בא לי לבכות מאושר!!! הניצחון המתוק שלי על גוגל

הניצחון הגדול שלי על גוגל

הניצחון הגדול שלי על גוגל

חברים, זהו יום גדול בשבילי. אני אתחיל מהסוף, אני רוצה להודות לכם על המעקב אחר הבלוג בכמעט 3 השנים האחרונות. הרבה אנשים פרשו, הרבה אנשים חזרו לתעשיית השכירים, אך אני לא התייאשתי… אני המשכתי בכל  הכל הכח ובסוף ניצחתי במחלמה הפרטית שלי את הענק לו קוראים גוגל…

מיד אני אמשיך בסיפור "דוד נגד גוליית" שהולך להיות מאוד אמוציונאלי ואמיתי, רק קודם אני רוצה לציין שחג האפיליאייט הישראלי (אשר נחגג ביום שישי השחור) היה מעולה ואני רוצה להודות לכל מי שהגיע. היו 20-30 איש (לא ספרתי במדוייק), והיה מהנה מאוד. זה היה מיטאפ ברמה גבוהה מאוד. 95% מהאנשים אשר הגיעו היו אנשי אינטרנט במשרה מלאה, וזה היה מעולה!!! רמה מאוד גבוהה כבר אמרתי?

כמו לכל חג רציני, גם לחג שלנו – חג האפיליאייט יש חג א' וחג ב'. חג ב' של יום האפיליאייט נערך אתמול. האמריקאים קוראים ליום הזה Cyber Monday וזהו יום שני הראשון לאחר יום שישי השחור. זהו היום בו טירוף הקניות נותן עוד מכה 1 קטנה. מבזבזים את הדולרים האחרונים בסיילים הלוהטים של אמריקה… פשוט טירוף…

גם לי החג השני של יום האפיליאייט היה טירוף. זהו היום המאושר ביותר שלי השנה… למען האמת היום שלאחריו… זהו היום בו אני הייתי זה שהביא לגוגל כאפה מצלצלת. בפוסט הזה, אני הולך לספר לך, איך כל מה שכתבתי עליו השנה, עזר לי לנצח את גוגל…

אל תאמינו לנומרולוגיות שמבטיחות לכם פלאים

הקוראים הותיקים של הבלוג ודאי זוכרים, שפעם סיפרתי שאיפשהו סביב תחילת המסע שלי (שבוע-שבועיים לפני או שבוע-שבועיים אחרי) יצא לי להתקל בנומרולוגית. אני לא מבין בנומרולוגיה אבל היו שטענו שזו אחת מהבחירות בארץ. לטענתה היא חזתה את תרדמתו של שרון מבעוד מועד.

בכל מקרה, יצא לי להתקל בה, והיא "קראה לי במספרים" (אל תדאגו, לא שילמתי על השירות הזה). אחד הדברים שהיא קראה לי במספרים היה העובדה ששנת 2008 (שנת המסע למיליון) תהיה שנה מצליחה עבורי, אבל…. שנת 2010…. שנת 2010 תהיה השנה שלי. ה-ש-נ-ה שלי בהיי הידיעה… זה מה שהיא אמרה. ל-2009 היא לא התייחסה.

אז כן, 2008 הייתה שנה די מוצלחת עבורי, ושנת 2009 הייתה הרבה יותר ממוצלחת עבורי, ומה עם 2010? באמת רוצים לדעת?

אמנם 2010 עוד לא נגמרה, עם זאת כשנותר רק חודש אחד לספירה אני אגיד לכם דבר כזה. ב2010, למדתי הכי הרבה על עצמי, על העסק ועל עסקים בכלל. אפשר לקרוא לה שנת הלימודים שלי. בהחלט ב2010 למדתי הרבה יותר מאשר בשנתיים קודם.

אבל הצלחה?!?!?! הצלחה לא הייתה. זו ללא ספק (ואני מקווה שכך ישאר עד סוף ימי), השנה הכי קשה שלי בביזנס!!!

כישלון אחרי כישלון אחרי כישלון

נכון שתמיד גורואים אומרים שצריך להכשל?!?! גם אני תמיד אומר שצריך להכשל בשביל ללמוד… אך כמה שזה נשמע הגיוני, זה עדיין כואב. כואב מאוד. אני יודע את זה, כי השנה נכשלתי כל כך הרבה פעמים. זה כאב. נכון למדתי מכל נפילה כזו. נכון, עכשיו כשכל זה מאחוריי אני חכם גדול להגיד… למדתי!

אבל תאמינו לי שזה קשה. היו רגעים השנה שחשבתי שפשוט כל מה שעשיתי ב2008 ו2009 היה נכון, ועכשיו הסטטיסטיקה מתיישרת ומגיעים הכשלונות.

נכשלתי לא רק בשיווק באינטרנט ובעסקים אחרים באינטרנט שניסיתי להרים, אלא גם בתחומים אחרים. נפלתי עם ההשקעות שלי, עם הבחירת שותפים שלי, עם הבחירת חברים שלי ובהרבה תחומים אחרים.

היו גם הצלחות השנה, אך הן מינוריות לעומת כמות הכשלונות….

למזלי ולשמחתי הרבה, דווקא הפרוייקטים בהם לא הייתי יד מבצעת אלא רק הפה המייעץ הצליחו לגדול ולנסוק בהרבה אחוזים. היו עסקים וסטארטאפים שצמחו אפילו ב1,000% והכל מביצוע העצות שלי.

אבל אתם יודעים איך זה… כשהכל מסביב שחור, קשה מאוד לראות לבן. בשורה התחתונה הפסדתי הרבה מהכסף השנה על שטויות.

הכל מתחיל מחוסר פעולה ואיזור הנוחות

הכל התחיל לפני שנה, פחות 4 ימים בדיוק. כתבתי את אחד הפוסטים הפופולאריים בבלוג (180 תגובות), כתבתי את הפוסט על כך שגוגל כביכול העיפו אותי. מה שקרה אז, שגוגל אמרו שהעיפו אותי אך בסופו של דבר האקאונט שלי נשמר.

