מכל הבחינות. כדי לכם ללמוד אותו, כי מאחר והלונג טייל הוא אינסופי, יש לכולם מקום על הספינה…

זהו, נגמר הפוסט. לטעמי זה הפוסט החשוב ביותר שכתבתי מאז פתיחת הבלוג. הפוסט אמור לשנות לכם קצת את החשיבה, ולגרום לכם להבין יותר לעומק מושגים. אם אתם רוצים לשאול שאלות אתם מוזמנים להגיב או להגיע ביום ראשון לתל אביב ל-Meetup שמארגן חברינו היקר איתי פז. לפרטים נוספים על המיטאפ, תדאגו להרשם כאן: http://www.itaypaz.net/meetups/

נ.ב. מחר הייתי אומר להשתחרר מהצבא :) איזה כיף שביטלתי את הקבע! פעם חשבתי שה-11.03.2010 זו שנה ממסע בין כוכבים!

57 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. דוד   10 במרץ 2010 בשעה 16:41
    (#)

    אני מסכים איתך בדבר אחד, זה אכן הפוסט הכי חשוב שכתבת מאז פתיחת הבלוג.
    בהצלחה :)

  2. ליאור   10 במרץ 2010 בשעה 16:42
    (#)

    אחי
    אני חולה על הבלוג שלך.
    אתה ממש בחור כלבבי.
    רבי נחמן אמר תמיד ש"אין יאוש כלל".
    תשאר אמיתי וישר ותמיד יצוצו לך הזדמנויות שאתה אפילו לא מאמין שהן קיימות.
    עכשיו לתגובה-קודם כל אבקשך לא לפרסם את התגובה.
    תודה מראש
    אז ככה
    בשורה מתחת לגרף
    "כפי שניתן לראות למעלה, הלהיטים תופסים כלק גדול מכמות ההשמעות של השירים ועם זאת, עדיין יש אנשים ששומעים מוזיקה אירית, שהיא הזנב הארוך."
    שגיעת כתיב במילה חלק כתבת עם כ במקום ח

    • רז   10 במרץ 2010 בשעה 19:44
      (#)

      מצחיק שאתה מתקן שגיאות כתיב וקורא להן שיגעות כתיב ב-ע'.
      מה זה חשוב בכלל :) אחלה פוסט יגאל

      • המיליונר בפיג'מה   21 במרץ 2010 בשעה 16:48
        (#)

        שלום לשניכם,

        רז, הוא כתב את זה בכוונה.

        לגבי השגיאות כתיב שלי, אני דיסלקט, לכן זה לא יהיה יעיל מבחינת הזמן שלי לעבור על כל הבלוג ולהתחיל לתקן שגיאות כתיב.

        מה שהכי חשוב לי, זה להעביר את המסר שלי, ולא איכפת לי אם בדרך יש כמה שגיאות כתיב.

  3. seo2templates   10 במרץ 2010 בשעה 17:25
    (#)

    כל הכבוד,
    אהבתי מאוד את הכתבה,
    חשיבה שונה ומקורית כמו שלך היא המקור להצלחה.

  4. Bakerloo   10 במרץ 2010 בשעה 18:09
    (#)

    Sorry to deviate from the discussion about the long tails, but this is very important:I am writing in English, it is easier for me:
    As a beginner in Affiliate Marketing I am still asking myself: Is it possible to make money with that ? Till I don´t have real sales all the discussions in the forums seem irrelevant. I´m sure that a lot of Beginners will identify with me.
    Now, when I don´t have sales, I am also asking myself: Is it because I am doing something wrong or just because the “system” doesn´t work. Till now, I don´t have the answer.
    I am writing now, because it is the second time that I am discovering that Clickbank or a merchant in Clickbank is stealing customers. The first time I wrote, the millionaire said that Clickbank is OK and if there is a problem it is probably because of the merchant. I want to believe you but what difference does it make if the system just doesn’t work. I am really angry because I discovered today that in the product I am promoting, if the surfer is visiting some pages in the vendor´s site (which I encouraged him to visit) and then choosing the menu “home” and proceed to purchase, he is not going to the Clickbank site but to the merchant’s buying form. Of course that my affiliate id doesn´t appear. (In the previous case the problem was via the emails the merchant collected)
    Now, what should I do when I choose a product in Clickbank? Check all the site functionality with all browsers? This is crazy. It is difficult enough to find a good product. Why Clickbank is not doing this check?
    I am now writing a letter to Clickbank, but it is the second time it is occurring to me and I am just a beginner in this field so it is really frustrating. I have also found more evidence for what I am describing:
    http://davidbocock.com/blog/girl-is-stealing-my-affiliate-commission-beware/

