מגוגל באהבה לשנת 2012 (אל תגידו שלא אמרתי לכם)

לדעת לבנות קישור בשיטה X על מנת להתקדם בתוצאות האורגניות בגוגל, זה טוב ויפה. בתקופה הקרובה זה יפעל, ומתישהו זה יפסיק לעבוד… מה שיותר יפה מזה, זה לדעת לאן גוגל הולכים ולנסות להבין מה הם רוצים. זה ההבדל בין חשיבה טקטית לחשיבה אסטרטגית. אז לאן גוגל הולכים בשנת 2012?

הרעיון לפוסט הזה, הגיע בעקבות משהו מחריד שראיתי בתוצאות החיפוש של גוגל. משהו עצוב שיכול להוות תמרור אזהרה לכל הענף שלנו…

אני אספר את הסיפור בהמשך…

בינתיים, חשוב להבין, תמיד כשמדברים על גוגל, הדבר הראשון שחשוב להבין (כמו שכבר אמרתי בעבר) הוא שהם לא חייבים כלום לא למחפשים והם אפילו לא חייבים כלום למפרסמים, שבנו את גוגל והביאו אותה עד הלום. האנשים היחידים שגוגל חייבים להם משהו זה בעלי המניות שלהם. אין מה להתלונן על כך, הרי בסופו של דבר, כל אחד מאיתנו חייב משהו לבעלי המניות שלו.

עכשיו, כשיוצאים מנקודת ההנחה, שהאנשים היחידים שגוגל חייבים להם דין וחשבון הם בעלי המניות, אפשר להבין שבכל רבעון הם חייבים להראות תוצאות ולהגדיל את הרווח שלהם.

איך גוגל יכולים להגדיל את הרווחים שלהם?

בכל עסק ניתן לבצע את הפעולות הבאות על מנת להיות רווחיים יותר:

  1. להגדיל את כמות הלקוחות
  2. להגדיל את כמות השירותים
  3. לחלוב את הלקוחות עוד יותר

הנה מה שגוגל עושה במישורים הנ"ל:

  1. הם הגיעו למיקסום הלקוחות ועקומת הגדילה שלהם מאוד קטנה.
  2. הם מנסים להגדיל את כמות השירותים, אך ללא הצלחה רבה בשנים האחרונות. מידי פעם יש להם הברקות חדשות. לעומת זאת גם היה להם: Google Buzz, Google Wave, Google+
  3. כאן באמת מגיעה הבעייה שלנו… זה הדרך היחידה בה גוגל יכולים להגדיל את הרווחים שלהם… לחלוב את המחפשים והמפרסמים שלהם עד הסוף.

איך גוגל חולבים את המחפשים שלהם?

הכל התחיל כשאני ופליקס עבדנו על הסטארטאפ שלנו ופליקס היה צריך לבדוק משהו ב-Getresponse. במקום להכנס ישירות ל-Getresponse, הוא פשוט חיפש Getresponse בגוגל…

אני רוצה להציג כאן תצלום מסך, אך אני לא מצליח לשחזר את תוצאת החיפוש בגוגל על המונח Getresponse, אז בואו נחפש את המילה getresponse review, הנה התוצאות:

 

גוגל עכשיו גם מייצרים לידים

גוגל עכשיו גם מייצרים לידים

שימו לב לתיבת איסוף הלידים בצד ימין. כן, כן, אני מדבר על Aweber. שימו לב שהמייל שלי היה מוזן כבר By Default מה-Google Account. כל מה שצריך לעשות זה לעשות Subscribe.

עכשיו, אני רוצה לחפש עוד ביטוי… בואו נחפש אחר המונח Email Marketing, הנה מה שמקבלים:

יש גם מודעות ממומנות בגוגל שתופסות יותר מסך

יש גם מודעות ממומנות בגוגל שתופסות יותר מסך

בתמונה למעלה, רואים בבירור, איך התיבת Opt In משתלטת על ה-Fold העליון. רואים שבמקרה של המודעה הזו, הם מבקשים גם שם.

במקור, כשחיפשתי GetResponse קיבלתי משהו הייברידי. קיבלתי מודעה עם אימייל בלבד באיזור המודעות הראשי…

ביטול התוצאות האורגניות

כל ניובי שעושה PPC וכתב כמה הודעות בחיים שלו, יודע שאלמנטים ששוברים את התבנית הבסיסית של גוגל מקבלים CTR-ים בשמיים. זה בדיוק מה שהתיבה הזו עושה (מעבר לדחיקת התוצאות האורגניות), מתבלטת מעל כולם וזוכה ל-CTR-ים מטורפים…

ועכשיו הגענו לעניין הדחיקה…

כן, כן… קלטתם נכון, גוגל דוחקים את התוצאות האורגניות למטה, ל-Fold התחתון.

וזו עוד דוגמא לפני ספליט טסטים… הנה מה שמקבלים כשמחפשים asics mens gel nimbus 12 (דגם נעליים פופולארי בארה"ב):

מישהו רואה את התוצאות האורגניות של גוגל?

מישהו רואה את התוצאות האורגניות של גוגל?

כן חברים, זה המצב… אין תוצאות אורגניות….

הם נדחקו. כל ה-Fold העליון מלא ב-Google Products, שירותים שגוגל עושים עליהם כסף… כמו שאמרתי, אין מה להאשים אותם, הם מחפשים את טובת המשקיעים…

אני יכול להמשיך עם זה כל היום. הנה התוצאות עבור הביטוי dentist nyc:

הלווו? תוצאות אורגניות?

הלווו? תוצאות אורגניות?

במקרה הזה, כשחיפשתי רופא שיניים בניו יורק, גוגל מנסה לדחוף לי את ה-Google Local. האינטרס חד וברור, להשאיר אותי לעוד 2 שניות בגוגל בשביל שזה יעלה את הסיכוי שלי ללחוץ על פרסומת.

יאללה, בואו נעשה חיפוש אחד אחרון. בואו נחפש nyc to las vegas:

האפיליאייט הגדול בעולם נחשף...

