הופכים תקליט בדרך לאי המטמון

treasure הופכים תקליט בדרך לאי המטמון
יומני היקר,

לפני 182 ימים, 22 שעות, 20 דקות ו-40 שניות בדיוק, יצאתי במסע שלי לעבר אי המטמון. כבר חצי שנה שאני שט במרחבי העולם הדיגיטאלי, בעקבות המפה אשר מצאתי לפני 3 שנים בפונדק של פליקס לשנו. כל התקופה בין גילוי המפה לבין היציאה למסע בעקבותיה, היא הייתה זרוקה עמוק-עמוק בתיבת החלומות שלי, אבל אני ידעתי – אני ידעתי שיום יבוא, ואני אצא למסע בעקבות האוצר האבוד. ההחלטה לצאת בעקבות מפת המטמון הייתה רגעית וספונטנית, והייתה מלווית בהמון חרטות, תירוצים עצמיים עלובים, וחוסר הערכה עצמית כמו של דמות שאדם סנדלר יכול לגלם.

ההתחלה לא הייתה קלה

אני זוכר את היום הראשון לתחילת המסע כאילו זה היה אתמול, אני יודע שזה נשמע מאוד נדוש, אבל זה אחד מהרגעים הללו שאי אפשר לשכוח. אני זוכר את התהיות, את החרטות, את שאלות ה-"מה אם?", אני זוכר הכל. אבל יחד עם זאת, אני זוכר ששידלתי את עצמי לצחוק על כל העניין, לדמיין את אי המטמון, ולדמיין את ספינתי מתקרבת אליו במהירות. בסופו של דבר זה עבר לי, והתחלתי בצעד הראשון. אנשים חכמים אומרים, ש-"הצעד הראשון מהווה 90% מההצלחה", העובדה הזו מאוד ניחמה אותי. סוף-סוף לאחר 3 שנים של פנטזיות, יצאתי לדרך.

המטרות הראשונות במסע הארוך אותו התחלתי, היו נמוכות, אפילו מגוחכות אם ניתן לומר. בסופו של דבר, אפילו את הקילומטרז' אשר רציתי לעשות, לא עשיתי. אבל לא נבהלתי, כי אני ראיתי את התמונה הגדולה. אני הייתי אופטימי, כי מפת העולם שלי, לא הרשתה לי לחשוב אחרת, הייתי חייב להמשיך. וכך, למרות החוסר הצלחה בחודש המסע הראשון, אני עדיין הסתכלתי על חצי הכוס המלאה, והמשכתי. למרות הכשלון הקודם, המטרה הפעם הייתה הרבה יותר גבוהה, אך גם מעוררת מעט גיחוך. במטרה הזו, כבר הצלחתי לעמוד, ואף מעבר לה. הצלחתי להפתיע את עצמי, ואף להזכר בעבר הרחוק מאוד.

את החודש אשר סוגר את הרבעון הראשון שלי בעולם הגדול, רציתי לסיים ביג-טיים, והצבתי לעצמי מטרות גבוהות. על מנת להשיג אותם, הייתי צריך ללמוד הרבה, אפילו הרבה מאוד, אבל לא לשכוח את העבר. להשקיע המון זמן, ולהמעיט בשינה. ברגעים הפחות טובים, נאלצתי לחפש מוטיבציה מידי פעם. כן, זה קורה לכולם. במיוחד כשהכל הולך, קשה למצוא מוטיבציה. הרבה יותר קל לנו כבני אדם, לנוח על זרי הדפנה. כשראיתי את ההצלחה, ידעתי שלא כולם יפרגנו. אפילו יגידו שאני שקרן, אבל אני נשארתי עם מצפון נקי. כי בסוף הרבעון הראשון של 2008, ממש הפתעתי את עצמי!

חטא ההיבריס

את הרבעון השני שלי במסע אל עבר אי המטמון, פתחתי עם רוח גבית אדירה אשר נבעה מההצלחה אותה נחלתי ברבעון הקודם. אולי בגלל זה, קצת חטאתי. התחלתי להרגיש שאני כל יכול, וממש נכנסתי לאגו-טריפים עמוקים. הייתי בטוח, שאני אצליח לסיים את המסע הרבה לפני מה שתכננתי. אפילו הרשיתי לעצמי לנוח על זרי הדפנה מידי פעם. אבל יחד עם זאת, זו הייתה הפעם הראשונה בחיי, בה הרגשתי מה זה להיות חופשי. זו הפעם הראשונה בחיי שנשמתי את אוויר הים לרווחה, מבלי להעמיס עליי מחשבות יתרות. אפילו הצלחתי להזכר, מה הייתי צריך לעבור בשביל להרגיש את החופש, וגם… נזכרתי בצעדיי הראשונים במסע הזה.