רבים לא האמינו לי, אך אני אמרתי שמי שלא רוצה לעשות איתי עסקים, אני לא צריך אותו. וכך, כאילו כלום לא קרה, החלטתי לקחת צעד אסטרטגי בעסק שלי ולהפסיק את עבודתי עם גוגל לאלתר (נכון לכתיבת שורות אלה, יש לי קמפיין קטן מאוד שרץ בגוגל, והוא שורף כמה עשרות דולרים ביום).

כשהייתי נפגש עם אנשים, אף אחד לא האמין לי.

כשהייתי אומר לאנשים שאני עושה בעיקר אדסנטר וקצת SEO, התגובה של האנשים הייתה…

אדסנטר? מישהו בכלל מחפש שם? בכלל, הטיעונים על אדסנטר היו רבים:

  1. אין חיפושים
  2. אי אפשר להביא שם קליקים
  3. ממשק מגעיל
  4. הרבה באגים
  5. ועוד 1001 סיבות למה לא להשתמש באדסנטר

אבל לי היה את האמת שלי….

נכנסתי לדיכאון

תמיד גורואים ומוטיבטורים מדברים על לצאת מאיזור הנוחות. תמיד אומרים לנו שההצלחה נמצאת מחוץ לאיזור הנוחות. ואתם יודעים מה? כולנו יודעים שזה נכון, ועדיין…. מאוד קשה לצאת מאיזור הנוחות!!!

גם אם מצליחים לצאת מאיזור הנוחות, זה רק לצאת… זה לא אומר לשהות בו. יציאה יכולה להיות לשעה, יציאה יכולה להיות לשעתיים, אבל בשום פנים ואופן לא ל-24X7.

אני מודה. איזור הנוחות שלי היה גוגל. זה לא סתם היה איזור הנוחות שלי, הייתי מלך באדוורדס. הייתי יכול לעשות ככל העולה על רוחי, הייתי מתייחס לעיתים לגוגל ככספומט. הרגשתי כלכך מחובר לאדוורדס, שכל השיווק שלי שם התבצע על בסיס תחושות. כמו נהיגה, הייתי על טייס אוטומטי.

מרוב שכל הזמן הייתי על טייס אוטומטי כבר שכחתי מזה לעבוד. באמת….

ואז קרה מה שקרה והחלטתי לוותר על גוגל.

וזה אילץ אותי כל יום כל היום לצאת מאיזור הנוחות ולהתחיל לשווק באדסנטר. מידי פעם הייתי עושה שם כמה שטויות, שהיו מביאות לי כמה פרוסות לחם. אבל זה לא באמת עסק….

מרוב שכל העבודה שלי כל הזמן 24 שעות, הייתי צריך לצאת מאיזור הנוחות זה גרם לי לדחיינות כרונית. כל פעם שהייתי מגיע למצב שצריך לעבוד, הייתי פשוט דוחה את זה ונכנס לפייסבוק.

חוסר העבודה גרם לי לשנוא את עצמי ולהכנס לדיכאון, ביליתי חודשיים שלמים בלבהות כל היום במסך או לעשות שטויות בפייסבוק. כן, הייתי עובד מידי פעם על פרוייקטים אחרים. כן, מידי פעם הייתי עובד כמו שצריך, אבל אי אפשר לבנות אימפריה על "מידי פעם".

כמה חודשים של דיכאון בסופו של דבר נגמרו בהפנמה. אתם מבינים? הייתי חי בהכחשה שאני עדיין המלך של גוגל, ולמרות שבכל רגע יכולתי לחזור לשם, כי פשוט הם לא העיפו לי את החשבון עמדתי על שלי ולא חזרתי.

כשהתחלתי להפנים, ואחרי מס' פרוייקטים מוצלחים והרבה מאוד פרוייקטים כושלים, הגעתי למסקנה רצינית מאוד שאני בבעיה. ויצאתי ל-Vision Quest..

במהלך הVision Quest קראתי הרבה ספרים. זה היה הקלה גדולה, מאחר וגם כך לא עשיתי כלום עוד קודם. תמיד היה בהייה במסך או בפייסבוק, העיקר שלא הייתי משקר לעצמי שאני עובד.

לפעמים יש לנו את ההרגל המגונה הזה, לספר לעצמינו שאנחנו עובדים, אבל תחלס להעביר יום שלם מול המחשב ובלי לשים לב, להגיע לערב בלי לעבוד.

השינוי המתקרב והנשק הסודי שלי

לאחר הויז'ן קווסט קצת התאפסתי על עצמי, ובאמת התחלתי להשלים עם המצב. התחלתי לאתגר את עצמי קצת ולחזור למעגל העבודה בהדרגתיות. ממש בהדרגתיות, הפעם העדפתי לעבוד רק שעה אבל לעבוד על פני לשקר לעצמי שאני עובד ולבהות במחשב.

זוכרים מה אמרתי על אדסנטר? כלומר מה אמרתי שאנשים אמרו? אז חלק מהדברים שם נכונים. בהחלט אין שם את אותה הכמות תנועה כמו לגוגל. אבל יש שם תנועה, וברגע שכולם אומרים שאין שם, זה הזמן לעשות שם מחטף!!!

תחשבו על זה לרגע, כמה הטענות שהועלו אידיוטיות….

  1. אין חיפושים - כמובן שכמות החיפושים היא לא כמו גוגל. אבל יש לי שאלה אליך? האמת אתה עושה ביד על כל המילות מפתח בגוגל?!?! אז מזה רלוונטי בכלל?!?!
  2. אי אפשר להביא שם קליקים – בבינג יש בערך כ-20% מהתנועה של כגוגל (לפני האיחוד עם יאהו). אז בין להביא פי 5 פחות קליקים לאין תנועה יש הבדל גדול.
  3. ממשק מגעיל - זה לא שהוא מגעיל, אתם פשוט רגילים לגוגל
  4. הרבה באגים - גם לגוגל יש באגים
  5. ועוד 1001 סיבות למה לא להשתמש באדסנטר - לאנשים תמיד יהיה יותר קל להאשים מישהו מאשר להגיד איך אני עוקף את כל הסיבות הללו….

בכיוון הזה, אני בדיוק הלכתי. כל יום כל היום הייתי שואל את עצמי "איך אני גורם לבינג לעבוד?". זה לא היה קל, אפילו היה מאוד קשה.