    I will be glad to hear comments.

    • Bakerloo   10 במרץ 2010 בשעה 20:38
      (#)

      המוכר, באתר, מציע לאפילאיטס 20 אחוז.
      דרך קליקבנק מקבלים 50 אחוז.
      עכשיו אני גם מבין איך.

    • Bakerloo   13 במרץ 2010 בשעה 11:48
      (#)

      עדכון אחרי 4 ימים:
      אחרי שפניתי למוכר ולקליקבנק: המוכר ענה לי
      אחרי 1 יום ואמר שהכן יש בעיה והוא יטפל בה.
      אחרי 4 ימים, ענו לי קליקבנק ואמרו שהם לא רואים
      בעייה ואז בדקתי וראיתי שהבעייה תוקנה.
      אף אחד מהם לא הציע פיצוי כלשהו על כל הלקוחות שנשלחו.

  5. רונן   10 במרץ 2010 בשעה 18:28
    (#)

    אחי, אתה תותח. באמת הבלוג החשוב והטוב לך. אתה מרצה במפגש ביום ראשון?

  6. לירן לביא   10 במרץ 2010 בשעה 19:11
    (#)

    אין עליך יגאל.. אחלה של פוסט כל הכבוד!!

  7. רונן י   10 במרץ 2010 בשעה 19:18
    (#)

    How To Win Friends And Influence People – קראת את הספר?

  8. מאמרים   10 במרץ 2010 בשעה 19:18
    (#)

    פוסט לעניין, אני חושב שהפוסט הבא צריך להיות על איך באמת מחלקים חצי מיליון מילות מפתח
    לקמפיינים ואדגרופים. הרי מן הסתם חייבים להשתמש באלגוריתם מסוים , אי אפשר לעשות את זה ידנית.

  9. ברק   10 במרץ 2010 בשעה 19:26
    (#)

    יגאל הפצצת, נתת לי שני רעיונות ל SEO של ה לונג טייל לאתר שלי, שאפו.

  10. משיח   10 במרץ 2010 בשעה 20:39
    (#)

    פוסט מעולה!
    תודה!

  11. The Joker   10 במרץ 2010 בשעה 21:31
  12. אופיר   10 במרץ 2010 בשעה 22:28
    (#)

    אתה חוקר אמיתי ומתווה דרך בשביל הרבה אנשים אחריך.
    עכשיו לך תשים מים חמים בקומקום אני מגיע מחר.

  13. מרטין   10 במרץ 2010 בשעה 23:32
    (#)

    יגאל פוסט מעולה, אבל אני לא מבין איך זה יעזור בseo
    הרי אני לא באמת יכול לקדם אתר ב100 מילים, גם לא חמישים??

    לבחור עם הבעיה של הקליק בנק, תהיה חזק אחי, אין לי משהו לעזור לך, רק אל תתיאש

    • Bakerloo   11 במרץ 2010 בשעה 0:05
      (#)

      אני הבחור מהליקבנק. בטח שאתה יכול לעזור.
      תגיד לי אם בדרך-כלל הדברים הולכים בסדר במכירות או שיש זליגות מכל הכוונים.
      הרי אני לא הבן-אדם היחיד שעובד עם קליקבנק.
      מה יעזור לי להתאמץ למכור אם בסוף מישהו אחר מקבל קרדיט על המכירה.
      אני מעריך מאוד את כל המידע שמופיע בבלוג הזה ואת התרומה של המיליונר בפיגמה לתחום
      אבל הרבה יותר חשוב למתחיל כמוני לדעת אם יש מוקשים רציניים בכוונים מסוימים.
      לפני שיש לי את הפריווילגיה להתעסק עם לונג-טייל, אני צריך לדעת שאני מקבל קרדיט על המכירות.

