"שיטת קיר החרא" לא רק לבחירת מוצרים…

רק תזכורת קטנה למי שלא זוכר, או למי שהצטרף לבלוג במועד מאוחר יותר… שיטת "קיר החרא" נכתבה בהתייחסות לבחירת מוצרים בקליקבנק או בכל רשת שותפים אחרת. השיטה אומרת שיש לבחור 10 מוצרים ולקדם אותם, כאשר אפשר להסתמך על הסבירות הסטטיסטית שלפחות מוצר אחד מתוך ה-10 יצליח. השיטה נקראת "קיר החרא" מאחר וכאשר אנחנו בוחרים הרבה מוצרים (10), ומקווים שאחד יצליח, אנחנו בעצם מדמים פעולה של זריקת חרא על קיר, ומחכים שמשהו ידבק.

עד עכשיו, אסטרטגיית בחירת המילות מפתח שלי הייתה די סטנדרטית, לחקור את מילות המפתח שלי ב-Google Keywords Tool, ולעקוב אחר ה-Longtail Keywords אשר נגזרים מכל מילות המפתח אשר בחרתי. אסטרטגיית הבידים על המילות מפתח הללו הייתה פשוטה גם כן, לשלם הרבה בשביל להופיע במקומות גבוהים, על מנת להתחיל עם CTR גבוהה מההתחלה. עד כאן למה שעשיתי עד עכשיו.

מכאן, הנה משהו שחשבתי עליו. למה לא לבצע את שיטת "קיר החרא" גם בתהליך בחירת המילות מפתח? כלומר, אני לא מתכוון ללבחור 10 מילות מפתח ולחכות שאחת מהם תצליח. אני מדבר על למצוא משהו כמו 10,000 מילות מפתח (בלי התבכיינות, זה אפשרי!). מכאן להציע בידים ריאליים, אשר מתבססים שבהנחה ולמוצר יש Conversion Rate של %0.5-1% וברצוננו להגיע לעמק השווה.

מה שיקרה במצב הזה, שמתוך ה-10,000 מילות מפתח שלנו, יהיה לנו משהו כמו 5,000 במצב Inactive, מאחר והבידים שלנו נמוכים מידי. לאחר שנעלה את הקמפיין "נגזור" את כל המילות מפתח אשר מופיעות ב-Inactive מהקמיין שלנו, ונשמור אותם ב-Spreadsheet כלשהו לשלב מאוחר יותר. לאחר שהקמפיין ירוץ מעט זמן, אנחנו נגלה עוד בוחטה של מילות מפתח אשר ממוקמים במיקומים ממש נמוכים (קטנים ממקום 7-8), ומהסיבה הזו או שאין לנו תנועה, או שה-CTR שלנו נמוך מ-1%. גם את כל המילים האלה נגזור ונשמור בצד.

עכשיו, סביר להניח שנישאר עם משהו כמו 1,000-3,000 מילות מפתח אשר פעילות ומניבות CTR גבוהה מ-1%. בנוסף לכך, נעקוב אחר הבידים שנמצאים במקומות 1-2, וננסה להוריד אותם למקומות 3-8 (ממש היפוך של מה שהייתי עושה פעם!). באופן הזה נוכל להשיג בידים ברמה בינונית-נמוכים (תלוי בנישה), וברמות הללו של הבידים נוכל לעקוב אחר מילות המפתח הממירות לנו.

רעיון נוסף שעלה לי בהקשר לשיטה הזו, הוא למקד את הקמפיין בשלב הראשון רק למדינה אחת, ולא, לא לארצות הברית. אני מדבר משהו יותר בסגנון של קנדה, אוסטרליה, בריטניה, דרום אפריקה (אמרתי דרום אפריקה? המלצה שלי, תבדקו אותם…). מה שנשיג בשלב הזה, זה פחות תחרות, בידים יותר נמוכים, ופחות Inactive Keywords. כתוצאה מכך, נוכל לצבור CTR גבוהה יותר, ולצבור היסטוריית קמפיין טובה ביתר קלות.

את כל מה שכתבתי בפוסט הזה לא ניסיתי. יותר נכון, העלתי שבוע שעבר קמפיין עם 13,000 מילות מפתח, הצלחתי להשיג בידים של $0.05-$0.15. בקמפיין הזה ביצעתי כל מה שכתבתי עליו בפוסט, למעט הקטע עם הלמקד מדינה בודדת, או מדינות מלבד ארה"ב. כרגע, לאחר שבוע הקמפיין עדיין רץ עם CTR של 4.67%. ה-Conversion Rate ממש נמוך – 0.25%, אבל הבידים כל כך נמוכים עד שאני עדיין רווחי!!! אני לא ממליץ לכם ללכת על בידים כל כך נמוכים, כי הקמפיין שלי הוא משהו מיוחד, אין דברים כאלה. פשוט חשבתי על משהו, והלבשתי אותו איכשהו על מוצר שיש בקליקבנק. הוא לא באמת, עד שאני מקשר אותו (חשיבה יצירתית?). בכל מקרה, בידים של $0.30 יהיה בסדר. והקמפיין היחיד הזה זה עוד לא אינדיקציה אם הרעיון פועל