האפיליאייט הגדול בעולם נחשף...

כן, גם כאן אנחנו לא רואים תוצאות אורגניות. גם כאן אנחנו רואים תוצאות שגוגל מקבלים עליהם עמלת Affiliates, שאגב לא ראיתי שום Affiliate Disclosure מבחינתם…

וזה באמת הכיוון של גוגל לשנת 2012. לדחוק את התוצאות האורגניות בכמה שיותר תחומים ולהיות אפיליאייטס בכמה שיותר תחומים.

גוגל משתלטים על תעשיות שלמות. זו האסטרטגיה שלהם. כל תחום שניתן ליצר לו רשימת מילות מפתח די גנרית:

  • מלונות
  • תעופה
  • רכבים
  • ביטוחים
  • משכנתאות
  • דגמים של נעליים
  • דגמים של כל מוצר בכל תחום
  • כל מה שיש לו Data feed וניתן לעשות לו Data mining

הם קונים חברה אחר חברה וממשקים אותה בתוצאות החיפוש. אני עוד מופתע שעל שמות של רכבים יש תוצאות אורגניות בגוגל, אבל אל דאגה… זה הולך להיעלם, גוגל יכניסו גם שם אפיליאציה…

זה בגדול החזון של גוגל, להפוך לסוג של דפי זהב, אבל חכם.

לפני שאני ממשיך לדבר הבא, אני חייב כאן קרדיט לאארון וול מ-Seobook שהרבה מהרעיונות של הפוסט הזה נכתבו בהשראתו ובהדרכתו הרוחנית. אני מאוד ממליץ על הבלוג שלו. הוא לא מלמד קידום אתרים בכלל. הוא לא מלמד שיטות וטקטיקות. בניגוד לשאר הבלוגים הבינוניים בתחום הקידום אתרים, כל מה שאארון וול מלמד זה לחשוב כמו גוגל.

איך גוגל חולבים אתם המפרסמים שלהם?

אז כך… דיברנו על איך גוגל מבטלים את התוצאות האורגניות והופכים לפלאייר של פרסומת. בואו נדבר על הצד השני, מפרסמי ה-Adwords. איך גוגל חולבים את המפרסמים שלהם עד הסנט האחרון?

בסוף שנת 2009, גוגל עשתה מהפכה בכל מה שקשור לפרסום בגוגל Adwords אם עד אז האסטרטגיה שלהם נשענה על הלונג טייל, הם שינו אותה לכיוון מותגי העל.  מהסיבה הפשוטה, שהם הבינו שאת המותגים לא באמת מעניין ROI והם לא באמת יודעים לפרסם בפלטפורמה של אדוורדס, וכנראה גם שמי שעושה להם את הקמפיינים זה איזה ילד בן 18 במשרד קריאיכסטיב כלשהו…

גוגל הגיע למסקנה שכשהיה לה את המפרסמים הקטנים, כל מפרסם קטן השתלט על נתח שוק קטן כלשהו אך הצטיין בו והשתלט עליו. המותגים לעומת זאת, ניסו לשלוט על כל השוק. כשאתה מנסה לפגוע לכל הכיוונים מבלי להצטיין במשהו, בסופו של דבר קורה הפוך.

גוגל הבינו, שאם הם יבטלו את המפרסמים הקטנים, הם ישארו עם כמות מצומצמת של מפרסמים עם קמפיינים בינוניים. מה שיפה זה, שמבחינת גוגל, קמפיין בינוני אומר יותר כסף.

וכך היה… כשגוגל השאירו את המותגים בלבד, הם יצרו מעט מפרסמים בינוניים עם תקציבים גדולים שמשלמים הרבה יותר מידי. הם יצרו מלחמות בידים בין המפרסמים הגדולים ובכך העלו את מחירי הבידים הכלליים.

בשורה התחתונה, הכי קל למכור "מיתוג" למותגים… גם גוגל הבינו את כל מה שליצני הסושיאל יודעים.

דרך נוספת, בה גוגל חולבים את המפרסמים, זה על ידי CTR Boosters שכתבתי עליהם בחלק הקודם. כל מיני צ'אצ'קס שמבליטים את הפרסומות על חשבון התוצאות האורגניות. אני מדבר על הכוכבים, אני מדבר על התמונות של מוצרים בתוך האדוורדס ועל עוד הרבה שטויות שלהם…

והדובדבן שבקצפת… מכבסת המילים של גוגל…

כל משווק יודע, שעל מנת באמת להצליח, הוא צריך לדעת לכבס מילים. אני אתן דוגמא: כשגוגל הודיעו שהחוות תוכן שעפו בעדכון הפנדה היו שווים להם חצי מיליארד דולר או משהו כזה… הם ניסו לכבס את העובדות שבמקום האתרים הללו, חזרו פי 2 אתרי אדסנס שנראים קצת יותר טוב.

ובדיוק כך, כשגוגל אומרים שאם באדוורדס יהיה לך QS גבוהה אתה תשלם פחות, הם מתכוונים שכשיהיה לך QS10, אתה תשלם בדיוק את מה שאתה צריך לשלם. כל עוד ה-QS שלך לא 10, אנחנו יכולים לחלוב אותך כמה שאנחנו רוצים.

ה-QS חברים, הפך אצל גוגל לתירוץ למה לגבות יותר כסף ממפרסמים ולא הפוך כמו שהם מנסים לספר…

ובינינו? ממה שאני ראיתי, מקבלים QS10 רק על מילת המותג שלך. לדוגמא: נייקי תקבל QS10 על המונח… תחזיקו חזק… "נייקי".

אז מה הישועה עבור אפיליאייטס?

עכשיו, כשאנחנו רואים שאסטרטגית גוגל הולכים על מותגים ומנסים לבטל את כל האפיליאייטס כי הם רוצים להיות האפיליאייט בעצמם, מה אפשר לעשות?