      • המיליונר בפיג'מה   21 במרץ 2010 בשעה 16:54
        (#)

        אהלן,

        בד"כ הדברים בקליקבנק הם בסדר. לפעמים יש בעיות, אבל יש בעיות בכל ארגון. אם מסתכלים על התמונה הגדולה קליקבנק בסדר…

        מצטער לשמוע על הסיפור שלך…

    • המיליונר בפיג'מה   21 במרץ 2010 בשעה 16:55
      (#)

      אהלן מרטין,

      בגלל זה כתבתי את הפוסט. אתה צודק, אתה לא באמת יכול להתמקם על 100 מילים כשאתה חושב על כל מילה בנפרד.

      ועם זאת, כאשר אתה מסתכל על מיליוני מילים כמקשה אחת, אתה כן יכול. תראה איזה יופי IMDB מתמקמים על אינסוף מילים :)

  14. מרטין   11 במרץ 2010 בשעה 1:09
    (#)

    אני מה זה מבין את התסכול שלך. אין לי תשובה חד משמעית, חוץ מ:
    1. תהיה עירני כל הזמן, וכן תבדוק את האתרים של האנשים שאתה עובד איתם, לפחות בהתחלה עד שיהיה אמון ביניכם. ציינת שלא בא לך לעשות את זה, למה לא?
    2. תהיה סבלני, זה יבוא בסוף. נכון שיש בתחום הזה רמאים שמנסים לרמות בעמלות, אבל הרוב בסדר. זה פשוט עניין של זמן, עד שתתמקם ותכיר את השטח שלך, כמו בכל דבר אחר, בסוף, אם לא תתייאש, תמצא את המוצרים שלך, את האנשים שלך, זה פשוט לוקח ז מ ן

    3. הכי חשוב — לאט לאט, אל תשפוך ערימות של כסף על גוגל, תתקדם לאט לאט בסכומים קטנים, אל תהיה מהמר, תהיה חוקר. לאט לאט, תתחיל מקמפיינים מאוד קטנים.

    תנסה להימנע, לפחות בהתחלה ממצב שבו כל ההכנסה שלך תלויה בשיווק השותפים, תנסה מאוד להחזיק הכנסה קבועה כל שהיא, עד שתתחיל להרוויח כסף משיווק. כך אתה תהיה רגוע יותר פסיכולוגית ולא תרגיש שאין לך ממה לחיות אם יש לך התחלה קשה או תקופה רעה או גוגל מתעלל בך.

    אולי ציפית לתגובה אחרת, עם סודות מקצועיים, אין לי כאלה. הדברים שכתבתי הם הדברים הכי חשובים שיגידו לך בתחום הזה, אם תיישם אותם, לדעתי אתה תהיה בסדר גמור, אבל זה ייקח יותר זמן ממה שתיכננת, לדעתי זה שווה את הרוגע והשלווה שאתה לא צריך להשתגע כדי לסיים את החודש.

    ברגע שהראש שלך יהיה יותר רגוע, יהיה לך קל יותר להתרכז בשיווק, בחירת מילים וכו..
    מקווה שעזרתי, לילה טוב.

  15. Bakerloo   11 במרץ 2010 בשעה 8:23
    (#)

    כן, עזרת, תודה. אם אתה אומר שהרב בסדר
    אז יש עוד תקווה. קשה פשוט בהתחלה לדעת
    מה לצפות, הרי עד שאני לא מרוויח בעצמי, כל
    הסיפורי הצלחה בפורומים הם וירטואלים ועם
    בנוסף, במקום לגלות איך מוכרים אני מצליח לגלות
    איך עובדים עלי, אני מתחיל לשאול את עצמי שאלות.
    אבל עוד לא התיאשתי.