הייתי ממש נלחם עם בינג. הייתי נלחם על כל קליק. לפעמים הרגשתי כאילו אני עובר מדלת-לדתלת ומשכנע אנשים להקליק בבינג. לא ביקשתי ניסים ונפלאות – בכל יום הייתי נלחם עם אדסנטר על עוד קליק ועוד קליק. עוד דולר ועוד דולר. וכך הייתי גדל בכל יום קצת. ממש קצת. אבל גדל וזה מה שחשוב…..

האמנתי בדרך שלי… ידעתי שכשאני אצליח לפצח את בינג, מצבי יהיה טוב. יהיה טוב בהרבה מהרבה מאוד אנשים.

ידעתי שלקראת אוקטובר צפוי להסתיים האיחוד המיוחל עם יאהו והטראפיק שלי יוכפל.

זה היה קשה, אך הייתי עקבי ונחוש… כי ידעתי שבגלל שכולם מתבכיינים על בינג יש שם יותר תנועה מגוגל!!! איך? כי יש שם פחות מפרסמים. חלקו את מספר התנועה בגוגל בכמות המפרסמים, ועשו אותו הדבר עם בינג ותראו שאני צודק. בבינג יש הרבה יותר תנועה פר מפרסם….

הנקמה המתוקה שלי בגוגל

הפסדתי בבינג אולי $10,000, אולי $20,000 עד שהבנתי איך רוכבים על הסוס הזה. וכשהצלחתי המאבק לא היה עוד על כל גולש ועל כל דולר. התחלתי לצמוח בקצב מהיר יותר. להרוויח הרבה יותר. בחודשיים האחרונים, ההתקדמות שעשיתי הייתה אקספוננציאלית.

ואתמול, אתמול בחג השני של יום האפיליאייט הגיע השיא! אתמול שברתי את שיא התנועה שלי ביום אחד! זה לקח לי יותר משנה. השיא הקודם שלי היה ב-4 בינואר 2009 (כן, כן!) לפני כמעט שנתיים היה לי קצת יותר מ-15,000 מבקרים ממומנים ביום אחד. כולם היו מגוגל!

אתמול, ב-29 לנובמבר בשנת 2010. אחרי השנה אולי הכי קשה שהייתה לי בחיים. הצלחתי לשבור את גוגל. הצלחתי להביא 17,184 גולשים ממונים ביום אחד. כולם, ללא יוצא מן הכלל מבינג!!!! זו בהחלט הייתה שנה קשה, עם דיכאונות והרבה כשלונות. אך כמו שכתבתי, מרוב הכשלונות שלי, למדתי. ואת התוצאות ראיתי אתמול.

ואני בכלל לא מדבר על הפרוייקטים הצדדיים שלי ב-SEO שגם מביאים לי כמה גרושים שרצו כל השנה… עדיין 90% מהרווח שלי זה PPC.

ורק שתבינו, ה-17,184 הללו, לא הגיעו בגלל ה-Cyber Monday. הקונברזן רייטים עולים בחגים, לא נפח החיפושים. היום אני מצפה לשבור את השיא שלי עוד פעם… ואפילו הצבתי לעצמי מטרה חדשה, 100,000 גולשים ביום אחד, עד לסוף השנה!!!

עכשיו, שאלה לי אליכם. מי יהיה הגבר שיגיד לי שאין תנועה בבינג?

נ.ב. אני מצטער על כך שלא עניתי כבר איזה חודש על התגובות. אני מבטיח שכשתקופת החגים בארה"ב תגמר, אני אתפנה גם לפורום שהבטחתי לכם וגם לענות על התגובות בבלוג.

נ.ב. 2. היה ממש מעולה בחג האפיליאייט. תודה לכל מי שהגיע. אני אעלה את התמונות לעמוד הפייסבוק של הבלוג היום-מחר.

נ.ב.3. תהיו בני אדם…. מי שחשב דברים שליליים על בינג, שיודה בתגובות…

84 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. יובל   30 בנובמבר 2010 בשעה 20:01
    (#)

    אחלה פוסט, אבל הדימוי לא ממש מתאים
    בניגוד לדוד שקלע סלע למצח של גוליית והשבית אותו לנצח, הפניית הגב שלך לגוגל לא פגעה בהם…

  2. האמן החדש   30 בנובמבר 2010 בשעה 20:08
    (#)

    גאה בך אחי, עכשיו תתפוס מומנטום ועוד מומנטום ותדחוף את עצמך מחוץ לעוד איזור נוחות ותאתגר את עצמך עוד ועוד, ככה באמת לא תהיה לך תחרות במה שאתה עושה!

  3. גבריאל   30 בנובמבר 2010 בשעה 20:18
    (#)

    לצאת מאיזור הנוחות ולהיות כל הזמן בתנועה…

    כבוד

  4. אדי זבלונוב   30 בנובמבר 2010 בשעה 20:48
    (#)

    פוסט מעולה יגאל
    שמח בשבילך
    אתה השראה לכל מי שעוסק בתחום

    תודה

  5. בורגוס בורגר בר   30 בנובמבר 2010 בשעה 21:01
    (#)

    קודם כל מזל טוב.
    אני שותף לשמחתך, כנראה מצאת נישה/ות רוויות תנועה עד כדאי כך שאפילו בADCENTER
    יש שם הרבה תנועה.
    מנסיון רב שנים בתחום אני רק רוצה להגיד לך ,
    WHAT COMES UP MUST GO DOWN
    והחוק הזה
    ת מ י ד
    נכון בשיווק באינטרנט, ואחת כמה וכמה בPPC.
    אל תשקע בביצה של אופוריה , תתחיל כבר לחפש את הדברים הבאים
    כי היום שיהיה בהם צורך כבר מעבר לפינה וכך תמיד יהיה המצב.