בכל מקרה, אולי אחרים היו הולכים ותאשלים פורומים שלמים על השיטה הזו, אם בא לכם תתשאלו, ותגידו לי מה אמרו. אני חושב שהדרך היחידה ללמוד זה ללמוד תוך כדי עשייה ולכן…

לא ישנתי כל הלילה, החל מאיך שנגמר היורו התחלתי לבנות קמפיין חדש! בניתי כבר את המיניסייט של הנחיתה (פרטים בהמשך), וחקרתי מילים. כרגע יש באמתחתי 3,000 מילות מפתח, ובדיוק בזמן כתיבת פוסט זה, הקמפיין עולה לאוויר העולם. דברים כאלה בדרך כלל לוקחים שעות. בכל מקרה, אני יודע שעדיין לא ניצלתי את כל האפשרויות של המילות מפתח, ולאחר שאני אסיים פה כמה דברים, אני מתכוון למצוע עוד 12,000 בערך. הלוואי שזה יצליח!

12 תגובות... קרא אותן למטה או הוסף אחת

  1. marxistseo   19 ביוני 2008 בשעה 10:22
    (#)

    מהניסיון שלי גוגל לא אוהבים שאתה מעמיס להם את המערכת עם 13,000 KW שרובם לא מכניסים שום קליק. יותר נכון לדעתי לחלק את הקמפיין ל4-5 קבוצות של מילים, לבחור בכל אחת 100-200 שנראות הכי מרכזיות ולנסות…

     

    רק בקבוצות שעובדות (אם יש יותר מאחת) אני הולך לעומק ועושה מחקר לכל מילה ומילה עם ספליט טסטינג מסודר.

     

    אבל ספר לנו איך השיטה עבדה…

     

    ברשותך יש לי כמה שאלות:

     

    1. איך אתה בוחר את המוצרים שלך? הבנתי שבגדול אתה אוהב ספרים אלקטרוניים אבל האם אתה פשוט עובר על המרקטפלייס של קליקבנק ובוחר או שאתה עושה מעבר לכך?

     

    2. מה דעתך עלרשתות אחרות מזו של קליקבנק? יצא לך לעבוד עם כמה מהן?

     

    3. כמה אתה משקיע בלנדינג פייג' הראשון של הקמפיין? אני בונה מיני-אתרים עם ביקורות על 2-3 מוצרים, ושוקל לנסות אפילו פחות מזה כדי להתחיל יותר קמפיינים כל שבוע.

     

    תודה!

    הלוואי שתצליח החודש.

    • המיליונר בפיגמה   20 ביוני 2008 בשעה 21:56
      (#)

      אהלן,

      כמו שאמרת, השיטה הכי טובה זה לבדוק… בקמפיין אחד זה הצליח, בקמפיין אחר, אני עדיין בודק את זה…

      והנה לשאלותיך:
      1. אין לי חיבה מסויימת לספרים אלקטרוניים, פשוט התחלתי בקליקבנק. אני בוחר מוצר עם גראביטי מעל 60-70, ואיזשהו נושא שאני מתמצא בו.

      2. אני כרגע, בשבוע האחרון בודק עוד רשתות שותפים. כרגע לא בהצלחה מסחררת מידי. עד כה בזבזתי $2.30, והרווחתי $2.50, אבל אני עובד על זה…

      3. הייתי בונה עמודי נחיתה פשוטים של עמוד אחד, זה היה לוקח לי 6 שעות בערך לעמוד נחיתה. שזה בעיקרון טמפלייט מוכן ורוב הזמן לטקסט. לאחרונה התחלתי לבדוק בלוגים של וורדפרס בתור עמוד נחיתה כאשר אני שם שם כמה מאמרים מוכנים ומשכתב אותם. לוקח לי בערך 8 שעות להרים מיניסייט.

      תודה רבה,
      ואני מתפלל גם בשבילך :)

  2. נרי   19 ביוני 2008 בשעה 10:28
    (#)

    הי,

    רעיון מעניין… זה בעצם כאילו ללכת "הפוך": במקום 100 מילות מפתח התחלתיות שמהן גוזרים את הLongtails בהמשך, אתה מציע 10,000 מילים ומהן לגזור את הרווחיות… מממ…

     

    תגיד, האם את כל 10,000 מילות המפתח אתה מוציא מה- Google Keywords  או שיש עוד כלים שאתה משתמש בהם (כמו וורד טראקר למשל)?