בסופו של דבר, את החודש הפותח את הרבעון השני במסע שלי, הצלחתי לסיים כאשר הרווחים שלי עדיין בעלייה, אך מזה תקופה לא קצרה, לא עמדתי במטרה אשר הצבתי לעצמי. המטרה בחודש החמישי למסע הייתה זהה למה שהייתה חודש לפני כן. אבל מטרות לכוד ומציאות לכוד. החודש החמישי ירשם לעד, כחודש אשר בו עליתי פעם ראשונה על סרתון,אשר לווה בעוד כמה אשר באו לאחריו. בסופו של דבר הצלחתי להתקרב עוד קצת, למטרה אשר הצבתי, אבל עדיין לא הצלחתי לעמוד בה, זה החודש השני ברציפות.

כמובן, לאחר חוסר ההצלחה בחודש הקודם, המטרה שלי נשארה בהינה. אבל להגיד לכם את האמת? זהו חודש שדיי התעייפתי בו, ודיי רציתי לנוח. לאחר שכבר נחתי, וחזרתי לעבוד. נחתה עליי עוד מכה. חשבתי איך להתמודד איתה, ובסופו של דבר, החלטתי לנסות ולהפוך את המכה הזו לרוח גבית. הרוח הגבית לא הייתה חזקה במיוחד, אבל עדיין משביעה רצון. בנוסף לכל, הבנתי שלא כל הנוצץ הוא זהב. אולי אני פשוט לא בא מהמקום הזה, ולכן אני לא מבין, אולי ייקח לי עוד קצת זמן להבין. בין כל החופשים שלי, וכשבאמת עבדתי, היו לפעמים רגעים קשים, ולפעמים היו גם תהיות לגבי יעילות הדרך. כשהייתי מגלה שאני לא שט בעקבות כוכב הצפון, לא הייתי נלחץ, הייתי עושה סיבוב פרסה ובסופו של דבר עולה על הזרם הנכון. כן, זה היה חודש לא פשוט, ובסופו של דבר גם התוצאות בהתאם.

"ועכשיו הופכים תקליט…"

עכשיו יומני היקר, עכשיו זה הזמן לשכוח את העבר ולהסתכל קדימה. יש עוד הרבה פסגות לכבוש, ודרך ארוכה לעבור. למרות שבחצי השנה האחרונה, עברתי רק חצי דרך, אני די בטוח שאני אצליח לעבור בחצי השנה אשר נותרה את 3/4 הדרך אשר נותרה. אני דיי בטוח בעצמי שאני אעמוד בה.

כן, אני יודע. יש לי עוד הרבה מה ללמוד, אפילו המון. אבל את מה שאני צריך לדעת כבר למדתי, כל מה שנותר לי זה לעשות, לעשות, לעשות. ואפילו עוד פעם לעשות. זה לא יהיה פשוט, וזו משימה קשה – קשה, אך אפשרית יש לומר. אני מאמין בעצמי, ובטוח ב-100% שאני אצליח. אני יודע בדיוק מה לעשות בשביל להצליח. אמנם אומרים שהעתיד לא ידוע, אבל אני רואה אותו בכל יום ויום. ה-31 לדדצמבר, 2008 נראה עוד רחוק מאוד, אך הוא יגיע באותה המהירות שהתרחקנו מבסיס האם.

אני רוצה להודות, לכל המלחים שלי. תודה שהייתם לצידי בחצי השנה האחרונה, תודה שתמכתם, תודה שלא תמכתם, תודה שהגבתם, תודה שקראתם, תודה שהאלתם רעינות. למדתי המון מכולכם, מכל תגובה ותגובה, ואני אמשיך ללמוד. יש לי עוד חצי שנה לעבור אתכם ביחד, ואני מקווה שתמשיכו לתמוך ולהשתתף, להציע ולהשפיע. בלעדיכם לא הייתי מגיע עד כאן. (ואני עדיין בלב ים, אבל יש יבשה אי שם…)