    • המיליונר בפיג'מה   3 בינואר 2011 בשעה 4:16
      (#)

      תודה,

      אני מסכים איתך לגבי מה שעולה-יורד, זה יקרה אין לי ספק. בניגוד לעבר הפעם אני מכין לי חלופות :)

      לגבי הנישה, זה לא נכון. אני משתמש באדסנטר הרבה זמן, ורוב הזמן באותה הנישה. פשוט היה את האיחוד עם יאהו ששילש את הטראפיק ונוסף על כך למדתי כמה טריקים חדשים שהם פשוט לא אלמנטריים באדסנטר :)

  6. Yair Brainin   30 בנובמבר 2010 בשעה 22:29
    (#)

    …נו, אתה מכיר את הקלישאות: "אם הכל הולך בקלות, סימן שאתה במדרון חלקלק ובדרך למטה" וכו.. זה נכון לגבי כל דבר בחיים, והשכלת להבין את זה.

    לפי דעתי, פלטפורמת הפרסום לא משנה כלל כל עוד אתה מפרסם ספציפית לאדם שצריך את מה שאתה מציע. ובמילים אחרות: זה לא משנה באיזו חברת תעופה אתה עובד – כל עוד אתה מספק את הצורך של הלקוח לטוס ליעדו.

    להרוויח? אפשר להרוויח בכל מצב.
    כמות הרווחים? תלויה אך ורק בך כספק רציף וסיסטמטי של צורך יומיומי של לקוח [אני יודע, משפט קשה ללעיסה.]

  7. ולרי   30 בנובמבר 2010 בשעה 22:55
    (#)

    אחלה פוסט!
    מעודד ונותן מוטיבציה לצאת מאיזור נוחות או "חממה" כמו שאני אוהב לקרוא.

  8. אני   30 בנובמבר 2010 בשעה 23:13
    (#)

    קודם כל אני מאוד מעריכה את העובדה ששיתפת אותנו גם בקשיים,בדיכאונות ובקושי של העבודה עם עצמך כל הזמן, לא הכל זוהר ונוצץ ואני מזדהה ומכירה את העיניין מקרוב.
    כיף לשמוע על ההצלחה ,מקווה שהיא רק תגדל ותצמח ואינשאללה 2011 תהיה ההההההשנה שלך.

  9. אורי   30 בנובמבר 2010 בשעה 23:21
    (#)

    יגאל,

    אני מתכוון להתחיל להריץ קמפיינים באדסנטר. האם הם משמעותית זולים מגוגל?
    האם גם באדסנטר ככל שהctr עולה הcpc יורד?

  10. ערן רוזמן   30 בנובמבר 2010 בשעה 23:35
    (#)

    ריגשת אותי, בנאדם! זה טוב לדעת שאנחנו פה לא לבד וגם לגדולים יש את התקופות האלה. והכי אני שמח לשמוע שזה מאחורייךץ סחטיין!

  11. סימפסון נינג'ה   1 בדצמבר 2010 בשעה 0:33
    (#)

    כל הכבוד יגאל, אני מבין בדיוק מה עברת, גם אני התחלתי ב גוגל ושילמתי מחיר כבד של למידה וכשכבר שלטתי גוגל ברמה שאני יכול להתפרנס יפה גוגל החליטו לשנות מדיניות ולזיין את האפיליאייטס שלהם. טוב מאוד שמצאת את האומץ (ואני מניח גם את ההכוונה) לצאת מאיזור הנוחות שלך ולחפש מקומות אחרים לשווק בהם. אינטרנט זה מקום נפלא שאפשר לעשות בו בוחטות של כסף אבל הוא גם בוגדני וחסר נאמנות לחלוטין. באותה מהירות שאתה עולה אתה יכול גם ליפול ואלה ששורדים הם אלה שמאמינים בעצמם ושגמישים מספיק ללמוד ולנסות דברים חדשים. גם אני הייתי צריך לצאת לדרך חדשה אבל החלטתי לשים מאחורי את ה ppc ולחפש מקורות אחרים לפרנסה(כשיש ילדים ומשכנתא אי אפשר לשלם 20,000$ שכר לימוד). קראתי במשך שבועות כל פורום ובלוג שמצאתי ועד היום אני מקדיש כל יום לפחות שעתיים לקריאה ולימוד. בסופו של דבר דברים הסתדרו ולשמחתי דווקא מהמקום של הנפילה למדתי את אחת המיומנויות החשובות ביותר בארגז ההישרדות של אפיליאייט: לעשות כסף מבלי להשקיע כסף.
    שיהיה חג אפיליאייט שמח איש יקר

  12. יוגב ליפכין   1 בדצמבר 2010 בשעה 1:02
    (#)

    בבינג יש תנועה טובה, כמו גרסא מוקטנת של גוגל, אבל על מספרים כאלה של טראפיק שאתה מדווח עוד לא שמעתי…
    מסכים לגבי זה שממשק המשתמש הוא לא תירוץ כי בגזרה הזאת דווקא הם מאד השתפרו, וכל עוד תוכנת ה MSN DESKTOP
    שלהם לא קורסת אז מאד-מאד-מאד נוח לתפעל קמפיינים שם, מומלץ בחום לכל מי שרוצה להתגבר על חרדת האדסנטר שלו בעקבות הפוסט. (אפשר להוריד דרך האתר של Adcenter)

    נ.ב.
    אני וסנדרס הגענו למייט לקראת 23:00, ולא ראינו אף אחד.
    איך פספסנו??
    :)

    • דביר   1 בדצמבר 2010 בשעה 15:36
      (#)

      קורסת, כמו גדולה קורסת
      כל יום, אני מתחיל את הבוקר באיזה, כוס אמכ הבינג האלה ומייקרוסופט
      קורסת כמו היאהוו מסנג'ר שלך

      • אלחנדו   12 בדצמבר 2010 בשעה 19:50
        (#)

        כשאתה צוחק העולם צוחק איתך, כשאתה בוכה אתה בוכה לבד.

  13. רון   1 בדצמבר 2010 בשעה 3:12
    (#)

    אהלן יגאל,
    אתה עדיין מפרסם בפייסבוק?
    האם מהניסיון שלך יש שם פוטנציאל ממשי לרווחים?