     

    תודה,

    נרי

    • המיליונר בפיגמה   20 ביוני 2008 בשעה 21:57
      (#)

      אהלן,

      אני משתמש במחקר מילים של גוגל, וורדטראקר החינמי, וה-Keyword tool של SEO BOOK, פשוט גגל.

      אבל הכי הכי חשוב, אני משתמש בראש. חושב על מילות מפתח בעצמי…

      בהצלחה נרי.

  3. אמיל   19 ביוני 2008 בשעה 18:10
    (#)

    רעיון מסוכן אך כל עוד הוא מנוהל הסיכונים בשליטה!

    אישית אני חושב שזה עובד, אם כי אתה חייב להשתמש בכלים כמו הכלי של פליקס efficient PPC וגם כלי אוטומטי למעקב אחר המילים הממירות, יש כמה כאלה בשוק אבל אני זוכר שאמרת שאתה מכין לנו משהו…..?.

     

    מענין אותי לשמוע קצת על פרויקט ה direct linking יש התקדמות שם?

     

    בהצלחה, אמיל.

    • המיליונר בפיגמה   20 ביוני 2008 בשעה 22:00
      (#)

      אהלן,

      עם כל האהבה לפליקס ולכלים דוגמת Efficient PPC ו-Speed PPC, אני הכי אוהב את אקסל. זה בהחלט הכלי הכי עוצמתי שיש! את כל מה שהכלים הנ"ל עושים, אני עושה בדקות באקסל… והרבה יותר…

      למעקב אני משתמש ב-Xtreme Conversions, בנוסף לכמה תוספות שכתבתי לו.

      לגבי הדיירקט לינקינג, אין התקדמות. הגעתי למסקנה שאני הרבה יותר אוהב להשתמש בעמודי נחיתה…

      בהצלחה.

  4. בזיל   19 ביוני 2008 בשעה 23:32
    (#)

    לפי מה שאני רואה, הדבר שמשפיע ביותר על ה-QS (ובכך על מה שגורם למילות המפתח שלך להיות ACTIVE או לא) זה אם הם מוזכרות במודעה שלך.

    כשאתם מרים 13000 מילים, לכמה קבוצות אתה מכניס אותם וכמה מהם אכן מופיעים בשלמותם במודעה?  זה דיי מחרבש את כל השיטה כי בסה"כ מה שנתפס מאוד תלוי באיזה טקסט הכנסת למודעה שלך.

    • המיליונר בפיגמה   20 ביוני 2008 בשעה 22:02
      (#)

      היי,

      אתה צודק בהחלט. אני מנסה עכשיו לבדוק שיטה שעל פיה כל Unique Keyword נכנס לאדגרופ משל עצמו. וכך על ידי אקסל אני יכול להכניס כל מילת חיפוש למודעה.

      בהצלחה.

  5. מתחיל לתכנת   30 בספטמבר 2008 בשעה 23:24
    (#)

    שלום מליונר בפיג'

     

    אני מתחיל לכתוב תוכנה ליצירת קיר חרא  עם 10000 מילים  דרך גוגל API 

    רציתי לדעת  מה דעתך על קיר החרא האם שווה להשקיע זמן ומאמץ בלבנות כל כך הרבה מילים(קבוצות)  ?
    ואם לא מה היית מציע לי לכתוב על מנת לתפוס זנבות ובהרבה

     

    תודה

     

    • המיליונר בפיגמה   7 באוקטובר 2008 בשעה 19:48
      (#)

      אהלן,

      זה שווה, אבל אם אין לך ניסיון ב-PPC על סמך מה בדיוק אתה רוצה לבסס את התכנה?

      • מתחיל לתכנת   10 באוקטובר 2008 בשעה 1:39
        (#)

        אני עובד עם מומחה ב PPC  אנחנו בונים את התוכנה יחד  אנחנו מבססים אותה על חיפוש מילות חיפוש רלוונטיות שאיבה מגוגל את הטראפיק וכן הלאה …
        אם יש לך עיצה טובה  איך לשפר דברים או על מה צריך לשים דגש אשמח לשמוע

        תודה על התגובה  אני לומד מהבלוג שלך הרבה

התגובה שלך





  • XHTML: אפשר להשתמש בתגים הללו: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
  • חברים יקרים, אין צורך להגיב בכמה פוסטים את אותה התגובה רק על מנת שאני אראה אותה, אני קורא ועונה לכל התגובות ללא שום קשר לותק הפוסט אליו הן נכתבו. לצערי הרב זמני מוגבל, ולכן אני עונה על תגובות אחת לשבוע. יחד עם זאת, חשוב לי לציין - אני עונה על כולן!