אני מתחייב להמשיך ולתעד את המסע, אני אנסה לכתוב כל פרט ופרט אשר אני חווה בין גלי האינטרנט. אני אנסה לעזור לכל מי שאני רק יכול בשייט אל עבר הלא נודע (כי רק אתם יכולים לדעת, לא אני). אני מבקש מכם, שאמנם מפת המטמון עדיין לא מושלמת, אבל אתם יכולים לצאת למסע שלכם. המטמון מחכה לכם. כשפליקס לשנו, הגיש לי לפני 3 שנים את מפת המטמון, היא שכבה במגירת החלומות. זאת הייתה טפשות, ולמרות שאני לא נוטה להסתכל אחורה, כולנו בני אדם וזה קורה, וזה מתסכל. אני לא ממליץ לכם להגיע לשלב שבו אתם מסתכלים אחורה, ואוכלים את הלב. תצאו למסע שלכם כבר עכשיו… לא היום, לא מחר, לא השבוע, עכשיו!

אני אודה לכם מאוד אם תרשמו לעדכוני ה-RSS או עדכוני ה-Mail כי כמו שכבר כתבתי, בלי הקוראים והמטקבקים המסע לא יהיה אותו הדבר. קשה לגייס את הכוחות המנטאליים לבד, אבל ביחד אנחנו נצליח.

בדרכו של הגיבור הצעיר ג'ים הוקינס בספר "אי המטמון" עמדו לא מעט קשיים
ומכשולים, מרידות ומזימות, אבל הוא הצליח. הוא מצא את המטמון! הוא האמין
בדרך שלו! ג'ים הוקינס מהווה השראה לי, והיווה השראה לרבים מאיתנו, וכך גם
אני אהיה!
אני ההשראה שלכם במסע הנפלא לעבר החופש הפיננסי.

שלכם,
ג'ים הוקינס הישראלי,
המיליונר בפיג'מה.

42 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. אנונימי   1 ביולי 2008 בשעה 23:18
    (#)

    תותח, פשוט תותח!!!!!

  2. sagistous   2 ביולי 2008 בשעה 1:28
    (#)

    שיהיה בהצלחה !

    איתך לכל אורך הדרך (או ההפלגה :-)

     

    מאמין בלב שלם שתמצא את המטמון , אתה נותן לי הרבה השראה אז שוב תודה לך! 

  3. קישקשתא   2 ביולי 2008 בשעה 5:04
    (#)

    קישקשתא מחזק ותומך

     

    לא לישכוח בשלב זה לשכפל את ההצלחה , תיפתח חשבונות חדשים בקליקבנק וגוגל עם כרטיס אשראי חדש , כמובן ממחשב אחר (שגם תעבוד דרכו) , עם ip חדש (לא יודע במה תלוי ה-IP אם צריך תעשה עוד חשבון אינטרנט)

     

    כמובן שתעשה שינויים קלים בדפי נחיתה,אומנם ככה אתה מתחרה בעצמך אבל הסיכוי שתרוויח הוא יותר גדול.

     

    סתאם עצה מקישקשתא. (תישקול את זה, יכול להיות שהספינה שלך תהפוך לספינת מרוץ) 

     

     

    ניראה לי שאני היחיד שקורא את הבלוג ב-6 בבוקר , טוב קישקשתא ישן כל יומיים מאז המכות שהוא קיבל מקינג קונג (יאהו)  לפני מספר חודשים, קשה לו להתאושש עד היום.בוכה

     

     

  4. תומר   2 ביולי 2008 בשעה 12:16
    (#)

    שלום לך פיגמיסט מליון(או בדרך להיות..)

    אני קורא את הבלוג שלך כבר חודשיים כל יום והוא פשוט מרתק!

    אני רוצה גם להתחיל את המסע שלי אבל הבעיה שאני עדיין קטן ואין לי עוד כסף להשקיע..

    כמה אתה מציע לי לחסוך בשביל להתחיל טוב?

     

    (נ.ב-יש לי גם עירעורים אולי לחכות שתסיים את השנה שלך ואז לסכם את כל החומר שהעברת ואז אני ידע יותר טוב איך להתחיל וכ'ו..)

    נ.ב2-אולי תכתוב פוסט אחד ארוך על ההמלצה שלך להתחיל אחרי כל הנסיונות שלך בתחום..

    • המיליונר בפיגמה   2 ביולי 2008 בשעה 16:48
      (#)

      אהלן תומר,

      אין צורך לחסוך כסף, כתבתי פוסט על איך להתחיל מבלי להשקיע כסף, אבל זה ידרוש להשקיע זמן. מה גם שאני מתכנן לכתוב עוד סדרה של פוסטים בנושא.