  16. מרטין   11 במרץ 2010 בשעה 8:56
    (#)

    בוקר אור,
    זה שעכשיו אתה יודע איך עובדים עליך, זה בר טוב כדי שתוכל להימנע מזה בעתיד..

    תתקדם לאט לאט, אל תשרוף את הכסף, אל תתייאש והכל יהיה בסדר, העיקר לאט לאט, אם יש מצב להכנסה קבועה כל שהיא עד שתצליח מעולה. לאט לאט
    easy doe's it
    בהצלחה, תהיה חזק

  17. רונן י   11 במרץ 2010 בשעה 14:35
    (#)

    יגאל, אחלה פוסט אבל נראה לי שקצת פיספסת עם פארטו..
    למשל – זה ש95% מהשירים מושמעים לפחות פעם ברבעון לא עומד בסתירה לזה ש80% מההשמעות הן של 20% מהשירים. חוק פארטו לא אומר שרק 20% מהשירים יושמעו בכלל.

  18. אליעד   11 במרץ 2010 בשעה 18:40
    (#)

    בוא תגיד לי אם הבנתי נכון… כשרוצים לשווק מוצר מסויים… אז לפי מה שאתה אומר פה תריך לעשות 2 קמפיינים נפרדים בשבילו… 1 זה לונג טייל זולים ולשים הרבה… ובשני לשים מיינסטרים אבל מעט…

    הבנתי נכון?

    תודה [=

  19. איסלנד   11 במרץ 2010 בשעה 20:40
    (#)

    מעניין מאד. השאלה הם כל זה מיושם, או לא.

    • המיליונר בפיג'מה   21 במרץ 2010 בשעה 16:58
      (#)

      זה כבר שאלה למי שמיישם או לא :)

      במקרה שלך אתה יכול להנסות להתברג על כל הערים באיסלנד. אחרי זה מוזיאונים. אחרי זה גני חיות, וכו… אינסוף לונגטיילים :)

  20. אדי זבלונוב   11 במרץ 2010 בשעה 21:27
    (#)

    יגאל פוסט מדהים
    תמשיך ככה

  21. כדור השלג   12 במרץ 2010 בשעה 14:27
    (#)

    פוסט גאוני! יגאל אני מאוד אוהב אוהב את תובנות שלך המשך כך, אסטרטגיה שcv משתמשים כדי לבנות מסה של long tail היא נקראת Advanced Keyword Research

    ומשתמשים באמצעות כלי הזה לדוגמא: http://www.keywordmixer.com/

    יש 3 טבלאות, 5 טבלאות הרעיון הוא שתיצרו מילות מפתח long tail ממש ארוכות שאפילו אין עליו פיסת מידע בכלי מחקר מפתח.

  22. עוד חושב   12 במרץ 2010 בשעה 23:23
    (#)

    אחלה פוסט יגאל מושקע ומקורי.עשיתי לו סטאמבל ,משום מה לא הצלחתי לעשות לו דיג.יצא הכל ג'יבריס.
    נראה לי שעדיין יש בעיית ג'יבריס היכן שהוא באתר שלך.המון בהצלחה!!!

  23. פבל ישראלסקי   17 במרץ 2010 בשעה 0:10
    (#)

    פוסט שמסכם את הנושא בצורה מושלמת!
    לגבי "לונג טייל זו מילת חיפוש אשר מורכבת מהרבה מילים" – אין לך מושג כמה הרבה באמת חושבים ככה וזה מצחיק אותי כל פעם מחדש. אולי בגלל שאינטואיטיבית זה נשמע הגיוני בגלל ה-long – שגורמת לאסוציאציה של ביטוי ארוך מורכב ממספר רב של מילים.