    תודה,
    רון

  14. יגאל   1 בדצמבר 2010 בשעה 9:15
    (#)

    היי יגאל

    אני מאוד שמח בשבילך, כל הכבוד, גם אני עובד רק עם בינג, בשלב הזה בגלל שרק ככה אני יכול
    בעתיד אני אתרחב לגוגל, עם דבר אחד אני לא מסכים איתך ועם רבים אחרים שאומרים
    אם גוגל לא רוצים אותי אז אני לא רוצה אותם

    מה זה בכלל לא רוצים אותי?? כאילו זה מכולת שכונתית שהמוכר לא אוהב אותי
    גוגל הוא מכונה, אלגוריתים מורכב, שאני רואה בו כלי לעסק שלי, לא מעניין אותי אם הם לא אוהבים
    אותי כאפילייט ברמה האישית, אם אני יודע לעשות מהם כסף והרבה, אני אפרסם שם כל עוד אפשרי לי

    בכל אופן, עשית כזה פריסייל לזה שהצלחת לפצח את בינג אבל לא סיפרת כלום על המסקנות
    שהגעת אליהם, אתה בטח לא תרצה לחשוף שום דבר כי מחר יהיו עוד 100 אנשים נוספים שיעשו את
    אותו דבר, אבל אני אומר על זה – האינטרנט גדול מ-100 אנשים…

    שבוע טוב וחג שמח
    יגאל

    • המיליונר בפיג'מה   3 בינואר 2011 בשעה 4:26
      (#)

      זה בדיוק הבעיה, זה אלגוריתם בלבד ואין אנשים שמוכנים להגיד שגם האלגוריתם טועה לפעמים ומהסיבה הזו אני לא רוצה להשקיע את המאמץ שלי במשהו שאולי מחר לא יפעל.

      לגבי בינג, הטיפ הכי טוב שאני יכול להביא לך הוא שבינג זה לא גוגל. תשכח את כל מה שאתה יודע על גוגל ותבוא ללמוד בינג כמו דף חלק בלי שום הנחות מוקדמות.

  15. רועי בן עמי   1 בדצמבר 2010 בשעה 9:29
    (#)

    תכלס אתה גאון. אף פעם לא חשבתי לחלק את כמות התנועה בכמות המפרסמים וככה להבין שאדסנטר יכול לתת אפילו יותר תנועה מגוגל… איך לא חשבתי על זה.

  16. ניר   1 בדצמבר 2010 בשעה 10:52
    (#)

    יופי יגאל,
    עכשיו כולם יילכו לאדסנטר, הרסת לי את התוכניות!
    סתם….יופי של פוסט, כל הכבוד והמון בהצלחה בהמשך. תמיד תאמין בעצמך וביכולות שלך.
    כמו בכל דבר בחיים יש עליות ומורדות, כל הכבוד על החזרה לימי התהילה, בהצלחה לכולנו!

    יום טוב

    ניר,

  17. דורי   1 בדצמבר 2010 בשעה 11:26
    (#)

    אדסנטר נהדר את האמת, הם משתפרים מיום ליום, וכמו כן, יש להם תמיכה טלפונית שאפשר להתקשר ולשגע אותם שעות…מנסיוני הם רעבים לעבודה, ובהיותם כיום כ30% מהתנועה ברשת ועם היחס של גוגל הם יצמחו מבחינת פירסום.

    בהצלחה!

  18. וובה   1 בדצמבר 2010 בשעה 12:06
    (#)

    וואי אחי זה בדיוק כמו בספר של נפולאון היל: "ההצלחה הכי גדולה תמיד נמצאת צעד אחד קטן אחריי הכשלון הכי גדול"!

    למשהו זה עשה לי אסוציאציה של: "אם גוגל ישתין על המשווקים אז המשווקים ירטבו, אם המשווקים ישתינו על גוגל אז גוגל יטבע!"

    אני מאושר לשמוע שאתה שוב על המומנטום… keep on rockin' baby!

  19. לומד להרוויח כסף באינטרנט   1 בדצמבר 2010 בשעה 15:08
    (#)

    יופי של פוסט.
    הרבה עידוד.
    דווקא הסיפורים האמיתיים עם כל הקשיים בשלהם (ועם הסוף הטוב:) הם אלה שנותנים הכי הרבה השראה.
    תודה

  20. כדור השלג   2 בדצמבר 2010 בשעה 2:14
    (#)

    העלית לי את החיוך שקראתי את הכותרת, באותו כיוון ידעתי שאתה צומח בבינג.

    שם יש פונטציאל מאוד גבוה, הסיבה היא שלפעמים לא כדאי להקשיב לאותם אנשים שאומרים על הבינג, ועל כל דבר אחר בחיים. נוכחתי לגלות על זה שוב ושוב – לפעמים אנשים אומרים דברים שהם לא יודעים ולא ניסו על זה בכלל.

    בד"כ אני שואל אותם על סמך מה אתה קובע את השערה הזו? זה מזכיר לי את המשפט שאני ממש אוהב אותו:

    "Read Everything, Listen to Everybody, Don't Turst Anything Unless You Can Prove It With Your Own Research" – William Cooper

    פוסט מרגש, אני לגמרי מזדהה עם חלק מהדברים שכתבת. שאני באופן אישית משווק בבינג שבאותה צורה אנשים היו שואלים אותי בתחום מה אני עושה? שהשבתי להם שאני עושה PPC בבינג, עשו פרצוף או זילזלו ביכולות שלי שאני משווק בבינג, חחח. נו טוב זה דרך לשמור על פרופיל נמוך…

    בגדול הכשלונות שלך הם אשר מלמד אותנו ואת רוב אנשים. שכל כישלון טמון בחובו את הזרע הצלחה המקבילה לו. אתה גדול יגאל, ממש גדול שאני מעריץ אותך עוד יותר.

    דניס

  21. Naomi   2 בדצמבר 2010 בשעה 12:11
    (#)

    Good for you Yigal – we have to keep learning and growing in this business, and not put all our eggs in one basket. Not with Google, and not with Adcenter .It's extremely hard work and takes so much courage – Yashar koach for having the courage to push on and to share something of your story with us. I'm sure that every honest person reading this blog has been through this kind of discouragement. This is your best post in a long time!