אני אתחיל מהאפיליאייטס שעושים אדוורדס… או רוצים לעשות אדוורדס… פשוט לא מומלץ. זה לא הולך. זה לא עובד כבר. אני עדיין עושה אפיליאציה עם אדוורדס, אך הנה התנאים בהם אפיליאציה ואדוורדס יכולים ללכת ביחד:

  1. כשאתם משווקים בנישה חדשה שאין בה עדיין תחרות (זה מה שאני עושה)
  2. כשאתם יכולים להרוויח מכל משתמש הרבה יותר ממה שהמתחרים שלכם מרוויחים. כי כך אתם יכולים להרשות לעצמכם לשלם יותר… אני לא מדבר על 10% יותר רווח. אני מדבר על 100%-200% יותר רווח…

זהו… אלה התנאים היחידים…

בסופו של דבר זה מתנקז בכסף. בכמה כסף אתם משלמים לגוגל. גם אם אתם סופר-דופר קופירייטרים, והמודעה שלכם נלחצת פי 2 יותר מהמתחרה שלכם, אם המתחרה שלכם זה Nike, הם פשוט ישלמו פי 3 יותר וזהו…

ועכשיו הגענו לקידום האורגני…

הקידום האורגני, נכון לעכשיו היא הדרך הבטוחה ביותר להביא טראפיק מגוגל. הישועה של הקידום האורגני נמצאת במילות הלונגטייל.

גוגל מפחדים מהלונגטייל!

למרות שהלונגטייל הוא זה שבנה את גוגל, הם מנסים לחסל אותו. הסיבה לכך היא פשוטה. כל גוגל בנויים על סטטיסטיקה ובלוגנטייל אין להם אותה…

החדשות הטובות הן, שאולי גוגל יצליחו לקצר את הזנב הארוך, אך הם מעולם לא יצליחו להרוג אותו.

וכאן אנחנו נכנסים לתמונה, יש לנו את היכולת להשתלט על הלונגטייל. מאחר והלונגטייל הוא אינסופי, יש מקום לכולם. גם אם גוגל יקצרו אותו, הוא יישאר אינסופי… כך שאם אתם עוד שוברים את הראש על אפיליאציה עם PPC, הגיע הזמן לעבור.

יש גם קצת חדשות רעות… זה מובן מאילו שהמודל הזה מתנגח באסטרטגיה של גוגל ומנצל את העובדה שגוגל לא יכולים להשתלט על הלונגטייל, אז מה שגוגל ינסו לעשות זה פשוט לקנות עוד חברות שמשתלטות על הלונגטייל. כמו שאמרתי מקודם, הם שולטים בלונגטיילים של התעופה הפנימית בארה"ב, בשירותים מקומיים והלבשה והם ינסו להשתלט על עוד ועוד תחומים…

מה שאנחנו, בתור משווקים אינטרנטיים הולכים לעשות זה למנף את ההצלחה הזמנית בגוגל (כי תמיד נצא מתוך נקודת הנחה שגוגל יסגרו אותנו מתישהו) על מנת לייצר תנועה חוזרת. אם זה על ידי Retargeting (שזה דווקא אחלה רעיון לאפיליאייטס), יצירת רשימות תפוצה או כל מודל אחר של שימור לקוחות…

זה לא חייב להיות שימור לקוחות "קלאסי" שכל הגורוים חופרים עליו. אני מתכוון ל-"תיצור ליסט", "תייצר קונקשן" ושאר הקלישאות. אני מדבר פשוט על דרך של Qualification ללקוחות והיכולת לחזור לפרסם/למכור להם על סמך הנתונים שכבר יש לנו עליהם.

קפיש?

נ.ב. זה שאני מפסיק לכתוב בבלוג, זה לא אומר שאני מפסיק לעשות ניסויים… אני עושה עכשיו ניסוי מסויים עם הפרסום הממומן בשילוב אתר חיצוני. בשביל זה, אני צריך את עזרתך. אני צריך שתלחץ על כפתור הלייק הבא:

מה שלחיצה על הכפתור עושה זה Like לעמוד הבית של הבלוג. עד כה, כל כפתורי הלייק בבלוג הם עבור פוסטים פנימיים ולא עבור העמוד הראשי. כמו שאמרתי, אני רוצה לבדוק אופצייה מסויימת שקשורה בפרסום ממומן בפייסבוק, אך בשביל זה אני צריך לייקים.

כמובן שזה שאתם עושים לי לייק לעמוד הבית, זה לא אומר שאתם לא צריכים לעשות לייק גם לפוסט הזה במקום הקבוע שלו :) תודה.

40 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. יונתן   23 בדצמבר 2011 בשעה 13:06
    (#)

    יגאל,

    יופי של פוסט. אני מסכים ש ה QS הוא קשקוש מוחלט ובתור קורא קבוע של SEOBOOK, התמונה היא ברורה. הם פשוט סוחטים כמה שאפשר משירות שלא יכול לצמוח הרבה יותר

  2. שגיא   23 בדצמבר 2011 בשעה 13:39
    (#)

    וואוו חתיכת פוסט, אני לא יכול לדמיין את המציאות האינטרנטית שלי בלי הפוסטים שלך מפעם לפעם.

    בבקשה, תמשיך לכתוב!!!

  3. אנידור SEO   23 בדצמבר 2011 בשעה 14:17
    (#)

    הי יגאל,
    פוסט מעניין שבהחלט פותח כיווני חשיבה חדשים.
    אני מסכים אתך שמה שמעניין את גוגל זה הגולשים מצד אחד והכסף מצד שני –
    מקדמי האתרים למיניהם ממש לא מעניינים.
    אבל דבר אחד קצת קשה לי להסכים אתך – על אף שללכת על ה"לקוחות הגדולים" או ה"מותגים" שווה קמפיינים גדולים יותר – גוגל לא תוותר על העסקים הקטנים מסיבה פשוטה אחת –
    כל הלגיטימיות של גוגל היא התוצאות האורגניות שלה. ברגע שגם התוצאות האורגניות ייהפכו לפרסומות (של גוגל) – ייווצר מצב בו רק מותגים גדולים יכולים לעמוד בפרסום.
    גוגל צריכה את העסקים הקטנים ותמשיך להילחם עליהם , היא גם חייבת לשמור על רלוונטיות עבור מפרסמים אלה כי עם כל הכבוד למותגים והמפרסמים הגדולים – הם בחיים לא יגיעו לפוטנציאל הפרסום של כלל העסקים הקטנים בגוגל.