  24. ויקי   17 במרץ 2010 בשעה 2:33
    (#)

    מצטער על שאלה של מתחילים, אבל כשמדובר ב SEO איפה אני מכניס כמות כל כך ענקית של מילים?
    נגיד ויש לי אתר בנוי על WORDPRESS ויש לי אליו רשימה של 2000 מילים LONG TAIL כמו שכתבת, איפה אני מכניס את כל המילות מפתח?
    תודה לעוזרים!

    • המיליונר בפיג'מה   21 במרץ 2010 בשעה 17:01
      (#)

      ויקי,

      אתה פספסת את הנקודה, אתה צריך להיות יצירתי…. אין חוקים בדברים האלה, זו לא טכניקה, זה הרבה מעבר.

      בוורדפרס אפשר להשתמש בתגיות, אבל זה לא תמיד מומלץ :)

  25. מרטין   17 במרץ 2010 בשעה 6:29
    (#)

    לדעתי אתה לא יכל או שיהיה לך קשה לעשות אופטימיזציה לצירוף ארוך של מילים
    אבל, מבחינת להשיג קישורים נכנסים בביטוי אוך, אין לך בעיה…

  26. רועי   18 במרץ 2010 בשעה 23:58
    (#)

    פוסט מענייןוחשוב מאוד.
    הייתי רוצה להוסיף/ לחדד בנושא זה.
    אפשר להסתכל על מוצרים מסויימים בכמה שכבות. אם ניקח לצורך הדוגמה רכישת מחשב נייד אז אפשר לשווק אותו ברמות הבאות:
    1. מחשב נייד 15.6" (מילת חיפוש כללית מדי עם המון מתחרים ולכן תעלה ביוקר)
    2. Dell Vostro (שילוב של Brand עם קטגוריית המוצרים של המותג) – כבר ירדנו רמה וחידדנו את החיפוש.
    3. Vosrto A860 – כאן תהיה פחות תחרות כי אנחנו ממקדים עוד יותר את החיפוש
    4. A860 T5670 x3100 – מי שמחפש את הצירוף הזה יש להניח בסיכוי טוב שירצה כבר לקנות את המוצר או שהוא בשלבים הסופיים של החיפוש שלו. ולכן אם נפרסם כאן זהו השלב האחרון בלונג טייל וכאן נקבל את בתמורה הטובה ביותר לכסף שלנו.

    לצורך הדוגמה – למי שיש חנות של מחשבים עם הרבה דגמים יכול להשתמש בתוכנות אוטומטיות שיוצרות עבור כל דגם כזה מודעה מתאימה עם מילת החיפוש שהיא הדגם המאוד ספציפי של המוצר (פשוט משלבים קובץ XML של המוצרים באתר בתוכנה שכזו) וכך מקבל קמפיין מטורף של לונג טיילים שמוכר בצורה אגרסיבית ובעלות מאוד נמוכה.

    בהצלחה לכולם

    • המיליונר בפיג'מה   21 במרץ 2010 בשעה 17:02
      (#)

      מעולה :)

      תודה על ההדגמה…

      תמיד כיף לראות שגולשים תורמים לחבריהם :)

    • המליונר בסבבה   27 במרץ 2010 בשעה 17:13
      (#)

      תוספת חשובה, רועי.

      תרשה לי לומר את אותו הדבר בדיוק רק בניסוח קצת אחר שאולי יסייע להעביר את הנקודה.

      אפשר לחלק מילות מפתח לשכבות לפי השלב בו הלקוח נמצא.
      נניח שאנחנו אמזון ואנחנו מוכרים ספרים.

      השכבה הראשונה היא של לקוחות פוטנציאליים שלא יודעים שהם כאלה.
      למשל המילה:
      AdWords

      השכבה השנייה היא לקוחות שמבצעים מחקר לפני קנייה, לדוגמה:
      Books about AdWords

      והשלישית היא לקוחות שנמצאים ממש לפני רכישה ומשווים מחירים או עושים בדיקות אחרונות, לדוגמה:
      Winning Results with Google AdWords

      בידים לפי חלוקה לשכבות האלה עשויה להיות מועילה בקמפיינים מסוימים.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!