  22. Bakerloo   2 בדצמבר 2010 בשעה 12:36
    (#)

    גם אותי העיפו מגוגל (בערך), אבל הם עשו לי את זה בשלב כל-כך מוקדם של הלמידה שזאת ממש חוסר התחשבות. אולי הם רוצים את טובתי כי מאז שעברתי לבינג, אני מפסיד הרבה פחות כסף, אז גם אני אוהב את בינג.
    בכל מקרה, היתה לי הארה (ILUMINATION ) שחבל על הזמן, זה רגע כזה שבו הכל מתבהר ואתה יודע בדיוק מה אתה צריך לעשות.
    אז ככה, החלטתי ללכת על אתגר גדול יותר מלהתעשר בדרך הרגילה דרך PPC הרי סה"כ רבים עשו את זה כבר לפני וזה כבר לא אתגר.
    אני הולך, ותקשיבו טוב: לעשות את המיליון הראשון עם קליל אחד בלבד של PPC!!
    כן, אני יודע מה אתם חושבים, אבל אני אוהב אתגרים.
    וכדי להגדיל את הקושי, אני לא הולך לפרסם את אותו הקליק במנועים הגדולים של גוגל ובינג, לא, זה קל מדי, אני הולך לפרסם אותו באתר רומני בינוני.
    אז זהו, עכשיו אני עובד על זה, העניין דורש תכנון אדיר, הרי מדובר פה ב-ONE TIME SHOT .
    אעדכן אתכם.

    • אדי   2 בדצמבר 2010 בשעה 15:29
      (#)

      מה אתה מבלבל את השכל? אין דבר כזה מליון בקליק אחד. יש אלפי פראיירים היום שנכנסו לתחום הנדל"ן באינטרנט ומנסים למכור בתים דרך האינטרנט. אחרי כמה עשרות אלפי קליקים מבוזבזים אתה תבין שזה סתם הימור.

      • Bakerloo   2 בדצמבר 2010 בשעה 16:23
        (#)

        לא יודע על נדלן, זה אמור היה להיות בדיחה.
        אולי למכור טיסות לחלל…

        • המיליונר בפיג'מה   3 בינואר 2011 בשעה 4:34
          (#)

          אתה טועה, אפיליאייטס PPC זו לא הדרך הרגילה. אפיליאייטס PPC אולי מהווים 1%-2% מסך האפיליאייטס.

          זה רק האינפלציה של המוצרים שמלמדים PPC שיוצרת את האשליה.

    • קרנף   8 במרץ 2011 בשעה 13:44
      (#)

      וואלה אהבתי…….יכול מאוד להיות שאפשר לעשות דבר כזה
      אבל זה יכול להיות על מוצר ממש ממש אבל ממש יקר.
      יצא לי לבדוק הצעה שתופים אחת של הזמנה של צוללת אזרחית.
      שעליה אפשר לקבל 50 אלף דולר אם הלקוח יקנה.
      וואלה היום הכול יכול להיות
      שיהיה הרבה בהצלחה :-)

  23. שלמה   2 בדצמבר 2010 בשעה 13:33
    (#)

    מעניין כמה עלו לך 17,184 קליקים היום בבינג לעומת 15,000 קליקים לפני שנתיים בגוגל
    כמה CTR בכל אחד מהמקרים וכמה אחוז המרה בכל אחד מהמקרים, אם כי אלו תלויים בתחום אבל בכל זאת

    • אפרסקית   5 בדצמבר 2010 בשעה 16:25
      (#)

      גם לי השאלה נראית רלוונטית – בהרבה מקרים ראיתי שהעלות לקליק בבינג הרבה יותר גבוהה מהעלות לאותה מילה בגוגל… זה יכול להפוך קמפיין רווחי למפסיד אפילו אם אחוזי ההמרה נשארים זהים

  24. שחר   3 בדצמבר 2010 בשעה 18:14
    (#)

    מזל טוב יגאל.
    2010 תזכר כשנת חשבון הנפש של הרבה מאוד אפייליאטס.
    חלק פרשו חלק פנו לאדסנטר חלק PPC אחרים לפייסבוק.
    אכן מכה קשה הביאו גוגל אבל מה, לדעתי לא ירחק היום וגם אדסנטר
    יעיפו את מי שבא להם. הלו, זה מייקרוספוט להזכירכם, לא איזו אחות רחמניה… :)

    הדעה שלי בשקל, ככל שהערך שאתם נותנים יגדל מהמסגרת הצרה של תיווך בין יצרן לצרכן כך יגדל הסיכוי שלכם לשרוד את תהפוכות השוק.
    תערכו תוכן ייחודי בנישה, מוצר מקביל משהו נוסף באתר שאינו רק בוא תקנה או תוריד או תרשם פה ופה…. אולי פחות קונברשיין אבל יותר בטוח. ככה נראה לי.

    • המיליונר בפיג'מה   3 בינואר 2011 בשעה 4:38
      (#)

      בגדול אני מסכים איתך שגם באדסנטר יתחילו רגולציות.

      לגבי העקיצה למיקרוסופט, לא מסכים. שים לב שכל הבריונות של מיקרוסופט הייתה כנגד חברות אחרות/מתחרות שלה ולא למשתמשי הקצה. לעומת זאת הבריונות של גוגל מופנית כלפי משתמשי הקצה.

      בכל מקרה שיהיה לנו בהצלחה.

  25. doogle   5 בדצמבר 2010 בשעה 15:09
    (#)

    הי -

    אנידי מבולבל פה !

    די חדש -אפשר להגיד טרי …. ואני קורא לא מעט וחושב להתקדם בבטחה (מסוימת)ולהתחיל ליישם.

    עכשיו בלא מעט פוסטים אתה מייעץ לעשות X או Y ולאחר מכן היום -אני רואה שגוגל זה כבר לא מה שהיה פעם ובכלל בתור אפיליאייט צריך אורך רוח גדול….במיוחד למי שעדיין אין לו נסיון בתחום , כי למי שיש נסיון כבר יודע איך ללכת בין הטיפות….

    אז אני אישית כבר לא מבין מה נכון ומה לא ?!

    (לא חלילה שאני לא מבין שהחיים דינמיים וצריך להשתנות לפי חוקי משחק חדשים)
    שוב בתור חדש – לאן פונים :-?

    • שחר   7 בדצמבר 2010 בשעה 16:42
      (#)

      היי דוגל
      אני אנסה לעזור לך ברעיון.

