סיכום אפיליאייט סאמיט ניו יורק 2010 – איך התרסקה לה תעשייה?

אפיליאייט סאמיט 2010 ניו יורק

אפיליאייט סאמיט 2010 ניו יורק

השבוע נערך לו כנס האפיליאייטס הגדול בעולם. זו הפעם ה-5 ברציפות אשר נכחתי בכנס ה-Affiliate Summit, ולהגיד לך את האמת? מצד אחד אין בכלל מה לספר על הכנס ומצד שני יש הרבה מה להגיד! אפילו הרבה מאוד. הדבר הבולט ביותר שיש לי להגיד הוא שהתעשייה שלנו נמצאת בשפל חסר תקדים (לפחות בכמעט 3 שנים בהם אני חלק מהתעשייה). האם זה טוב לעם היהודי? כנראה שכן… תיכף תבין גם למה

מה לא השתנה הלילה הזה באפיליאייט סאמיט?

האפיליאייט סאמיט הראשון אשר נכחתי בו התקיים בבוסטון, בדיוק לפני שנתיים. האפיליאייט סאמיט ההוא למי שלא זוכר, היה קטן, מגניב ואיכותי. כמו שאומרים, זה האיכות זה לא הכמות. ככל שהתקדמתי באפיליאייט סאמיטים, תחילה ב-2009 בלאס וגאס ולאחר מכן, לפני שנה באפיליאייט סאמיט של החוף המזרחי ב-2009, אפיליאייט סאמיט ניו יורק שנה שעברה, ואפיליאייט סאמיט וגאס האחרון… שמתי לב לתופעה מעניינת מאוד… אך טבעית…

מה שבעצם קרה זה שכמות האנשים גדלה באופן מטורף. ככל שכמות האנשים גדלה, כך הערך של האפיליאייט סאמיט ירד.  זה לא שאני מתלונן על איכות ההרצאות הירודה. אפילו באוניברסיטה הייתי שם רמה יותר גבוהה. זה פשוט שיש יותר מידי ניוביז במקומות האלה. וזה לא שחלילה יש לי בעיה עם ניוביז כולנו היינו שם… הבעיה היא שיש יותר מידי ניוביז שזה ברור מראש שאין להם סיכוי, ניוביז שבאים לסאמיט כתרופת קסם.

כמו שכבר סיפרתי בעבר, אני מגיע לכנסים האלה בעיקר בשביל הנטוורקינג, וכשהאנשים ששווה לדבר איתם מהווים 1% מהכנס, זה נהיה בעייתי.

מה שכן, לפחות הכרתי מלא ישראלים תותחים חדשים. אומנם, כמות הישראלים לא גדלה מהכנס הקודם, עם זאת הייתה תחלופה מעניינת. ושמחתי להכיר את כל החבר'ה החדשים.

בהקשר הזה, אנחנו עדיין אימפריה בכל מה שקשור לשיווק באינטרנט.

לפחות קליקבנק כרגיל פירגנו באירוע מספר אחת בסאמיט. 20-30 האפיליאייטס המובילים שלהם בחדר אחד. היה פשוט מעולה. יצא לי משם כמה קשרים טובים.

לפחות הצטלמתי על רקע חומת ברלין! - זה באמת מקטע מחומת ברלין...

לפחות הצטלמתי על רקע חומת ברלין! - זה באמת מקטע מחומת ברלין...

התעשייה בהתרסקות

כשהיה המשבר הכלכלי הגדול, כולם אמרו ששיווק שותפים זה העתיד של השיווק של החברות הגדולות. מאחר ומשלמים רק על תוצאות, זה מאוד משתלם לכל הצדדים. אז בניגוד גמור לכל שיטות השיווק, תעשיית שיווק השותפים הייתה דווקא בנסיקה. כמות רשתות השותפים פשוט התרבו באופן אקספוננציאלי. מסיבות האפיליאייטס באפיליאייט סאמיט, היו נוצצות עם הפקות יקרות.

והאפיליאייטס? היו פשוט המון אפיליאייטס בלי ידע בשיווק, ובלי יכולת אשר בפוקס עלו על הגל של התרמיות הגדולות באינטרנט והצליחו לייצר המון כסף בלי בעיה…

ועכשיו?