      בהצלחה, ותודה על המחמאות :)

  5. אנונימי לבנתיים   2 ביולי 2008 בשעה 13:13
    (#)

    היי

    אתה בהחלט נתת(ונותן) לי המון השראה
    לפני חודשיים לאחר קריאה מרובה אצלך בבלוג, פליקס, מאמרים בK
    ועוד..החלטתי שבאמת צריכים להתחיל וכמו שכתבת בעבר לא לחכות למוצר  המושלם, לא לחכות למחקר המילים המושלם. פשוט להתחיל! רק ע"י נסיון מתחילים להבין באמת על מה מדובר ובאמת שאין דבר כזה כסף קל!
    היום אני פחות או יותר מצליח להגיע לROI של BREAK EVEN
    אחח לראות את הגרפים של קליקבנק קמים לתחיה, אין תענוג גדול מזהפה של כסף

     

    כתבתי שלא תאבד את הקסם של הבלוג? אז כתבתי..(:

     

    בהצלחה ואני בטוח שהמטמון שלך תיכף קורא לך מהחלון.

    • המיליונר בפיגמה   2 ביולי 2008 בשעה 16:49
      (#)

      תודה על המחמאות ובהצלחה,

      עכשיו שאתה עומד על EVEN, תנסה למצוא מילים חדשות, לעשות ספליט טסט לעמוד נחיתה, וכו…

      אני בטוח שבמהרה תוכל להגיע לרווח.

      בהצלחה.

  6. מוטי   2 ביולי 2008 בשעה 13:36
    (#)

    אני קורא את הבלוג שלך כבר המון זמן (מההתחלה שלך)

     

    ואתה ההשראה פה לכל האנשים להתחיל לעשות משהו!

     

    תמשיך ככה :)

  7. אמיל   2 ביולי 2008 בשעה 13:47
    (#)

    כל הכבוד!

     

    ממש התחלת לשורר לנו כאן…סחתיין.

    אני חושב שאתה מלך!

     

    בהצלחה!

    אמיל.

     

    נב – בא לך להרים פרויקט לעולים חדשים? יש לי רעיון פצצה (לעוד חצי שנה)!

     

    • המיליונר בפיגמה   2 ביולי 2008 בשעה 16:52
      (#)

      אהלן אמיל,

      פעם לא רק הייתי כותב שירים, אלא גם הייתי שר אותם :) אחחחח…. היו ימים….

      לגבי הפרוייקט עולים חדשים, נשמע מגניב, אני מקווה שאני אוכל לפנות זמן אליו ברגע שאני אסיים את השנה.

      נכון לעכשיו, אני פעיל ביותר מידי גופים חברתיים בעיר שלי, אני פשוט חייב להפסיק עם האיכפתיות הזו, אבל אני לא מצליח. פשוט איכפת לי מכל מיני נושאים, וזה מציק לי. מבזבז המון זמן…

      תודה שוב :)

  8. נרי   2 ביולי 2008 בשעה 13:49
    (#)

    מיליונר יקר – חזק ואמץ!

     

    נכון שחצי השנה הראשונה לא היתה קלה: הרבה לימוד, נסיונות, תהיות וטעיות…

    אבל תמיד תזכור: הישגת את כל מה שהישגת רק בזכות עצמך, אף אחד לא יכול לקחת את כל זה ממך…

     

    אין עליך!

     

     

    נרי

  9. קישקשתא   2 ביולי 2008 בשעה 19:20
    (#)

    מה זה ניקיקייקס?

    לא מופיע בגוגל 

  10. שי צביה   2 ביולי 2008 בשעה 20:08
    (#)

    תודה רבה -אני לא אחד שמפרגן ……..

     

    תענוג לקרא את הבלוג שלך ………..

     

    אני מודה לך באופן פרטי על השיתוף ועל היכולת שהי יוצאת מגדר הרגיל .

    במושגים "דתיים" אתה פשוט עילוי ביכולת להתבטה בכתב.

     

    ואני פשוט נהנה מהבלוג .

     

    ושוב תודה שבחרתה לשטף

     

     מ- שי צביה

  11. עומר רוזן (אחד שיודע)   2 ביולי 2008 בשעה 20:15
    (#)

    מיליונר, שיהיה בהצלחה. 