    • המיליונר בפיג'מה   23 בדצמבר 2011 בשעה 14:35
      (#)

      אנידור,

      אתה טועה…

      לפני 40 שנה, הכסף שלנו היה צמוד לזהב. סך כל הכסף העולמי היווה את סך כל הזהב העולמי. אם אני לא טועה, בשנת 70 ניתקו את הקשר הזה, והכסף נהיה דבר וירטואלי שמבוסס על שיטה מפגרת של יצירת חוב וריבית. כיום, המשמעות היחידה שיש לכסף שלנו, היא המשמעות שאנחנו נותנים לו. זה נקרא בפסיכולוגיה אפקט טינקרבל, חפש בוויקי…

      אותו הדבר עם התוצאות האורגניות, בדומה לכסף-זהב, פעם היה לזה חשיבות עד שכולם התחילו להאמין בכסף. ברגע שכולם מאמינים בכסף כבר אין צורך בזהב. אותו הדבר נכון עם גוגל, כשכולם אוטומטית משתמשים בגוגל, לא משנה כמה רע הם יפעלו, אין משמעות לתוצאות האורגניות.

      לגבי הטענה של הרלוונטיות… הנה משהו שתופתע לשמוע. מאוד משתלם לפרסם מוצרי דיאטה, באתרי רכילות. למה? כי זה מיקוד דמוגרפי חזק מאוד…

      עכשיו, תאר לך שלעסק קטן בנושא רכילות, נגיד מגזין יש תקציב באדוורדס, האם נראה לך שהוא יוכל להתמודד עם כסף שאנשי דיאטה יוכלו לשים?

      בגלל זה גוגל מוסיפים הרבה מאוד פיצ'רים (שפועלים בצורה מדהימה אני חייב להגיד) שמיועדים למיקוד דמוגרפי ולא למיקוד לפי נושא/מילת מפתח. יש להם:
      Topics
      Interests
      Remarketing

      בסופו של דבר, הקרב הוא על אנשים ולא על מילות מפתח.

      גוגל יודעים את זה, ובגלל זה אין להם עניין בעסקים קטנים, כי מותגים יכולים לשלם יותר.

  4. עוד חושב   23 בדצמבר 2011 בשעה 15:49
    (#)

    אהלן יגאל :-)
    חנוכה שמח לך ולקוראים.
    לגבי חוות תוכן גוגל עשו בשכל, כי הן הפכו לאתרי ספאם.אני יודע שגוגל כן אוהבים את אתרי המאמרים האיכותיים, כי אני יודע שבהאב פיג'ס הם עובדים צמוד עם גוגל ומקיימים יחסי תקשורת טובים.בנוסף ברגע שהאב פיג'ס פעלו להעיף מאמרי ספאם ועשו כמה שינויים קריטיים, כמו מעבר לסאב דומיינס לכותבים, כך שגוגל והאב פיג'ס יוכלו להבדיל בין מוץ לתבן,הדירוג של האב פיג'ס חזר וכיום הם מקבלים יותר תנועה מבעבר.לגבי מה שאתה כותב ברור שגוגל מנסה למקסם רווחים,אבל אני נאלץ לא להסכים איתך, כי משמעות הדברים שאתה אומר, למרות שזה נשמע יפה כתיאוריית קונספירציה, זה שגוגל תחריב את עצמה.האינטרנט בנוי על דינמיות והתחדשות, זה גם היופי ולעיתים גם חיסרון, אבל בלי דינמיקה של התפתחות האינטרנט "ימות " או לפחות ידעך.אם גוגל ידחקו את התוצאות האורגניות, החדשנות של אתרים תדעך, פשוט כמו שאתה אומר, לא יהיה טעם, הרי מראש נדחקת.זה יוביל בהכרח ואני מציין בהכרח לכך שגם האתרים הגדולים לא צריכים לחדש, כי התחרות שלהם ירדה, הם לבד בכיפה וזה יוביל לירידת האיכות ולבריחה מגוגל.אח שלו זה גול עצמי וגוגל יודעים זאת היטב.זאת לדעתי גם הסיבה שהעניין של המיני סייטס עובד, כי אם הם היו רוצים לחסל אותו לא היתה להם שום בעיה.האינטרנט וגוגל חייבים תחרות וחידוש, והמשמעות של הדברים שלך היא הפוכה.גם בתוצאות של אדוורדס, אם הבידים רק יעלו, בסופו של דבר יברחו המפרסמים וישארו רק מספר גדולים בלי תחרות.זה לא האינטרס של גוגל.לדעתי הם פשוט ניסו להיפטר מאפיליאט שפשוט נתנו תוכן רע ואתה יודע איך אתר אפיליאט ממוצע נראה,דף מכירה אחד גדול למוצר "מסריח"(לא כולם כמובן)אבל זה פשוט הפך לבעיה מספיק גדולה, כדי שלגוגל לא תהיה ברירה , אלא לחתוך בבשר, מה שכמובן מוביל לכל מיני תיאוריות "קונספירציה" של גוגל הרע, שרק דבר אחד מעניין אותו.כבר ציינת בעבר שבחיים לא הכל שחור ולבן, לכן נסה גם להבין קצת את הצד של גוגל.
    ים בסופגניות לך ולשאר הקוראים,
    עוד חושב.

    • מוטי   23 בדצמבר 2011 בשעה 16:23
      (#)

      יש לי שאלה אליך: אותו אתר

      גרסא ראשונה מכניסה 100 שקל בחודש.
      גרסא שנייה מכניסה 130 שקל בחודש.

      גרסא שנייה נותנת חווית משתמש פחות טובה, אבל לקוחות עדיין באים וקונים. מה תבחר? חווית משתמש או שיפור של 30% במחזור?