עכשיו, דווקא כשהכלכלה העולמית במגמת עלייה מתמדת, תעשיית האפיליאייט בירידה. למרות שהרשתות שותפים משחקות אותה "כאילו" עסקים כרגיל, המצב קטסטרופה. המון רשתות שקר כלשהן נסגרו. הרשתות אשר שרדו, פיטרו הרבה עובדים. אפילו רשתות חזקות עם גב כלכלי חזק היו צריכות להתייעל. MediaTrust לדוגמא סגרה את הסניף שלה בטורונטו.

המסיבות אפיליאייטס נהיו עקרות. וכך, המסיבה היחידה של רשת CPA שהייתה בניו יורק, של רשת נברבלו הייתה פשוט על הפנים. זה יותר הזכיר לי את המסיבות מקלט של גיל 12 בכתה ו'.

האפיליאייטס שעשו המון כסף בתקופת התרמיות פתאום נעלמו. וכך מהמחזור אפיליאייטס שלי, שהגיעו לאפיליאייט סאמיט בפעם הראשונה בבוסטון נעלמו. רק תחשבו על זה, הם גרים בארהב במרחק $50 מניו יורק, והם עדיין החליטו לוותר. זה רק מראה כמה התעשייה הזו בצב מצוקה!

מה הנפילה הזו אומרת לגביך?

רגולציות ה-FTC וההתקשחות של גוגל מול אפיליאייטס בהחלט פגעה בתעשייה. עם זאת זו פגיעה זמנית, זו פגיעה של הסתגלות. ברגע שהאפיליאייטס יתרגלו לרגולציות התעשייה תחזור לעצמה. ובגדול.

לכן, מה שזה צריך להגיד לגביך זה שזו ההזדמנות שלך לעשות את הצעד הזה קדימה. עכשיו, כש-90% מהאפיליאייטס כבר אינם, זה הזמן לתת מאמץ רציני ולהתברג בטופ. גם כך עם הימים אשר עוברים כמות הישראלים אשר מובילים את התעשייה מתרבים. הרי בכל תעשייה יש עליות וירידות, זה טבעי. גם בהייטק זה מתחלף משוק עובדים (עבדים?) לשוק מעסיקים ולהפך.

לסיכום, האפיליאייטס סאמיט היה סביר, הרמה יורדת בגלל ההמוניות, הישראלים מתרבים, התעשייה בקריסה, וזה אומר שצריך להיכנס עכשיו לתחום כשהוא בתחתית.

נ.ב. למרות שאמרתי לכם שהאיכות של האפיליאייט סאמיט מיורדת משנה לשנה. כנראה שאני אהיה גם באפיליאייט סאמיט הבא בלאס וגאס. היום אני מגיע לסאמיטס רק בשביל פגישות וסגירת עסקאות. סגרתי באפיליאייט סאמיט הזה כמה עסקאות מעניינות מאוד…

נ.ב.2. ברגע שאני אחזור מהעיסוקים שלי בניו יורק (זה אמור לקחת עוד שבוע בערך), אני אפרסם את הסקר שאני עובד עליו המון זמן. הסקר הזה אמור לשנות את דרך יצירת וצריכת המידע בסוף. אני מקווה שאתה ממשיך להכין את עצמך נפשית להקדיש כמה דקות למען שיפור התוכן באתר ועל ידי כך לשפר את הידע שלך בנושא.

נ.ב.3. תודה לך על הלייק לפוסט הקודם שלי, עוד לא ראיתי בלוג שהגיע ל-80 לייקים :) באמת שהכתיבה שווה את הלייקים האלה, תודה שוב… זה לא מובן מאליו :)

30 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. drownedfrog   19 באוגוסט 2010 בשעה 21:32
    (#)

    אומנם לא הייתי באפילייט סאמיט ניו יורק או בכל מקום אחר אבל כן הייתי בכל מיני מפגשי שותפים למיניהם בארץ ואני מוכרח לציין שאני מרגיש אותו דבר כמוך – פשוט יש יותר מדי ניוביז.

    לא שיש לי בעיה עם ניוביז, אפילו הייתי מגדיר את עצמי בתור ניוב למרות שאני כמעט שלוש שנים בתחום. באותם כנסים בארץ, בכל פעם שהייתי יוצר קשר עם משהו מהנוכחים זה היה בזבוז זמן מבחינתי, כי תמיד נפלתי על משהו חדש בתחום שלא היה יכול לתרום לי ידע חדש.