      אני תמיד בעד להתחיל בקטן , משהו שייתן לך ניסיון מבלי להסתכן יותר מידי.
      דוגמא. קח לך קרוב משפחה או חבר שיש לו עסק ישראלי מקומי ותציע לו לשווק אותו באינטרנט
      ללא תמורה עבורך. קח את זה בתור סטאג'.
      מומלץ מקצוע מבוקש + עיר. נניח עו"ד בחיפה, חשמלאי בפתח תקוה וכו'…
      תעשה לו אתר, קמפיין בגוגל, באנרים, פרופריל בפייסבוק וכו כל רעיון שעולה בדעתך.

      אם אתה רוצה יש לי קופונים של גוגל ב 200 ש"ח להתחלת ניסיון על חשבון גוגל :)
      ואל דאגה אני לא ממש מרוויח מהקופונים הללו (כן קלבתי תיק נחמד אם זה משנה משהו :)
      תשאיר פה איזה תיבת מייל שפתחת (אל תפרסם את הראשית ברבים) ואשלח לך.

      כשליגאל יהיה פורום תוכל לשתף את תוצאות הקמפיין עם כולם ולקבל פידבק.
      ככה תתקדם צעד אחד כל פעם.

      אין התחלות קלות
      בהצלחה
      שחר

      • doogle   9 בדצמבר 2010 בשעה 13:14
        (#)

        תודה שחר על התגובה המענינת – יש לומר

        ואף מאתגרת – אני מניח שלבצע את כל מה שהצעת לוקח טיפה זמן היערכות .

        בניית אתר ,קונספט,מאמרים,באנרים וכו' – אבל זה מאתגר

        בכול אופן זה המייל שלי (לא הראשי) עד מתי הקופון הזה תקף כי אנני יודע מתי אסיים להתארגן?
        [email protected]

        תודה מראש דוגל

  26. עמית בניאן   5 בדצמבר 2010 בשעה 19:16
    (#)

    יגאל,
    תמיד האמנתי בך!
    עלה והצלח!

    נשיקות,
    עמית בניאן

  27. שיווק באינטרנט   5 בדצמבר 2010 בשעה 19:47
    (#)

    האמת היא שאני כבר תקופה ארוכה כבר כמעט ולא משווק (לעצמי) דרך גוגל,
    גיליתי שהאלטרנטיבות הם לא פחות טובות, אם כי יותר קל להביא מאסות של תנועה דרך גוגל..

  28. nadavs   5 בדצמבר 2010 בשעה 21:10
    (#)

    גוגל החליטו כבר ב-2008 שהאתר שלי לא מתאים לאדוורדס שלהם, ומשם פניתי ל-SEO. לא ניסיתי אתרי PPC אחרים בגלל שהמציאות לא מצריכה את זה כרגע ו-PPC בנישות שלי זה הליכה זהירה בין תנאי שימוש של החברות.

    הפוסט הזה מלמד עוד משהו שלמדתי (מעבר לזה שגוגל נעשו בעיתיים): לכל דבר באינטרנט יש אלטרנטיבה. יש יותר מאתר PPC אחד, ספריית מאמרים אחת, אתר בלוגים אחד ודרך אחת להביא תנועה לאתר.

    מזל טוב לך יגאל!

    nadavs

  29. ג'קי   6 בדצמבר 2010 בשעה 18:12
    (#)

    הי יגאל,

    כל הכבוד על הפוסט הזה. זו גדולה של אדם להודות גם בתקופות שבהן הוא נכשל. בתור אחד שנמצא בתעשיית האפיליאט כבר כמה שנים, הספקתי לעבור את כל מה שאפשר בתעשיה הזו ואני יכול להגיד שלמדתי מהכשלונות שלי הרבה יותר מאשר למדתי מההצלחות שלי.

    על קצה המזלג כמה מהתובנות שקיבלתי:
    - אפשר לעשות כסף והרבה גם בלי גוגל
    - איזור הנוחות הוא הדבר הכי קטלני שיכול להיות לאדם בכלל ולאפיליאט בפרט.
    - אף פעם לא להשאיר את כל הביצים בסל אחד – אני גם לא מסתמך רק על בינג! בזכות המכה שקיבלתי מגוגל למדתי הרבה שיטות פרסום אחרות ואני עושה את כולן – בינג, פייסבוק, SEO, PPV ועוד
    - שיתוף פעולה עם אנשים אחרים בתחום יכול להיות זהב (מה שנקרא בשפה המקצועית JV).

    זהו לבינתיים,
    ג'קי

  30. אסף   6 בדצמבר 2010 בשעה 21:14
    (#)

    I DON'T LIKE GOOGLE!
    אפילייט ישראלי שעף מADWORDS החליט לקום ולהחזיר אש למפלצת אוכלת המילים.
    חזק! יש להפיץ את זה זה בכל מחוזותינו
    צפו כאן:
    http://www.youtube.com/watch?v=l96tB6WMymo

    • אלחנדו   12 בדצמבר 2010 בשעה 19:47
      (#)

      וואו אחי… הוא פשוט פתח את גוגל… ריסק אותם! שמעתי שגוגל איבדו 82% מהמניות שלהם בעקבות הוידאו הזה…

      • אסף   12 בדצמבר 2010 בשעה 21:31
        (#)

        היה פעם מחקר שהראה שמי שלא מבין הומור וציניות לרוב סובל מIQ נמוך מ80

        • אלחנדו   13 בדצמבר 2010 בשעה 10:08
          (#)

          אם תקרא את התגובה שלי ואת שלך שוב ושוב, סביר להניח שתמצא את עצמך מובך טיפה ;)

  31. יעל   8 בדצמבר 2010 בשעה 17:41
    (#)

    שלום לכולם, אולי זה לא הפוסט המתאים לשאול את השאלה הזו אבל אני כבר כמה זמן מחפשת ברשת ולא מוצאת תשובה פשוטה לשאלה: איך לנהל מעקב אחרי המילים שממירות בקמפיינים של גוגל ובינג? יש לי קמפיין מעולה גם בגוגל וגם בבינג ואני ממש לא יודעת איזה מילים ממירות לי מהקמפיין! באמת שבדקתי וחפרתי, והבנתי גם שצריך לשתול קוד בדף התודה של הליד/מכירה, אבל לא ממש הבנתי איך לעשות זאת, מה התהליך, איפה באדוורדס ובבינג מוצאים את הקוד הזה… ממש אשמח לעזרה. תודה מראש לכולם.