    • יונתן   23 בדצמבר 2011 בשעה 17:25
      (#)

      אתה טועה ובגדול. הסיבה שהאבפייגס קיבלו יחס מיוחד הוא שהמנכל שלהם חשף את זה שגוגל העלו את הדירוג של יוטיוב (חוות התוכן הגדולה ביותר) ופגעו בשאר אתרי המאמרים. הם קיבלו את הרעיון לעבור לסאב דומיינס מגוגל עצמם כדי להשתיק ביקורת.

      בנוסף, גוגל היא זו שהעלתה את אתרי המאמרים האלה בגלל שהם הכניסו המון כסף באדסנס. EZINEARTICLES היא אתר לדוגמא באדסנס. הסיבה שהם העיפו אותם היא שהתחילו לכתוב על זה יותר מדי באתרים מובילים ולגרום לגוגל להראות טפשים. עד אז לא היה אכפת להם שהתוצאות לא טובות.

      אם תקרא קצת את SEOBOOK תבין יותר על מה שגוגל עושים ולמה האיכות של החיפוש לא חשובה להם כלל. הם רק רוצים שהוא לא יהיה גרוע מדי. את זה הם מאמינים שהם ישיגו על ידי זה שהם יציגו רק תוצאות של עצמם ושל מותגים.

      אני מסכים איתך שלא הכל זה שחור ולבן. במקרה הזה זה רק שחור.

  5. מוטי   23 בדצמבר 2011 בשעה 16:19
    (#)

    תודה על פוסט מצויין!

    הם גם מפמפמים את יוטיוב בתוצאות האורגניות וגונבים תנועה וכל השינויים האחרונים שלהם מקצרים את הלונג טייל, כמו שאמרת. אני בטוח שאם מישהו עם משאבים יבדוק לעומק הוא יגלה שחיפושי הלונג טייל ירדו משמועתית בשנתיים-שלוש האחרונות.

    עד מתי? עד שיקום מתחרה ראוי.

    אני צריך קצת זמן לחשוב על מה שאמרת לגבי למכור להם שוב פעם דרך מה שאנחנו כבר יודעים עליהם. אני מודה שלא ניסיתי אף פעם לחלוב קונה שוב פעם ואני יודע שזאת שטות, משום מה אני מתמקד בלהביא יותר תנועה. שוב תודה על הפוסט.

  6. ברק   23 בדצמבר 2011 בשעה 16:20
    (#)

    יצא לי לחפש איזה מילה שקשורה לתחום שלי עם 100k חיפושים בחודש ובדף הראשון לא הייתה אף תוצאה אורגנית, הכול קישורים ממומנים.

    • עוד חושב   24 בדצמבר 2011 בשעה 11:55
      (#)

      אין חיה כזאת!

      • המיליונר בפיג'מה   24 בדצמבר 2011 בשעה 12:50
        (#)

        חן, מז"א אין חיה כזאת? אני מאמין שהוא התכוון ל-Fold העליון בעמוד הראשון.

        מה אתה אומר על התצלומי מסך של המילים שהצגתי בפוסט? יש שם כמה מילים שכל ה-Fold העליון מלא בקישורים שעושים לגוגל כסף.

        • עוד חושב   26 בדצמבר 2011 בשעה 1:16
          (#)

          אהלן יגאל :-)
          ממה שאני הבנתי אותו, הוא מתכוון לכל הדף,כך נשמע מדבריו,אם הוא התכוון לפולד עליון אז יש חיה כזאת.אני שמתי לב שגוגל נוטים לשחק למשל בפיקניק
          יש להם שבועות אגב ממה ששמתי לב דווקא לא בתקופות שהתחרות מאוד חזקה, שהם שמים לינקים ממונים מעל התוצאות האורגניות, אבל לאחר תקופה זה יורד.דווקא בתקופת הקייץ כשרוב המפרסמים , מפרסמים , הם לא שמו מנסיוני , אם כי זה יכול להשתנה.אין ספק שהם משחקים, אני מניח שבתקופות שהרווחים חלשים יותר הם מאזנים עם יותר קישורים בחלק מעל האורגני, אבל לדעתי מה שאתה מתאר זה לירות לעצמם כדור ברגל,כי זה ימנע הקמה של אתרים חדשים, ובסופו של יום הנזק יהיה גדול מהתועלת.גוגל לדעתי מודעים לזה.אני לא אומר שאין משחק, אבל אני חושב שזה יותר מעודן פחות שחור לבן, וחייב להיות יותר זהיר.גוגל לדעתי יותר פוחדים שהתוצאות שלהם יהיו לא רלוונטיות, מאשר מירידה ברווחים, כי תוצאות לא רלוונטיות, בסופו של יום יתנקמו בהם.מצב שאתה במו ידך מחסל את התוצאות האורגניות ואת התחרות, שקול ליריה לעצמך ברגל.זאת דעתי בכל אופן.

          • עוד חושב   26 בדצמבר 2011 בשעה 1:28
            (#)

            יכול להשתנות ולא יכול להשתנה ועוד כמה טעויות כתיב וניסוח.חפיף
            עייף שפוך ותחביר אף פעם לא היה הצד החזק שלי.
            לילה טוב אחים וחג שמח!

  7. מיכל כהן   23 בדצמבר 2011 בשעה 17:15
    (#)

    יגאל, תמיד כיף לקרוא פובטים של אנשים חושבים.
    בדיוק השבוע עברו אצלי מחשבות דומות:
    - איך זה שאני מקבלת QS10 רק על ביטויים שאין עליהם תחרות, למרות שהתחרותיים טובים ורלוונטים לא פחות: המודעה מתאימה, דף הנחיתה חזק, המחיר גבוה – נראה באמת שהוא מוריד סתם…
    - גוגל דבלין יוזמים שיחות ייעוץ טלפוני עם לקוחות מועדפים, ע"מ לעזור להם לשפר את מסע הפרסום. יצא לי לשוחח איתם על כמה קמפיינים שלי. בשיחה בפועל לא ניתנו לי כמובן הערות ספציפיות על ניהול הקמפיינים, או המלצות לשיפור. ההסבר העיקרי היה על תוספים של מודעות שמעלים את ה CTR.
    - לגבי הלונג טייל – אני חוששת שהאפקטיביות שלו יורדת בגלל google instant/suggest + העובדה שגולשים ממכשירים ניידים מקלידים שאילתות קצרות (כי קשה להם להקליד בטאצ') והם הולכים להוות את רוב הגולשים. לא שאני רואה את זה בפועל עובדתית. זה רק חשש שלי. מה דעתך?