    אני בימים האחרונים קורא אותך באדיקות אחרי שרפרפתי על הבלוג שלך בין הריסוס מאתר בלוגרים.

    אתה באמת נותן הרבה השראה.

     

    KEEP UP THE GOOD WORK

  12. פופה   2 ביולי 2008 בשעה 22:36
    (#)

    זהו. סיימתי לקרוא את הבלוג שלך, ב-2 קריאות רציפות. איך זה בתור מחמאה?

    השארתי פה ושם תגובות, לא בטוח אם אתה בודק/עונה לתגובות בפוסטים ישנים…

    זו היתה זריקת מוטיבציה מטורפת. אני רק מקווה שזה לא יעלה לי הרבה כסף בסוף :) אבל אם לא מנסים, לא מצליחים. אני אעקוב אחרי המסע שלך עד סוף השנה. ותודה. 

     

    • המיליונר בפיגמה   2 ביולי 2008 בשעה 22:41
      (#)

      אהלן פופה,

      תודה על המחמאה…
      אני קורא ומגיב על כל התגובות, כך שאין לך מה לדאוג, היום-מחר אני אגיב על התגובות שלך.

      אם אין לך כסף להשקיע, אל תשקיע, יש עוד הרבה דרכים לעשות את זה בלי השקעה, ובקרוב אני אכתוב על זה…

      בהצלחה.

  13. אייל   4 ביולי 2008 בשעה 12:31
    (#)

    פיג'מיסט,

     

    תרשה לי לטפוח לך על השכם (וירטואלית) אתה מקור השראה באמת גדול עבור הרבה מהאנשים שעוסקים בנושא, אני די בטוח שבסיום המסע אתה תוכרז ברוב קולות כגורו החדש של שיווק השותפים באינטרנט.

    גם אני החטלתי לקום ולעשות צעד בעקבות הבלוג שלך לעבר ה"חופש הכלכלי", אבל הרבה יותר באיזי ממך. אני עדיין לומד את הנושא.

     

    תמשיך לצעוד לעבר המליון! 

    • המיליונר בפיגמה   5 ביולי 2008 בשעה 13:34
      (#)

      שיהיה בהצלחה,

      הכי חשוב זה לעשות ולא חשוב מה הקצב. גם אם יקח לך 3 שנים, זה עדיין בסדר כל עוד לפני שאתה הולך לישון אתה מבסוט… מה שמביא את הסיפוק בעבודה הזו זו עצם העשייה ולא הכסף, הכסף זה רק הערך המ וסף של העשייה…

      בהצלחה, ואני מקווה לעידכונים :)

      • מנימנאני   10 בפברואר 2009 בשעה 17:51
        (#)

        קוד המטמון

         

         

         

        הגדול שלי 555555555533333333340

        להתראות באהבה מאת: מנימנאני !@@קריצה!!!!!

         

        אי המטמון שלך בהצלחה במשימה הקשה שלך

    • אנונימי   10 בפברואר 2009 בשעה 17:42
      (#)

      שלום

      מה זה בוכה הבלגן הזה

      שאתה עושה לי פה 

       

       

       

       

       

      סתם 

       

      רגשות טובות לך להתראות !!!!!!!!אטום

  14. אנונימי   10 בפברואר 2009 בשעה 17:34
    (#)

    שלום  רוצים להיות על אוצר אמיתי כן כן באחלט אמיתי

    • חיוך
  15. מליון אוצרות שלי   10 בפברואר 2009 בשעה 17:37
    (#)

    אופן חד פעמי שלכם מת עליך אח שלי תענה לי

    לשון בחוץ

  16. מיליון אוצרות שלי   10 בפברואר 2009 בשעה 17:38
    (#)

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  17. אנונימי   10 בפברואר 2009 בשעה 17:39
    (#)

    שלום אחים שליצוחק

  18. אנונימי   10 בפברואר 2009 בשעה 17:43
    (#)

    למה אתם לא עונים לי אאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאה

    למה מה עשיתי תענו לימופתע

    • בן השודד   10 בפברואר 2009 בשעה 17:46
      (#)

      איזו סתום אתה אתה לא עשיתה כלום פשוט כעמט עסוקים ולא נמצאים פהבלתי החלטי

  19. אנונימי   10 בפברואר 2009 בשעה 17:46
    (#)

    חחחח מצחיק מאוד

  20. המיליונר בפיגמה   14 בפברואר 2009 בשעה 12:30
    (#)

    תענוג…

    גוגל אוהבים את זה :)

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!