    אולי כדאי לעשות כנסים נפרדים לוותיקים וחדשים. אולי כדאי לעשות סינון בין המוזמנים לכנסים האלה ולהזמין לכנסים המקצועיים רק כאלה עם יכולת שיווק מוכחת אשר הרוויחו כמה שקלים לטובת רשת השותפים שלהם.

    אשמח לתגובות.

  2. יוסי   20 באוגוסט 2010 בשעה 6:52
    (#)

    זה מעניין להתבונן (ואף מעורר הערכה) איך אתה בוחר להסתכל על הצעד החיובי של התופעה. הרי בוודאי שיהיו אנשים שיאמרו שחבל להשקיע בתחום הזה, ושהוא בקריסה, ואין לו עתיד. כאשר מדברים על ניוביז, אז ללא ספק אני משתייך לקטיגוריה הזאת, מכיוון שהתחלתי לעשות את צעדי הראשונים בכל התחום הזה של להרוויח כסף בינואר 2010 (תאריך שקל לזכור). לעניות דעתי ככל הנוגע לתחום בארץ, הרי שהוא רק בראשית דרכו. הרי ידוע שכל דבר שמצליח באמריקה, מגיע אלינו בדיליי כלשהו, כך שלפחות ככל הנוגע לישראל, אני חושב שאתה בהחלט צודק. ועוד דבר שלמדתי בחיים הוא לא להספיד, גם מניות שקרסו והספידו אותן, חזרו בגדול, ומי שהשכיל לרכוש אותן, עשה הרבה כסף.

    • וובה   24 באוגוסט 2010 בשעה 8:58
      (#)

      יש לי שיטה: כשאני רוצה להגיב בבלוג כלשהו, אני תמיד מחפש מישהו שהגיב את מה שאני רציתי לומר בדרך זאת או אחרת ואז אני כותב "תודה XXX! זה בדיוק מה שרציתי להגיב!"

      אז תודה רבה לך יוסי! זה בדיוק מה שרציתי להגיב! :P

  3. רוני   20 באוגוסט 2010 בשעה 7:33
    (#)

    אנשים אני שאלתי כבר בכתבה הקודמת ואף אחד לא עונה:

    אנשים זה מאוד מאוד דחוף!!!! אני עובד עם קליקבנק כבר שנתיים ותמיד אני מקבל מהם צ'ק – כל שבועיים אני עושה המרות למעלה מ500$ כל שבועיים. ובהגדרות של החשבון שלי כתוב שהמינימום צ'ק שהם שולחים לי זה 100$ כך שלא אמור להיות בעיה ולא הייתה בעיה עד אתמול. אתמול הוא היום שהם אמורים לשלוח את התשלומים,ובמקטע של Paychecks רואים את התשלום שהם שולחים אבל אתמול הוא לא התעדכן וגם עד עכשיו לא! כאילו זה תקוע לי! אז שאלתי היא מאוד פשוטה: האם למישהו שעובד עם קליקבנק היה אתמול תשלום מהם – עדכון במקטע של Paychecks שהם שולחים לו תשלום?אני רוצה לדעת עם זה לכולם או רק לי.
    אז תבדקו בבקשה ותגידו לי.

    זה מה ששאלתי ואני מבקש ממכם שתענו לי זה חשוב לי מאוד כמו שאתה הייתם במצב שלי והייתם רוצים שיעזרו לכם אז תענו לי בבקשה.

  4. אנונימי   20 באוגוסט 2010 בשעה 9:47
    (#)

    גם אצלי זה עוד לא התעדכן. אולי יש דילאיי קטן. בדרך כלל הם משלמים כמו שעון אז קשה לי להאמין שיהיו בעיות.

  5. ברק   20 באוגוסט 2010 בשעה 19:43
    (#)

    אני מקבל כל הזמן לינקים לכול ההשקות החדשות שקיימות ובצורה מאוד יפה הם מראים לך איך יש כסף על השולחן וכמה קל לקחת אותו. יודעים לדעת בכול הנקודות הרגשיות.

    אני יודע בגדול על ה FTC שאתה חייב לכתוב שאתה מקבל כסף על הביקורת, אתה יכול להרחיב אולי איך זה פגע בתחום?