  8. דנן   23 בדצמבר 2011 בשעה 19:43
    (#)

    יגאל נכון בזמנו אמרת שעשית ימבה כסף בדיספליי נטוורק של גוגל? אולי לקראת הסגירה של הבלוג תשתף אותנו בתובנות שלך לגבי רשת התוכן…כי בפוסטים שלך בנושא תמיד אמרת שאתה לא יודע ממש איך לאכול את רשת התוכן ועובדה שבסוף הצלחת:)

  9. McDuck   24 בדצמבר 2011 בשעה 11:26
    (#)

    אחלה פוסט,
    אני כשלמדתי קורס של תורת המשחקים, המרצה אמר שכל המומחים הכי גדולים בעולם בנושא עובדים בגוגל כדי לפתח מודלים של מכרזים בין המפרסים וחו..-)
    המחקר שלהם בנושא הוא פשוט ענק, כמובן גם בזכות הנתונים שהם צוברים.

    גוגל יכולים להרוויח הרבה יותר, אבל עדיף להם צמיחה קבוע ורציפה . מדהים איך הם יכולים לשלוט על הרווח רק ע"י הזזות קטנות בתוצאות החיפוש.זה פשוט חלום לכל עסק!

    בברכה,
    McDuck

  10. מארק   24 בדצמבר 2011 בשעה 14:48
    (#)

    יגאל, תגיד מה הקטע של השורה הרביעית עם כל מיני לינקים?

    חשבתי שזה אמור להראות רק את הכתובת מ"גוגל פלייסס", אבל אני קרואה שה יכול גם להראות מספר קישורים בתוך האתר.

    יש לך מושג איך עושים את ה"קסם" הזה?

  11. רון   24 בדצמבר 2011 בשעה 17:01
    (#)

    מובן מאליו שכחברה גדולה האינטרס של גוגל הוא ברור מאליו – כסף!
    ולא איזה אידיאולוגיה מטופשת על מנוע חיפוש טריוויאלי. גוגל מנסים לאט לאט ובשקט לדחוף לנו חזק יותר את הפרסומות על מנת להגדיל את ההכנסות שלהם.
    כל אחד היה עושה את אותו הדבר, אין טעם לשפוט אותם.

  12. אתגר   24 בדצמבר 2011 בשעה 17:03
    (#)

    היי יגאל,

    ראשית – כמו תמיד, פוסט מעולה ותענוג לקרוא

    כמי שעובד לא מעט עם גוגל, גם עם מפרסמים בינויים וגם עם מפרסמים קטנים, התחושה שלי באופן אישי היא שהפרסום בחיפוש עבור ביטויים פופולאריים מאוד קרוב לנקודת המקסימום שלו וההגדלה של ההכנסות תגיע דווקא ממקומות אחרים.

    צריך לזכור שגוגל היא לא חברת שיווק – היא חברת טכנולוגיה ובניגוד לחברות אחרות (Faecbook?) היא עוסקת ביצירת כלים טכנולוגיים שפשוט ירצו לגרום לי כמפרסם להעביר אליהם תקציב

    מגמות שאני מאמין שנראה השנה:

    1. הגדלת הפעילות על ה Long Tail בחיפוש דרך כלים כמו Dynamic Keywords Ads שיצליחו לייצר חיפושים על כמות גדולה שהיום גוגל כמעט ולא מרוויחה עליה
    2. שיפור מהותי של הפעילות שלה ברשת התוכן דרך פלטפורמות טכנולוגיות שהושקו בשנים האחרונים

    • המיליונר בפיג'מה   24 בדצמבר 2011 בשעה 17:38
      (#)

      אתה טועה בקשר ללונגטייל, הם מנסים לקצר אותו בשביל להעביר את הטראפיק מהלונגטייל למיינסטרים. וככל שיהיה יותר עצה כך יהיה יותר ביקוש, ומחירי המילים הראשיות יעלו. זה קפיטליזם בסיסי.

      ברשת התוכן הם עוברים מטארגטינג לפי נושאים לטרגטינג לפי בני אדם. כי הם גילו שאין טעם להציג למישהו פרסומת על נגרייה כשאפשר להציג פרסומת על חברת ביטוח, לא משנה מה הוא קורא עכשיו…

  13. גיא   24 בדצמבר 2011 בשעה 18:52
    (#)

    מעניין, האם יש איזושהיא רגולציה שחלה על שוק מנועי החיפוש,
    זה שוק שהפך למרכזי בהשפעתו מכל הבחינות אבל נראה שאינו כפוף לשום רגולציה ע"י גורם חיצוני

    גוגל הגדירו מחדש מהו חרם צרכנים (חרם שמטיל מונופול על צרכן, ומועכו באחת, גוגל באן) התופעה הזו ניתפסת משום מה כלגיטימית וחוקית

    ליד זה, גם מיניפולציות כנ"ל של תוצאות החיפוש ניתפסות כלגיטימיות וההצדקה האינטואיטיבית היא "כן אירגון רוצה למקסם את רווחיו"

    במשק קפיטליסטי (כמו שחלקנו זוכרים אותו) הממונה על הגבלים עסקיים אמור לפרק את גוגל כיוון שהפך למונופול ובודאי להגביל רכישת חברות, אם הוא לא עושה את זה הלך עלינו

  14. שניר   24 בדצמבר 2011 בשעה 21:46
    (#)

    תמיד חשבתי מה יקרה אם גוגל יחליטו להיות אפיליאייטים ו"להתחרות" בכולם, אני מניח שאני הולך לגלות את זה בזמן הקרוב.