    • יגאל   13 בדצמבר 2010 בשעה 12:09
      (#)

      היי יעל

      בגוגל יש מערכת מעקב מילים מעולה, אני אישית לא משתמש בה בגלל שאין לי קמפיינים בגוגל אבל גם יגאל רשם שאין על המערכת הזאת

      החלופה שלך היא להשתמש בפרוספר 202 (prosper202) שזו מערכת חינמית ומעולה שנותנת לך את כל מה שצריך, אני עובד איתה ואני יכול להגיד שהיא ממש טובה (גם יגאל עובד איתה עד כמה שידוע לי), היא מותקנת פיזית על שרת האחסון שלך, למרות שהיא יכולה להיות קצת מסורבת לפעמים

      יש לאותה חברה גם מערכת מעקב על הרשת אבל כאן את מעלה את הקמפיין שלך אל האתר שלהם על מנת שלא תצטרכי להתעסק עם ההתקנה שלה

      בהצלחה

  32. בלבלה   11 בדצמבר 2010 בשעה 15:16
    (#)

    השמועות אומרות שגוגל שוב התחילו להזיז את הגבינה.
    (כל העכברונים מתחילים להתרוצץ שוב)

  33. ajandu   12 בדצמבר 2010 בשעה 19:36
    (#)

    יגאל מה נשמע?
    אתה לא חושב שמיקרוסופט יכולים לעשות את מה שגוגל עשו לך? אתה לא חושב שהתוצאות האורגניות של גוגל יכולות להתערבל?
    ההמלצה שלי אליך זה לעשות SCALING מלא ורחב דרך כל הרשתות ולמגן את עצמך. שהגוגל כאפה או האדסנטר כאפה תהיה מקסימום ליטוף ולא מכה בתחת.

  34. עוד חושב   14 בדצמבר 2010 בשעה 0:14
    (#)

    הי יגאל :-)
    כמה קמפיינים הביאו לך כזאת תנועה? אם אתה עדיין משלם לא יותר מ-5 סנט לקליק?
    פרט בבקשה קצת איזה מוצרים אתה מתעסק? האם מוצרים מקליקבנק,רשתות לידים כמו קופיאק ,או מוצרים אמיתיים ? פרט אם תוכל באחוזים את החלוקה.האם אתה משתמש ב-broad והאם זה יעיל לדעתך?

    • המיליונר בפיג'מה   3 בינואר 2011 בשעה 4:47
      (#)

      זה איזה 10-15 קמפיינים, כולם קמפיינים רק ברמה לוגית בשביל שיהיה סדר. מדובר בערך ב-3-4 נישות כולן קרובות וחופפות ובסופו של דבר מתנקזות לאותו הורטיקל.

      אה, וזה מוצרים דיגיטאליים, חלק מקליקבנק חלק מרשתות אחרות.

      אני משתמש בכל ה-Match Types וזה יעיל כשיודעים מה עושים, כשלא יודעים מה עושים עדיף לא להשתמש ב-Broad.

      בהצלחה.

  35. עבודה מהבית   14 בדצמבר 2010 בשעה 9:54
    (#)

    כל הכבוד יגאל, נלחמת, יש לך אופי חזק וזה אחד הדברים העיקריים שהביא אותך להצלחה. אתה מהווה השראה לכולנו

  36. רון   17 בדצמבר 2010 בשעה 10:59
    (#)

    אני בדרך כלל משתעמם מפוסטים של בלוגים, אבל אצלך אדון מליונר הפוסט/סיפור זורם ומעניין.
    למי איכפת מכסף, אל תפסיק לכתוב :)
     

  37. אבלדס   24 בדצמבר 2010 בשעה 19:11
    (#)

    WOW,
    כ"כ התחברתי למה שכתוב כמובן לצד השלילי … איך לא

    שני המשפטים שהרגו אותי שזה היה מה שעבר לי בראש בכמה חודשים שפשוט "לא יכולתי" לעבוד

    "מרוב שכל העבודה שלי כל הזמן 24 שעות, הייתי צריך לצאת מאיזור הנוחות זה גרם לי לדחיינות כרונית. כל פעם שהייתי מגיע למצב שצריך לעבוד, הייתי פשוט דוחה את זה ונכנס לפייסבוק."

    "לפעמים יש לנו את ההרגל המגונה הזה, לספר לעצמינו שאנחנו עובדים, אבל תחלס להעביר יום שלם מול המחשב ובלי לשים לב, להגיע לערב בלי לעבוד."

    עכשיו כחודש אני כבר חזרתי "למשרה" שלי בטור משווק
    שלושה עובדות קיימות אצלי כיום:
    אחד ההכנסות היום די בריצפה בגלל כל מה שישתנה בגולל על הדברים שהיו מבוססי בלאקהט
    +הקומפינים בגוגל די מתו ניראה מתי יהיה לי לזמן לראות מה אפשר להציל, אז עצרתי הכל.
    התחילתי דבר חדש לא יודע מה יצא אבל אני הולך איתו קדימה..
    צריך לתת פוש ענק למידע ולמה שהשתנה בשוק ולראות מה עוד אפשר ליצר.

  38. אמן   25 בדצמבר 2010 בשעה 5:22
    (#)

    מוזר שאתה לא רואה הרצאות בTED יש שם אחלה הרצאות
    ומצחיק שהחברה שלך עונה בטוקבקים :)

  39. יואב   1 בינואר 2011 בשעה 18:58
    (#)

    אז עכשיו יש לך עוד כלי מצויין. למה לא להפעיל גם את גוגל במקביל?

  40. בוריס   29 במאי 2011 בשעה 16:35
    (#)

    משווקי אינטרנט הרסו אדוורדס בגדול כי חפשו קיצור דרך. יש לי הרגשה שזה גם יקרה עם SEO, אם זה כבר לא קורא… עם נוחות בא מחיר.

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!