  6. upliner   20 באוגוסט 2010 בשעה 20:15
    (#)

    אהלן יגאל,

    יש לי שאלה שמופנית לכולם ולא כל כך קשורה לנושא של הפוסט-מקווה שזה בסדר.
    ככל שהזמן עובר וכמות הקמפיינים ואתרי האינטרנט שלי גדלה, כך אני מתקשה במעקב אחר אותם קמפיינים.
    יש לך המלצה כיצד עושים סדר בבלאגן?
    לדוגמה, מערכת שתתזכר אותך להאריך דומיין או אחסון, שתרכז בתוכה קישורים לתוכניות השותפים שלך, שתבחן את ההכנסות מול ההוצאות, וכו'.
    כרגע אני מרכז הכל באקסל, אבל אני בטוח שישנו פיתרון מעשי יותר…

    תודה למשיבים

  7. שרון   23 באוגוסט 2010 בשעה 0:07
    (#)

    סליחה, אבל אם אפשר לקבל הבהרות קצת:
    1. מה זאת אומרת תקופה התרמיות, אילו תרמיות?
    2. אם 90% מהמשווקים נעלמו איך קשה כל כך למצוא מוצרים והצעות CPA לשווק?
    3. אילו מגבלות רגולציה נחתו על משווקים ע"י ה-FTC?

  8. דילן   23 באוגוסט 2010 בשעה 0:27
    (#)

    יגאל, הוצאת לי את המילים מהפה. השוק באמת מתרסק. פעם הייתי עושה בקלות שלוש ארבע אלף דולר בחודש עם קליקבנק, היום אם אני מגיע לארבע מאות דולר אני שמח. בכל כנס שאתה הולך יש ניוביז שלא מבינים דבר וחצי דבר באינטרנט ובשיווק אבל שמעו שיש אנשים שמתפרנסים מזה יפה. רשתות ה cpa שהיו פעם ישרות והוגנות הפכו לנוכלות לא קטנות שמשלמות סכומים מגוחכים על כל ליד ועוד בודקות אותו בזכוכית מגדלת. לצערי הדבר היחיד שעוד עובד זה blackhat וחברות פירמידה.

    • דילן   23 באוגוסט 2010 בשעה 0:29
      (#)

      וגם אתרי פורנו והימורים. כנראה שאלה אבני היסוד של האינטרנט…..

    • וובה   24 באוגוסט 2010 בשעה 8:53
      (#)

      דילן, פעם היית עושה שלוש ארבע אלף בקליק בנק ועכשיו, אתה עושה 400? מגניב! אני מאחל להרבה אנשים להגיע לזה ועם זאת, אני חשוב שזה מיותר להתבכיין על ניוביז או על קליקבנק. אתה לא אשם בזה ועם זאת, זאת עדיין האחריות שלך בין אם להחזיר את ההכנסה הנחמדה שהייתה לך מקליקבנק לבין אם (חס וחלילה) לפשוט את הרגל, נכון?

      ולא, הדבר היחיד שעובד זה ממש לא בלקהאט ולא פירמידה. בעצם זה עובד, נכון, אבל זה אף פעם לא לטווח הארוך וגם אף פעם לא רווחי יותר מוייטהאט.

      שורה תחתונה: כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים. יש פתגם יפה שאני אוהב שגם הולך: "מי שלא מסתגל, נכחד"

      שיהיה הכי טוב מההכי טוב,
      וובה

      • אורי מנור   25 באוגוסט 2010 בשעה 16:04
        (#)

        דילן – עצם העובדה שאתה מדבר במונחים של "לעשות כסף עם קליקבנק" ולא
        "לעשות כסף מהנישה שלי" כבר אומרת עליך הרבה.

        קליקבנק זה בסך הכל מתווך וסולק. אין פה משחק סכום אפס ולמעשה – אם אתה מקצוען, ניוביז לא צריכים להשפיע עלייך בכלל בשום צורה.