    אחלה פוסט, מעניין ומעורר.
    תודה.

  15. Lady D   25 בדצמבר 2011 בשעה 2:07
    (#)

    פוסט מעניין, תודה

    מה נעשה כשתפסיק לכתוב?
    לטובת צאן מרעיתך ה(עוד מעט) נטושים – אולי תרשום לנו רשימה של בלוגים מעניינים שאתה עוקב אחריהם (מעבר לשני הבלוגים בנושא גוגל אדסנס וSEO BOOK שרשמת כאן – שאני אישית כבר חורשת עליהם)?

    וחוץ מזה, גם אם תעדכן מידי פעם ולא באופן קבוע אנחנו נשמח…

    בהצלחה בהמשך,
    ליידי D

  16. Fortune   25 בדצמבר 2011 בשעה 11:42
    (#)

    תודה יגאל, כמו תמיד- פוסט מצויין.
    ורק מעלה את החששות והדאגות מפני עתיד מלא קונספירציות ושליטי האח הגדול.

  17. עופר שושני   25 בדצמבר 2011 בשעה 12:50
    (#)

    סבבה של כתבה, יגאל.

    בנוגע לגוגל (ואתה יודע שגוגל אצלי זה נושא טעון…) אני מאוד מסכים עם האבחנה שלך שה"מוסר" של גוגל הוא מותנה כסף – אתה תצליח לאשר באדוורדז כמעט הכל, בתנאי שתארוז את זה באריזה המתאימה, תגיש את זה בצורה שהם אוהבים ותשלם על השיווק הרבה כסף.

    כמו כל חברה אמריקאית, הצורה קודמת למהות ולכן חשוב לדעת איך לעבוד עם גוגל ובדיוק באיזה אופן להציג את האתר, מה להדגיש ועל מה אסור לוותר. באותו האופן, מי שירצה להרוויח מהשיוני אותו אתה מתאר, צריך לדעת איך להשתמש ב CTR Boosters שפירטת מקודם.

    חשוב להדגיש נקודה אחת, אי אפשר לנצח את גוגל במגרש הביתי שלהם, אז כל אחד מאיתנו צריך להחליט האם אנחנו רוצים להמשיך לחיות על שאריות, או להתמודד בהצלחה מסויימת בזירה המרכזית, תוך שאנחנו מבינים את הכללים החדשים ומסים להתאים את עצמנו אליהם במהירות רבה יותר משל היריב.

    Affiliates.info – Coffee, Breakfast & Affiliate Marketing

  18. סתיו זילברשטיין   25 בדצמבר 2011 בשעה 16:18
    (#)

    פוסט מעולה!

    אני מאוד אוהב את הגישה שלך שמראה גם צדדים של גוגל שעולם הקידום נוטה לשכוח. אין ספק שיש להם אינטרס כלכלי מובהק ואפשר לראות את זה בבהירות. בארץ ישראל למיטה הבחינה שלי לא ראיתי אפילו הבנה אמיתית מצד גוגל של ההבדלים בין סוגי השאילתות (ניווט, מידע, קנייה) כך שכאן ימשיך לו המערב הפרוע בינתיים…

    בכל מקרה אני לגמרי תומך בגישה שהמגמה היא הרבה יותר חברתית בשנת 2012 ופרסמתי היום כתבה בנושא – גוגל פלוס הגיעה ל150 מיליון משתמשים ובהחלט עושה הכל כדי לייצב את עצמה גם בתור הכלי החברתי המוביל מעל פייסבוק. בגלל הנטייה לשלוט גם בטלוויזיה אין ספק שאנחנו נחזה ברמות פרסונליזציה מטרידות למדי במהלך השנה.

  19. מחקר מתחרים בארץ - אופיר פטרושקה   27 בדצמבר 2011 בשעה 1:33
    • המיליונר בפיג'מה   27 בדצמבר 2011 בשעה 8:20
      (#)

      התמיכה של גוגל בעסקים הקטנים היא:
      1. שיווקית
      2. מודל מזעור נזקים

      שים לב שרוב השדרוגים שגוגל הכניסו בשנה-שנתיים האחרונות מונחי בידינג עבור דמוגרפיה ולא עבור נושאים. הם מנסים לעבור למודל של מדיה-באיינג ולצאת מהמודל של פרפורמנס מרקטינג.

      ברגע שלא יהיה להם צורך בעסקים הקטנים, הם יסגרו את המחלקות. זה לא משנה מה קורה עכשיו, משנה מה יקרה מחר.

  20. anonim   27 בדצמבר 2011 בשעה 10:10
    (#)

    רגע אז מה דעתך על מילות מפתח שהדברים האלה מופיעים בהם? שיש בדף הראשון (בחמישייה הראשונה בדרך כלל) " Shopping results for"XYZ עם תמונות? שווה לנסות להתברג בהן בשלישיה הראשונה?

  21. כפיר לב סיני   28 בדצמבר 2011 בשעה 16:09
    (#)

    יגאל, קודם כל פוסט תותחי!

    שנית אני רוצה להראות לך פוסט שכתבתי על מנועי חיפוש שונים כשמה שמעניין כרגע זה המנוע החיפוש האחרון ברשימה שם שהוא Naver מנוע החיפוש המוביל בקוריאה (97% מהגולשים שם משתמשים בו).
    שים לב למה שקורה לא רק above the fold אלא אפילו אם תגלול חצי מטר למטה.
    הנה הכתבה קידום אתרים במנועי חיפוש

    והנה פוסט שכתב ברנקו בבלוג המצויין שלו (רק שהוא כותב כל איזה חצי שנה) והוא מראה שם איך להיות מקום ראשון בגוגל באמת לא אומר שום דבר בדיוק כמו שאתה אמרת, והוא מוכיח את זה עם הרבה תמונות. Why Google SERP CTR studies are a waste of time

    לגבי מחשבות מה יקרה הלאה, אם כל העסקים הקטנים יראו שאין להם מה לעשות בגוגל, הם יצטרכו למצוא אלטרנטיבה שתעשה להם טוב. גם הגולשים שמחפשים אותם יצטרכו למצוא אותם איפושהו. ונעבור למדע בדיוני: אולי בינג יספק אלטרנטיבה כזו כך שאת המותגים תחפש בגוגל, אבל דברים אחרים תמצא שם.

  22. א.א   6 בינואר 2012 בשעה 14:18
  23. גל   6 בינואר 2012 בשעה 21:15
    (#)

    אמנם קטונתי בנסיוני מהמומחים בפורום אבל לדעתי אתם לא קוראים את גוגל נכון, ואני אסביר מה הכוונה : כשאתם מחפשים מסעדה איטלקית בתל אביב מה אתם מוצאים? אתם תמצאו את הפורטלים הגדולים rest, 2eat וכו'. כשאתם מחפשים צימר באמירים מה אתם מוצאים? את הפורטלים הגדולים צימר וכו'. מי מרוויח את הכסף הגדול – הפורטלים הגדולים. אני משער שאתם מודעים שפרסום בפורטלים עולה המון כסף, התוצאות שמתקבלות הן לפי מי שמשלם יותר לפורטלים לא לפי רלוונטיות וכו'. גוגל אומרת הלו כשמישהו מחפש מסעדה איטלקית בתל אביב אני (גוגל) יציג לו את התוצאה הרלוונטית ולכן גוגל פליסס הוקם, נכון יש אפשות לסמן את עצמך בתוספת תשלום אבל המנוע של גוגל פליסס לוקח בחשבון התאמה, המלצות ועוד כמה גורמים. ואז התוצאות הכאילו אורגניות (אבל בפועל של השחקנים עם הכסף הגדול של קידום) מופיעות אחרי תוצאות של עסקים קטנים. כנ"ל הדוגמא של הנעלים מחפש נעלים מסוימות למה שתיכנס לאתרי מכירות גדולים? גוגל תפנה אותך ישירות לדף המכירה של הדגם ולא לחנות נייק הגדולה או לחנויות אחרות. בכל מקרה לדעתי זה יותר משפיע על הפורטלים הגדולים ופחות על משווקי אינטרנט.

  24. אורי זילברשטיין   16 במרץ 2012 בשעה 14:16
    (#)

    פוסט מעניין ומעורר מחשבה… הצגת כאן את התמונה המלאה והאסטרטגית לכיוון שאליו גוגל הולכים. אם אתה זוכר את הפוסט הזה – http://www.seobook.com/brands לאחר חיזוק "אהבת" מנוע החיפוש לכיוון של מותגים, כל המדדים והפרמטרים בקידום אורגני החלו להתפתח ולקבל דגש לכיוון חיזוק ה-BRAND NAMES ויצירת מדדים חזקים יותר מול גוגל.

    אין ספק שמה שאתה מציג בפוסט הזה מעט מקומם אך זו המציאות, לגוגל איכפת ממודל הרווח שלהם המשולב בחזון שלהם להביא תוצאות איכותיות.. יותר נכון יהיה לומר "לא להביא תוצאות יותר מידיי גרועות" . מה שנחמד בלראות מה מתרחש בארה"ב שאפשר להשליך זאת על ישראל קדימה ולהסתכל לאן גוגל מתכוונים לקחת את מנוע החיפוש שלהם, מה שקורה שם עכשיו יהיה עוד 5 שנים גם פה. אולי אני מגזים וזה יהיה אפילו בפחות.

    חלק מהפיצ'רים שהצגת פה שגוגל חלו להטמיע במנוע החיפוש בארה"ב כבר מופיעים גם בישראל.. מטריד ביותר.

    לגבי הלונגטיילים – בארה"ב ובחו"ל גוגל מנסים בצורה אינטנסיבית להשמיד את היעילות של לונגטייל, כמו שציינת אני בספק שילך להם, אולי יצמצמו את היעילות אבל לעולם לא יוכלו לחסל אותה, כי הוא טמונה באופן השימוש של הגולש במנוע החיפוש.

    אהבתי מאוד את האנלוגיה של הזהב והכסף – כי נראה שזו אנלוגיה מדויקת מאוד ביחס למה שקורה עם גוגל.. זו דוגמא נהדרת לחברה שהתחילה עם חזון אחד ולאט לאט גם היא התחילה להאמין לכסף :)

    תודה חבוביק..

  25. נועם ברוקר   8 ביולי 2012 בשעה 16:51
    (#)

    שמע לדעתי אף אחד לא יכול לשים אצבע על השינויים של גוגל . לפי מאמר שקראתי ליפני כמה זמן רוב עובדי גוגל גם אין להם מושג.
    וזה שאתה אומר שאין מקום לתוצאות אורגניות – לדעתי אתה טועה ובגדול.
    אתה רק צריך לדעת איך לגרום לגוגל להרוויח מזה שהאתר שלך יהיה למעלה (אדסנס? )

  26. זיק לבנסטיין   24 ביולי 2012 בשעה 10:35
  27. מני   12 באוקטובר 2012 בשעה 21:00
    (#)

    גוגל לא יכולים לחסל לגמרי את התוצאות האורגניות. הרבה משתמשים יעזבו אותם אם הם יסחפו יותר מדי עם הכיוון הזה.

  28. קידום בגוגל   16 במאי 2013 בשעה 19:42
    (#)

    חיסול כללי של התוצאות האורגניות לא אפשרי לדעתי לעולם, גולשים כבר היום יודעים 'להיזהר' מפרסומות ולהתעלם מהמודעות, התוצאות האורגניות הן מה שחשוב לגולש – אין תוצאות אורגניות, אין גולשים.

  29. Tattoos   17 במאי 2013 בשעה 13:13
    (#)

    אי אפשר להעלים תוצאות אורגניות חלוטין, אבל לא על זה יגאל מדבר בכתבה, אלא על "הקטנת" כמות התוצאות האורגניות המוצגות לגולש.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!