        ובלי קשר – קליקבנק היא אכן אחת הרשתות האמינות (אם לא האמינה ביותר). כל מה שכתבת שניכם למעלה נשמע לי קצת כמו תירוצים…

        אם הגעת ל4K בחודש – אתה בהחלט יכול לחזור לזה – ולהרבה יותר

        הכל בראש גבר

    • דניאל ליברטי   25 באוגוסט 2010 בשעה 19:21
      (#)

      אני חושב שפספסת פה את הנקודה של יגאל…

      מלבד זאת, אני לא יודע כמה עשית או כמה אתה עושה כעת, גם לאחר הפרסומים שלך ואין זה ענייני אבל שאלה לי אלייך ידידי היקר…

      האם בלאק-האט ופירמדידות וכן גם אתרי פורנו והימורים לא מציפים את השוק?, ובפרט את האינטרנט?

      אתה באמת מאמין שאין כמות מסיבית של משווקי זבל בפורנו ואתרי הימורים (שמשלמים סכומים עבים ביותר על כל הרשמה – 100$-300$) – עם הסכומים האלה… לא יהיו לך הרבה ניוביז גם בנישה זו?

      ועוד משהו… האם כולם מצליחים בפירמידה בלאק האט וכל המילים היפות שתיארת פה?
      מר דילן… תחרות יש בכל עניין ובכל דבר אפילו בפעוט ביותר, נשמע כאילו לא התאמצת להשגת הסכומים שהשגת.
      מלבד זאת. מה מפריע לך שניוביז מציפים את השוק? – זה מרמז שאתה לא מקצוען… הרי ניוביז בעצם הם outcomeoriented ובעברית פשוטה יותר: עושים ריפרש על הריפורטס שלהם כל דקה וחצי לראות אם עלה משהו בחכה. ובמידה ולא (וזה מה שקורה) מתייאשים ופורשים מעיסוקיהם האינרנטיים לצמיתות.

      סופשבוע נעים.

  9. דן   23 באוגוסט 2010 בשעה 6:43
    (#)

    דחוף מאוד מאוד מאוד! אני רוצה להרשם לאתר Aweber.com ואני מכניס את כרטיס האשראי שלי ואני מקבל הודעת שהעסקה נדחתה והתקשרתי לחברת האשראי שלי הם אמרו לי שהעסקה נדחתה מפני שהכרטיס אשראי שלי הוא כרטיס אשראי מקומי ואני צריך כרטיס אשראי בין לאומי. הסברתי להם שעם חברות אחרות בחו"ל אני מצליח לעשות עסקאות אז הם אמרו לי שזה בגלל שיש חברות שמשתמשות בספק חיצוני וAweber.com לא! אני רוצה לשאול את אלה שנרשמו לAweber.com אם הם נרשמו עם כרטיס אשראי בין לאומי?

    • וובה   24 באוגוסט 2010 בשעה 8:55
      (#)

      דן, לפי מה שאני זוכר בפעם הראשונה שנרשמתי לאוובר זה היה בכלל דרך כרטיס אשראי טעון חחח… אתה יכול לקנות אחד בדואר ;)

      בהצלחה!

      • המיליונר בפיג'מה   13 בספטמבר 2010 בשעה 16:24
        (#)

        אני הצלחתי,

        בכל מקרה, אני מעדיף את getresponse.com

        • זאב   1 בנובמבר 2010 בשעה 12:18
          (#)

          היי יגאל,
          מאיזו סיבה אתה מעדיף את getrespones ?
          בגלל שאין להם דאבל אופט אין? .. או שיש סיבות נוספות..
          תודה..
          זאב

  10. אודי   27 באוגוסט 2010 בשעה 9:04
    (#)

    היה טוב לפגוש אותך שוב יגאל! אתה צודק לגמרי. בדיוק אתמול היתה לי פגישת יעוץ עם מישהו שבונה על זה שתחום האפיליאטס יציל לו את החיים (במילים האלו!) – ופשוט.. אין לו סיכוי. אין לו תקציב. הוא לא יודע כמעט כלום, והוא אפילו לא יודע כמה הוא לא יודע. התחום רק נהיה יותר תחרותי..

    לדעתי חלק מהבעיה זה המיתון – אנשים פשוט בורחים לפתרונות שנראים קלים והם טרף קל למשווקים שמציגים את זה כאילו הכסף צומח על העצים. כשהמצב בכלכלה ישתפר הרבה אנשים יחזרו לשוק העבודה וישכחו מזה.

  11. מוריס   30 באוקטובר 2010 בשעה 19:30

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!